سفارش تبلیغ
صبا ویژن
درس و فراگیری دانش، مایه باروریشناخت است . [امام صادق علیه السلام]
 
دوشنبه 96 تیر 19 , ساعت 7:28 عصر

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

مقاله تاثیر فرهنگ در بزهکاری جوانان با word دارای 24 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله تاثیر فرهنگ در بزهکاری جوانان با word کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله تاثیر فرهنگ در بزهکاری جوانان با word،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله تاثیر فرهنگ در بزهکاری جوانان با word :

تاثیر فرهنگ در بزهکاری جوانان

بزهکاری بیشتر نتیجه تضاد موجود در ارزشهای فرهنگی و همینطور عدم وسائل برای رسید به هدفهای مورد نظر است. تا تفاوت در سرع تغییر برخی از افراد به علل گوناگون به طور کامل(اجتماعی) نمی وشند. یعنی ارزشهای حاکم بر جامعه به طور کامل در درون انها نقش نمی گید و انها را از ارتکاب اعمال ضد اجتماعی باز نمی دارد.

البته این ناسازگاری ارزشی که در افراد (منحرف) یا (بزهکرای) شکل می گیرد خود معلول وجود اختلاف و تضاد در ارزشهای حاکم بر گروه های اجتماعی است. طبق آماری که بدست آمده بزهکاری در طبقاتی که دارای سطح فرهنگ پایین تر می باشند در کلیه کشورها بیشتر از طبقاتی است که دارای سطح فرهنگ بالاتر هستند

و به ندرت دیده می شود خانواده های تحصیل کرده نوجوانان بزهکار تحویل جامعه دهند. بهترین مدرک، نوشته ای مجلات و روزنامه های کشورهای مختلف است که جوانانی برای چند تومان پول مرتکب خشونت با والدین یا جرح و ضرب دوستان و در نتیجه منجر به وقوع قتل می گردند. از طرف دیگر فرهنگ هر جامعه هدفهای بخصوصی را به عنوان آرمانهای دست یافتنی برای اعضای جامعه مطرح می کند، در حالی که (وسایل) رسیدن به این هدفها در اختیار همه قرار ندارد

برای نمونه در فرهنگ آمریکا کسب موفقیت های مادی از ارزشهای اصلی جامعه است داشتن خانه بهتر اتومبیل جدیدتر و عضویت در کلوپ های مختلف برای صاحبان این مزایا آبرو، تشخیص، احترام و اعتبار می اورد و آنها را افرادی موفق معرفی می کند در عین حال برای همه افراد این امکان وجود ندارد که از طریق کار و کوشش شرافتمندانه به این امتیازات برسند،

واز این نظر است که برخی ارا که به اندازه دیگران تحت تاثیر فهنگ مادی گرا و تبلیغات دائمی جامعه در تشویق افراد به موفق شدن قرار دارند ولی فاقد وسائل و امکانات لازم(پول، اعتبار، تخصص;) هستند برای رسیدن به اهداف مقبول اجتماعی به وسایل انحرافی مثل بزهکاری متوسل می شوند.. با این وصف بزهکاری را هم می توان تا حدودی معلول تفاوت سرعت تغییر در بخشهای مختلف اجتماعی دانست.

تاثیر جنسیت بر افزایش بزهکاری:
اختلاف بزهکاری دخرتان و پسرا از لحاظ کیفیت و نوع جرایم ارتکابی و میزان جرایم: جرایم پسران است. پسران بیشتر مرتکب جرایم خشونت بار و پیچیده مثل جرایم منتهی به صدمات یدنی و قتل می شوند. عامل اول توجیه کننده این اختلاف عامل فیزیکی است.

توانمندی، زور و قدرت لازم برای ارتکاب جرایم خشونت بار در دختران بر خلاف پسران وجود ندارد اما تفاوت پرخاشگری بین دو جنس: سرشت گرایان پرخاشگری محسوس را بسته به کیفیت هورمونی می دانند در صورتی که محیط گرایان آن را به فاکتورهای محیطی وصل می کنند. این است که کودکان از والد هم جنس خویش بیشتر از والد غیر هم جنس تاثیر می پذیرن

.د این احتمال نی زمی رود که پسران برای کارای خشن خود بیشتر پاداش دریافت می کنند اما دختران در عوض تنبیه می شوند. دختران کوچک شدیدا با معلمین مونث و مادران خویش همانند سازی می کنند. این مسئله سبب می شود که یمل پرخاشگرانه بیشتر مردان ناشی از عوامل بیولوژیکی است که به وسیله تقویت کننده های محیطی تشدیدی می شود. و اما عامل دوم که عاملی روانی است دختران از نظر روانی اصولا افرادی احساسی، عاطفی حساس، مطیع و آرام هستند و این خصوصیات سبب می شود مرتکب قتلهای خونین یا تخریبهای گسترده نشوند.

اما از لحاظ نوع جرایم که دختران بیشتر مرتکب جرایم علیه عفت و اخلاق حسنه می شوند و پسران بیشتر مرتکب جرایم علیه اموال و اشخاص مثل سرقت و ایراد ضرب و جرح البته نه اینکه دختران مرتکب سرقت و ضرب و جرح نمی شوند، بلکه غالب جرایم آنها علیه عفت و اخلاق حسنه است مهمترین عامل توجیهی عامل فیزیکی و زیست شناختی است فیزیک دختران آنان را در معرض جرایم علیه عفت قرار می دهد و اما از لحاظ میزان، علی الاصول نرخ بزهکاری دختران کمتر از نرخ بزهکاری پسران است.

عوامل توجیهی این اختلاف:1- وجود محدودیت برای دختران در محیط خانواده در مقایسه با پسران و وجود همین محدودیت برای دختران در سطح اجتماع که اختصاص به عرف و اجتماع خاص ندارد و یک عامل جامعه شناختی است و دیگر از لحاظ بیولوژیکی نسبت به دختر مخصوصا در جوامع شرقی حساسیت بیشتری نشان داده می شود.

2- تفاوت دخترا و پسران از لحاظ فیزیکی(بیولوژیکی یا زیست شناختی) که هر کاری را به دختران نمی دهند. مثلا در کارهای نظامی 99% آن پسران هستند و وضع بیولوژیکی دختران در تمام دنیا یکسان است.
3- تفاوت دختران و پسرا در ساختار روان شناختی
4- نارسایی آماری به عنواان یک عامل فرعی که معمولا جرایمی که دختران مرتکب می شوند، کمتر به دادگستری کشیده می شود.

آقای رادوین راچ ساترلند ضمن پذیرش این اختلاف عامل عمده این اختلاف را در میزان حضور زنان در جامعه دانسته و گفته است اگر بر میزان حضورو و فعالیت زنان در جامعه افزوده وشد. به همان نسبت بر آمار رفتارهای مجرمانه افزوده می شود.

