سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دانش، زندگانی اسلام و ستون ایمان است . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
 
پنج شنبه 96 تیر 15 , ساعت 1:41 صبح

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

فایل تجلی تعزیه در فیلم مسافران اثر بهرام بیضایی با word دارای 22 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد فایل تجلی تعزیه در فیلم مسافران اثر بهرام بیضایی با word کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی ارائه میگردد

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی فایل تجلی تعزیه در فیلم مسافران اثر بهرام بیضایی با word،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن فایل تجلی تعزیه در فیلم مسافران اثر بهرام بیضایی با word :

فایل تجلی تعزیه در فیلم مسافران اثر بهرام بیضایی با word

چکیده:

وجه مشخص آثار بهرام بیضایی به عنوان نمایشنامه نویس، فیلمنامه نویس، محقق، کارگردان متاتروینی، نگرش فلسفی در فضای تئاتر آیینی است. بدین معنا که بیضایی مفاهیم و مضمون های مورد نظر و اغلب امروزی خویش را با بهره گیری از قالب‌های تئاتر سنتی ایران بیان می کند. بیضایی خود می گوید که من در جستجوی زبانی هستم که از مینیاتورها، اساطیر و تهران ایرانی، تغزیه و تماشا (نمایش رو حوضی و انواع نمایش‌های میدانی) الهام گرفته باشد. تمامی کار خلاق من با تاریخ ایران، با گذشته ایران و کاری که می توانیم در شرایط جدید پذیرش تاثیر فرهنگ و تهران غربی با این گذشته بکنیم، سر و کار دراد. بیضایی با مطالعاتی که در تئاتر مشرق زمین و نمایش در ایران با درایتی ستودنی از دل افسانه و تاریخ، حقیقت مورد نظر در اندیشه شرقی را استخراج می کند. وی می گوید «تا سرانجام یک روز تاتر به شکل تعزیه‌ای بر من ظاهر شد و مرا افسون کرد. من تا آن روز نمایشی به این حد جذاب ندیده بودم…»

در این سعی بر آن است تا با توجه به اندیشه های بهرام بیضایی، بررسی فیلم مسافران وی، پرداخته شود.

 

نگاه بیضایی در مسافران، نگاه اسطوره‌ای است. اسطوره‌ها تفکرات انسان را درباره هستی و طبیعت روایت می کنند. نگرش انسان ها نسبت به خود، خدا و جهان از طریق اسطوره‌ها صورت می گیرد. اساطیر زبان گویای اوضاع اجتماعی هر ملت هستند. از سویی اسطوره با دین یک بافت را تشکیل می دهند که چون تار و پود به هم پیوسته اند. تعزیه هم نوعی پردازش به اسطوره است. پس اولین رگه های تجلی تعزیه در مسافران بیضایی از همینجا نمایان می شوند.

از سوی دیگر ساختار نمایش تعزیه براساس سمبول، نماد و نشانه است. فیلم مسافران هم یک اثر کاملاً سمبولیک است. برای روشن شدن مطلب به تشریح برخی رمزها و نمادهای این فیلم می پردازیم.

- آینه: نماد هر چیز پاک ایرانی. صافی، نور، صداقت. نماد یک فرهنگ. نماد ارزشهای فرهنگی ایرانی. رمز تجلی است که از خود نوری ندارد، بلکه نور مطلق را باز می تاباند. نماد زایش و تکرار است. در این فیلم خانم بزرگ نگران آینه است.

- دریا: رمز «وجود» است. وجود مطلق دریا موج بر می دارد و از آسمان هفتم تا زمین اول می رسد. شاید دریا در این فیلم نمود نا خودآگاهی، ناشناخته و شاید مرگ است و دهکده در دل طبیعت، نمودار زندگی اجتماعی است.

...

