توجه : این پروژه به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد
پاورپوینت زبان مدلسازی حقیقت مجازی با word دارای 26 اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در Power Point می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل پاور پوینت پاورپوینت زبان مدلسازی حقیقت مجازی با word کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است
لطفا به نکات زیر در هنگام خرید
دانلود پاورپوینت زبان مدلسازی حقیقت مجازی با word
توجه فرمایید.1-در این مطلب، متن اسلاید های اولیه
دانلود پاورپوینت زبان مدلسازی حقیقت مجازی با word
قرار داده شده است
2-به علت اینکه امکان درج تصاویر استفاده شده در پاورپوینت وجود ندارد،در صورتی که مایل به دریافت تصاویری از ان قبل از خرید هستید، می توانید با پشتیبانی تماس حاصل فرمایید
3-پس از پرداخت هزینه ، حداکثر طی 12 ساعت پاورپوینت خرید شده ، به ادرس ایمیل شما ارسال خواهد شد
4-در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل اسلاید ها میباشد ودر فایل اصلی این پاورپوینت،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
5-در صورتی که اسلاید ها داری جدول و یا عکس باشند در متون زیر قرار داده نشده است
بخشی از متن پاورپوینت زبان مدلسازی حقیقت مجازی با word :
اسلاید 1 :
- حقیقت مجازی Virtual Reality :
- شبیه سازی فضای سه بعدی توسط تکنیکهای نرم افزاری روی فضایی که ذاتا دوبعدی است، بگونه ای که کاربر میتواند به غیر از مشاهده این فضا در آن سیر کرده و در محیط تغییراتی را نیز ایجاد نماید
- مثال: چرخاندن یک صفحه شطرنج و نگریستن به آن از زوایای مختلف و جابجا کردن مهره ها
- قابلیت تغییر اشیاء در محیط VR بدلیل حفظ دقیق مشخصات و مختصات هر شی در محیط
- نگاشت بعد سوم روی فضای دوبعدی با استفاده از روشهای پرسپکتیو
اسلاید 2 :
- شباهت بدلیل وجود صدا و تصویر در هر دو
- پیدایش و رشد همزمان هر دو در دنیای تکنولوژی اطلاعات
- تفاوت 1: دوبعدی بودن محیطهای چندرسانه ای مانند فیلم و تصاویر متحرک و در مقابل سه بعدی بودن اشیا در محیط VR و داشتن پارامتر ارتفاع علاوه بر مختصات طول و عرض
- تفاوت 2: عدم امکان تغییر در محیطهای چندرسانه ای و در عوض محاوره ای بودن محیط VR مانند تغییر زاویه دید، جابجا کردن اشیا و غیره
- کاربر خود را در محیط VR احساس میکند( بوسیله عینکهای ویژه و یا کلاههای مخصوصی بنام HMD مخفف Head Mounted Display )
اسلاید 3 :
- VRML : Virtual Reality Modeling Language
- VRML زبانی است که توسط آن هر شیی در محیط VR با علائم مخصوص و گرامر خاص یک زبان نشانه گذاری بصورت استاندارد مدل می شود
- VRML قالب استاندارد فایلی است که درون آن اطلاعات مربوط به اشیاء محیط VR بصورت متنی تعریف میشود
- دو مرحله نمایش یک فایل متنی VRML :
- الف ) خواندن فایل متنی، استخراج تک تک اشیاء و پارامترهای آن و تبدیل آن به یک ساختمان داده مناسب برای تفسیر ونمایش
- این قسمت بر عهده مرورگر است
اسلاید 4 :
- ب) تحویل دادن ساختمان داده تشکیل شده برای اشیاء به برنامه ای که آنرا پردازش و تفسیر کرده و نهایتا نمایش می دهد