تاثیر تقلید دختران از پسران در ارتکاب جرم: بسیاری از دختران برای اینکه توانائیهای خود را نشان بدهند دست به اعمالی مردانه می زنند مثلا نشان می دهند که پسران این قدرت را دارند که سرقت کنند آن هم با لباسهای مبدل پسرانه یا به ورزشگاه آقایون با همین لباس مردانه می روند اینان با دو جنسیت سر می کنند

باطنا دختر و ظاهرا یک پسر اما در این مودر کارهای خشن تر اغلب احساساتی بودنشان مانع کار بسیار وحشتناکی می وشود این گروه سعی می کنند فقط کارهایی را انجام دهند که دیگران کر کنند آنان نیز مثل پسران از استقلال کافی برخوردارند و نیاز به توجه بیش از حد خانواده را لازم نمی بیند.

تعیین خشونت در خرده فرهنگ بزهکاری
در خرده فرهنگ بزهکاری توسل به خشونت امری مشروع است به نظر کوهن در میان طبقات پایین نوعی خصومت نسبت به طبقات بالاتر پدید می آید، زیرا طبقات بالا موقعیت خود را بالاتر می بنند و به طبقات پایین بی اعتنایی می کنند. این خصومت شامل هنجارهای طبقات میانه و بالا نیز می شود، زیرا آنها را عامل ارتقای خود می شمارند. البته خشونت همیشه بدلیل ناکامی پدید نمی آید، اما و آنچه مسلم است این است

که خشونت، کینه وحسادت از جمله پاسخهایی است که هر کس در مقابل تحقیر دیگران از خود ابراز می کند. بر عکس جوان بزهکار، جوان خیابانگرد که با اخلاق مراتب بالاتر مماشاع می کند جلو خشم خود می ایسند و دست به پرخاشگری نمی زند، زیرا قواعد مراتب بالا را مشروع می داند.

روانشناسان تجربی به می گویند که هنجارهای اخلاقی که به نحو موثری در وجود فرد درونی شده اند، به آسانی کنار زده نمی شوند. و اگر وضع معیارهای جدید بتوان مشکل زندگی فرد را حل کند جانشین نظم اخلاقی جامعه می وشد اما نظم اخلاقی جامعه فراموش نمی شود بلکه به ناخودآگاه فرد سپرده می وشد و در موارد خاص برای ظهور فشار می آورد.

اگر تبوانند راهی برای ظهور خود پیدا کند، هم هدستاوردهای معیار های جدید را واژگون می کند. نشانه حضور معیار در ناخودآگاه همان احساس اضطراب است.
روانکاوان از راههای مختلفی صحبت می کنند که می توان با اضطراب مقابله کرد.

یکی از راه مقابله با آن ابزار عسک العمل شدید و غیرعادی در مقابل بروز محرکهای درونی است. این عکس العمل یک عکس العمل زمانی برای مقابله با تهدیدات درونی است که به صورت خشونت علیه یک گروه که مورد تاید خرده فرهنگ است بروز می کند.

تاثیر خانواده های متلاشی:
یکی از عوامل اصلی و اولیه تمایل نوجوانان به بزهکاری محسوب می وشد. زیرا اکثرا ناراحتی های نوجوانان زائیده امر و نهی و سختگیری های والدین، و بی مهری در کودکی و محرومیت و عدم رفاه و امنیت، عصبانیت والدین، سستی اصول اخلاقی، حمایت زیاد از نوجوان، منع شدید و بی جا در امور جنسی آرزوهای جاه طلبانه والدین برای نوجوان می باشد که گاهی هم به افسردگی یا جنون منتهی می گردد.

افسردگی:
بسیای از مشکلات اخلاقی و رفتاری نوجوان ریشه در برخوردهای نامناسب پدر و مادر و مربیان درد. تجربه نشان داده در بیشتر موارد که نوجوانان به خانواده های آگاه و مربی شایسته دسترسی دارند از زندگی سالم و موفقی برخوردارند انی نشان می دهد که نوجوانان به خوبی تربیت پذیر هستند و اگر نابسامانیهایی در اخلاق و رفتار برخی زا آنان ماشهده می شود ناشی از نبود تربین صحیح است.
خانواده نخستین محیط اجتناب ناپذیری است که کودک با آن تماس می گیرد محیطی که طفل لاجرم چشم در آن گشوده است و رشد خویش را آغاز کرده است جدیی والدین برای فرزندا و خود انها بسیار حائز اهمیت و قابل بررسی است چرا که وضعیت فرزندان پس از طلاق و جدایی والدین از نگران کننده ترین و بحث انگیزترین جنبه طلاق بوده است.

تحقیقات نشان می دهد که طالق و از هم پاشیدگی کانون خانواده حتی پیش از نزاع موقتی بین زن و شوهر موجب ناراحتی کودکان از جمله افسردگی می شود.
کلمه افسردگی هنگامی که به یک حالت نسبت داده می وشد تمام معانی عامیانه خود را به همراه دارد و نشانگر احساس کاسلت روان، کمبود انرژی از دست رفته، نامیدی و بی فایده بودن است

و بی علاقگی و بدبینی نیز به همراه ان می آید. صفات ویژه حالت عکس آن شور و هیجان شادی، امید، و خوشبینی است حالت افسردگی اغلب پس از ناامیدی و یا احساس از دست دادن چیزی به وجو می آید ولی بسیاری از اوقات هم ظاهرا ناگهان و خود به خود ایجاد می شود. برخی از مردم بیشتر استعداد بروز چنین حالات ناگهانی را دارند و افراد دوره ای نامیده می شوند. فردی که در کی مرحله بحرانی رشد و تکامل کمبود شدیدی را تجربه کرده است

نه تنها در زندگی بعدی خود بیشتر آماده و مستعد ابتلاء به افسردگی است بلکه این خطر وجود دارد که شخیت افسرده در وی شکل بگیرد. اینها افرادی خهتسند که نگرشی ویژه و مبتنی بر افسردگی در قبال زندگی دارند بدبینهایی که در خو هیچ چیز خوب و در دیگران هیچ چیز با ارزش را نمی بینند. در واکنش های افسردگی تقریبا همیشه نگرانی همراه افسردگی هست به طوری که فرد احساس تنش و ناآرامی می کند بیمار احتمالا تپشهای ناراحت کننده قلب دارد،

اشتهای خود را از دست می دهد و ممکن است اسهال بگیرد، شبها نگرانی مانع خواب او می شود و یا کابوسهای ناراحت کننده خوب نامنظم او را بر هم می زند او حالت ناامیدی و بی دفاعی دارد. احساس ضعف روحیه می کند و به هیچ چیز نمی تواند اشتیاقی نشان دهد حتی اگر شاغل به کاری باشد نمی تواند حواس خود را متمرکز سازد بکله افکارش هموارده متوجه شکست طرد و ناامیدی است

او خود را پر از گناه و خطا می بیند تقصیر خودش است که این طور است و یا گاناه به گردن یک بی عقلی است که مدتها قبل انجام داده و آن را فراموش کرده است. فرد ممکن است آنقدر احساس ناراحتی کند که معتقاد شود بدنش عملا در حال پوسیدن است بیمار صداهایی را می شنود که از او انتقاد می کنند و افرادی را می بیند که راجع به او حرف می زنند و ممکن است آنقدر احساس گناه شرم وبی دفاعی کند که خودکشی تنها راه نجات به نظر برسد. همان گونه که علل بیماری افسردگی را می توان به سه گروه ارگانیک، روانی و اجتماعی تقسیم کرد، نحوه رویارویی با این بیماری را نیز می توان در این سه گروه جای داد.