- خاک و خاکستر و کاه ریختن بر سر و جامعه چاک زدن: خاک و خاکستر بر سر ریختن که در عزاداری ماه محرم متداول است یکی از رسوم کهن ایرانیان می باشد. این رسوم در دوران هخامنشیان متداول بوده است. ریختن خاک بر سر نشانه بیچاره شدن و بر خاک سیاه نشستن است. در نمایش تعزیه، هم این رسم را داریم. آنجا که علی اکبر به وداع با مادرش ام لیلا می رود و ام لیلا در گوشه ای در حاک نشسته و چنین می گوید:

چو نیستی تو سامان من علی اکبر روم به گوشه نشینم میان خاکستر

جلی زنم به زمین و علی علی گویم صدای نادعلی را سینجلی گویم

و وقتی که امام حسین، ام لیلا را صدا می کند تا بیاید و نعش فرزندش را ببیند، ام‌لیلا خاک بر سر می ریزد. در مسافران هم در مراسم عزاداری، شاهد هستیم که مونس پس از شنیدن خبر مرگ، در برگ ریزان حیاط، عمل خاک بر سر ریختن را به وضوح نشان می دهد.

- دادن فدیه و نذریه: ایرانیان باستان بر این اعتقاد بودند که روان آدمی پس از مرگ به جهان دیگری می رود و این روان نیاز به پرورش و ستایش دارد. پس اقدام به دادن نذر و یا تهیه غذا می کرده و در مراسمات عزاداری بین مردم عزادار، توزیع می‌کردند و در سر مزار مردگان می نهادند. در مسافران هم در صحنه ای که همه در تدارک مراسم عزاداری هستند، همدم، خانم برهانی ورها مشغول نوشتن لیست وسایل مورد نیاز هستند. همدم می گوید ورها می نویسد:

همدم: حلوا. قهوه

خانم برهانی: چای. خرما. شیرینی تلخ

همدم: انگور سیاه، گلهای تیره. گلاب

- شکوه کردن و زاری نمودن به درگاه خداوند: همانگونه که در اساطیر باستانی سیاوش نماد و نشانه مظلومیت در عالم، به درگاه خداوند شکوه می کند، قهرمانان تعزیه نیز به همین گونه اند و با خدای خویش راز گفته و از محنت روزگار گله و شکایت می کنند. در مسافران هم شاهد این لابه ها، ناله ها و شکوه ها هستیم.

 

 

 

 

دانلود این فایل

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید
پنج شنبه 96 تیر 15 , ساعت 1:40 صبح

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

مقاله کاشت پسته در ایران با word دارای 31 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله کاشت پسته در ایران با word کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله کاشت پسته در ایران با word،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله کاشت پسته در ایران با word :

بخشی از فهرست مقاله کاشت پسته در ایران با word

فهرست مطالب
عنوان صفحه
تاریخچه کاشت پسته در ایران 3
سطح زیر کشت 4
میزان تولید 5
عملکرد در هکتار 5
کشورهای تولید کننده پسته 7
ارزش غذایی 8
گیاه شناسی پسته 9
گونه های پسته درایران 12
مهمترین ارقام پسته 13
وضعیت صادرات پسته در ایران 16
محدودیت های اروپا 18
تغییر بازارهای هدف 19
تقاضا و عرضه پسته 22
طرح کریدور سبز در استان کرمان 23
رکورد تولید پسته در آمریکا نمی تواند به افت قیمت پسته ایران بیانجامد 25
نتیجه گیری 30
منابع ومآخذ 32

تاریخچه کاشت پسته در ایران
محصول پسته از زمان های قدیم در میان ایرانیان از ارزش والایی بر خوردار بوده است.جنگل های وحشی و خود روی پسته در ناحیه ی شمال شرقی ایران و نواحی هم مرز ترکمنستان و افغانستان پیشینه ای باستانی دارد و تصوّر می رود که درخت پسته حدود 3-4 هزار سال قبل در ایران اهلی شده و مورد کشت و کار قرار گرفته است .
اولّین ارقام پسته در ایران حاصل پرورش و اهلی کردن درختان پسته ی وحشی بوده است که تعداد این ارقام بسیار محدود و شکل ضاهری آن با محصول پسته ی خود رو شباهت داشته است.کم کم بر اثر پیوند و جابجایی این ارقام و توجّه باغداران از نظر درشتی دانه های پسته تا حدودی تحوّل ایجاد شده و ارقام جدیدی به وجود آمده است.
کشور ایران در طول سال های گذشته باتوجّه به تجزیه ی بخش های وسیع و پهناوری از مناطق پسته خیز خود باز از عمده ترین تولید کننده ی پسته ی جهان است.
بدون هیچ تردیدی می توان گفت هیچ یک از ملل جهان سابقه و تجارت ایرانیان را در باب امور زراعت و تجارت پسته ندارند. مبدا هر درختی بطور مسلّم رویشگاه طبیعی آن است. با توجه به مستندات تاریخی، مبدا درختان پسته محدوده ای در قلمرو ایران بوده است. سرزمینی که بعد ها پارت و سپس خراسان نام گرفته است،حدّ غربی دامنه ی رویش این گیاه تا نواحی نیشابور و حدّ شرقی دامنه ی رویش این گیاه تا نواحی بلخ د ر دو سوی رود جیهون بوده است.دامنه ی این درختان تا ماوراءالنهر و بخش هایی از خراسان قدیم و جمهوری های تازه استقلال یافته ای چون ترکمنستان ، ازبکستان ،تاجیکستان و قسمتی از افغانستان را تشکیل می دهد.

