سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بخشنده نادان نزد خدا از پارسای بخیل، محبوب تر است. [رسول خدا صلی الله علیه و آله]
 
شنبه 95 آذر 6 , ساعت 6:11 صبح

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

مقاله بررسی غلظت کل جامدات محلول،نیترات و فلوراید در منابع آب آشامیدنی روستاهای شهرستان طبس با word دارای 7 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله بررسی غلظت کل جامدات محلول،نیترات و فلوراید در منابع آب آشامیدنی روستاهای شهرستان طبس با word کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله بررسی غلظت کل جامدات محلول،نیترات و فلوراید در منابع آب آشامیدنی روستاهای شهرستان طبس با word،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله بررسی غلظت کل جامدات محلول،نیترات و فلوراید در منابع آب آشامیدنی روستاهای شهرستان طبس با word :

سال انتشار: 1389

محل انتشار: نخستین کنفرانس پژوهشهای کاربردی منابع آب ایران

تعداد صفحات: 7

چکیده:

کیفیت آب یکی از مهمترین مسائل پیش روی جهان امروز است . با افزایش تقاضا وکم شدن منابع آبی، افت کیفیت آب در مناطق مختلف دنیا مرتباً گزارش می شود. پایش پیوسته کیفیت آب آشامیدنی این امکان را برای ما فراهم می نماید تا بتوانیم از سالم بودن آب مصرفی مردم مطمئن شده و در صورت وجود مشکل در کیفیت آب، با کمک روش های تصفیهای در دسترس و ی ا اقدامات پیشگیرانه دیگر آب سالم در اختیار مصرف کنندگان قرار دهیم .در این مطالعه با هدف بررسی غلظت کل جامدات محلول، نیترات و فلوراید درآب آشامیدنی روستاهای شهرستان طبس، از 31 منبع آبی شامل 23 چاه، 5 چشمه و 3 قنات نمونه آب برداشته شد . پارامترهای آنالیز شده شام ل کل جامدات محلول(T.D.S نیتراتNO-3 فلورایدF – در آزمایشگاه آب و فاضلاب روستایی استان یزد اندازه گیری شدند . به منظوربررسی کیفیت آب روستاها، نتایج بدست آمده با استانداردهای سازمان جهانی بهداشتWHO) مقایسه گردید.

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید
شنبه 95 آذر 6 , ساعت 6:11 صبح

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

مقاله روشهای کنترلی موتور PMDCبا استفاده از سیستم فوتوولتاییدر باتریدر چاپر و کنترل کنندهPID با word دارای 10 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله روشهای کنترلی موتور PMDCبا استفاده از سیستم فوتوولتاییدر باتریدر چاپر و کنترل کنندهPID با word کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله روشهای کنترلی موتور PMDCبا استفاده از سیستم فوتوولتاییدر باتریدر چاپر و کنترل کنندهPID با word،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله روشهای کنترلی موتور PMDCبا استفاده از سیستم فوتوولتاییدر باتریدر چاپر و کنترل کنندهPID با word :

سال انتشار: 1388

محل انتشار: نخستین کنفرانس انرژی های تجدید پذیر و تولید پراکنده ایران

تعداد صفحات: 10

چکیده:

کنترل وسایل صنعتی بخصوص وسایل نقلیه با استفاده از چهار موتور الکتریکی آهن ربای دایمPMDC)توسطPIDمیباشد. ورودی این کنترل کنندهها به صورت 1- یک حلقهای سرعت و 2-دوحلقهای جریان -سرعت و 3-سهحلقهای جریان -سرعت -قدرت خواهدبود. منبع تغذیه توسط سیستم های فوتوولتایی و باتری بوده که با مدل دینامیکی موتور و چاپرتوسط برنامه مطلب-سیمولینک شبیه سازی می شود و با استفاده از ماتریس فضای حالت ورودی ها شامل ولتاژ باتری وگشتاور باروخروجیها سرعت وجریان آرمیچر موتورالکتریکیPMDC)میباشد.طبق مقایسه نتایج بدست آمده بهترین روش کنترلی انتخاب میگردد

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید
شنبه 95 آذر 6 , ساعت 6:11 صبح

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

مقاله تهاجم فرهنگی با word دارای 24 صفحه می باشد و دارای تنظیمات و فهرست کامل در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله تهاجم فرهنگی با word کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : توضیحات زیر بخشی از متن اصلی می باشد که بدون قالب و فرمت بندی کپی شده است

 

بخشی از فهرست مطالب پروژه مقاله تهاجم فرهنگی با word

چکیده 
مقدمه 
فرهنگ 
فرهنگ مادی و فرهنگ معنوی 
خصوصیات فرهنگ 
فرهنگ غربی و فرهنگ شرقی 
تهاجم فرهنگی 
تهاجم فرهنگی و تبادل فرهنگی 
سیر تاریخی تهاجم فرهنگی در ایران 
ویژگی‏های تهاجم فرهنگی 
عوامل تهاجم فرهنگی 
شیوه‏های تهاجم فرهنگی 
مراحل تهاجم فرهنگی 
الف) تخلیه‏ی فرهنگ خودی 
ب) تثبیت فرهنگ بیگانه 
ابزارهای تهاجم فرهنگی 
بسترهای تهاجم فرهنگی 
راه‏های مقابله با تهاجم فرهنگی 
الف) شناخت دقیق و همه جانبه‏ی تهاجم فرهنگی 
ب) شناخت دقیق و کامل فرهنگ اسلامی و ملی 
ج) اصلاحات علمی و اقتصادی 
د) تدوین سیاست فرهنگی و تربیتی جامع از طریق 
نتیجه 
منابع 

بخشی از منابع و مراجع پروژه مقاله تهاجم فرهنگی با word

1ـ داوری اردکانی، رضا، 1379؛ “تبادل فرهنگی و فرهنگ جهانی غربی”، درباره غرب، چاپ اول، تهران: هرمس

2ـ روسک، جوزف، و رولندوارن، 1369؛ مقدمه جامعه‏شناسی، ترجمه بهروز نبوی و احمد کریمی، چاپ سوم، تهران: انتشارات کتابخانه فروردین

3ـ صلاحی، جاوید، 1376؛ تهاجم فرهنگی و مقابله با آن، گزارش تحقیقاتی، مشهد: دانشگاه فردوسی

4ـ مسگرنژاد، جلیل، 1373؛ جایگاه ادبیات وعلوم ادبی در بازداری تهاجم‏فرهنگی، مجموعه مقالات کنفرانس تهاجم فرهنگی، دانشگاه علامه طباطبایی

5ـ مصباح یزدی، محمد تقی، 1376؛ تهاجم فرهنگی، تحقیق عبدالجواد ابراهیمی، قم: مؤسسه‏ی آموزشی و پژوهشی امام خمینی

6ـ خرم، مسعود، 1378؛ هویت، چاپ پنجم، تهران: مؤسسه فرهنگی انتشارات حیان

7ـ آزاد ارمکی، تقی، 1375؛ “تحلیل جامعه‏شناختی از: راههای نفوذ فرهنگی غرب در ایران معاصر”، کتاب سروش، (مجموعه مقالات، رویارویی فرهنگی ایران و غرب در دوره معاصر)، چاپ اول، تهران: سروش

8ـ فقیه حقانی، موسی، 1375؛ “فراماسونری و گسترش فرهنگ غرب در ایران”، کتاب سروش(رویارویی فرهنگی ایران و غرب در دوره معاصر)، چاپ اول، تهران: سروش

9ـ فیاض، محمدسعید، 1372؛ درآمدی بر تهاجم فرهنگی غرب، مرکز مطالعات اسلامی، تهران: معاونت پژوهشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

10ـ شفیعی سروستانی، اسماعیل، 1372؛ تهاجم فرهنگی و نقش تاریخی روشنفکران ، چاپ اول، تهران: سازمان انتشارات کیهان

11ـ ابراهیمی، پریچهر، 1367؛ تأملی بر فرهنگ، تفاوت فرهنگ شرق و غرب، تهران: انتشارات آموزشی رشد علوم اجتماعی

