سفارش تبلیغ
صبا ویژن
از پرسیدن درباره نادانسته ها کوتاهی مکن؛ هرچند به دانش نامور شده باشی . [امام سجاد علیه السلام]
 
پنج شنبه 95 آبان 20 , ساعت 6:29 صبح

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

توجه : این پروژه به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

پاورپوینت تاریخ ادبیات (1) و جایگاه آن در میان درسهای دیگر با word دارای 166 اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در Power Point می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل پاور پوینت پاورپوینت تاریخ ادبیات (1) و جایگاه آن در میان درسهای دیگر با word کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است


لطفا به نکات زیر در هنگام خرید

دانلود پاورپوینت تاریخ ادبیات (1) و جایگاه آن در میان درسهای دیگر با word

توجه فرمایید.

1-در این مطلب، متن اسلاید های اولیه 

دانلود پاورپوینت تاریخ ادبیات (1) و جایگاه آن در میان درسهای دیگر با word

قرار داده شده است

 

2-به علت اینکه امکان درج تصاویر استفاده شده در پاورپوینت وجود ندارد،در صورتی که مایل به دریافت  تصاویری از ان قبل از خرید هستید، می توانید با پشتیبانی تماس حاصل فرمایید

3-پس از پرداخت هزینه ، حداکثر طی 12 ساعت پاورپوینت خرید شده ، به ادرس ایمیل شما ارسال خواهد شد

4-در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل اسلاید ها میباشد ودر فایل اصلی این پاورپوینت،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد

5-در صورتی که اسلاید ها داری جدول و یا عکس باشند در متون زیر قرار داده نشده است


بخشی از متن پاورپوینت تاریخ ادبیات (1) و جایگاه آن در میان درسهای دیگر با word :

اسلاید 1 :

هدف کلی این درس آشنایی با ادبیات و تاریخ آن از زمان پیدایش آثار مربوط به آن تا قرن چهارم هجری اsست. موضوع اصلی این درس تعریف و هدف ادبیات و تاریخ پیدایش آن و بررسی انواع متون ادبی هر دوره تاریخی و پیدا کردن قانون حاکم بر چگونگی پیدایش و تحول آثار ادب فارسی.

اسلاید 2 :

ادب به همه افعال پسندیده‏ای گفته می‏شود که از نفس صادر می‏گردد و فرق آن با اخلاق در این است که اخلاق، هم به افعال پسندیده و هم به افعال ناپسند اطلاق می‏گردد.

اسلاید 3 :

از دیرباز فنون مربوط به ادب را فنون ادبیه یا علوم ادبیه گفته‏اند و مجموع فنون ادبیه را ادبیات نام داده‏اند. قدما در تعداد فنون ادبی اختلاف دارند. بعضی آن را هشت فن و برخی بیشتر دانسته‏اند.

اسلاید 4 :

ادبیات در اصل جمع ادبیه است. با حذف موصوف آن (فنون یا علوم)، ولی عادهً در فارسی آن را جمع .ادب به کار برده‏اند.

اسلاید 5 :

ادیب در آن روزگار به کسانی گفته می‏شد که از همه دانشهای ادبی یا بیشتر آنها کمابیش آگاهی داشت.
به تعبیر عام ادبیات معنای وسیعی دارد و بسیاری از آثار علمی و فکری را شامل می‏شود. اما به تعبیر خاص، ادبیات به معانی گوناگون به کار می‏رود.

اسلاید 6 :

اثر ادبی سخنی است که اندیشه و احساس و تجربه گوینده یا نویسنده را آمیخته با تخیّل هنرمندانه بیان کند. وسیله آفرینش اثر ادبی کلمه‏ها و جمله‏ها، یعنی زبان است.

اسلاید 7 :

شاعر یا نویسنده هنگامی می‏تواند اثری ادبی بیافریند که خود شادیها، رنجها، آرزوها، ناکامیها و فراز و نشیبهای زندگی را آزموده باشد. به همین سبب اثر ادبی در ظاهر بیانگر عاطفه، اندیشه و تجربه یک نویسنده یا شاعر است.

اسلاید 8 :

تاریخ ادبیات، تنها تاریخ شاعران و نویسندگان نیست. با تحقیق در ادبیات ملتی، می‏توان پی برد که آن ملت چگونه می‏زیسته است، و به حیات چگونه نگریسته است، و احساس آن ملت چگونه بوده است.

اسلاید 9 :

تاریخ ادبیات آینه تمام نمای حیات ملی و معنوی ملتهاست.

محیط اجتماعی مؤثرترین عامل در پدید آمدن آثار ادبی است. در دوره‏ای که مردم رفاهی نسبی داشته‏اند و زمام امور مملکتی در دست فرمانروایان عادل و مقتدر بوده، گویندگان و نویسندگان آن دوره آثار برجسته‏ای عرضه کرده‏اند و برعکس روزگاری که جامعه با انحطاط روبرو شده، تدریجاً آثار انحطاط به ادبیات نیز نفوذ کرده است.

اسلاید 10 :

همان‏طور که کودک در خانواده خود چیزهایی را از والدین و اطرافیان خود فرامی‏گیرد، شاعر یا نویسنده هم برای آفرینش اثر خویش ناگزیر به پیشینیان توجه می‏کند و از آثار آنان بهره می‏گیرد.

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

لیست کل یادداشت های این وبلاگ