دانلود این فایل

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید
پنج شنبه 96 تیر 15 , ساعت 1:39 صبح

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

پژوهش ماوراء صوت (Ultrasound) با word دارای 166 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد پژوهش ماوراء صوت (Ultrasound) با word کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی ارائه میگردد

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی پژوهش ماوراء صوت (Ultrasound) با word،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پژوهش ماوراء صوت (Ultrasound) با word :

پرتو X از لحظه کشف به استفاده عملی گذاشته شد, و در طی چند سال اول بهبود در تکنیک و دستگاه به سرعت پیشرفت کرد. برعکس, اولتراسوند در تکامل پزشکیش بطور چشمگیری کند بوده است. تکنولوژی برای ایجاد اولتراسوند و اختصاصات امواج صوتی سالها بود که دانسته شده بود. اولین کوشش مهم برای استفاده عملی در جستجوی ناموفق برای کشتی غرق شده تیتانیک در اقیانوس اطلس شمالی در سال 1912 بکار رفت سایر کوششهای اولیه برای بکارگیری ماوراء صوت در تشخیص پزشکی به همان سرنوشت دچار شد. تکنیکها, بویژه تکنیکهای تصویرسازی تا پژوهشهای گسترده نظامی در جنگ دوم بطور کافی بسط نداشت. سونار, Sonar (Sound Navigation And Ranging) اولین کاربرد مهم موفق بود. کاربردهای موفق پزشکی به فاصله کوتاهی پس از جنگ, در اواخر دهه 1940 و اوایل دهه 1950 شروع شد و پیشرفت پس از آن تند بود.

اختصاصات صوت

یک موج صوتی از این نظر شبیه پرتو X است که هر دو امواج منتقل کننده انرژی هستند. یک اختلاف مهمتر این است که پرتوهای X به سادگی از خلاء عبور می‌کنند درحالیکه صوت نیاز به محیطی برای انتقال دارد. سرعت صوت بستگی به طبیعت محیط دارد. یک روش مفید برای نمایش ماده (محیط) استفاده از ردیفهای ذرات کروی است, که نماینده اتمها یا ملکولها هستند که بوسیله فنرهای ریزی از هم جدا شده اند (شکل A 1-20). وقتی که اولین ذره جلو رانده می‌شود, فنر اتصالی را حرکت می‌دهد و می فشرد, به این ترتیب نیرویی به ذره مجاور وارد می آورد (شکل 1-20). این ایجاد یک واکنش زنجیره ای می‌کند ولی هر ذره کمی کمتر از همسایه خود حرکت می‌کند. کشش با فشاری که به فنر وارد می‌شود بین دو اولین ذره بیشترین است و بین هر دو تایی به طرف انتهای خط کمتر می‌شود. اگر نیروی راننده جهتش معکوس شود, ذرات نیز جهتشان معکوس می‌گردد. اگر نیرو مانند یک سنجی که به آن ضربه وارد شده است به جلو و عقب نوسان کند, ذرات نیز با نوسان به جلو و عقب پاسخ می دهند. ذرات در شعاع صوتی به همین ترتیب عمل می‌کنند, به این معنی که, آنها به جلو و عقب نوسان می‌کنند, ولی در طول یک مسافت کوتاه فقط چند میکرون در مایع و حتی از آن کمتر در جامد.

