سفارش تبلیغ
صبا ویژن
جوانمردى آبروها را پاسبان است و بردبارى بى خرد را بند دهان و گذشت پیروزى را زکات است و فراموش کردن آن که خیانت کرده براى تو مکافات ، و رأى زدن دیده راه یافتن است ، و آن که تنها با رأى خود ساخت خود را به مخاطره انداخت ، و شکیبایى دور کننده سختیهاى روزگار است و ناشکیبایى زمان را بر فرسودن آدمى یار ، و گرامیترین بى‏نیازى وانهادن آرزوهاست و بسا خرد که اسیر فرمان هواست ، و تجربت اندوختن ، از توفیق بود و دوستى ورزیدن پیوند با مردم را فراهم آرد ، و هرگز امین مشمار آن را که به ستوه بود و تاب نیارد . [نهج البلاغه]
 
یکشنبه 97 خرداد 13 , ساعت 4:5 صبح

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

مقاله در مورد معاد شناسى با word دارای 21 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله در مورد معاد شناسى با word کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله در مورد معاد شناسى با word،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله در مورد معاد شناسى با word :

معاد شناسى
1-انسان از روح و بدن مرکب است.
2- بحث در حقیقت روح از نظر دیگر .
3- مرگ از نظر اسلام
4- برزخ
5-روز قیامت – رستاخیز
6- بیانى دیگر
7- استمرار و توالى آفرینش .
1-انسان از روح و بدن مرکب است .

کسانیکه بمعارف اسلامى تا اندازه اى آشنائى دارند میدانند که در خلال بیانات کتاب و سنت سخن روح و جسم یا نفس و بدن بسیار بمیان میآید و یا اینکه تصور جسم و بدن که بکمک حس درک میشود تا اندازه اى آسان است و تصور روح و نفس خالى از ابهام و پیچیدگى نیست. اهل بحث از متکلمین و فلاسفه شیعه و سنى در حقیقت روح نظریات مختلفى دارند ولى تا اندازه اى مسلم است که روح و بدن در نظر اسلام دو واقعیت مخالف همدیگر میباشند .

بدن بواسطه مرگ خواص حیات را از دست میدهد و تدریجا متلاشى میشود ولى روح نه اینگونه است بلکه حیات بالاصاله از آن روح است و تا روح به بدن متعلق است بدن نیز از وى کسب حیات میکند و هنگامیکه روح از بدن مفارقت نمود و علقه خود را برید ( مرگ ) بدن از کار میافتد و روح همچنان بحیات خود ادامه میدهد .

آنچه با تدبر در آیات قرآن کریم و بیانات ائمه اهل بیت (ع ) بدست میآید اینست که روح انسانى پدیده ایست غیر عادى که با پدیده بدن یک نوع همبستگى و یگانگى دارد .
خداى متعال در کتاب خود میفرماید ( لقد خلقنا الانسان من سلاله من طین ثم جعلناه نطفه فى قرار مکین ثم خلقنا النطفه علقه و خلقنا العلقه مضغه فخلقنا المضغه عظاما فکسونا العظام لحما ثم انشأ ناه خلقا آخر ) سوره مؤمنون آیه 12-14 ( تحقیقا ما انسان را از خلاصه که از گل گرفته شده بود آفریدیم .سپس او را نطفه اى قرار دادیم در جایگاه آرامى سپس نطفه را خونى بسته کردیم

پس خون بسته را گوشتى جویده شده کردیم سپس گوشت جویده شده را استخوانهائى کردیم پس استخوانها را گوشت پوشانیدیم پس از آن او را آفریده دیگرى بیسابقه قرار دادیم. ) از سیاق آیات روشن است که صدر آیات , آفرینش تدریجى مادى را وصف میکند ودر ذیل که به پیدایش روح یا شعور و اراده اشاره میکند آفرینش دیگرى را بیان میکند که با نوع آفرینش قبلى مغایر است .
و در جاى دیگر در پاسخ استبعاد منکرین معاد باین مضمون که انسان پس از مرگ و متلاشى شدن بدن و گم شدن او در میان اجزاء زمین چگونه آفرینش تازه اى پیدا کرده انسان نخستین میشود ,