12ـ قائم مقامی، فرهت، 1356؛ آموزش یا استعمار فرهنگی ، چاپ سوم، تهران: انتشارات جاویدان

13ـ نگارش، حمید، 1380؛ هویت دینی و انقطاع فرهنگی ، چ اول، قم: نهاد نمایندگی ولی فقیه در سپاه، مرکز تحقیقات اسلامی

14ـ سازمان مدارک فرهنگی انقلاب اسلامی، فرهنگ و تهاجم فرهنگی، برگرفته از سخنان مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، 1373؛ چاپ اول، تهران: سازمان مدارک فرهنگی انقلاب اسلامی

15ـ کاظم‏زاده، فیروز، 1371؛ روس و انگلیس در ایران، چاپ دوم، انتشارات انقلاب اسلامی

16ـ استریناتی، دومینیک، 1380؛ نظریه‏های فرهنگ عامه ، ترجمه‏ی ثریا پاک‏نظر، چاپ اول، تهران: گام نو

17ـ پانوف، میشل و میشل پرون، 1368؛ فرهنگ مردم‏شناسی ، ترجمه‏ی علی‏اصغر عسکری خانقاه، چاپ اول، تهران: انتشارات ویس

18ـ افتخاری، اصغر و علی‏اکبر کمالی، 1377؛ رویکرد دینی در تهاجم فرهنگی،، چاپ اول، تهران: سازمان مدارک فرهنگی انقلاب اسلامی، گروه انتشارات

19ـ قیصی‏زاده، یونس، 1363؛ سخنی درباره فرهنگ، اطلاعات علمی، 16 آبان

20ـ روح‏الامینی، محمود، 1372؛ زمینه فرهنگ‏شناسی، پویایی و پذیرش، چاپ سوم، تهران: انتشارات عطار

21ـ هدایتخواه، ستار، 1377؛ تهاجم فرهنگی، چاپ اول، تهران: انتشارات معاونت پرورشی وزارت آموزش و پرورش

22ـ ادیبی، حسین، 1356؛ زمنیه انسان‏شناسی، تهران: انتشارات لوح

23ـ رفیع، جلال، 1373؛ فرهنگ مهاجم، فرهنگ مولد، چ اول، انتشارات اطلاعات

24ـ قیصی‏زاده، یونس، 1363؛ خصوصیات فرهنگی، اطلاعات علمی، 16 آبان

25ـ دوانی، علی، 1375؛ “مواضع علما در برابر هجوم فرهنگی غرب به ایران”، کتاب سروش،( رویارویی فرهنگی ایران و غرب در دوره معاصر)، چاپ اول، تهران: سروش

چکیده

مجموعه دستاوردهای مادی و معنوی بشر در طول تاریخ را فرهنگ می‏نامند. تبادل فرهنگی ملت‏ها نیز که در طول تاریخ در بستری طبیعی ادامه داشته برای تازه‏ماندن معارف و حیات فرهنگی بشر امری ضروری است و جامعه‏ی انسانی را در مسیر سعادت واقعی به پیش می‏برد

اما آنچه امروزه مشکل‏ساز شده “تهاجم فرهنگی” یا غلبه‏ی یک فرهنگ بر سایر فرهنگ‏هاست که نمونه‏ی بارز آن روند روبه گسترش تسلط فرهنگ غرب بر سایر فرهنگ‏ها ـ به ویژه فرهنگ اسلامی ـ در یکصد سال اخیر است. تفاوت عمده‏ی تهاجم فرهنگی با تبادل فرهنگی در این است که در تهاجم برای فرهنگ موردهجوم امکان انتخاب وجود ندارد

جلوه‏های تهاجم فرهنگی را می‏توان به دو دسته‏ی بیرونی، همچون: تلاش برای دین‏زدایی، ایجاد روحیه‏ی خودباختگی فرهنگی، ترویج افکار و اندیشه‏های غربی و ; و درونی، همچون: عقب‏ماندگی علمی و صنعتی، فقر اقتصادی، غفلت کارگزاران فرهنگی و ; تقسیم کرد. در این مقاله ضمن بررسی جلوه‏های فوق، راهکارهایی برای مبارزه و مقابله با تهاجم فرهنگی ارائه شده است

واژگان کلیدی: فرهنگ، تهاجم فرهنگی، فرهنگ‏پذیری، تبادل فرهنگی

مقدمه

حیات بشری همواره با فرهنگ توأم بوده است و ملتی که فرهنگ مخصوص به خود نداشته باشد، مرده محسوب می‏شود؛ علاوه بر این، یک فرهنگ بالنده برای تکامل خود باید توانایی تبادل با سایر فرهنگ‏ها و جذب عناصر مثبت آن را داشته باشد؛ بنابراین، تمام فرهنگ‏ها باید در تعامل با یکدیگر باشند، تا بتوانند در مجموع، بشر را به پیشرفت مطلوب برسانند

در عصر حاضر که نظام سرمایه‏داری به سرپرستی آمریکا، با تک‏قطبی شدن جهان و فروپاشی رژیم شوروی سابق، یکه‏تاز عرصه‏ی جهانی شده‏است، به شکل‏های مختلف می‏کوشد تا نظرات سیاسی، اجتماعی و اقتصادی خود را به تمام کشورهای جهان تحمیل کند و فرهنگ واحدی متناسب با منافع درازمدت خود بر جهان حاکم سازد. از طرف دیگر سایر ملت‏ها نیز در برابر این زیاده‏خواهی آمریکا برای حفظ و پاسداری از فرهنگ ملی و بومی خود مقاومت می‏کنند. در این میان فرهنگ اسلامی توانسته است در صد سال اخیر در برابر این هجوم مقاومت و اصالت خود را حفظ کند

بدیهی است طرّاحان “نظم نوین جهانی” که با هزاران ترفند توانسته‏اند یک ابرقدرت نظامی، نظیر شوروی سابق را از سر راه خود بردارند و سبب فروپاشی کمونیسم در سطح جهانی شوند، مایل نیستند با قدرت جدیدی در برابر منافع خود مواجه گردند. پیروزی انقلاب اسلامی در ایران سبب شده است که سلطه‏گران بیش‏تر از آن جهت خوفناک باشند که قدرت جدیدِ مقابل منافع نامشروعِ آنان، یک گروه سیاسی ـ مذهبی به نام جهان اسلام باشد؛ قدرتی که از نظر فرهنگی با داشتن ارزش‏های قوی، نظیر خداپرستی، ظلم‏ستیزی، نوع‏دوستی، برادری، مساوات و عدل، می‏تواند در برابر فرهنگ غربی قد علم کند؛ لذا چون می‏دانند که از مقابله‏ی مستقیم با ایدئولوژی اسلامی طرفی نخواهند بست، می‏کوشند با ترفندی قدیمی، به طور غیرمستقیم، در ارکان جوامع اسلامی، از جمله جامعه‏ی ما رخنه کنند و آن ترفند چیزی نیست جز “تهاجم فرهنگی”

بدین منظور، در این مقاله سعی شده است به نوعی این پدیده مورد بررسی قرار گیرد و عوامل داخلی و خارجی و نیز برخی از راه‏کارهای مبارزه با آن مطرح شود. از آن‏جا که بحث از تهاجم فرهنگی مستلزم تعریف فرهنگ و ویژگی‏های آن است، ابتدا به این موارد می‏پردازیم و سپس موضوع اصلی را بررسی می‏کنیم

فرهنگ

برای فرهنگ در حدود دویست و پنجاه تعریف ارائه کرده‏اند؛از جمله

ـ کلیه‏ی دستاوردهای مادی و معنوی هر جامعه، اعم از دانش، هنر، اخلاقیات، قواعد، آداب و رسوم، عبادات و دیگر قابلیت‏های اکتسابی، که از نسلی به نسل دیگر انتقال می‏یابد

