سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دانشمندی که از دانشش استفاده می شود، از هزار عابد بهتر است . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
 
یکشنبه 97 خرداد 13 , ساعت 4:8 صبح

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

توجه : این پروژه به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

پاورپوینت جایگاه محیط زیست در توسعه پایدار و ارتباط آن با مدیریت توسعه با word دارای 20 اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در Power Point می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل پاور پوینت پاورپوینت جایگاه محیط زیست در توسعه پایدار و ارتباط آن با مدیریت توسعه با word کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است


لطفا به نکات زیر در هنگام خرید

دانلود پاورپوینت جایگاه محیط زیست در توسعه پایدار و ارتباط آن با مدیریت توسعه با word

توجه فرمایید.

1-در این مطلب، متن اسلاید های اولیه 

دانلود پاورپوینت جایگاه محیط زیست در توسعه پایدار و ارتباط آن با مدیریت توسعه با word

قرار داده شده است

 

2-به علت اینکه امکان درج تصاویر استفاده شده در پاورپوینت وجود ندارد،در صورتی که مایل به دریافت  تصاویری از ان قبل از خرید هستید، می توانید با پشتیبانی تماس حاصل فرمایید

3-پس از پرداخت هزینه ، حداکثر طی 12 ساعت پاورپوینت خرید شده ، به ادرس ایمیل شما ارسال خواهد شد

4-در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل اسلاید ها میباشد ودر فایل اصلی این پاورپوینت،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد

5-در صورتی که اسلاید ها داری جدول و یا عکس باشند در متون زیر قرار داده نشده است


بخشی از متن پاورپوینت جایگاه محیط زیست در توسعه پایدار و ارتباط آن با مدیریت توسعه با word :

اسلاید 1 :

 غایب نهایی اهداف توسعه ملی و حفاظت محیط زیست ، همانا بهسازی سرزمین به منظور فراهم کردن شرایط زیست  محیطی مناسب جهت شکوفایی توان و استعدادهای معنوی و مادی جامعه می باشد. مسلّم است در طول جریان توسعه ، همیشه احتمال بروز مسایل زیست  محیطی وجود دارد . لیکن دقیقاً در همینجاست که می بایست از علوم مهندسی حفاظت محیط زیست کمک گرفت و اثرات زیست محیطی ناشی از اجرای برنامه های عمرانی را به حداقل ممکن رسانید . بنابراین هرگاه هدف از برنامه ریزی توسعه ، فراهم آوردن زمینه مناسب جهت شکوفایی استعدادهای بالقوه جامه و افزایش کیفیت زندگی در سطح ملی در نظر گرفته شود ، در این صورت فرآیند برنامه ریزی زیست  محیطی را می توان طراحی راهبردهای مناسب جهت افزایش کیفیت زندگی در سطح کشور ، با کمک منابع معنوی و مادی ملی ، در شرایطِ حداقلِ اتّکا به امکانات غیر بومی تعریف کرد . در این گفتار با تکیه بر عامل محیط زیست به تعیین جایگاه آن در توسعه پایدار پرداخته ، ارتباط آن با مدیریت و برنامه ریزی های توسعه را از جوانب مورد نظر مورد بررسی قرار می دهیم.

اسلاید 2 :

مساکن شهری انسانی به عنوان مجتمع های زیستی ، از دیر باز تابع عواملی بوده اند که این عوامل خود از مجامع انسانی ناشی می شوند.

بی روا نیست اگر گفته شود انسان ها برای مساکن خ ود از دیرباز دارای برنامه هایی بودهاند ولی این برنامه ها در هر زمان یا مکانی نسبت به زمان ها یا مکان های دیگر تفاوت هایی داشته است .

آنچه در این مقال مورد بررسی و بیان است به برنامه های سده اخیر میلادی بازمی گردد . ازاوایل قرن بیستم تحولاتی که در اکولوژی انسانی به وجود آمد، در جغرافیای شهری سنتی نیز مؤثر افتاد و این شاخه جغرافیا را از مکتب جبری جغرافیایی به سوی تفاو تهای مکانی کشاند

اسلاید 3 :

مقوله یی که امروز به نام « توسعه پایدار » می شناسیم ، بر یک نظم اقتصادی استوار شده و این نظم اقتصادی در طول زمان از نظر محتوی، روش شناسی و هدف اصلی خود تغییر کرده است

امروزه توسعه پایدار ، توسعه یی است که نیازهای حال را برآورده می کند ، بی آنکه توانایی نسل های آینده را در برآوردن نیازهایشان محدود کند .

 در حقیقت توسعه پایدار به رابط ه یی متعادل بین توسعه اجتماعی و اقتصادی از یک سو و نیازمندی های محیط زیست از سوی دیگر تأکید دارد

اسلاید 4 :

مشکلات زیست محیطی در مسیر رشد و توسعه

در نظریی سنّتی ، رشد با صنعتی شدن و صنعتی شدن نیز با شهر ها مترادف است .