میفرماید ( بگو فرشته مرگ شما را از ابدانتان میگیرد پس از آن بسوى خداى خودتان برمیگردید یعنى آنچه پس از مرگ متلاشى گشته و در میان اجزاء زمین گم میشود بدنهاى شما است ولى خودتان ارواح بدست فرشته مرگ از بدنهایتان گرفته شده اید و پیش ما محفوظید ) سوره سجده آیه 11
گذشته از اینگونه آیات قرآن کریم با بیانى جامع مطلق روح را غیر مادى معرفى میکند چنانکه میفرماید ( از تو حقیقت روح را میپرسند بگو روح از سنخ امر خداى من است ) سوره اسرى آیه 85 , و در جاى دیگر در معرفى امر خود میگوید ( امرخدا وقتى که چیزى را خواست این است و بس که بفرماید بشو آن چیز بیتوقف میشودو ملکوت هر شئى همین است ) سوره یس آیه 83 و مقتضاى این آیات آنستکه فرمان خدا در آفرینش اشیاء تدریجى نیست و در تحت تسخیر زمان و مکان نمیباشد پس روح که حقیقتى جز فرمان خداوند ندارد مادى نیست .

و در وجود خود خاصیت مادیت را که تدریج و زمان و مکان است ندارد .
2-بحث در حقیقت روح از نظر دیگر
کنجکاوى عقلى نیز نظریه قرآن کریم را درباره روح تأ یید میکند .هر یک از ما افراد انسان از خود حقیقتى را درک مینماید که از آن ( من ) تعبیر میکند و این درک پیوسته در انسان موجود است حتى گاهى سر و دست و پا و سایر اعضاء حتى همه بدن خود را فراموش میکند ولى تا خود هست خود ( من ) از درک او بیرون نمیرود این ( مشهود ) چنانکه مشهود است قابل انقسام و تجزى نیست و با اینکه بدن انسان پیوسته در تغییر و تبدیل است و امکنه مختلف براى خود اتخاذ میکند و زمانهاى

گوناگون بروى میگذرد حقیقت نامبرده ( من ) ثابت است ودر واقعیت خود تغییر و تبدیل نمیپذیرد و روشن است که اگر مادى بود خواص مادیت را انقسام و تغییر زمان و مکان میباشد میپذیرفت .نیز نسبت داده آرى بدن همه این خواص را میپذیرد و بواسطه ارتباط و تعلق روحى این خواص بروح میشود ولى با کمترین توجهى براى انسان آفتابى میشود که ایندم و آندم و اینجا و آنجا و این شکل و آن شکل و این سوى و آن سوى همه از خواص بدن میباشد و روح از این خواص منزه است و هر یک از این پیرایه ها از راه بدن بوى میرسد .نظیر این بیان در خاصه درک و شعور ( علم ) که از خواص

روح است جارى میباشدو بدیهى است اگر علم خاصه مادى بود بتبع ماده انقسام و تجزى و زمان و مکان را میپذیرفت .البته این بحث عقلى دامنه دراز و پرسشها و پاسخهاى بسیارى بدنبال خود دارد که از گنجایش این کتاب بیرون است و این مقدار از آن بحث در اینجا بعنوان اشاره گذاشته شد و براى استقصاء بحث به کتب فلسفى اسلامى باید مراجعه نمود .