ـ مجموعه‏ی باورها، بینش‏ها، ارزش‏ها، آداب و سنن، اخلاق و اندیشه‏های پذیرفته شده و حاکم بر یک جامعه

ـ مجموعه‏ی پیچیده‏ای که در برگیرنده‏ی دانستنی‏ها، اعتقادات، هنرها، اخلاقیات، قوانین، عادات و هرگونه توانایی که به وسیله‏ی انسان، به عنوان عضو جامعه، کسب شده است (روح‏الامینی، 1372، ص 17 به نقل از: ادوارد تایلور1، فرهنگ ابتدایی)

ـ فرهنگ مجموعه‏ای از آگاهی‏ها(شناخت‏ها) و رفتارهای فنی، اقتصادی، آیینی (شعایر)، مذهبی، اجتماعی و غیره است که جامعه‏ی انسانی معینی را مشخص می‏کند (پانوف؛ 1368، ص 103)

تعاریف مختلف و متفاوت از فرهنگ بیانگر این مطلب است که تمام دستاوردهای مادی و معنوی بشر در طول تاریخ در قالب اصطلاح فرهنگ قابل تعبیر است؛ به همین سبب تعریف ذکر شده در فرهنگ مردم‏شناسی میشل پانوف2 را می‏توان تعریفی جامع از فرهنگ دانست. [1]

فرهنگ مادی و فرهنگ معنوی

فرهنگ را می‏توان در دو سطح مادی و معنوی دسته‏بندی کرد؛ فرهنگ مادی عبارت است از تمامی آنچه که عینی و ملموس است؛ مانند آثار هنری، دستاوردهای صنعتی، بناهای تاریخی، خط، موسیقی و; . فرهنگ معنوی یا غیرمادی نیز عبارت است از عقاید و رسوم، علوم و معارف، ارزش‏ها و اندیشه‏ها، اخلاقیات، دانستنی‏ها و; (روسک3، 1369، ص 10 و روح‏الامینی، ص24)

فرهنگ مادی معمولاً تحت تأثیر فرهنگ معنوی رشد می‏کند؛ زیرا نوع نگرش به هستی و جهان، و ارزش‏های حاکم بر جوامع، در ساخت ابزار جدید برای امور زندگی و رفاه اجتماعی به انسان جهت می‏دهد؛ برای مثال، طرز نگرش، نوع ارتباطات و معاشرتِ انسان‏ها، آنان را به ساختاری خاص در معماری سوق می‏دهد، و یا نوع نگرش زنان به حقوقشان، آنان را در انتخاب نوع لباس یا رفتار رهنمون می‏سازد (قیصی‏زاده، 1363). از طرف دیگر فرهنگ مادی نیز در فرهنگ معنوی تأثیر می‏گذارد. برای مثال، وارد شدن و جای گرفتن یک تکنولوژی جدید که در شمار فرهنگ مادی است، بالطبع ارزش‏های جدیدی را با خود خواهد آورد و ارزش‏هایی را نیز متزلزل خواهد ساخت (روح‏الامینی، ص110)

[1] Edward Tylor

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید
شنبه 95 آذر 6 , ساعت 6:10 صبح

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

مقاله در مورد کارخانه کشت و صنعت گلستان دزفول با word دارای 54 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله در مورد کارخانه کشت و صنعت گلستان دزفول با word کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله در مورد کارخانه کشت و صنعت گلستان دزفول با word،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله در مورد کارخانه کشت و صنعت گلستان دزفول با word :

کارخانه کشت و صنعت گلستان دزفول

معرفی کارخانه
کارخانه کشت و صنعت گلستان دزفول در شمال شهرستان دزفول و در دامنه رشته کوه‌های زاگرس و در محیطی زیبا با بهره‌گیری از مدرن‌ترین ماشین‌آلات تولید و بسته‌بندی، احداث گردیده است. این کارخانه در حال حاضر روزانه بالغ بر یکصد و پنجاه تن انواع روغنهای خوراکی مایع و جامد را مطابق با آخرین استانداردهای بین‌المللی تولید، بسته‌بندی و به بازارهای مصرف داخل و کشورهای همجوار(آذربایجان، ترکمنستان، ارمنستان، افغانستان، عراق) عرضه می‌دارد.

تمامی محصولات این کارخانه دارای نشان استاندارد از مؤسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران و همچنین نشان ایزو 9001:2000 از شرکت RWTUV آلمان است. این کارخانه تمامی ظروف بسته‌بندی اعم از قوطیهای فلزی و بطریهای PET را بوسیله مدرن‌ترین ماشین‌آلات در محل کارخانه تولید می‌کند کارشناسان مجرب و کارآزموده در واحد کنترل کیفیت با استفاده از سیستم GC.MASS ورفراکتومتر دیجیتال و اسپکتر و فتومتر و با استفاده از سیستم هوشمند PLC سعی دارند تا محصولی کاملاً بهداشتی در اختیار مصرف کنندگان محترم قرار دهند.

معرفی افراد گروه مکانیک
• آقای مهدی گلستانی نیا :‌
سمت: سرپرست واحد مکانیک
سال شروع فعالیت: 1378
تحصیلات: فوق دیپلم ساخت و تولید
• آقای حاجی مرغزاری
فعالیت: کارهای زیرسازی و ساختمان سازی، ساخت اسکله ، سوله و شیروانی ، جوشکاری و نصب دستگاه
سال شروع فعالیت: 1373
• آقای شهرام قیصری
فعالیت: تعمیرات واحد تولید

سال شروع فعالیت: 1379
تحصیلات: دیپلم فنی ( ماشین افزار )
• آقای هادی احسان بخش
فعالیت: تعمیرات واحد بطری سازی (P.E.T)
سال شروع فعالیت: 1379
تحصیلات: دیپلم برق قدرت

• آقای محمد رضا قاسم زاده

فعالیت: تخصص اصلی تعمیرات واحد قوطی سازی ولی در حال حاضر انجام کارهای تراشکاری و ساخت قطعات، تعمیرات پمپ ها و …
سال شروع فعالیت:‌ 1379
تحصیلات: دیپلم مکانیک ( ماشین افزار )
• آقای میرزا کاظم یگانه
فعالیت : جوشکاری و پایپینگ ، تراشکاری و ایزوله کردن
سال شروع فعالیت: 1382
تحصیلات :دیپلم اقتصاد
• آقای محسن کشتکار
فعالیت : تعمیرات واحد بسته بندی و تأسیسات
سال شروع فعالیت: 1382
تحصیلات: دیپلم ریاضی
• آقای مسعود نظام زاده
فعالیت: تعمیرات واحد تولید و تأسیسات
سال شروع فعالیت: 1383
تحصیلات: فوق دیپلم ساخت و تولید

• آقای هوشنگ نمدمال
فعالیت : تعمیرات واحد بسته بندی و تولید
سال شروع فعالیت: 1383
تحصیلات : فوق دیپلم مکانیک

من به همراه آقایان امین صادقی سلیمی و حسین فراوش
در تاریخ 17/4/85 من به همراه آقایان امین صادقی سلیمی و حسین فراوش پس از انجام مراحل اداری نامه معرفی کارآموز را از واحد ارتباط با صنعت دانشگاه گرفتیم و در تاریخ 18/4/85 به شرکت کشت و صنعت گلستان دزفول جهت دادن نامه کارآموزی رفتیم. پس از تحویل نامه کارآموزی به حراست شرکت آدرس و شماره تلفن را گرفته تا بعد از هماهنگی های لازم موافقت و زمان شروع کارآموزی را اطلاع دهند.
در صبح 19/4/85 پس از تماس اطلاع داده شد که باید در تاریخ سه شنبه 20/4/85 کارآموزی خود را در شرکت کشت و صنعت گلستان دزفول شروع کنیم.
20/4/85 سه شنبه
صبح این روز برای هماهنگی با مسئولین شرکت به آنجا رفتیم . در ابتدا حراست ما را به قسمت اداری نزد آقای بدیعی فرستاد. آقای بدیعی پس از توضیح درباره گذراندن کارآموزی و واحدی که باید در آن مشغول به کار می شدیم صحبت کرد و اینکه باید آقای حسین فراوش در واحد قوطی سازی و من و آقای صادقی در واحد مکانیک مشغول شدیم و اینکه یک هفته در میان و به صورت شیفتی در واحد مکانیک مشغول کار شویم . و ما را به مهندس حسین راهنورد معرفی کرد. مهندس راهنورد دارای مدرک کارشناسی برق قدرت بود که به سمت مدیر فنی کارخانه منصوب شده بود. مهندس راهنورد پس از امضای نامه کارآموزی ما را به واحد مکانیک ( تعمیرات ) فرستاد تا در کنار افراد واحد مکانیک مشغول کسب تجارب شویم .
واحد مکانیک درست در قسمت غربی کارخانه بود که بین دو من