اگر چه هر ذره فقط چند میکرون حرکت می‌کند, از شکل 1-20 می توانید ببینید که اثر حرکت آنها از راه همسایگانشان در طول خیلی بیشتری منتقل می‌شود. در همان زمان, یا تقریباً همان زمانی که اولین ذره مسافت a را می پیماید, اثر حرکت به مسافت b منتقل می‌شود. سرعت صوت با سرعتی که نیرو از یک ملکول به دیگری منتقل می‌شود تعیین می‌گردد.

امواج طولی

ضربانات اولتراسوند در مایع به صورت امواج طولی منتقل می‌شود. اصطلاح «امواج طولی» یعنی اینکه حرکت ذرات محیط به موازات جهت انتشار موج است. ملکولهای مایع هدایت کننده به جلو و عقب حرکت می‌کنند و ایجاد نوارهای انقباض و انبساط (شکل 2-20) می‌کنند. جبهه موج در زمان 1 در شکل 2-20, وقتی طبل لرزنده ماده مجاور را می فشارد آغاز می‌شود. یک نوار انبساط, در زمان 2, وقتی که طبل جهتش معکوس می‌گردد, پیدا می‌شود. هر تکرار این حرکت جلو و عقب را یک سیکل (Cycle) یا دوره تناوب گویند و هر سیکل ایجاد یک موج جدید می‌کند. طول موج عبارت است از فاصله بین دو نوار انقباض, یا دو نوار انبساط, و بوسیله علامت نشان داده می‌شود. وقتی که موج صوتی ایجاد شد, حرکت آن در جهت اولیه ادامه می یابد تا اینکه منعکس شود, منکسر شود یا جذب گردد. حرکت طبل لرزان که برحسب زمان رسم شده است, یک منحنی سینوسی را که در طرف چپ شکل 2-20 نشان داده شده است تشکیل می‌دهد. اولتراسوند, برحسب تعریف, فرکانسی بیش از 20000 سیکل بر ثانیه دارد. صوت قابل شنیدن فرکانسی بین 15 و 20000 سیکل بر ثانیه دارد (فرکانس میانگین صدای مرد در حدود 100 سیکل بر ثانیه و از آن زن در حدود 200 سیکل بر ثانیه می‌باشد). شعاع صوتی که در تصویرسازی تشخیصی بکار می رود فرکانسی از 000/000/1 تا 000/000/20 سیکل بر ثانیه دارد. یک سیکل بر ثانیه را یک هرتس (Hertz) گویند. یک میلیون سیکل بر ثانیه یک مگاهرتس (مختصر شده آن (MHz) است. اصطلاح هرتس به افتخار فیزیکدان مشهور آلمانی Heinrich R.Hertz می‌باشد که در سال 1894 وفات یافت.

سرعت صوت

برای بافتهای بدن در محدوده اولتراسوند پزشکی, سرعت انتقال صوت مستقل از فرکانس می‌باشد و عمدتاً بستگی به ساختمان فیزیکی ماده ای دارد که از میان آن صوت عبور می‌کند. خواص مهم محیط منتقل کننده عبارتند از : (1) قابلیت انقباض (compressibility) و (2) چگالی (Density). جدول 1-20, سرعت صوت را در بعضی از مواد شناخته شده, از جمله چندین نوع بافت بدنی, نشان می‌دهد. مواد به ترتیب افزایش سرعت انتقال مرتب شده اند, و می توانید ببینید که صوت در گازها از همه کندتر, در مایعات با سرعت متوسط, و از همه تندتر در اجسام جامد حرکت می‌کند. ملاحظه کنید که تمام بافتهای بدن, جز استخوان, مانند مایعات رفتار می‌کنند و بنابراین همگی صوت را تقریباً با یک سرعت منتقل می‌کنند. یک سرعت 1540 متر بر ثانیه به عنوان میانگین برای بافتهای بدن بکار می رود.

...

 

166 صفحه فایل Word

 

 

 

دانلود این فایل

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید
پنج شنبه 96 تیر 15 , ساعت 1:38 صبح

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

توجه : این پروژه به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

پاورپوینت سوپر آلیاژها با word دارای 12 اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در Power Point می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل پاور پوینت پاورپوینت سوپر آلیاژها با word کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است


لطفا به نکات زیر در هنگام خرید

دانلود پاورپوینت سوپر آلیاژها با word

توجه فرمایید.