اعمالی را که یک فرد خود برای درمان افسردگی خویش می تواند انجام دهد نیز عبارتند از:
1 اصلاح رفتار: فعال باشد حتی اگر برایش دشوار است بیکار و منزوی نباشد.
2 اصلاح افکار: افکار افسرده او را درمانده می کند اگر یاد بگیرد به اتفاقات چگونه نگاه کند می تواند فعالیت و شادابی و امیدواری را از سر بگیرد.

3 استفاده از سیستم های طبیعی ضد افسردگی: برای کسب یاری و حمایت از دیگران احساس شرم نداشته باشد.
باقلر، 1378
فصل دوم
بخش دوم

اعتیاد
معتاد کسی است که عادت به مصرف دارو دارد و در نتیجه مصرف که نیاز جسمی و روانی اوست اخلاق عمومی، سلامت و رفاه خود، خانواده و اجتماع را به خطر م یاندازد یا به عبارتی دیگر اعتیاد را می توان یک مسمومیت مزمن دانست که برای شخص و هم برای خانواده و جامعه اش مضر است این پدیده از مشکلات اجتماعی فراگیر جهان امروز است که اندیشمندان و متخصصان مختلف از جمله رونپزشک و جرم شناس و حقوقدان از آن به عنوان پدیده ای شوم نام می برند و هر کدام در عرصه محصولات خویش سعی در از بین بردن آن دارند

بیشتر کسانی که بصورت حاد به اعتیاد گرفتارند نوجوانان، جوانان و میانسالان هستند که متاسفانه قشر اداره کننده اجتماعند ایران از یک سو به دلیل دارا بودن بافت جمعیتی جوان بیشترین آسیب پذیری را در مقابل اعتیاد و مواد مخدر دارد و از سوی دیگر به دلیل قرار گرفتن در منطقه کشت تولید و ترانزت مواد مخدر رسالت در مبارزه با این پدیده شوم و سطح ملی- منطقه ای و بین المللی احساس می کند.

زندگی گاهی همراه با ناکامی و شکست اس برخی از ما احساس می کنیم که نباید با ناکامی مواجه شویم و زندگی همیشه باید بر وقف مراد باشد بنابرانی به خودمان می قبولانیم که همیشه باید بدون مشکل باشیم لذا با یان طرز تفکر قدرت تحمل شکست را نداریم و به محض روبرو شدن با ناکامی ز هم می پاشیم نقش اعتقدات دینی و مذهبی نیز در پیشگیری از آسیبها و انحرافات اجتمعی انکار ناپذیر است.

مواد مخدر شامل 1- تریاک 2- مرفین 3- هروئین 4- کوکائین 5- ال- اس- دی 6- امفتامین ها 7- ماری جوانا و حشیش 8- والیوم و لیبرالیوم 9- متادون.

حالاتی که این مواد در ابتدا بر روی شخص گذاشته و معمولا باعث کشیدن جوان به این مواد می وشد عبارتند از خواب آرامش بخش، تشدید احساس ،خنده های بی مورد، طولانی و لذت بخش بودن و زمان و مکان، معمولا وقتی تاثیر مواد تمام می وشد به معتاد حالت بدی دست می دهد و باعث می وشد که شخص برای بدست اورد حالت قبلی ودباره به طرف مواد کشیده می شود و متاسفانه به علت اثرات روحی که در آغاز مصرف به آنها دست می هد

از مصرف آن ممکن است احاسس لذت ببرند و کم کم به وابستگی جسمی و روانی معتاد پایان می پذیرد چون کاربرد و مصرف داروهای مخدر ابتدا برای لذات روحی و جنسی و شهوت در موقع مقارتب می باشد افراد زیادی به آن گرایش پیدا نموده و معتاد می شوند ولی شهوت در موقع مقاربت می باشد افراد زیادی به آن گرایش پیدا نموده و معتاد می شوند ولی متاسفانه پس از مدتی مصر لذات فوق فقط به صورت احتیاج جسمی و روانی در می آید.

اعتیاد با آاث رو پیامدهای مخرب و نابودکننده اش یکی از معضلات اساسی جامعه بشری در شرایط کنونی محسوب می شود چرا که در واقع پیامدهای مخرب اعتیاد بر تمامی کشورها تاثیر گذار است و تغییرات سریع در شرایط اتقصادی و اجتماعی قابل دسرتس بودن مواد مخذر و وجود تقاضای فزاینده برای آنها همگی بر حساسیت روز افزون مشکل جهای مود مخدر می افزاید.

با توجه به روند روز ازون کشت تولید، مواد مخدر و شیوع بیش از پیش اعتیاد به مواد مخدر حکایت از ناموفق بودن اقدامات جامعه بین المللی در مبارزه با این بلای خانمانسوز دارد ولی با این وجود در قیاسی با سایر کشورهای جهان ایران در مبارزه با مواد مخدر در ماین کشورهای جهان مقام اول را به خود اختصاص داده است.

اثرات شوم اعتیاد:
اعتیاد یا وابستگی دارویی به مواد مخدر; و زیانهای بسیرای برای شخص معتاد، خانواده و جامعه از جنبه های جسمی، روانی، ارتکاب جرایم، اقتصادی و ; دارد.

تنها مساله ای که برای معتاد مهم است تهیه و مصرف ماده مورد اعتیاد است و برای دست یافتن به ماده مودر نیاز از هیچ کاری خودداری نمی کند . اگر او پول خرید دارو را ندارد در سنین نوجوانی است ابتدا به سراغ جیب پدر، کیف مادر و دیگر افراد خانواه می رود. وقتی دیگر نتوانست به پول نقد در خانواده دست یابد، چه بسا به فکر سقت اشیاء موجو در خانواده و فروش آنها می افتد.

اگر از خانواده قطع امید کند به جستجوی پول از طریق دیگر می پردازد که منجر به فروش مواد، سرقت و جرم و قتل می شود از جمله آثار شومی که اعتیاد بار یشخض معتاد دارد گریزان شدن او از خانواده و نزدیکان و جامعه است همه به او به عنوان مجرم ادم پست و انگل نگاه می کنند او برای خود نقش و جایگاهی در خانواده و جامعه نمی یابد

در نتیجه به گوشه و کنار خیابان ها یا به افراد معتاد همانند خود پناه می برند ،شغل خود را از دست می دهند عضو باندهای قاچاق می شوند وبه انجام مبادرت می ورزند یا آنکه برای رهایی از اعتیاد و زنگی نکبت بار دست به خودکشی می زند.

اولین جامعه کوچکی که آثار شوم اعتیاد یک فرد به آنها لطمه میزند خانواده است اگر اعضای خانواده را پدر و مادر، خواهران و برادران معتاد در نظر بگیریم معتاد علاوه بر زیانهای اقتصادی، به این افراد ضربه روانی نیز می زند، باعث می شود که آنها نیز احساسا شرمساری کنند.

در مورد معتادانی که همسر و فرزند دارند علاوه بر مشکلات فوق، فقر، فساد و بی نظمی که در اداره امور خانه و تربیت فرزندان بر اثر اعتیاد پیش می آید دردناکترین اثرش طلاق است که خود طلاق، باز اثرات شوم دیگری را از جهت شکل گیری شخصیت فرزندان به دنبال دارد.