بع سفید بزرگ واقع شده بود. واحد مکانیک یک کارگاه بزرگ بود که در آن دو اتاق واقع می شد. یکی از اتاق ها برای نگهداری بعضی قطعات یدکی ، ابزار تعمیر و آچارها بود و دیگری اتاق سرپرست واحد بود که جهت کارهای اداری ، نگهداری کاتالوگ ها

 

و مدارک دیگر بود.
پس از رفتن به واحد مکانیک خود را معرفی کرده و نامه را به سرپرست واحد دادیم.
پس از گذشت مدتی حدود نیم ساعت از اتاق سرپرست خارج شدیم و در کارگاه به مشاهده دستگاه ها و وسایل مورد استفاده پرداختیم.
از وسایل بکار گرفته شده در کارگاه می توان به موارد زیر اشاره کرد:
1- دستگاه تراش 2- دستگاه پرس 3- مته ثابت
4- موتور جوش 5- میز کار 6- اره برش برقی
7- سنگ زن دستی 8- مته دستی 9- سنگ زن و برش سیمی ثابت
البته وسایل و تجهیزات دیگری نیز در کارگاه وجود داشت که در اتاق انبار نگهداری می شدند. در رأس ساعت 12 که افراد جهت صرف غذا به سلف شرکت رفتند پس از تماس با قسمت اداری و هماهنگی لازم دو پرس غذا تحویل گرفتیم ولی قرار شد که از روز بعد مانند دیگر کارآموزها و پرسنل شرکت با خود غذا بیاوریم. بعد از صرف غذا با بعضی افراد واحد مکانیک آشنا شدیم و ساعات شروع و خاتمه کار وقت غذا و نمار و ساعات حرکت سرویس را از آنها سئوال کردیم .
برنامه به این ترتیب بود سرویس صبح رأس ساعت 5:50 حرکت کرده و در ساعت 6:30 بایستی ورود خود را اعلام کنیم ،‌ساعت 12 جهت صرف غذا و در ساعت 14:30 ساعات کار خاتمه پیدا می کرد و سرویس در ساعت 14:50 دقیقه شرکت را ترک می کردند.
بعد از هماهنگی بین من و آقای صادقی هفته اول را من در شیفت بعد از ظهر مشغول کار می شدم. و در ساعت 14:45 همراه با دوستان شرکت را ترک کردیم و به این ترتیب اولین روز کارآموزی به پایان رسید.
21/4/85 چهارشنبه
در این روز رأس ساعت 13:45 سرویس به سمت کارخانه حرکت کرد و ساعت 14:30 حضور خود را اعلام کردم. بعد از رفتن به واحد و پوشیدن لباس کار آماده انجام کار در این واحد شدم بعضی افراد که از صبح آمده بودند ساعت 14:30 شرکت را ترک و بعضی در ساعت 17:30 شرکت را ترک کردند.
آقای هوشنگ نمدمال از افراد واحد بود که در شیفت بعد الظهر کار می کرد. در حدود ساعت 18 از واحد تأسیسات تماس گرفته شد و درخواست زدن گریس خور بر روی دو تا از پمپ های واحد تأسیسات کردند . همراه با آقای نمدمال به واحد تأسیسات که روبروی واحد مکانیک بود رف

تیم و پس از سوراخ کاری پمپ ها در قسمت یاتاقان ها گریس خور را روی آن نصب می کردیم .
مراحل کار: ابتدا چند سری قسمت مورد نظر را از مته کوچک تا مته بزرگ سوراخ کردیم سپس قسمت مورد نظر را چند سری قلاویز کردیم ابتدا قلاویز کوچک زدیم و دو تا سه مرحله قلاویز را بزرگتر کردیم و گریس خورها را نصب کردیم.
از مشکلاتی که پیش آمد می توان به شکستن مته و گریس خور اشاره کرد.
ابتدا با انبر دست مته شکسته را خارج کردیم ولی به دلیل سفت کردن زیاد گریس خور و نیز جنس آن که از برنج بود گریس خور شکست. برای رفع این مشکل دوباره محل را سوراخ کرده و آن را قلاویز کردیم و یک گریس خور دیگر در محل نصب کردیم.
در این روز بعد از انجام کار و صرف شام و اقامه نماز از آقای نمدمال در مورد تولیدات کارخانه ، واحدهای آن سئوالاتی کردم.
معمولاً بیشتر کارهای واحد مکانیک در شیفت صبح بود به این دلیل تصمیم گرفتم که از فردا شیفت صبح بیایم و این مورد را نیز با سرپرست مکانیک و مهندس راهنورد هماهنگ کنم.
در رأس ساعت 45/22 دقیقه به همراه آقای نمدمال واحد را جهت رفتن به خانه ترک کردیم.

22/4/85 پنج شنبه
ساعت 10 این روز از واحد تولید تماس گرفته شد که یکی از پمپ ها خراب است همراه با آقای محمد رضا قاسم زاده و مسعود نظام زاده به واحد تولید رفتیم . پس از روشن شدن پمپ که از نوع رنده ای با دبی ثابت بود متوجه شدیم که پمپ سر و صدای فراوانی می کند و دبی آن نیز کم شده است.
در ابتدا بعد از باز کردن پمپ از روی فنداسیون و لوله های مکش و دهش یک پمپ دیگر جایگزین آن کردیم و پمپ دنده ای را که با آن خمیر صابون پمپاژ می شد را به واحد مکانیک آوردیم.
بعد از باز کردن پمپ توسط من و آقای صادقی با راهنمایی آقای نظام زاده متوجه شدیم که قسمت دنده ای از محور پمپ که قبلا نیز جوش شده بود جدا شده و یک حالت لقی پیدا کرده پس به

این هم دبی آن کم شده بود و هم ایجاد سر و صدا می کرد . پس از سنگ زدن مجدد آن دوباره قسمت دنده ای و محور پمپ توسط استاد حاجی به همدیگر جوش داده شد و به همراه آقای صادقی و قاسم زاده ابتدا پمپ را تمیز ،‌و با چسب آب بندی آن را آب بندی کرده و پیچ های پمپ را بستیم از وسایل مورد استفاده در این قسمت می توان به موارد زیر اشاره کرد:
1- آچار و رینگ شماره 24 و 19 و 17
2- سنگ زن دستی

3- موتور جوش
4- چسب آب بندی
از مشکلاتی که در این کار بوجود آمد می توان به موارد زیر اشاره کرد :
1- سوراخ بودن لوله خمیر صابون و پاشیدن آن بر روی افراد تعمیر کار .
2- گرم بودن لوله های خمیر صابون حدود 60-70 درجه سانتیگراد.
3- سُر خوردن و جدا شدن آچار از دست به دلیل صابونی شدن آچار.
4- این کار حدوداً تا ساعت 13:30 طول کشید در این مدت نیز برای صرف ناهار نیز رفتیم.

