سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دشمن ترینِ بندگان نزد خداوند سبحان، کسی است که جز در اندیشه شکم و شرمگاهش نیست . [امام علی علیه السلام]
 
شنبه 95 آذر 6 , ساعت 6:16 صبح

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

مقاله ارزیابی پتانسیل کنترل بیولوژیک گونه های Trichoderma بر علیه بیماری پوسیدگی یقه توتون در استان مازندران با word دارای 18 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله ارزیابی پتانسیل کنترل بیولوژیک گونه های Trichoderma بر علیه بیماری پوسیدگی یقه توتون در استان مازندران با word کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله ارزیابی پتانسیل کنترل بیولوژیک گونه های Trichoderma بر علیه بیماری پوسیدگی یقه توتون در استان مازندران با word،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله ارزیابی پتانسیل کنترل بیولوژیک گونه های Trichoderma بر علیه بیماری پوسیدگی یقه توتون در استان مازندران با word :

مقاله ارزیابی پتانسیل کنترل بیولوژیک گونه های Trichoderma بر علیه بیماری پوسیدگی یقه توتون در استان مازندران با word که چکیده‌ی آن در زیر آورده شده است، در بهار 1387 در یافته های نوین کشاورزی از صفحه 253 تا 270 منتشر شده است.
نام: ارزیابی پتانسیل کنترل بیولوژیک گونه های Trichoderma بر علیه بیماری پوسیدگی یقه توتون در استان مازندران
این مقاله دارای 18 صفحه می‌باشد، که برای تهیه‌ی آن می‌توانید بر روی گزینه‌ی خرید مقاله کلیک کنید.
کلمات مرتبط / کلیدی:
مقاله توتون
مقاله کنترل بیولوژیکی
مقاله گونه های تریکودرما
مقاله Sclerotinia sclerotiorum

چکیده و خلاصه‌ای از مقاله:
با توجه به قابلیت بالای قارچ تریکودرما در کنترل بیولوژیک بسیاری از عوامل بیماریزا، جداسازی و شناسایی گونه های تریکودرمای خزانه های توتون استان مازندران انجام شد. جداسازی قارچ ها با استفاده از محیط کشت انتخابی داوه و محیط های عمومی CMA ,PDA ,WA به روش کشت سوسپانسیون خاک انجام شد. بعد از خالص سازی نمونه های جدا شده، با استفاده از ویژگی های ماکرومورفولوژیکی و میکرومورفولوژیکی اندام هایی از قبیل کنیدیوفورها، فیالیدها و فیالوسپورها بر اساس کلیدهای شناسایی معتبر اقدام به شناسایی گونه ها گردید. از میان 72 نمونه خاک، 60 جدایه به عنوان جنس تریکودرما شناسایی شد. قارچ های آنتاگونیست در کشت متقابل (Dual culture) روی محیط کشت PDA باعث کاهش و جلوگیری از رشد قارچ بیماریزا (Sclerotinia sclerotiorum)شدند. میزان بازدارندگی از رشد میسلیوم قارچ بیماریزا با گونه های مختلف تریکودرما یکسان نبود و حداقل 51.25و حداکثر 94 درصد ثبت گردید. گونه های مختلف تریکودرما که شناسایی شده شامل: T. ghanense ,T. koningii ,T. virens ,T. atroviride ,T.harzianum ,T. citrinoviride ,T. Longibrachiatum بودند. بررسی تاثیر قارچ تریکودرما در جلوگیری از بیماری پوسیدگی یقه توتون در گلخانه نشان داد که جدایه های Tr6a، Tr9b،Tr102 و Tr29-1 به ترتیب 875، 815، 5625 و6875 درصد بیماری را کنترل کردند. همچنین این جدایه ها موجب افزایش ارتفاع، وزن تر و خشک اندام های هوایی بوته در حضور قارچ عامل بیماری شدند.

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

لیست کل یادداشت های این وبلاگ