1-در این مطلب، متن اسلاید های اولیه 

دانلود پاورپوینت سوپر آلیاژها با word

قرار داده شده است

 

2-به علت اینکه امکان درج تصاویر استفاده شده در پاورپوینت وجود ندارد،در صورتی که مایل به دریافت  تصاویری از ان قبل از خرید هستید، می توانید با پشتیبانی تماس حاصل فرمایید

3-پس از پرداخت هزینه ، حداکثر طی 12 ساعت پاورپوینت خرید شده ، به ادرس ایمیل شما ارسال خواهد شد

4-در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل اسلاید ها میباشد ودر فایل اصلی این پاورپوینت،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد

5-در صورتی که اسلاید ها داری جدول و یا عکس باشند در متون زیر قرار داده نشده است


بخشی از متن پاورپوینت سوپر آلیاژها با word :

اسلاید 1 :

مقدمه:

در این پروژه به معرفی مختصر سوپر آلیاژها و یک سری از خصوصیات و ویژگی های آنها پرداخته شده است. سوپر آلیاژها در دنیای امروزی کاربرد زیادی دارند و این پروژه به اختصار در مورد سوپر آلیاژها توضیحاتی ارائه کرده است. پس از 6 دهه ، سوپر آلیاژها با دوام ترین وتجاری ترین مواد برای کار در دماهای بالا ، شرایط پر تنش موتور هواپیما و توربینهای گازی صنعتی هستند.این مواد در برابر تمام تلاشهای به عمل آمده در جهت کاهش اهمیت و کاهش مصرف سوپر آلیاژها مقاومت کرده اند.استفاده عمده سوپر آلیاژها در توربینهای گازی می باشد.اکنون سوپر آلیاژها در زمینه های کاملاٌ متفاوت مانند تجهیزات نفت ، پتروشیمی و مهندسی پزشکی به کار برده شده اند. با گذر از دهه اول قرن بیست و یکم، سوپرآلیاژها ایمن به نظر می آیند. اگر چه بیش از این پیشرفت در زمینه شیمی سوپرآلیاژها میسر نیست، اما تحقیقات زیادی در این باره در حال انجام است. اصلاح سطح با به کارگیری فن آوری پوشش دادن، محدوده دمای کاربرد سوپر آلیاژها را گسترش داده است، و همزمان با آن ساختارهای جهت دار و تک بلور سوپر آلیاژها معرفی شده اند

اسلاید 2 :

  • تاریخچه:
  • طراحان نیاز فراوانی به مواد مستحکم تر و مقاوم تر در برابر خوردگی داشتند.فولادهای زنگ نزن توسعه داده شده و به کار رفته در دهه های دوم وسوم قرن بیستم میلادی ، نقطه شروعی برای برآورده شدن خواسته های مهندسی در دماهای بالا بودند. بعداً معلوم شد که این مواد تحت این شرایط دارای استحکام محدودی هستند.جامعه متالورژی با توجه به نیازهای روز افزون بوجود آمده، با ساخت جایگزین فولاد زنگ نزن که سوپر آلیاژ نامیده شد به این تقاضا پاسخ داد.البته قبل از سوپر آلیاژها مواد اصلاح شده پایه آهن به وجود آمدند، که بعدها نام سوپر آلیاژ به خود گرفتند.

اسلاید 3 :

  • معرفی و به کارگیری سوپر آلیاژها :
  • سوپر آلیاژها ، آلیاژهای پایه نیکل، پایه آهن – نیکل و پایه کبالت هستند که عموماً در دماهای بالاتر از 540 درجه سانتیگراد استفاده می شوند. سوپر آلیاژهای پایه آهن – نیکل از فن آوری فولادهای زنگ نزن توسعه یافته ومعمولاً بصورت کار شده می باشند. سوپر آلیاژهای پایه نیکل وپایه کبالت بسته به نوع کاربرد و ترکیب شیمیایی می توا نند بصورت ریخته یا کار شده باشند.
  • سوپر آلیاژهای دارای ترکیب شیمیایی مناسب را می توان با آهنگری و نورد به اشکال گوناگون در آورد. ترکیبهای شیمیایی پر آلیاژ تر معمولاً بصورت ریخته گری می باشند.خواص سوپر آلیاژها را با تنظیم ترکیب شیمیایی و فرایند (شامل عملیات حرارتی) می توان کنترل کرد و استحکام مکانیکی بسیار عالی در محصول تمام شده به دست آورد. سوپر آلیاژهای موجود در کل به سه نوع تقسیم می شوند که در زیر به معرفی آنها پرداخته ایم.