24/4/85 شنبه
در این روز با کسب اجازه از سرپرست واحد مکانیک و با هماهنگی با سرپرست واحد تولید به همراه آقایان صادقی و فراوش در ساعت 8 به واحد تولید رفتیم . آقای مطفی علی جوادی اوپراتور بخش خنثی سازی به طور کامل واحد تولید و مراحل انجام کار را برای ما توضیح دادند.
کار واحد تولید تصفیه روغن خام و تبدیل آن به روغن خوراکی و فرستادن به واحد بسته بندی بود.
در ابتدا بعد از ارسال روغن خام بوسیله ماشین های تانکر دار و پمپاژ آن به مخازن 3000 تنی که 4 عدد بودند و ذخیره روغن خام در آن روغن به سمت مخزن شماره 1 ( خنثی) پمپاژ می شد. بعد از آن روغن وارد یک مبدل حرارتی شده و بوسیله بخار آب تا 85-80 درجه گرم می شود.
بعد از مبدل حرارتی روغن وارد میکسر اسید فسفریک شده و در دو فاز به روغن اسید داده می شود .
بعد از این مرحله سود سوزآور را با روغن در دستگاه میکسر مخلوط می کنند که بعد از اتمام این مرحله روغن وارد سپراتور می شود . در سپراتور px خمیر صابون به صورت جامد از روغن خارج می شود .
طرز عملکرد سپراتور به این ترتیب است که با دور بالا روغن را هم می زند تا خمیر صابون از آن جدا شود .
در مرحله بعد بوسیله دستگاه میکسر،‌ آب جوش مخلوط روغن می شود .
و بعد از آن بوسیله سپراتور wash آب از روغن جدا می شود . این مرحله آب مقداری دیگر از خمیر صابون را از روغن جدا می کند . که این مرحله بوسیله دو سپراتور در دو مرحله انجام می شود . بعد از این مرحله در دستگاه درایر روغن تحت خلاء قرار گرفته و آب باقی مانده بوسیله خلاء از روغن جدا می شود و وارد مخازن ذخیره 100 تنی می شود .
در مرحله بعد بعد از گرم کردن ، روغن وارد دستگاه پیلچر می شود و دوباره با تحت خلاء قر

ار گرفتن روغن آب و گاز و رطوبت از روغن جدا می شود .
در مرحله بعدی که برای بی رنگ کردن روغن است به روغن خاک رنگ بر (تونسیل) که خاکی مشکی است خاک را بوسیله میکسر با روغن مخلوط کرده و آن را وارد مبدل حرارتی می کنند . که دمای آن به 110-100 درجه برسد . این دما توسط روغن گرم صنعتی که در دستگاه گیوتر گرم شده فراهم می شود .
بعد از واکنش خاک تونسیل با روغن آن را وارد دو فیلتر جدا کنند خاک تونسیل می برند و برای جدایی خاک تونسیل خاک پری کد را به فیلتر اضافه می کنند تا خاک رنگ بر را جدا کند .
و دوباره روغن را بوسیله مبدل از نوع دولوله هم محور تا دمای 85-80 درجه می رسانند
اگر روغن جامد باشد آنرا به قسمت هیدروژنه و سپس برج بی بو و اگر روغن آفتاب گردان باشد بعد از عبور از مبدل حرارتی دمای آن به 130-120 درجه می رسد . روغن وارد درایر شده و صابون روغن به صفر می رسد دوباره روغن وارد مبدل شده و بوسیله روغن صنعتی دمای آن به 230 درجه سانتیگراد می رسد . روغن وارد برج بی بو کننده می شود و در این قسمت که تحت خلاء کامل است روغن تغییر رنگ می دهد و اسید آن نیز گرفته می شود .
بعد از خروج از برج بی بو روغن بوسیله مبدل تا تغییر دما می دهد و به روغن اسید سیتریک اضافه می شود تا باعث ماندگاری روغن شود . دوباره روغن وارد مبدل دیگری شده تا بعد از خروج از آن دمای روغن به می رسد . در مرحله بعد دوباره روغن را صافی می کنند .
بعد از آن روغن مورد آزمایش قرار گرفته بعد از تایید به می رسد و به واحد بسته بندی پمپاژ می شود . و یا برای اینکه دوباره سیکل را طی کند وارد مخازن اولیه می شود و نیز ممکن است روغن را برای جدا سازی مجدد به برج بفرستند .
بعد از توضیحات آقای علی جوادی که تا ساعت 30/11 دقیقه به طول انجامید دوباره به واحد مکانیک آمدیم .

25/4/85 یک شنبه
در ساعت 8 این روز پس از تماس از واحد تولید به همراه آقایان صادقی و نظام زاده به واحد تولید رفتیم . یکی از پمپ های روغن خراب شده بود که این پمپ از نوع سانتیفیوژ ( گریز از مرکز ) بود . بعد از باز کردن پمپ و آوردن به واحد مکانیک آن را باز کرده و خرابی آن را مورد بررسی قرار دادیم .
پمپ به علت خوردگی خار شکستگی پروانه از ناحیه نشیمنگاه جای خار بر روی پروانه و خو

ردگی سطح آب بندی مکانیکال سیل روغن را پمپاژ نمی کرد و دبی نداشت.
جهت رفع اشکال ، پروانه پمپ و قسمت مکانیکال سیل پمپ راتعویض و خار مناسب را در محل جای خار قرار دادیم و بعد از تعویض بلبرینگ های پمپ و گریس کاری آن آن را جمع کرده به واحد تولید برده و بر روی فنداسیون نصب کردیم.
لازم به ذکر است که بلبرینگ های پمپ که محور بر روی آن قرار می گرفت خراب نبود ولی به دلیل مرقوم به صرفه نبودن از این جهت که دوباره پمپ را باز کنند و بلبرینگ های آن را تعوی

ض کنند آنها را تعویض کردیم و برای تمام پمپ ها هر گاه آنها را جهت رفع نقص باز می کردیم دو بلبرینگ آنها را تعویض می کردیم .
علت خرابی پمپ را می توان بر اثر لرزش و ارتعاش و محکم نبودن و فیکس نشدن پروانه و محور بوسیله خار و همچنین کارکرد زیاد پمپ بیان کرد.
از وسایل مورد استفاده جهت رفع عیب پمپ می توان به موارد زیر اشاره کرد :
1- آچارهای 17 و 19 2- دستگاه پرس
3- بلبرینگ 4- مکانیکال سیل
5- چکش و تفلونی 6- گریس
این کار تا ساعت 13 به طول انجامید و طولانی بودن این کار به دلیل کارهای اداری جهت تحویل پروانه پمپ بود .
نکته قابل توجه این است که هرگز با چکش ضوبه مستقیم به قسمت های فلزی و سردنده دار دستگاه ها وارد نمی کنیم و باید بین چکش و قطعه یک واسطه از جنس تفلونی و یا در صورت نبود از جنس چوب مورد استفاده قرار دهیم .
26/4/85 دوشنبه
در این روز در ساعت 9:30 از انبار محصول یک عدد لیفتراک دستی به واحد آوردند تا ارابه آن را که خراب شده بود درست کنیم.
بعد از باز کردن ارابه که بلبرینگ آن خراب شده بود و قسمت تفلونی آن شکسته و پوسته فلزی آن نیز صدمه دیده بود به همراه آقای قاسم زاده و بوسیله دستگاه تراش پوسته فلزی و پوسته تفلونی آن را تراشکاری کردیم . و بعد از تعویض بلبرینگ ، ابتدا محور را در بلبرینگ قرار داده بلبرینگ را درون پوسته فلزی با فشار وارد کرده و سپس آن را در پوسته تفلونی جاسازی کردیم .
و بعد از باز کردن دیگر ارابه ها آنها را شستشو و سرویس کردیم .
علت خرابی ارابه بر اثر کار کردن فراوان و استهلاک و فرسودگی قطعات بود .
از وسایل و مواد مورد استفاده در این کار می توان به موارد زیر اشاره کرد:
1- دستگاه تراش 2- شمش های تفلونی فولادی
3- دستگاه پرس 4- آچار
5- کولیس دیجیتال
و تا ساعت 13:45 همراه با آقای قاسم زاده مشغول به تعمیر این وسیله بودیم . لازم به ذکر است که در حین انجام کار آقای قاسم زاده توضیحات لازم را در مورد قطعه می داد و نیز طرز استفاده با دستگاه تراش را به ما یادآوری می نمود و قرار شد که طی یک فرصت مناسب در روزهای آینده به طور کامل طرز استفاده از دستگاه تراش را به ما یاد دهد تا مطالب گفته شده در کار

گاه ماشین افزار را بیاد بیاوریم .