3-مرگ از نظر اسلام
در عین اینکه نظر سطحى , مرگ انسان را نابودى وى فرض میکند و زندگى انسان را تنها همین زندگى چند روزه که در میان زایش و درگذشت محدود میباشد , میپندارد , اسلام مرگ را انتقال انسان از یک مرحله زندگى به مرحله دیگرى تفسیر مینماید .بنظر اسلام انسان زندگانى جاویدانى دارد که پایانى براى آن نیست و مرگ که جدائى روح از بدن میباشد وى را وارد مرحله دیگرى از

حیات میکند که کامروائى و ناکامى در آن بر پایه نیکوکارى و بدکارى در مرحله زندگى پیش از مرگ استوار میباشد .پیغمبر اکرم (ص ) میفرماید ( گمان مبرید که با مردن نابود میشوید بلکه ازخانه اى به خانه دیگرى منتقل میشوید ( .
4- برزخ
طبق آنچه از کتاب و سنت استفاده میشود انسان در فاصله میان مرگ و رستاخیزعمومى یک زندگانى محدود و موقتى دارد که برزخ و واسطه میان حیات دنیا و حیات آخرت است .انسان پس از مرگ از جهت اعتقاداتى که داشته و اعمال نیک و بدى که در این دنیا انجام داده مورد بازپرسى خصوصى قرار میگیرد و پس از محاسبه اجمالى طبق نتیجه اى که گرفته شد بیک زندگى شیرین

و گوارا یا تلخ و ناگوار محکوم گردیده با همان زندگى در انتظار روز رستاخیز عمومى بسر میبرد .حال انسان در زندگى برزخى بسیار شبیه است بحال کسیکه براى رسیدگى اعمالى که ازوى سرزده بیک سازمان قضائى احضار شود و مورد بازجوئى و بازپرسى قرار گرفته بتنظیم و تکمیل پرونده اش بپردازند آنگاه در انتظار محاکمه در بازداشت بسر برد .روح انسان در برزخ , بصورتى که در دنیا زندگى میکرد , بسر میبرد اگر از نیکان است از سعادت و نعمت و جوار پاکان و مقربان درگاه خدا برخوردار

میشود و اگر از بدان است در نقمت و عذاب و مصاحبت شیاطین و پیشوایان ضلال میگذراند. خداى متعال در وصف حال گروهى از اهل سعادت میفرماید : ( و لا تحسبن الذین قتلوا فى سبیل اللّه امواتا بل احیاء عند ربهم یرزقون , فرحین بما آتاهم الله من فضله و یستبشرون بالذین لم یلحقوا بهم من بعدهم ان لا خوف علیهم و لا هم یحزنون یستبشرون بنعمه من الله و فضل و ان الله لا یضیع اجر المؤمنین ( سوره آل عمران آیه .169

) البته گمان مبر اى پیغمبر کسانى که در راه خدا کشته شده اند , مرده اند بلکه زنده اندو پیش خداى خودشان در مقام قرب روزى داده میشوند از آنچه خدا از فضل خود بایشان داده شاد هستند و به کسانى از مؤمنین که بدنبالشان میباشند و هنوز بایشان نرسیده اند مژده میدهندکه هیچگونه ترس و اندوهى برایشان نیست .
مژده میدهند با نعمت و فضل وصف نشدنى خدا و اینکه خدا مزد و پاداش مؤمنان را ضایع و تباه نمیکند ) .

و در وصف حال گروهى دیگر که در زندگى دنیا از مال و ثروت خود استفاده مشروع نمیکنند , میفرماید ( حتى اذا جاء احدهم الموت قال رب ارجعون لعلى اعمل صالحا فیما ترکت کلا انها کلمه هو قائلها و من ورائهم برزخ الى یوم یبعثون ) سوره مؤمنون آیه 99-100 ( تا آندم که بیکى از آنان مرگ میرسد میگوید خدایا مرا ( بدنیا ) برگردانید شاید در ترکه خود کار نیکى انجام دهم نه هرگز این سخنى است که او میگوید بسخنش گوش داده نمیشود و در پیششان برزخى است که تا روز رستاخیز ادامه دارد )

5- روز قیامت – رستاخیز
در میان کتب آسمانى , قرآن کریم تنها کتابى است که از روز رستاخیز بتفصیل سخن رانده و در عین اینکه تورات نامى از این روز بمیان نیاورده و انجیل جز اشاره مختصرى ننموده قرآن کریم در صدها مورد با نامهاى گوناگون روز رستاخیز را یاد کرده و سرنوشتى را که جهان و جهانیان در این روز دارند , گاهى باجمال و گاهى بتفصیل بیان نموده است .و بارها تذکر داده که ایمان بروز جزا (