اسلاید 4 :

  • سوپر آلیاژهای پایه نیکل :
  • مهمترین آلیاژهای گروه سوپر آلیاژهای پایه نیکل ، آلیاژهای استحکام یافته با رسوب ترکیبات بین فلزی در زمینه FCC آستنیتی هستند. فاز اصلی بهبود دهنده استحکام ، در سوپر آلیاژهای پایه نیکل و پایه آهن – نیکل ، شبکه بلوری به مقدار کم (0 تا 5 %) با آستنیت اختلاف دارد. شکل از کروی تا مکعبی، و اندازه آن به دما وزمان بستگی دارد. اگرچه سوپر آلیاژهای پایه نیکل سخت شده، با محلول جامد هستند ولی مهمترین آلیاژهای این گروه دارای رسوب ترکیبات بین فلزی در زمینه FCC هستند. سوپر آلیاژهای پایه نیکل به هر دو شکل ریخته و کار شده مورد استفاده قرار می گیرند.
  • سوپر آلیاژها، آلیاژهای مقاوم به گرما در دمای بالا هستند که قادرند استحکام خود را در دمای بالا حفظ کنند. این آلیاژهای پیچیده همچنین مقاومت خوبی به خوردگی و اکسایش و مقاومت زیادی به خزش و شکست در دمای بالا دارند. وسیعترین کاربد سوپر آلیاژها مربوط به صنایع هواپیمایی و توربینهای گازی است. اما از آنها در ماشینهای فضایی، موتور موشک، هواپیمای آزمایشی، رآکتورهای هسته ای، زیر دریاییها، دیگهای بخار، تجهیزات پتروشیمی و سایر کاربردهای دما بالا نیز استفاده می شود.
  • فازهای اصلی موجود در سوپر آلیاژهای پایه نیکل عبارتند از :
  • فاز g (گاما) : این فاز زمینه پیوسته آستنیت FCC را تشکیل می دهد.
  • فاز g (گاما پیریم) : این فاز، فاز رسوبی اصلی می باشد.
  • کاربید ها : انواع مختلف می باشند که بیشتر شامل M23C6 و MC می شوند که در آن M نماینده یک فلز است.

اسلاید 5 :

  • سوپرآلیاژهای پایه نیکل – آهن :
  • .سوپرآلیاژهایی که دارای مقدار چشمگیری آهن و نیکل با هم هستند، دومین گروه مهم سوپرآلیاژها را تشکیل می دهند. در این آلیاژها، آهن ارزانتر تا اندازه ای جایگزین نیکل شده است. اما بدلیل مقدار کم نیکل آنها را نمی توان مانند سوپرآلیاژهای پایه نیکل در دمای بالا به کار برد.داشتن فولادهای زنگ نزن و سوپرآلیاژهای پایه نیکل باعث توسعه سوپرآلیاژهای پایه نیکل – آهن شده است. ترکیب شیمیایی وکاربردهای خاص سوپرآلیاژهای پایه نیکل – آهن نشان می دهد که در اغلب موتورهای توربین گازی و تیغه های توربینهای بخار، دیسکها، محورها و بستها به کار می روند. اغلب سوپرآلیاژهای پایه نیکل – آهن را طوری طراحی می کنند که زمینه آنها آستنیت FCC باشد.