27/4/85 سه شنبه
در ساعت 10:30 از واحد بسته بندی تماس گرفته و درخواست تعمیر دستگاه والس حلب روغن ( درب بند حلب ) را کردند . پس از بازدید از دستگاه به همراه آقایان نمدمال و کشتکار متوجه شدیم که در قسمت رگلاتور هوا زانویی پنوماتیکی نشتی داده و شیلنگ های پنوماتیکی نیز سوراخ شده بودند .
پس از تهیه زانویی پنوماتیکی و پیلنگ های مربوطه به تعویض این قطعات پرداختیم و پس از نصب آنها دستگاه را مورد آزمایش قرار دادیم که دستگاه به درستی کار نمی کرد سپس بوسیله رگلاتور هوای فشرده ، میزان هوا را تنظیم کرده تا دستگاه والس حلب روغن به درستی کار کند .
پس از آزمایش دستگاه و زدن چند درب حلب روغن واحد بسته بندی را در رأس ساعت 12 به طرف واحد مکانیک ترک کردیم.
از دلایل خرابی دستگاه می توان به فرسودگی قطعات و همچنین فشار بالای هوا که حدوداً bar10 است اشاره کرد. و کارکرد مداوم و فراوان را نیز نمی توان نادیده گرفت.

از وسایل و قطعات مورد استفاده می توان به موارد زیر اشاره کرد:
1- آچار 8 2- زانویی پنوماتیکی
3- شیلنگ پنوماتیکی 4- تیزبر
زانویی پنوماتیکی : این قطعه جهت ارتباط و منتقل نمودن هوا بین دستگاه و شیلنگ پنوماتیکی است این قطعه همانطور که از اسم آن معلوم است مانند یک زانویی است با این تفاوت که یک طرف آن یک سردنده جهت بستن و وصل شدن روی دستگاه و طرف دیگر آن یک سر اتومات جهت گیر کردن و فیکس کردن شیلنگ پنوماتیکی است .
کلاً جنس زانویی از پلاستیک است . قسمت سردنده آن از جنس برنج است و سراتومات آن نیز یک فلز فنری و پلاستیک است .
طرز عملکرد سراتومات به این ترتیب است که در قسمت محیط داخلی آن خارهایی از جنس فلز فنری است که باعث فیکس شدن شیلنگ می شود .
هر گاه قسمت پلاستیکی بالا را به سمت داخل فشار دهیم بر روی خارها بوسیله قسمت پلاستیکی فشار آمده و خارها باز می شوند و در نتیجه می توان شیلنگ را زانویی خارج نمود .

28/4/85 چهارشنبه
در ساعت 10 از واحد تولید تماس گرفته و درخواست تعمیر پمپ سانتیفوژ را کردند . همراه آقایان نظام زاده و صادقی به واحد تولید رفتیم . پمپ دارای نشتی بود که دلیل آن خرابی پکینگ ها بود و همچنین بلبرینگ آن نیز صدا می داد . این پمپ جهت پمپاژ روغن حاوی خاک تونسیل بود . پس از پر کردن فرم درخواست کالا جهت گرفتن پکینگ تفلونی نمره 8 و نخ نسوز و پس از مراحل اداری به انبار قطعات رفته و این اقلام را تحویل گرفتیم .
پس از باز کردن پمپ از روی فونداسیون و آوردن به واحد مکانیک پمپ را باز کرده پس از سرویس و تعویض بلبرینگ ها پمپ را بوسیله پکینگ تفلونی آب بندی کردیم تا از نشتی آن جلوگیری شود . علت خرابی به دلیل کارکرد زیاد پمپ بود .
از وسایل و لوازم در سرویس پمپ می توان به موارد زیر اشاره کرد :
1- آچار 19 و 17 2- دستگاه پرس

3- چکش و تفلونی 4- بلبرینگ
5- پکینگ تفلونی 6- گریس
این کار تا ساعت 11:45 به طول انجامید .
لازم به ذکر است که پمپ سانتیفوژ به شماره 160-32 بود که این اعداد بر واحد میلیمتر بوده عدد 32 قطر قسمت مکش پروانه را نشان داده و عدد 160 نیز قطعه پروانه پمپ را نشان می دهد پروانه های پمپ های سانتیفوژ بر سه نوع است:
1- پروانه ای که دو طرف آن بسته است .
2- پروانه یک طرف باز
3- پروانه کاملاً باز
که به ترتیب هر چه غلظت سیال بیشتر باشد مورد استفاده قرار می گیرند .
مثلاً پروانه ای دو طرف بسته برای پمپاژ روغن و آب مورد استفاده قرار می گیرد.
و پروانه ای کاملاً باز برای سیال های با غلظت بالا استفاده می شود و پمپی را که دارای این نوع پروانه می باشد اصطلاحاً لجن کش نیز می گویند .
این توضیحات توسط آقای محسن کشتکار از ساعت 13:15 الی 14 به همراه رسم شکل داده شد.

29/4/85 پنج شنبه
در ساعت 10:30 همراه با آقایان کشتکار و نمدمال به واحد بسته بندی رفتیم و تسمه نقاله های دستگاه چسب زن را که بر اثر کارکرد زیاد فرسوده شده بودند تعویض کرده و آنها را تنظیم کردیم .
دستگاه چسب زن شامل 4 تسمه نقاله بود که دو عدد از آنها با بالای کارتن و دو تای دیگر با پاتین کارتین در تماس بودند و موجب جلوبرندگی کارتن ها می شدند.

نوع تسمه
پس از سوار کردن تسمه های جدید ( دو تسمه قسمت بالا ) دستگاه را روشن کرده و آن را تست کردیم و از رگلاج تسمه ها اطمینان حاصل کردیم و در ساعت 11:45 به واحد مکانیک برگشتیم .