اعتیاد و جرم لازم و ملزوم یکدیگرند. معتاد هم به خاطر تهیه ماده مورد مصرفش مرتکب جرم و جنایت مانند سرقت و غیره می شود و بعد از مصرف مواد بر اثر آن جنایاتی مانند تجاوز و قتل مبادرت می ورزد چه بسا قتلها، سرقت ها، تجاوزها، ترورها که بر اثر یا در ارتباط با مصرف یا قاچاق مواد مخدر و ;. رخ می دهد.

راه حلهایی برای ریشه کن شدن مصرف مواد مخدر:
بدون تردیدی اعتیاد معلول است و تا هنگامی که علل از بین نرود معلول همچنان باقی خواهد ماند متاسفانه علل اعتیاد بقدری زیاد است که شاید بتوان گفت شمار آنها با شمار معتادین برابری می کند

این مبالغه نیست که بگوییم علت اعتیاد هر معتاد باید در ویژگیهای روانی و زندگی خودش جستجو شود و از جمله عواملی که می تواند در جلوگیری از ابتلاء به اعتیاد موثر باشد می توان به ایجاد مراکز تفریحی سالم- ایجاد اماکن ورزشی متعدد- رونق بخشیدن به امور کتابخانه های شهری و روستایی و غنی کردن آن و همچنین آگاهی دادن به جوانان و نوجوانان ناآگاهی که خود تیشه به ریشه زندگی خود زده و جوانی که، به سبب نیروی جوانی خویش می توانست

در هر عرصه باعث مباهات کشورش شود تبدیل به انگلی خواهد شد که به جای تولید به مصرف کننده تبدیل خواهد شد یکی هم از عوامل اعتید کمبود محبت والدین به فرزندان می باشد که جوان به سبب کمبود محبتی که در خانه دارد ان را در بیرون جستجو کرده و برای جلب محبت دست به هر کاری می زند غافل از دامهایی که سر راهش قرار دارد.

پیشگیری
اعتیاد به طور کلی پدیده ای است اجتماعی، اگر چه خصوصیات روانی یک فرد او را به مصرف مواد مخدر کشانده باشد زیرا این حالات روانی عمدتا بر اثر برخوردهای اجتماعی و افراد خانواده- که کوچکترین واحد اجتماعی است- در شخص پدی آید و این به اثبات رسیده که کوکانی که در خانواده های آلوده به مواد مخدر زندگی می کنند بیشتر در معرض آلوده شدن هستند. راه حل مشکل عتیاد در حقیقت پیشگیری از معتاد شدن کودکان، نوجوانان و جوانان به پاک نگه داشتن محیط خانه از آلودگی به مواد مخدر و ; است.

اگر خانواده می خواهند که واقعا فرزندانشان پاک بوده و به طرف مواد نروند باید آغوش پاک و پرمهرشان را برای آنها همیشه باز نگه دارند رفتار آنها باید به حدی دوستانه باشد که کمبود عاطفی حساس نکند از اوضاع و احوال ف رزندان خود با خبر باشند، چه ساعتی به خانه می آیند و اگر دیر آمدند برای چه دیر آمده اند؟ با مدرسه درارتباط باشند و دوستانه فرزند خود را بشناسند و بدانند که از چه خانواده هایی هستند و چگونه تربیت شده اند در حد امکان وسایل تفریح را برای جوانان و نوجوانان خود فراهم کنند.

در مورد اعتیاد به مواد مخدر و ; پیشگیری تنها راهی است که از اسارت دائمی اعتیاد مزمن جلوگیری م کند اگر چه در دراز مدت پیشگیری تنها راه جلوگیری از روی اوردن جوانان به مصرف نابجای مواد مخدر و ; و اعیتاد است باید برنامه جامع و دقیق برای این منظور داشت ولی درمان وبازتوانی معتادان موجود هم امری اجتناب ناپذیر است باید به اعتیاد به عنوان یک بیمار نگاه کرد نه یک مجرم. اگر بر فرض یک نوجوانی چند بار ماده اعتیاد آور مصرف کرده باشد

زیر نظر متخصصان و با مراقبت اولیاء ترک مصرف برایش کار آسانی است ولی والدین باید او را از تیررس شیاطین کمن کننده دور نگه دارند باید به هر شکل ممکن، فرد معتاد را متقاعد کرده که برای ترک اعتیاد داوطلب شود وگرنه معالجات و کوششهایی که در جهت رفع وابستگی جسمی معتاد به عمل آمده، مادام که وابستگی روانی او قطع نشود

اثر موقتی خواهد داشت ولی چه خوب است که هر جوان یا نوجوانی آنقدر اعتماد به نفس و اراده قوی داشته باشد که از همان ابتدا به دام عتیاد این بلای خانمانسوز نیفتد و ما بتوانیم با آگاهی کامل و خانواده ها با امن پر از مهر و عطوفت خود جوانانی تحویل جامعه دهند که نه تنها سربار جامعه نباشند بلکه بتوانند گرهی را از مشکلات مردم حل کنند و کشوری داشته باشیم آباد و پاک از هر گونه ناپاکی ها. آمین.

راههای پیشگیری
1 برای جلوگیری و پیشگری از اعتیاد باید از ترک سیگار شروع نمود. اگر با نوجوان خود روبرو شویم و وی را در حال سیگار کشیدن ببینیم چه عکس العملی در ما ایجاد می شود.لیکن اگر بتوان با شناخت انگیزه های قوی فرزند خود به وی احساس مسئولیتی در همان جهت و زمینه بدهیم و این مسئولیت را روز به روز گسترش دهیم.

2 داشتن احساس قوی و مصمم برای ترک سیگار از شرایط اولیه برای ترک سیگار است و به دنبال آن ورزش کردن.
3 دادن اموزشهای لازم از طرف اولیاء و مربیان و نحوه استفاده صحیح از اوقات فراغت.
4 دادن آموزش به جوانان در مورد زندگی مستقل همراه با راهنمایی برای پیدا کردن شغل انتخاب همسر و تشکیل خانواده .

5 ایجاد فضای سالم تفریحی و سرگرم کننده در تمام نقاط کشور جهت جذب جوانان و نوجوانان.
6 مدیران اجرایی با ایجاد کلاسهای آموزش خانواده و ارقام معتادان جوان و نوجوان کشور و معرفی عوامل موثر که بر اعتیاد آنها تاثیر دارند.

اکبری، ابوالقاسم، مشکلات نوجوانی و جوانی پاییز 81
به هر ترتیب مبارزه با اعتیاد و قاچاق مواد مخدر نیاز به یک برنامه ریزی بنیادی و واقع بینانه دارد.
بستن و کنترل متدها، مجازات شدید قاچاقچیان، جمع آوری جدی معتادان و بازسازی آنان، عدم آزادی تا حصول اطمینامه از مداوا و معالجه آنان که همکاری با پلیس بین المللی از اقدامات مناسب در این زمینه می باشد.