اسلاید 6 :

  • سوپرآلیاژهای پایه کبالت :
  • عنصر کبالت یک فلز انتقالی بلافاصله پس از نیکل در دوره چهارم است و عدد اتمی آن 27 است. بیشتر خواص فیزیکی کبالت شبیه نیکل است مانند اندازه اتمی، نقطه ذوب و چگالی. ساختار بلوری کبالت در دمای اتاق HCP است، ولی در دمای °417 با دگرگونی چند شکلی تبدیل به ساختار FCC می شود. با آلیاژ کردن کبالت با کرم، نیکل، تنگستن، کربن وسایر عناصر به تدریج سوپرآلیاژهای پیچیده توسعه پیدا کرد، زیرا آنها برای اولین بار در سال 1943 در موتورهای توربین گازی به کار رفتند.
  • استحکام سوپر آلیاژهای پایه کبالت، توسط کاربیدها و سخت کننده های محلول جامد بهبود می یابد. در این آلیاژها فرق اساسی بین ساختارهای ریخته و کار شده وجود دارد.
  • سوپرآلیاژهای پایه کبالت از نظر شیمیایی نسبت به آلیاژهای پایه نیکل پیچیدگی کمتری دارند. سوپرآلیاژهای پایه کبالت به دو صورت ریخته ویا کار شده می باشند.
  • سوپرآلیاژهای پایه کبالت در برخی از قسمتهای توربین های صنعتی به کار می روند، زیرا کمتر از آلیاژهای پایه نیکل در معرض خوردگی داغ قرار می گیرند، اگرچه مقاومت اکسایشی آنها خوب نیست.

اسلاید 7 :

  • اصول متالورژی سوپر آلیاژها :
  • سوپر آلیاژهای پایه آهن ، نیکل و کبالت معمولاً دارای ساختار بلوری با شبکه مکعبی با سطوح مرکز دار FCC هستند. آهن و کبالت در دمای محیط دارای ساختار FCC نیستند. هر دو فلز در دماهای بالا یا در حضور عناصر آلیاژی دیگر دگرگونی یافته و شبکه واحد آنها به FCC تبدیل می شود. در مقابل ساختمان بلوری نیکل در همه دماها به شکل FCC است.
  • استحکام سوپر آلیاژها نه تنها به وسیله شبکه FCC و ترکیب شیمیایی آن ، بلکه با حضور فازهای استحکام دهنده ویژه ای مانند رسوبها افزایش می یابد. کار انجام شده بر روی سوپر آلیاژ (مانند تغییر شکل سرد) نیز استحکام را افزایش می دهد، اما این استحکام به هنگام قرار گیری فلز در دماهای بالا حذف می شود.
  • در کل سوپر آلیاژها به سه گروه سوپر آلیاژهای پایه آهن – نیکل، پایه نیکل و پایه کبالت تقسیم می شوند، که هر کدام از نظر ماکروسکوپی به دو نوع ریخته و کار شده (شامل آلیاژهای متالورژی پودر) تقسیم می شوند.
  • ساختار بلوری اکثر آلیاژها شبکه مکعبی با سطوح مرکز دار FCC ، مکعبی مرکز دار BCC و هگزاگونال فشرده HPC می باشد.اگر شبکه تتراگونال BCT به این فهرست اضافه شود، ساختار سوپر آلیاژها به سهولت نشان داده خواهد شد.
  • سوپر آلیاژهای پایه نیکل وپایه آهن – نیکل دارای فاز g گاما با شبکه FCC آستنیتی وفازهای ثانویه مختلفی هستند.

اسلاید 8 :

  • کاربرد سوپر آلیاژها :
  • کاربرد سوپر آلیاژها در دماهای بالا بسیار گسترده و شامل قطعات و اجزاء هواپیما، تجهیزات شیمیایی و پتروشیمی است. باید توجه داشت که استحکام در دمای بالا تنها فاکتور ودلیل کاربرد سوپر آلیاژها نمی باشد. ترکیب و مقاومت خوردگی سوپر آلیاژها، مواد استانداردی برای ساخت وسایل پزشکی بوجود آورده است.
  • از جمله کاربرد سوپر آلیاژها در قطعات توربینهای گاز هواپیما می باشد، که در ساخت قطعاتی مانند دیسکها، محورها، پره های هوا شکن و لوله های خروج گاز به کار می رود.
  • از کاربرد سوپر آلیاژها در قطعات پزشکی می توان به کاربرد آنها در ساخت وسایل دندانپزشکی و ابزارهای جراحی اشاره کرد.
  • از کاربرد سوپر آلیاژها در قطعات فضاپیما می توان به پوسته های آیرودینامیکی و قطعات موتور جت اشاره کرد. این موارد تنها نمونه هایی از کاربرد سوپر آلیاژها می باشد. در کل سوپر آلیاژها در مواردی چون تجهیزات عملیات حرارتی، سیستم نیروگاههای هسته ای و صنایع پتروشیمی نیز کاربرد دارند.