31/4/85 شنبه
در این روز همراه با آقای کشتکار به واحد بسته بندی رفتیم و در رابطه با دستگاه ها و کار آنها برای ما توضیحاتی دادند .
در ساعت 9:30 وارد واحد بسته بندی شدیم که شامل دو سالن بزرگ بود . یکی از سالن ها جهت پر کردن حلب های جامد بود و دیگری جهت پر کردن بطری های روغن مایع .
سالن بسته بندی جامد شامل 4 مخزن بود که بوسیله یک کلکتور به هم وصل می شدند . پس از پمپاژ روغن بوسیله پمپ سانتیفوژ روغن وارد مخزن ذخیره می شد که از مخزن ذخیره به فیلرهای پر کردن حلب kg16 و kg5/4 هدایت می شد .
طرز بسته بندی حلب های kg16 به این ترتیب بود که پس از قرار دادن حلب در زیر فیلر دکمه START را فشار داده و روغن وارد حلب می شد پس از رسیدن وزن به kg16 و پائین آمدن حلب ، بوسیله اهرم بندی خاص که شده بود جریان روغن قطع می شد . این دستگاه شامل دو فیلر پرکن بود سپس روغن به سمت ترازو هدایت می شد و به مقدار روغن اضافه و یا از آن کم می شد . سپس بعد از قرار دادن درب حلب بر روی آن حلب زیر دستگاه والس می رفت و درب حلب بوسیله این دستگاه بسته می شد و سپس روغن به طرف سردخانه هدایت می شد .
طرز پرکردن روغن مایع نیز به همین ترتیب است با این تفاوت که دستگاه پر کن شامل چهار فیلر است و وزن حلب را نیز به طور اتوماتیک کنترل می کند و اینکه بعد از والس درب حلب آنها را به صورت چهارتایی چیدمان کرده وارد دستگاه شیرین پک می کنند تا یک روکش نایلونی بر روی 4 حلب بکشد و آنها را به صورت چهارتایی بسته بندی کند .
در همین سالن دو عدد مخزن دیگر نیز وجود داشت که معمولاً روغن نیمه مایع مخصوص سرخ کردن در آنها ریخته می شد . و به دو پرکن متصل می شدند که یکی شامل 2 فیلر جهت پر کردن حلب kg16 و دیگری شامل 4 فیلر جهت پر کردن حلب های کتابی kg5/4 .
لازم به ذکر است که درون مخزن های جامد لوله های بخار وجود داشت تا همیشه روغن را گرم کرده و از منجمد شدن روغن جلوگیری کنند . در سالن بسته بندی بطری های مایع 6 عدد مخزن وجود داشت که روغن بعد از عبور از صافی و پمپاژ وارد یک کلکتور می شد که دارای حفره های فراوانی بود و جهت تقسیم و انتقال روغن به دستگاه های پر کنی نصب شده بود . دستگاه های پرکنی 4 عدد بودند که به ترتیب برای پر کردن بسری های gr675 و gr900 و lit2 و lit5/1 بودند . طرز عملکرد 4 دستگاه مثل هم بود .
به این ترتیب که بعد از چیدمان بطری ها بر روی نقاله بطری ها وارد قسمت پرکن می شدند پس از ورود فیلرها به درون بطری روغن بوسیله فشار خلاء وارد بطری می شد و بطری ها را پر می کرد سپس در قسمت درب بند پس از ریختن درب بطری به درون مخزن آن درب ها بوسیله دستگاه Jet Print ( تاریخ نگار) تاریخ تولید ، سری ساخت و قیمت بر روی درب بطری درج می شد سپس وارد دستگاه لیبل زن شده و برچسب بر روی محیط بطری چسبیده می شد . بعد بوسیله نقاله وارد سینی گردان می شد پس از چیدمان بطری های روغن مایع درون کارتن ها کارتن به طرف دستگاه چسب زن هدایت می شد پس از چسب زدن درب کارتن ها آن را بوسیله ماشین لیفتراک به طرف انبار محصول می بردند.
پس از بازدید کامل از واحد بسته بندی و توضیحات کامل آقای کشتکار در حدود ساعت 11 به واحد مکانیک آمدیم.

1/5/85 یک شنبه
در ساعت 7:30 این روز از واحد بسته بندی تماس گرفته و اعلام کردند که دستگاه والس ( درب بند ) حلب روغن درست کار نمی کند . پس از بازدید به همراه آقای کشتکار از دستگاه متوجه شدیم که عیب از قسمت رگلاتور است .
پس از باز کردنه رگلاتور ، آن را به واحد مکانیک آورده و قسمت صافی و دیافراگم رگلاتور که کثیف شده بود را با هوا تمیز کرده و زانویی های ورودی و خروجی هوا را تعویض کردیم . پس از اطمینان از تمیز بودن رگلاتور آن را بر روی دستگاه والس نصب کرده و آن را آزمایش کردیم . پس از نصب و آزمایش رگلاتور در ساعت 9 به واحد مکانیک برگشتیم .
دستگاه رگلاتور جهت تنظیم فشار هوا و تمیز کردن هوا در دستگاه والس روغن مورد استفاده قرار می گیرد تا هوای ورودی به دستگاه را در فشارهای مختلف تنظیم کند .
این دستگاه از دو قسمت تشکیل شده :
1- قسمت رگلاتور: جهت تنظیم فشار هوا
2- قسمت صافی: جهت تمیز کردن هوا
که قسمت صافی آن در یک عدد اسفنج و یک مخزن روغن و شیلنگ هوا تشکیل شده و قسمت رگلاتور آن از یک شیر تنظیم فشار و یک درجه نشان دهنده فشار دهنده تشکیل شده هوای bar10 بعد از ورود به رگلاتور فشار آن کاسته شده و به میزان دلخواه تنظیم می شود و بعد از ورود به شیلنگ به قسمت پایین روغن هدایت شده بعد از بالا آمدن هوا تمیز شده و پس از عبور از قسمت اسفنجی هوای تمیز و بدون روغن به طرف دستگاه والس هدایت می شود .

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید
شنبه 95 آذر 6 , ساعت 6:10 صبح

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

مقاله گونه‌هاى ازدواج در عصر جاهلى با word دارای 34 صفحه می باشد و دارای تنظیمات و فهرست کامل در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله گونه‌هاى ازدواج در عصر جاهلى با word کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : توضیحات زیر بخشی از متن اصلی می باشد که بدون قالب و فرمت بندی کپی شده است

 

بخشی از فهرست مطالب پروژه مقاله گونه‌هاى ازدواج در عصر جاهلى با word

چکیده    
الف) گونه اصلى ازدواج (زناشویى)    
عناصر ازدواج    
ب) گونه هاى دیگر    
1ـ نکاح ضیزن (نکاح مقت، نکاح وراثتى)    
2 ـ جمع بین الاختین    
3 ـ نکاح متعه    
4 ـ نکاح شغار    
5 ـ نکاح بدل    
6 ـ استبضاع    
7 ـ مضامده    
8 ـ مخادنه    
9ـ نکاح رهط    
10ـ زنان صاحب رایه    
11 ـ ازدواج با امه (کنیز)    
ج) مختصرى درباره «زنا» و مرز آن با نکاح    
نتیجه    
کتابنامه    

بخشی از منابع و مراجع پروژه مقاله گونه‌هاى ازدواج در عصر جاهلى با word

1 ابن سعد، الطبقات الکبرى، بیروت، دارالکتب العلمیه، ]بى تا[

2 ابن منظور، لسان العرب، تعلیق على شیرى، بیروت، داراحیاء التراث العربى، 1408 ق / 1988 م

3 ابوالفداء، اسماعیل بن کثیر، المختصر فى اخبار البشر، قاهره، مکتبه المتنبى، ]بى تا[

4 آلوسى، محمود شکرى، بلوغ الارب فى معرفه احوال العرب، تحقیق محمد بهجه أثرى، بیروت، دارالکتب العلمیه، 1314 ق

5 بخارى، محمدبن اسماعیل، صحیح البخارى، بیروت، دارالفکر، 1401 ق

6 بغدادى (خطیب)، احمدبن على، تاریخ بغداد، بیروت، دارالکتب العلمیه، ]بى تا[

7 بغدادى، محمدبن حبیب، المحبّر، تصحیح ایلزه لیختن شتیتر، بیروت، منشورات درالآفاق الجدیده، ]بى تا[

8 ترمانینى، الزواج عند العرب فى الجاهلیه والاسلام، دمشق، طلاس، ]بى تا[

9 جوادعلى، المفصل فى تاریخ العرب قبل الاسلام، بى جا، بى نا، 1413 ق / 1993 م

10 شافعى، کتاب الأم، بیروت، دارالفکر، 1403 ق / 1983 م

11 شهرستانى، ابوالفتح محمدبن عبدالکریم، الملل و النحل، تحقیق محمّد سیدگیلانى، بیروت، دارالمعرفه، 1381 ق / 1961 م

12 طبرى، ابوجعفر محمدبن جریر، جامع البیان، تحقیق صدقى جمیل عطّار، بیروت، دارالفکر، 1419 ق / 1999 م

13 فرّوخ، عمر، تاریخ الجاهلیه،بیروت، دارالعلم للملایین، 1984 م

14 فوزى، ابراهیم، أحکام الأسره فى الجاهلیه و الإسلام، بیروت، دارالکلمه للنشر، 1983 م

15 کرکى (محقق)، جامع المقاصد، قم، مؤسسه آل البیت(علیهم السلام)، 1411 ق

16 کلبى، هشام بن محمد، مثالب العرب، تحقیق نجاح طائى، بیروت، دارالهدى، 1419 ق

17 گوستاولوبون، تمدن اسلام و عرب، ترجمه سید هاشم حسینى، تهران، کتابفروشى اسلامیه، ]بى تا[