دکتر نجمی توانا، علی، جرم شناسی
فرهنگ
انسانها به کمک نیروی اندیشه توانسته اند برخلاف دیگر جانداران خود را از تسلیم و وابستگی بی قید و شرط به طبیعت برهانند و برای مبارزه و تسلط بر آن، راهها و روشها و وسایلی را اختراع کنند، که به مجموعه آنها فرهنگ گویند. فرهنگ مجموع پاسخهای انسان به پرسشها و نیازهای گوناگونی ناشی از ضروریات زندگی در طبیعت و در جامعه است. تایلور فرهنگ را حاصل رفتار و کردار انسانهایی می داند که در جامعه زندگی می کنند. به بیان دیگر فرهنگ شیوه کلی زندگی در هر جامعه است.

از آنجا که فرهنگ قوام دهنده و نظام بخش کارکردها و ساختار های اجتماعی است و رفتار هر یک از افراد جامعه از آن تاثیر می پذیرد. بنابراین باید با دقت مورد بررسی قرار گیرد تا از راه آن بتوان به تبیین رفتار فردی و گروهی در جامعه پرداخت.

ویژگیهای فرهنگ
فرهنگ دارای ویژگیهایی چند است:
1 انتقال پذیری: یعنی فرهنگ فرایندی است که از طریق آموزش از نسلی به نسل بعدی انتقال می یابد، ادامه پیدا می کند و دگرگون می شود. فرهنگ با انتقال تجربه ها، الگوها و قالبهای رفتاری را در ذهن افراد جامعه ، حک می کند و زمانی این قالبها حک شد، آثار تجربه ها، عمیق و مداوم و مستمر می وشند. فرایند حک کردن، از طریق جامعه پذیری، فرهنگ پذیری و یادگیری انجام می وشد؛

2 آموختی: فرهنگ را می توان به عنوان مجموعه ویژگیهای رتفاری و اکتسابی افراد یک جامعه تعریف کرد. واژه تعیین کننده دراین تعریف، همان واژه اکتسابی است که فرهنگ را از رفتاری که نتیجه وراثت زیست شناختی است، متمایز می سازد.؛
3 همگانی: بدین معنی که فرهنگ دستاورد فردی نیست؛ بلکه مجموعه ای از افراد در پیدایی ان شریک و سهیمن؛

4 وسله ای برای کنترل و نظم اجتمعی: از آنجا که افراد، شیوه های رفتاری و الگوهای فرهنگی جامعه را چه به صورت سطحی(جامعه پذیری) و چه به وصورت عمقی(فرهنگ پذیری) یاد می گیرند فرهنگ وسیله ای است که رتفار و تمایلات و کردار آنان را یک نواخت می کن واز طریق مجازاتهایی که عمال می کن، باعث کنترل و ایجاد نظم در جامعه می شود.

 

دانلود این فایل

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید
دوشنبه 96 تیر 19 , ساعت 7:27 عصر

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

مقاله معرفی نرم افزار ونسیم با word دارای 14 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله معرفی نرم افزار ونسیم با word کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله معرفی نرم افزار ونسیم با word،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله معرفی نرم افزار ونسیم با word :

برای آشنایی با نرم افزار ونسیم ابتدا کمی در مورد سیستم های دینامیکی و لزوم وجود نرم افزارهای مربوط به این سیستم ها بحث می شود.
در دنیای امروز که آکنده از وقایع و حوادث گوناگون ساده و یا پیچیده است حرکت ،‌جنب و جوش و تغییر ، همگی از ویژگی های این دنیا می باشند که باعث شده اند تا در یک نگاه کلی ، به این مسایل به عنوان مجموعه ای پیچیده از حوادث و گاهی به شکل کلافی سر در گم نگاه شود . این نتیجه گیری اولیه به دلیل دیدی جزءنگر حاصل می شود . اما اگر بتوان محیط خود را به صورت یک مجموعه مرتبط و به هم پیوسته مشاهده کرد ، درک روابط حاکم بر این وقایع بسیار ساده تر خواهد شد . از این به بعد این نوع نگرش ، دید سیستمی نام میگیرد . به کمک چنین دیدی دیگر وقایع به صورت حوادث جدا از یکدیگر تحلیل نمی شوند بلکه تمام آنها به صورت یک زنجیره به هم پیوسته دیده می شوند که در طول زمان به یکدیگر متصل شده اند . حال وقتی این ارتباط منطقی مشاهده شد سئوال مهمی مطرح می شود که اصولاً این سلسله از وقایع به چه علت ایجاد شده یا به عبارت ساده تر چرایی این زنجیره برای ما مهم می گردد .
در نهایت زنجیره علت و معلولی که بر این روابط حاکم بوده کشف و باعث می شود تا دلیل وقایع روشن شود . در این جا تئوری سیستم نیز مطرح می شود . ساختار یک سیستم در حقیقت همان روابط علت و معلولی است که به وقایع مورد نظر ختم می شود . پس برای شناخت مشکل و درک روابط حاکم بر یک سیستم نیاز به درک عمیقی از وقایع ، روند حاکم بر وقایع (یاهمان زنجیره‌به هم پیوسته در طول زمان) و ساختارهای موجود در آن است . از نتایج عملی درک این مسایل می توان تغییر طرز تفکر در یک سازمان ، تغییر شیوه های تصمیم گیری ،‌تغییر رویه های اجرای عملیات و ... رانام برد.
تاریخچه
اولین بار در سال 1956 ، Jay w.Forrester مسأله بررسی سیستم های اقتصادی ـ اجتماعی را بر پایه اصول پس خوران مطرح نمود که تحقیقات وی منتهی به چاپ کتاب Industrial Dynamics در سال 1961 شد . در طول 40 سال گذشته این ایده اولیه تکامل بسیاری یافته است و در عمل به اثبات رسیده است . حل مسایل صنعتی بسیار زیادی که با روشهای دیگر میسر نبود و یا بسیار مشکل جلوه می نمود به وسیله SD بسیار ساده گشت و در نهایت این رویکرد به عنوان رویکری عام در صنعت مورد استفاده قرار گرفت .