اسلاید 9 :

  • برخی از ویژگیها و خواص سوپر آلیاژها :
  • – فولادهای معمولی و آلیاژهای تیتانیوم در دماهای بالاتر از 540 درجه سانتیگراد دارای استحکام کافی نیستند و امکان خسارت دیدن آلیاژ در اثر خوردگی وجود دارد.
  • – استحکام سوپر آلیاژها نه تنها مستقیما” به ترکیب شیمیایی بلکه به فرایند ذوب، آهنگری و روش شکل دهی، روش ریخته گری و بیشتر از همه به عملیات حرارتی پس از شکل دهی، آهنگری یا ریخته گری بستگی دارد.
  • – سوپر آلیاژها مقاومت بالایی در برابر اکسیداسیون دارند اما در بعضی موارد مقاومت خوردگی کافی ندارند. مثلا´در کاربرد هایی مانند توربین هواپیما که دما بالاتر از 760 درجه سانتیگراد است، سوپر آلیاژها باید دارای پوشش باشند.
  • – نداشتن پوشش به معنی کارایی کم سوپر آلیاژها در دراز مدت و دماهای بالا است.

اسلاید 10 :

  • خواص فیزیکی وچگالی سوپر آلیاژها :
  • سوپر آلیاژها نسبت به سیستمهای فلزی دیگر دارای خواص فیزیکی، هدایت الکتریکی، گرمای ویژه، هدایت حرارتی و انبساط حرارتی پایین تری هستند. این خواص به فلز پایه و درصد فلزات دیرگداز اضافه شده بستگی دارد. درضمن چگالی سوپر آلیاژهای پایه آهن – نیکل در محدوده 79 -83 گرم بر سانتیمتر مکعب و سوپر آلیاژهای پایه نیکل در محدوده 78 – 89 گرم بر سانتیمتر مکعب قرار دارند. با افزایش چگالی قابلیت های آلیاژ کاهش می یابد.
  • آلیاژهای کار شده نسبت به آلیاژهای ریخته انعطاف پذیری بهتر وخواص استحکام کششی بالاتری دارند. بعنوان مثال به خاطر شرایط بحرانی کار دیسکها، آلیاژ به کار رفته در آن باید انعطاف پذیری عالی و خواص یکنواخت داشته باشد زیرا شکسته شدن یک دیسک باعث از کار افتادن هواپیما میشود.

 

دانلود این فایل

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید
پنج شنبه 96 تیر 15 , ساعت 1:37 صبح

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

پرسشنامه تعهد سازمانی (سرسیک، 1999) با word دارای 2 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد پرسشنامه تعهد سازمانی (سرسیک، 1999) با word کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی پرسشنامه تعهد سازمانی (سرسیک، 1999) با word،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پرسشنامه تعهد سازمانی (سرسیک، 1999) با word :

 

 

توضیحات:
پرسشنامه استاندارد تعهد سازمانی تالیف سرسیک (1999)، در قالب word و در 2 صفحه به همراه منبع اصلی پرسشنامه، راهنمای نحوه نمره گذاری، روایی و پایایی و منبع مورد استفاده.

پرسشنامه تعهد سازمانی که توسط سرسیک (1999) ساخته شد 18 گویه و سه مولفه تعهد عاطفی (گویه ­های 1 الی 6)، تعهد استمراری (گویه ­های 7 الی 12) و تعهد هنجاری (گویه ­های 13 الی 18) را شامل می ­شود. مقیاس اندازه ­گیری گویه­ ها بر اساس مقیاس هفت درجه­ ای لیکرت بود که از کاملاً مخالفم= 1 تا کاملاً موافقم= 7 نمره­ گذاری می­ شود.

ویژگی پرسشنامه (بطور خلاصه) :
تعداد گویه ها : 18
تعداد مولفه : 3 مولفه (تعهد عاطفی، تعهد استمراری و تعهد هنجاری)
روایی و پایایی : دارد
نحوه نمره گذاری : دارد
منبع : دارد
نوع فایل : word و قابل ویرایش



 

دانلود این فایل

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید
<   <<   11   12   13   14   15   >>   >

لیست کل یادداشت های این وبلاگ