- به این برنامه “موتور تفسیر” می گویند
- مقایسه VRML و HTML از لحاظ حجم پردازش
- صحنه های سه بعدی طراحی شده در فایلهای کم حجم VRML
- نیاز به سخت افزار و مرورگر بسیار سریع و قوی
- شکست فعلی VRML و عدم رشد کامل آن
- استفاده فراگیر در آینده از حقیقت مجازی مانند خرید یک خانه از طریق اینترنت، انتخاب یک خانه و دیدن کامل آن
اسلاید 5 :
- دو وظیفه مهم موتور تفسیر Rendering engine :
- محاسبات و پردازش لازم
- رسم تصاویر
- تعریف موتور تفسیر : پروسه ای که کارش رسم تصاویر محیط VR با استفاده از ساختمان داده حاصل از پویش فایل VRML است
- حجم بسیار زیاد محاسبات لازم برای تشکیل و ترسیم تصاویر
- استفاده از مفاهیم شی گرایی و ذخیره برداری
- ذخیره برداری : هر نقطه در فضای سه بعدی با مختصات x و y و z بصورت یکتا مشخص می شود
اسلاید 6 :
- رسم یک پاره خط با دو بردار (x0,y0,z0) و (x1,y1,z1)
- رسم اشیاء شناخته شده مانند استوانه، کره و مخروط با استفاده از روابط ریاضیشان
- مثال : رسم یک کره بر اساس رابطه ریاضی نقاط سطح کره :
- (x-x0)^2 + (y-y0)^2 + (z-z0)^2 =R^2
- نیاز به دو پارامتر شعاع کره و بردار مرکز
- رسم اشیاء پیچیده تر بر اساس اشیاء ساده
- رسم اشیاء بسیار پیچیده توسط مجموعه ای از بردارها
اسلاید 7 :
- سه عمل اساسی برای تغییر دادن اشیاء :
- عمل مقیاس Scaling : انبساط یا انقباض شی در جهت محورهای مختصات با یک ضریب :
- (x,y,z) =======> (ax,by,cz)
- انبساط : a,b,c > 1 انقباض : a,b,c < 1
- عمل چرخش Rotation : چرخش یک شی حول یک بردار
- عمل انتقال Translation : انتقال یک شی از یک مکان به مکان جدید
- حرکات و تغییرات پیچیده یک شی بر اساس ترکیب سه عمل اساسی
اسلاید 8 :
- توجه به اثرات و تعاملات اشیاء یک صحنه بر روی یکدیگر
- پردازشهای موتور تفسیر برای ترسیم یک شی :
- بررسی موقعیت هر شی نسبت به اشیاء دیگر
- محاسبه درخشندگی شی
- محاسبه سطوح قابل رویت هر شی بر اساس زاویه دید فعلی
- محاسبه پرسپکتیو شی : بدست آوردن z بر اساس x و y
- پردازشهای گوناگون دیگری نیز وجود دارند
- توجه : وقت گیر بودن بسیار این محاسبات
اسلاید 9 :
- فایلهای VRML مجموعه ای از اشیاء تعریف شده بزبان vrml
- فایلهای VRML فایلهای متنی ساده ASCII هستند مانند HTML
- قابل ایجاد و ویرایش در یک ویرایشگر متن
- ذخیره فایل با پسوند wrl یا vrml یا vrm
- انتقال فایل vrml پس از درخواست مبتنی بر پروتکل HTTP
- پویش فایل vrml توسط نسخه های جدید netscape
- نیاز مرورگر IE برای پویش vrml به برنامه های اتصالی Plug-ins
- مثالی از مرورگر تفسیر کننده vrml : مرورگر Live3D
اسلاید 10 :
- چهار قسمت یک فایل vrml :
- 1) خط سرآیند فایل : اولین خط فایل شروع شونده با #
- تعیین کننده مشخصات فایل مانند :
- #VRML V1.0 ascii
- یعنی محتوای فایل از نوع vrml با کدهای ascii و مطابق با نسخه 1
- #VRML V2.0 uttf2
- یعنی محتوای فایل از نوع vrml با کدهای ascii شامل کدهای بالاتر از 128 و مطابق با نسخه 2 از زبان vrml
- 2) خطوط توضیح : خطوط شروع شونده با # بغیر از خط اول