مفاهیم اولیه یک مدل SD
1ـ دنیای اطراف ما متشکل از کل هایی به نام سیستم ها (نظام ها) است.
2ـ کل یا سیستم متشکل از اجزایی است که برای تحقق اهداف خاص در ارتباط متقابل با یکدیگر قرار دارند . هر کدام از این اجزا را می توان به اجزای کوچکتر شکست .
3ـ‌ سیستم خواصی دارد که از جمع خواص اجزا حاصل نمی شود .
4ـ مرز سیستم یک مفهوم مجرد است که اجزای سیستم را از عوامل خارجی جدا می کند .
حال با استفاده از مفاهیم اولیه ، فوق برای مدل کردن و ساختن شبیهی از دنیای واقع به مسایل زیر نیاز است :
1ـ مشکل یا صورت مسأله : همواره قبل از مدل کردن ،‌هدف از ساخت این مدل باید مشخص باشد یعنی باید مشخص شود که مدل چه مسأله ای را حل خواهد کرد .
2ـ رفتار مرجع :‌ با استفاده از اطلاعات تاریخی و گذشته ، رفتاری از متغیرهای مورد نظر به دست می آید و بر پایه آن مدل سازی شروع می شود . مدل باید تا حد قابل قبولی قادر به تولید این رفتار باشد .
3ـ فرضیه دینامیکی : این تئوری در مورد چرایی وقوع حوادث است . فرضیه دینامیکی ، ‌درک ما از واقعیت هایی است که در سیستم اتفاق می افتد . به این ترتیب متغیرهای مختلف سیستم شناخته می شود و از نحوه اثر آنها بر یکدیگر اطلاع حاصل می شود . فرضیه‌دینامیکی می تواند به یکی از چهار صورت زیر به تصویر کشیده شود (به ترتیب افزایش اعتبار و صحت مدل):
الف) مدل ذهنی
ب) مدل انشایی
ج) نمودار علت و معلولی
د) نمودار جریان
که نرم افزار و نسیم قابلیت طراحی نمودارهای جریان و علت و معمولی را دارد .
4ـ شبیه سازی مدل : که حل ریاضی و کمی فرضیه ها است که به نتایج عملی می انجامد .
در گذشته ای نه چندان دور این شبیه سازی به کمک قلم و کاغذ صورت می گرفت که کاری وقت گیر و پرخطا بود و فقط در مورد مسایل بسیار کوچک میسر قدرت می شد ، اما امروزه با استفاده از رایانه و قدرت و سرعت محاسباتی بالای آن و این نکته که اصول شبیه سازی بنا شده است ، شبیه سازی آن آسان و حل مسایل واقعی صنعتی نیز ممکن شده است .

دانلود این فایل

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید
دوشنبه 96 تیر 19 , ساعت 7:26 عصر

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

 

توجه : این پروژه به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 

پاورپوینت تأثیر جهانی شدن بر توسعه کشورهای جهان سوم و انتقال علم و تکنولوژی به آنها با word دارای 21 صفحه می باشد و دارای تنظیمات کامل در Power Point می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل پاور پوینت پاورپوینت تأثیر جهانی شدن بر توسعه کشورهای جهان سوم و انتقال علم و تکنولوژی به آنها با word کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : توضیحات زیر بخشی از متن اصلی می باشد که بدون قالب و فرمت بندی کپی شده است

بخشی از فهرست مطالب پروژه پاورپوینت تأثیر جهانی شدن بر توسعه کشورهای جهان سوم و انتقال علم و تکنولوژی به آنها با word

پرسش های اساسی در ارتباط با جهانی شدن
روندهای کلی در جهان معاصر
شرایط استثنایی امروز چهار دلیل دارد
مقدمه ای بر جهانی شدن
فرایند جهانی شدن از سه دیدگاه نظری
دیدگاه طرفداران منطق چند علیتی درباره عوامل موثر
بر جهانی شدن
دیدگاه طرفداران منطق تک علیتی درباره عوامل موثر
بر جهانی شدن
برخی از روندهای جهانی شدن
برخی از آثار و پیامدهای جهانی شدن در کشورهای در حال توسعه (1)
منطقه گرایی
افول سکولاریسم
پیشنهادهایی برای همایش های آینده
کتابشناسی

کتابشناسی

رابرتسون، رونالد، جهانی شدن، تئوری های اجتماعی و فرهنگ جهانی، ترجمه کمال پولادی، تهران: نشر ثالث،

-رجایی، فرهنگ، پدیده جهانی شدن، وضعیت بشری و تمدن اطلاعاتی، ترجمه عبدالحسین آذرنگ، تهران: نشر آگاه، 1380

واترز، مالکوم، جهانی شدن، ترجمه اسماعیل مردانی گیوی، سیواش مریدی، تهران: سازمان مدیریت صنعتی،

تهرانیان، مجید و دیگران، جهانی شدن: چالش ها و ناامنی ها، ترجمه اصغر افتخاری، تهران: پژوهشکده مطالعات راهبردی،

قوام، عبدالعلی، جهانی شدن و جهان سوم، تهران: دفتر مطالعات سیاسی و بین المللی،

کلارک، یان، جهانی شدن و نظریه روابط بین الملل، نرجمه فرامرز تقی لو، تهران: دفتر مطالعات سیاسی و بین المللی،

Mozaffari, Mehdi (ed.), Globalization and Civilization, London: Routledge,

-Hirst, Paul & Graham Thompson; Globalization in Question; Cambridge: Polity Press,

-Ma Newman, Roxana, P. O, Meara, H. D. Mehlinger, & M. Krain; Globalization and the Challenges of a New Century; Indianapolis: Indiana University Press,

Bhagwati Jagdish, “Anti-globalization: why”; Journal of Policy Modeling; 26(4), June 2004, Pages 439-463  

پرسش های اساسی در ارتباط با جهانی شدن

 

جهانی شدن چه تاثیری بر توسعه و پیشرفت علوم خواهد داشت؟

سیاست بین الملل چه تاثیری بر جهانی شدن خواهد داشت؟

جهان سوم چگونه می تواند به رشد برسد؟

جهانی شدن چه تاثیری بر روند فنآوری در کشورهای اسلامی دارد؟

آیا دانشمندان جهان سوم و یا مسلمانان می توانند با یکدیگر کار کرده و به توسعه دلخواه برسند؟

بررسی و دسته بندی مخاطرات و فرصت های جهانی شدن از نگاه مسلمانان چیست؟

تعامل مابین روندهای منطقه ای و روندهای جهانی آیا امکان پذیر است؟

آیا جهانی شدن می تواند به جهان سوم کمک کند؟

نظریه وابستگی متقابل و ارتباط آن با اخذ تکنولوژی چگونه تحلیل می گردد؟

موضوع نفوذ رهبران در جهان سوم برای اجرای هرگونه بر نامه توسعه آیا جدی است؟

روندهای کلی در جهان معاصر

در جهان امروز چهار روند کلان به چشم می خورد

جهانی سازی

منطقه گرایی

دمکراسی گرایی

افول سکولاریسم

 

شرایط استثنایی امروز چهار دلیل دارد

 

اول: رشد سریع وابستگی متقابل بین المللی

دوم: صحنه بین المللی بلحاظ بیشتر شدن بازیگران در حال بیشتر بهم ریخته شدن است

سوم: تغییرات در اوضاع اقتصادی، سیاسی و اجتماعی با سرعت بیشتری در حال انجام شدن است

چهارم: موضوع بزرگی و عظمت نتایج عملکرد هر واحد سیاسی در صحنه بین المللی است

مقدمه ای بر جهانی شدن

واژه جهانی (global) بیش ازچهارصدسال قدمت دارد

رابرتسون  = کوچک شدن جهان، تشدید آگاهی درباره جهان به عنوان یک کل، وابستگی متقابل و واقعی جهانی و آگاهی از این یکپارچگی

گیدنز     = جهانی شدن نتیجه مستقیم نوسازی است. تسهیل تعاملات اجتماعی و در نتیجه پیوند امور محلی به امور جهانی

هاروی    = تراکم زمان و مکان (کوتاه شدن زمان و کوچک شدن مکان) و تبدیل جهان به یک میدان واحد

بک        = زندگی در جامعه ریسکی، مهار ریسکها مستلزم همکاری در سطح جهانی است

آلبرو      =    دگرگونی گسترده در جهان

امین       = جهانی شدن واقعیتی مثبت و پیشرفتی تاریخی است، باید ویژگیهای انسانی را به آن داد و با مشارکت فعال در آن شرایط جهانی شدن را اصلاح کرد

