سفارش تبلیغ
صبا ویژن
به حق برایتان می گویم : بنده نمی تواند خدمتگزاردو پروردگار باشد و هرچه بکوشد، باز یکی را بر دیگری ترجیح خواهد داد. همچنین خدا دوستی و دنیا دوستی، برای شما جمع نخواهد شد . [عیسی علیه السلام]
 
جمعه 95 مهر 30 , ساعت 5:39 صبح

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

مقاله مقایسه نتایج سه روش جراحی آرتروپلاستی در بیماران مبتلا به آنکیلوز مفصل تمپورومندیبولار با word دارای 6 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله مقایسه نتایج سه روش جراحی آرتروپلاستی در بیماران مبتلا به آنکیلوز مفصل تمپورومندیبولار با word کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله مقایسه نتایج سه روش جراحی آرتروپلاستی در بیماران مبتلا به آنکیلوز مفصل تمپورومندیبولار با word،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله مقایسه نتایج سه روش جراحی آرتروپلاستی در بیماران مبتلا به آنکیلوز مفصل تمپورومندیبولار با word :

مقاله مقایسه نتایج سه روش جراحی آرتروپلاستی در بیماران مبتلا به آنکیلوز مفصل تمپورومندیبولار با word که چکیده‌ی آن در زیر آورده شده است، در پاییز 1388 در نشریه جراحی ایران از صفحه 26 تا 31 منتشر شده است.
نام: مقایسه نتایج سه روش جراحی آرتروپلاستی در بیماران مبتلا به آنکیلوز مفصل تمپورومندیبولار
این مقاله دارای 6 صفحه می‌باشد، که برای تهیه‌ی آن می‌توانید بر روی گزینه‌ی خرید مقاله کلیک کنید.
کلمات مرتبط / کلیدی:
مقاله آنکیلوز مفصل تمپورومندیبولار
مقاله آرتروپلاستی
مقاله گرافت کوستوکندرال
مقاله فاسیای تمپورال
مقاله پروتز سیلیکون

نویسنده(ها):
جناب آقای / سرکار خانم: حسنی محمداسماعیل
جناب آقای / سرکار خانم: سیدفروتن سیدکمال
جناب آقای / سرکار خانم: لطیفی نوراحمد
جناب آقای / سرکار خانم: نمازی هادی
جناب آقای / سرکار خانم: موسوی سیدجابر

چکیده و خلاصه‌ای از مقاله:
زمینه و هدف: آنکیلوز مفصل تمپورومندیبولار [Temporomandibular (TMJ)] علاوه بر محدودیت باز شدن دهان باعث بهداشت ضعیف دهان، آبسه دندان و ایجاد دفرمیتی و غیرقرینگی در ناحیه صورت می شود. علیرغم اینکه در رابطه با کارایی روش های مختلف آرتروپلاستی TMJ تحقیقات متعددی انجام شده است، ولی کماکان در مورد بهترین روش ترمیم آنکیلوز TMJ اختلاف نظر وجود دارد. هدف از انجام این مطالعه، مقایسه سه روش جراحی استفاده از گرافت کوستوکندرال[Costo-Chondral Graft (CCG)] ، گرافت با استفاده از فاسیای تمپورال وگرافت با به کارگیری پروتز سیلیکون در درمان آنکیلوز مفصل تمپورومندیبولار می باشد.
مواد و روش ها: طی سال های 1376 الی 1386 تعداد 34 بیمار که با تشخیص آنکیلوز TMJ در بیمارستان حضرت فاطمه (س) بستری شده و تحت جراحی آرتروپلاستی Interpositional Gap قرار گرفته بودند، وارد مطالعه شدند. از این تعداد 10 بیمار با روش CCG،10 بیمار با روش اینترپوزیشن با پروتز سیلیکون و 14 بیمار با روش آرتروپلاستی با فاسیای تمپورال تحت جراحی آرتروپلاستی قرار گرفتند. نتایج سه روش فوق پس از پیگیری حداقل 7 ماهه مورد بررسی و مقایسه قرار گرفت. جهت مقایسه نتایج جراحی در گروه های مختلف بیماران (داده های کیفی – اسمی دوحالته) از آزمون کای اسکور استفاده شد.
یافته ها: شایعترین علت آنکیلوز در مطالعه حاضر تروما (529%) بوده است. 19 بیمار عمل جراحی دو طرفه داشته اند که در 12 بیمار (632%) عمل جراحی با شکست و در 7 بیمار (368%) با موفقیت همراه بوده است. در مجموع 29 بیمار از فیزیوتراپی استفاده کرده اند، که از این تعداد در 12 بیمار (414% ) عمل جراحی با شکست و در 17 بیمار (586%) با موفقیت همراه بوده است. 5 بیمار نیز بدون فیزیوتراپی پیگیری شده اند که از این تعداد، نتیجه درمان در 4 بیمار (80%) با شکست و در یک بیمار (20%) با موفقیت همراه بوده است.
نتیجه گیری: در مقایسه نتایج اعمال جراحی یکطرفه و دو طرفه موفقیت عمل جراحی یک طرفه بصورت معنی داری بیشتر بوده است(P=0.03) ، در حالیکه بطور کلی میزان موفقیت سه روش جراحی مذکور یکسان بوده و مقایسه نتایج اعمال جراحی با یا بدون فیزیوتراپی نیز بیانگر تفاوت معنی دار آماری بین گروه ها نبوده است (P>0.05).

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

لیست کل یادداشت های این وبلاگ