18 مسلم بن حجّاج نیشابورى، صحیح مسلم، بیروت، دارالفکر، ]بى تا[

19 هاشمى، على، المرأه فى الشعر الجاهلى، بغداد، مطبعه المعارف، 1960 م

 

چکیده

«ازدواج» یا به عبارتى پیوند میان زن و شوى، «خانواده» را مى آفریند و سپس از تجمع سازمان یافته خانواده هاست که یک «جامعه» شکل مى یابد. از این رو، براى آشنایى با کفایت ها و کاستى هاى هر جامعه، در کنار همه پژوهش هاى لازم، ضرورت دارد که چند و چون ازدواج در آن جامعه نیز بررسى شود

در این نوشتار با توصیف و تحلیلِ گونه هاى ازدواج در عصر جاهلى، جنبه اى مهم از اوضاع زن، خانواده و جامعه عصر جاهلى تبیین مى شود. گفتنى است که مقطع تاریخى یاد شده، مدخل و زمینه اى براى تاریخ اسلام به شمار مى آید که مطالعه ابعاد مختلف آن، موجب شناخت عمیق آیین اسلام و دستاوردهاى آن مى شود. هم چنین در این نوشتار، گونه هایى از ازدواج هاى رایج در عصر جاهلى که به تأیید و امضاى شریعت اسلام رسیده نیز معرفى شده است

واژگان کلیدى: عصر جاهلى، پیوند زناشویى، عقد ازدواج، ازدواج موقت، ازدواج هاى جاهلى و زنا.

الف) گونه اصلى ازدواج (زناشویى)

آوازه «تاریخ قبل از اسلام» به عصر جاهلیت، چه بسا این تصور را به وجود آورد که ازدواج در آن دوره، به دور از هر آیین و مرامى بوده است و در آن روزگار اساساً هرچه بوده، تنها راهى براى اطفاى نایره شهوت بوده است و نه ازدواج به مفهوم پیوند «زناشویى» و آغازى بر تشکیل خانواده

در سده هاى نخستین از تاریخ اسلام، پس از برپایى جنبش «شعوبیه» که از تفاخر و هم چشمى کردن عرب و عجم حکایت داشت، هاله هایى از تصور مزبور، بروز یافت. برخى از «مثالب» نویسان که درباره رسوم نارواى قوم رقیب (طرف مفاخره) کتاب مى نوشتند، در زشت نمایى از عرب، با بیان «نکاح الجاهلیه»، ازدواج هاى ناپسند را برجسته و عیان کرده و از موارد پسندیده با شتاب گذشته اند

تردیدى نیست که عرب به گونه هاى جاهلانه اى از نکاح ارتکاب مى جست و حتى از نکاح هاى زشت و ننگ بار با برخى از خویشان خود پرهیز نمى کرد، چنان که به ازدواج با زن پدر ـ به شرط آن که مادر خودش نباشد ـ یا ازدواج هم زمان با دو خواهر (جمع بین الاختین) دست مى یازید

اما باید دانست که مردم عرب در دوران پیش از اسلام، در کنار تمام «جاهلیت»ها، به آیین و عرفى نیز پاى بند بودند، چنان که ایشان در همان دوران، ازدواج با شمارى از زنان را حرام مى دانستند که اسلام نیز حرمت آن را امضا و تقریر نمود.5 مرد عرب با دختر، مادر، خواهر، خاله یا عمه خویش ازدواج نمى کرد.6 و اساساً نزد عرب، اصل بر این بود که نکاح با محارم، حرام باشد.7 از این رو باید اذعان داشت که استنباط گوستاولوبون، مستشرق فرانسوى (1841ـ1931م) مبنى بر این که آیه حُرِّمَتْ عَلَیْکُمْ أُمَّهاتُکُمْ و...; بر شما حرام شده است ]ازدواج با [مادرانتان و دخترانتان و...»8 به تجویز نکاح با محارم در عصر جاهلى (و میان ملت هاى سامى)9اشاره دارد، پذیرفته نیست

این نکته بسیار مهم و قابل تأمل است که شکل اصلى و رایج نکاح در میان اقوام عرب (قبیله قریش و بیشتر قبایل عرب)10 همانند این روزگار، ازدواجى به نام «بعوله» (پیوند زناشویى) بوده است. بر مبناى این ازدواج، مرد (بعل) و زن (بعله)، هر دو زن و شوى و همسران یکدیگر مى شدند و هرگاه با این ازدواج، فرزندى زاده مى شد آن فرزند در نَسب تابع پدر بود، البته مرد مى توانست تعداد بسیارى از این زنان را داشته باشد (چند همسرى)11 یا آن که به یک همسر بسنده نماید (تک همسرى).12 این ازدواج (بعوله) به دو شکل انجام مى شد: به صورت عادى و با رضایت طرفین یا پس از وقوع جنگ در میان قبایل و با اسارت زنان

گفتنى است که در شکل عادى، ازدواج بر سه عنصر «خواستگارى»، «مهریه» و «عقد»13 تکیه داشت که در ادامه، به طور اختصار مورد بحث قرار مى گیرد. اما درمورد ازدواج با اسیر جنگى، رسم بر این بود که هر یک از مردان قبیله فاتح مى توانستند از میان زنان اسیر شده، بر اساس قرعه کشى یکى را برگزینند، آن گاه اگر زن براى آن مرد، فرزندى مى آورد، خودبه خود، همسر و زوج او مى گردید و مرد نیز شوهر او محسوب مى شد. به هررو، پس از ازدواج (بعوله)، زن زیر حمایت و سرپرستى مرد قرار مى گرفت

بدیهى است که رواج این گونه زناشویى بیان گر آن است که در آن دوران نه تنها در امر ازدواج، هرج و مرج نبوده، بلکه رسم ومرامى استوار در میان بوده است.15 اما باید دانست که تعلّق یک سویه زن به مرد، آن چنان شدید و بغرنج بود که زن پس از ازدواج به ملکیّت مرد در مى آمد، به طورى که پس از وفات مرد، زن همچون یکى از اموال به جاى مانده (ترکه) به وارثان مى رسید

عناصر ازدواج

در حالت عادى مرد از ولىّ دختر ـ و نه خود او ـ خواستگارى مى کرد و بدون آن که رضایت دختر مطرح باشد، همین ولىّ (پدر، برادر یا عمو) ردّ و قبول آن خواسته را برعهده داشت و او بود که از خواستگار، «مهریه» را مى ستانید; مهریه اى که حتماً باید پرداخت مى شد، زیرا این خود، «ثمن» و بهایى براى زن به شمار مى آمد.17 بى گمان، سعى ولىّ بر آن بود که مبلغ مهریه، گزاف باشد تا نشان از شرافت زن باشد.18 این مهریه را «نافجه» نیز مى نامیدند; به معناى آن چه بر مال ولىّ «زیاد» (افزوده) مى شد

در میان بادیه نشینان رسم بر این بود که خواستگار براى پرداخت مهریه، تعدادى شتر را تا خیمه زن مى آورد، در حالى که عرب شهر نشین وجه نقد (درهم و دینار) را ترجیح مى داد

تصریح شده است که گاهى دختر جوان اصلا چیزى از مهریه را اخذ نمى کرده است.20 جواد على، پژوهشگر تاریخ عصر جاهلى، در این باره به بیان عبارت هاى مردّد پرداخته است، به طورى که در جایى مى گوید

نزد عرب جاهلى، اصل آن بود که مهریه به زن پرداخت شود، اما ولىّ امرِ زن کسى بود که آن را مى ستانید تا از آن در خریدن آن چه زوجه با خود به خانه شوهر مى برد (جهیزیه) مصرف نماید. و گاهى نیز ولىّ، مهریه را براى خود اخذ مى کرد و چیزى

از آن به زن نمى پرداخت چون باور داشت که این حقّ خود اوست، از این رو در اسلام این عمل ممنوع گردید.21و

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید
<   <<   6   7   8   9   10   >>   >

لیست کل یادداشت های این وبلاگ