اسکلیر     = عملکردهای فراملی توسط بازیگران غیردولتی در فراسوی مرزها در سه حوزه اقتصادی، سیاسی و فرهنگی-ایدئولوژیک

مارتین خور= جهانی شدن یعنی همان واژه قدیمی “استعمار”

کاکس     = بین المللی شدن تولید، تقسیم کار جدید بین المللی، جنبش مهاجرت از جنوب به شمال، فضای جدید رقابتی

 

فرایند جهانی شدن از سه دیدگاه نظری

رئالیسم  : جهانی شدن چیزی فراتر از نظام سیاسی بین المللی دولتها نیست

لیبرالیسم : جهانی شدن محصول نهایی یک روند بسیار طولانی در سیاست جهانی است که بجز دولتها بازیگران دیگر نیز در آن حضور دارند

نظام جهانی : جهانی شدن آخرین مرحله در توسعه و تکوین سرمایه داری بین المللی است

 

دیدگاه طرفداران منطق چند علیتی درباره عوامل موثر بر جهانی شدن

گیدنز: سرمایه داری، نظام بین الدولی، صنعتی شدن

اسکلیر: عملکردهای فراملی در سه حوزه اقتصادی، سیاسی و فرهنگی – ایدئولوژیک

 

دیدگاه طرفداران منطق تک علیتی درباره عوامل موثر بر جهانی شدن

والرشتاین: عوامل اقتصادی

روزنا: تکنولوژی

گیلپین: سیاست قدرت

 

برخی از روندهای جهانی شدن

1- افزایش مبادلات کالایی-افزایش اعضای WTO به بیش از 140 کشور

برخی از روندهای جهانی شدن

6- رشد فعالیت TNCs

(70% تجارت جهانی  و80%  گردش مالی در سطح جهان و در عین حال رشد NGOs)

برخی از آثار و پیامدهای جهانی شدن در کشورهای در حال توسعه (1)

– تغییر جهت سیاست های اقتصاد ملی و بین المللی به سوی اقتصاد بازار طی دهه 70 و 80 و کاهش نقش دولت در اقتصاد، توسعه صادرات

– کاهش اساسی در میزان تعرفه کشورها (هند 82 به30، برزیل 25 به 12، چین 43 به 18)

– تشویق روندمقررات زدایی از بازارهای مالی درکشورهای درحال توسعه ازسوی نهادهای بین المللی وتغییررژیم های مقرراتی در اکثر کشورها

– گشایش کامل بازارهای مالی در کشورهایی مانند آرژانتین، مکزیک، تایلند و ;

برخی از آثار و پیامدهای جهانی شدن در کشورهای در حال توسعه (2)

– حرکت از اقتصاد سوسیالیستی به سوی نطام اقتصاد بازار (بلوک شرق سابق)

– سقوط درآمد بیش از یک میلیارد نفر از مردم جهان

– وجود یک فرایند دیالکتیکی : افزایش فرصت ها برای کاستن از میزان فقر مطلق به همراه افزایش دامنه نابرابری ها

– شکاف عمیق تر بین ثروتمندان و فقرا در جهان

– تقسیم کشورها به دو دسته برندگان و بازندگان در اثر یکپارچگی اقتصادی

– ارتباط بحران در کشورهای آسیای شرقی با جریان های کوتاه مدت سرمایه

منطقه گرایی

 

 

دانلود این فایل

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید
دوشنبه 96 تیر 19 , ساعت 7:25 عصر

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

مقاله مروری بر معیارهای عملکرد در زمانبندی کارگاهی انعطافپذیر با word دارای 9 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله مروری بر معیارهای عملکرد در زمانبندی کارگاهی انعطافپذیر با word کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله مروری بر معیارهای عملکرد در زمانبندی کارگاهی انعطافپذیر با word،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله مروری بر معیارهای عملکرد در زمانبندی کارگاهی انعطافپذیر با word :

چکیده

زمانبندی کارگاهی انعطافپذیر از حوزههای بسیار پیچیده در زمانبندی میباشد. زمانبندی کارگاهی انعطافپذیر اخیرا مورد توجه پژوهشگران بسیاری اعم از رشته ریاضی، تحقبق در عملیات، کامپیوتر و ; قرار گرفته است. دراین پژوهش پژوهشهای انجام شده در حوزه زمانبندی کارگاهی انعطافپذیر از سال 2011 تا کنون مورد مطالعه قرار گرفته و معیارهای عملکردی مورد پژوهش مرور و طبقه بندی گردیده است. هدف از این پژوهش مطالعه رویکردهای نوین در معیارهای عملکردی زمانبندی کارگاهی انعطافپذیر میباشد.

واژه های کلیدی: زمانبندی کارگاهی، زمانبندی کارگاهی انعطافپذیر، معیار عملکرد، تابع هدف

واژه انعطافپذیری تولید بیانگر یک متغیر خاص نیست بلکه طبقهای از
-1 مقدمه متغیرهای عام را در بـر دارد. در ادامـه ابعـاد انعطـافپـذیری تولیـد و
تعاریف مربوط به آنها به نقل از ][4 ارائه شده است:
زمانبندی یک فرآیند تصمیمگیری است که مبتنـی بـر یـک سـری

قواعد در بسیاری از صنایع خدماتی و تولیدی مورد استفاده قـرار مـی- ماشین: دامنهای از عملیات که یک دستگاه بدون نیاز به یک راهاندازی
گیرد. زمانبندی به دنبال تخصیص منابع به وظایف در دورههای زمانی اساسی توانایی انجام آن را دارد.
مختلف برای بهینه سازی یک یا چند هـدف مـیباشـد .][1 یکـی از در جابهجایی مواد: توانایی فرآینـد جـابـهجـایی مـواد در انتقـال اقـلام
محیطهای زمانبندی در صنایع تولیدی و خدماتی زمانبندی کارگـاهی
مختلف در سرتاسر سیستم تولیدی.
میباشد. در محیط کارگاهی، کارها معمولا مسیرهای پردازشی متفاوتی

دارند، بدین صورت که هر کار از چندین عملیات تشکیل شـده اسـت و عملیات: تعداد فرآیندها یا روشهای جایگزین برای تولید یک قطعه در
هر یک از این عملیات میبایست توسط یـک ماشـین انجـام شـود امـا
سیستم
ترتیب عملیات هر کار بـر روی ماشـینهـا یکسـان نیسـت. زمانبنـدی
نیروی کار: دامنه وظایفی که یک متصدی در یک سیستم تولیدی قـادر
کارگاهی انعطافپذیر حالت توسعه یافتهی زمانبندی کارگاهی میباشد.
در این محیط در هر ایستگاه کاری چند ماشین مشابه به صورت موازی به انجام آن است
قرار میگیرند بنابراین مسئله علاوه بر تعیین توالی عملیات مـیبایسـت فرآیند: تعداد قطعههای مختلفی که بدون نیاز به یک راه اندازی اساسی
مسیر انجام کارها را از طریق انتخاب یک ماشین از میان مجموعهای از
میتوان تولید کرد
ماشینهای در دسترس در هر ایستگاه کاری مشخص کند .][3 ][2