 بر اساس فرضیه منصوب به ارتورلویس ، رشد با انتقال مازاد نیروی کار از بخش روستایی به بخش صنعتی شهر ها به وجود می آید. با این تعریف به وضوح می توان فدا شدن محیط زیست و منابع طبیعی را م تعاقبِ صنعت مشاهده کرد که شدت آن در کشورهای عقب مانده یا در حال توسعه از نیمه دوم قرن بیسشتم آشکار است .

 همچنین پس از جنگ جهانی دوم، برخی پایتخت های بزرگ ، آلوده ترین مناطق جهان شده اند.

 

اسلاید 5 :

راه حل ها

امروزه پیچیدگی مشکلات پدید آمده در کشورها در مسیر توسعه و برنامه ریزی های غیر مثمر ، موجب آن بوده که اصولاً این کشورها از برنامه ریزی در بعضی حیطه ها مأیوس شده ، تسلیم قضا و قدر و یا برنامه های مقطعی و کوتاه مدت شوند .

از سوی دیگر، عدم تعریف وا ضح و مبرهن از عملکرد و وظایف هر حوزه عملکردی و مشخص نبودن جایگاه های قانونی ( دولتی و خصوصی ) ، باعث لطماتی به سازمان یا نظام این کشورها شده است . لذا به نظر می رسد در زمان ما ، تنها راه حل مشکلات توسعه یی ، ایجاد هماهنگی میان همه بخشهای قانونی است .

 به ویژه در مدیریت زیست محیطی «همکاری نزدیک دولت و صنعت ( بخش خصوصی ) در کشورها در مسیر توسعه ، اجرای قوانین زیست محیطی را آسان می کند.» 

اسلاید 6 :

از طرف دیگر توسعه پایدار را می توان بازگشت به طبیعت ، پس از یک قرن حاکمیت صنعتی شدن ، تجارت و شهرگرایی به عنوان شاخص های پیشرفت ملی توصیف کرد

حفظ محیط زیست و حفظ و نگهداری منابع طبیعی در هر برنامه توسعه اقتصادی بسیار مهم است

ما می توانیم تأثیر منابع طبیعی پایه و نظام اقتصادی را به صورت جریان موجودی منابع طبیعی به سوی فرآیند تولید ، مصرف و برگشت جریان محصولات زائد به سوی منابع طبیعیِ پایه توصیف کنیم.

اسلاید 7 :

البته هر چند عرصه جهانیِ منابع طبیعی افزا یش نمی یابد ، ولی ممکن است از راه های ذیل بهره وری آنها افزایش یابد :

الف ) رشد منابع طبیعی و افزایش بهره برداری از آن در مقایسه با هر واحد ذخیره منابع طبیعی .

ب ) افزایش کالاها و خدمات تولید شده توسط یک واحد از منابع طبیعی .

ج ) افزایش کارایی که توسط منابع طبیعی تولید و به مصرف نهایی م یرسد.

اسلاید 8 :

نتیجه

تحلیل مسائل و مشکلات زیست محیطی و منابع طبیعی به همراه رده بندی های اصلی طرح ها و برنامه ها ، ضرورت ارزیابی های زیست محیطی طرح ها توسط دولت ها و سازمان های کمک کننده ( بین المللی ) را بیان می کند .

 این ارزیابی ها قبل از تصویب طرح ها و برنامه ها انجام می شود و بسیار فراتر از ارزیابی های متداول پروژه هاست . به هر حال توسعه پایدار با مسائلی فراتر از طرح ها و پروژه های خصوصی (خرد) درگیر است.بی تردید برای انتخاب طرح ها و پروژه های مورد حمایت  دولت و تشویق بخش خصوصی

به فعالیت در مسیر توسعه پایدار، نیاز به سیاست های توسعه جامع داریم

در عین حال این ایده که تکنولوژی باعث اولیه آلودگی است ، ایده ساده گرایان است .

اسلاید 9 :

تکنولوژی جدید همیشه اوقات زیان آور نیست . از جنگ جهانی دوم به بعد  فنونی نیز به کار گرفته شده اند که در جهت سود رسانی به محیط زیست و منابع طبیعی م یباشند. این سود رسانی ها عبارتند از :

جایگزین کردن منابع کمیاب

بهبود وضع استفاده از منابع

پاکسازی بسیاری از آلودگی ها

جایگزین کردن تولیدات کم خطر به جای آنهایی که قبلاً مورد استفاده قرار می گرفتند .

یک راه منطقی استفاده از تکنولوژی ، جهانی کردن ایده استفاده از تکنولوژیِ مناسب است

تکنولوژی پیشرفته : عظیم ، پیچیده ، متمرکز شده و گران است که میل به

جایگزین کردن انسا ن ها با ماشین دارد

.

ولی تکنولوژی مناسب : کوچک ، ساده ، غیر تمرکز یافته و ارزان است

اسلاید 10 :

معماری پایدار

اهدف کلی ساختمان‌های پایدار

  • بهره‌برداری مناسب از منابع و انرژی
  • جلوگیری از آلودگی هوا
  • مطابقت با محیط

 
ساختمان پایدار : ساختمانی که کمترین ناسازگاری و مغایرت را با محیط طبیعی پیرامون خود و در پهنه وسیع‌تر با منطقه و جهان دارد.

 

دانلود این فایل

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

لیست کل یادداشت های این وبلاگ