دومین همایش داخلی حسابداری مدیریت اقتصاد

دانشگاه آزاد اسلامی واحد نطنز- 26 آذر ماه 1393

محصول: زمان مورد نیاز برای اضافه کردن و یـا جـایگزینی قطعـات در سیستم

تولید: تعداد محصولاتی که یک سیستم بدون نیاز به تجهیـزات جدیـد میتواند تولید کند

تحویل: توانایی سیستم در پاسخگویی به تغییرات در سفارشها

ظرفیت: دامنه تغییرات در سطوح بروندادی کـه یـک بنگـاه مـیتوانـد بصورت اقتصادی تولید کند

بسیاری از پژوهشهای انجام شده در سالهای اخیر معیارهای عملکـرد متفاوتی را مورد توجه قرار دادهاند و هر یک به روشی محـدودیتهـا را ارضا و با پاسخهای بهینه یا رضایتبخش به معیارهـا دسـت یافتـهانـد. هدف از این پژوهش مرور معیارهای عملکرد مورد مطالعه در پـژوهش-های سه سال اخیر و ارائه پیشنهادهایی برای مطالعههای آتی میباشـد. این مرور از آن جهت اهمیت دارد که رویکردهای نوین در این زمینه را نشان داده و راه را برای مطالعه معیارهای عملکرد دیگر هموار میسازد.

page7-2 مروری بر مطالعات انجام شده

-1-2 فرضهای مسئله زمانبندی عمومی

فرنچ (1982) فرضهای مسئله زمانبندی عمومی را به شرح زیر بیان کرده است :][1

هر ماشین در هر لحظه فقط میتواند یک عملیات را پردازش کند.-2 هر کار در هر لحظه تنها میتواند بوسیله یک ماشین پردازش شود.-3 قطع کردن عملیات مجاز نیست. -4 ماشینها همیشه در دسترس هستند و خراب نمیشوند. -5 از هر ماشین یک عدد موجود است. -6 انبار پای کار مجاز و ظرفیت آن نامحدود است. -7 زمانهای پردازش عملیات و مسیر ساخت هر کار قطعی، یکتا و معلوم است. -8 زمانهای آماده سازی مستقل از توالی است و در زمان پردازش لحاظ شده است.-9 زمان حمل و نقل قابل چشم پوشی است.

زمانبندی کارگاهی انعطافپذیر در مقایسه با زمانبندی تولید کارگاهی کمتر مورد مطالعه قرار گرفته است. در این پژوهش حدود 60 منبع در خصوص زمانبندی کارگاهی انعطافپذیر مورد مطالعه قرار گرفته است. این منابع از سه پایگاه ساینس دایرکت، فرانسیس اند تیلور ، آی تریپل ای و اشپرینگر از سالهای 2011 تا 2014 جمع آوری شدهاند. فهرست مطالعههای انجام شده در سالهای مختلف در جدول 1 ارائه شده است. در این فهرست تنها پژوهشهایی که دارای مدل ریاضی بوده یا مسئلههایی که به دنبال بهینه سازی تابع هدف و یا دستیابی به جواب رضایت بخش بودند، قید شدهاند بدین معنا که پژوهشهای مروری و غیر ریاضی که فاقد تابع هدف هستند در نظر گرفته نشدهاند.

جدول :1 پژوهشهای انجام شده از سال 2011 تا کنون

سال منابع
2011 , [00], [01], [01], [01], ][01 , [9],][8 ,][7 ,][6 ,][5
[05], [06], [07], [08], [09]
2012 , [18], ][17 , [10], [11], [11], [11], [15 ], [16],][11
[19], [11], [10], [11], [11], [11], [15], [16]
2013 , [18 ], [19 ], [11 ], [10 ], [11 ], [11 ], [11 ], [15 ], ][17
[18], [19], [51], [50], [51], [11], [51] [16], [17],
][51
2014 , [56 ], [57 ], [1], [58], [59], [61], [60 ], [61 ], ][55
[61]

19 18 15 20
10

0
2014 2013 2011 2012

نمودار :1 نمودار فراوانی پژوهشها از سال 2011 تا کنون

از میان پژوهشهای انجام شده از سال 2011 تاکنون تنها 3 مدل ریاضی نوین ارائه شده است و بیشتر مسئلهها با استفاده از روشهای ابتکاری و فرا ابتکاری مدل و حل شدهاند.

دومین همایش داخلی حسابداری مدیریت اقتصاد

دانشگاه آزاد اسلامی واحد نطنز- 26 آذر ماه 1393

-2-2 تابعهای هدف و معیارهای عملکرد

مدلهای زمانبندی کارگاهی اهداف مختلفی را دنبال میکنند. نیمی از پژوهشهای انجام شده در سه سال اخیر اهداف چندگانهای را در مسائل در نظر گرفتهاند. فراوانی پژوهشهای چند هدفه در سه سال اخیر در نمودار 2 نشان داده شده است.

6 10 9 6 10

0
2014 2013 2012 2011

 

دانلود این فایل

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید
پنج شنبه 96 تیر 15 , ساعت 1:58 صبح

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

توجه : این فایل به صورت فایل PDF (پی دی اف) ارائه میگردد

نمونه سوالات عمومی آزمون استخدامی کمک بهیاری و کمک پرستاری سال 1395 با word دارای 210 صفحه می باشد و دارای تنظیمات و فهرست کامل در PDF می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل پی دی اف نمونه سوالات عمومی آزمون استخدامی کمک بهیاری و کمک پرستاری سال 1395 با word کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی ارائه میگردد

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی نمونه سوالات عمومی آزمون استخدامی کمک بهیاری و کمک پرستاری سال 1395 با word،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن نمونه سوالات عمومی آزمون استخدامی کمک بهیاری و کمک پرستاری سال 1395 با word :

نمونه سوالات عمومی کمک بهیاری و کمک پرستاری آزمون استخدامی علوم پزشکی سال 1395 با جواب کامل که در چند مرحله توسط تیم پشتیبانی صحت سنجی گردیده است جهت موفقیت کامل شما عزیزان ارائه داشته ایم.
و در آخر به اطلاع مشتریان وفادار و عزیز میرسانیم از آنجایی که لطف فرموده و به لحاظ کیفی و کمی به محصولات ارائه شده توسط تیم ما و در نهایت مجموعه دست اندرکار ما اعتماد و اطمینان کامل داریدلذا از شما خواهشمندیم که به سایت های مشابه فاقد مجوز که محصولات مشابهی بطور ناقص و بعضا فاقد صحت و سلامت محتوایی از نسخه اصلی به هر طریق ممکن کپی برداری کرده و با محتوایی نامعتبر و اکثرا نامربوط و اشتباه تنها به نیت تامین مالی خودارائه مینمایند هیچگونه اعتمادی نداشته و در نظر داشته باشید که شعبع مشابهی نداریم با تشکر فراوان آرزوی موفقیت تمام و کمال برایتان داریم. انشاالله...

 

 

 

 

دانلود این فایل

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید
<   <<   11   12   13   14   15   >>   >

لیست کل یادداشت های این وبلاگ