روز رستاخیز ) هم تراز ایمان بخدا و یکى از اصول سه گانه اسلام است که فاقد آن ( منکر معاد ) از آئین اسلام خارج و سرنوشتى جز هلاکت ابدى ندارد. و حقیقت امر نیز همین است زیرا اگر از جانب خدا حسابى در کار , و جز او پاداشى در پیش نباشد , دعوت دینى که مجموعه اى از فرمانهاى خدا و اوامر و نواهى او است , کمترین اثرى دربر نخواهد داشت و وجود و عدم دستگاه نبوت و تبلیغ در اثر , مساوى خواهد بود بلکه عدم آن بر وجودش رجحان خواهد داشت .زیرا پذیرفتن دین و پیروى از مقررات شرع و آئین , خالى ازکلفت و سلب آزادى نیست و در صورتیکه متابعت آن اثرى در بر

نداشته باشد هرگز مردم نیز بار آنرا نخواهند پذیرفت و از آزادى طبیعى دست بر نخواهند داشت . واز اینجا روشن میشود که اهمیت تذکر و یادآورى روز رستاخیز , معادل با اهمیت اصل دعوت دینى است.
و هم از اینجا روشن میشود که ایمان به روز جزا مهمترین عاملى است که انسان را به ملازمت تقوى و اجتناب اخلاق ناپسندیده و گناهان بزرگ وادار میکند چنانکه فراموش ساختن یا ایمان نداشتن بآن ریشه اصلى هر گناهى است .

خداى متعال در کتاب خود میفرماید ( ان الذین یضلون عن سبیل الله لهم عذاب شدید بما نسوا یوم الحساب ) سوره ص آیه 26 .
( کسانیکه از راه خدا بیرون رفته و گمراه میشوند , براى ایشان عذابى است سخت در مقابل اینکه روز حساب را فراموش کردند ) چنانکه پیدا است در آیه کریمه , فراموشى روز حساب منشأ هر گمراهى گرفته شده است .
تأ مل در آفرینش انسان و جهان و همچنین در غرض و هدف شرائع آسمانى در پیش بودن چنین روزى ( روز رستاخیز ) را روشن می¬سازد. ما وقتیکه در کارهائى که در آفرینش تحقق میپذیرد , دقیق میشویم میبینیم که هیچ کارى ( که بطور ضرورت بنوعى از حرکت نیز مشتمل است ) بدون

غایت و هدف ثابت انجام نمییابد و هرگز خود کار بطور اصالت و استقلال مقصود و مطلوب میباشد حتى در کارهائى که بنظر سطحى بیغرض شمرده میشوند مانند افعال طبیعى و بازیهاى بچگانه و نظایر آنها اگر بدقت نگاه کنیم غایتها و غرضهائى مناسب نوع کار مییابیم چنانکه در کارهاى طبیعى که عموما از قبیل حرکت میباشد غایتى که حرکت بسوى آنست غایت و غرض آنست و در بازیهاى بچگانه مناسب نوع بازى غایتى است خیالى و وهمى که مطلوب از بازى همانا رسیدن بدانست.

البته آفرینش انسان و جهان کار خدا است و خدا مننزه است از اینکه کار بیهوده و بیهدف انجام دهد و دائما بیافریند و روزى دهد و بمیراند و باز بیافریند و روزى دهد و بمیراندو همچنین درست کند و بهم زند بیاینکه از این آفرینش غایت ثابتى را بخواهد و غرض پا برجائى را تعقیب کند .پس ناچار براى آفرینش جهان و انسان , هدف و غرض ثابتى در کار است و البته سود و فائده آن بخداى بینیاز نخواهد برگشت و هر چه باشد بسوى آفریده ها عاید خواهد شد , پس باید گفت که جهان و انسان بسوى یک آفرینش ثابت و وجود کاملترى متوجهند که فنا و زوال نپذیرد .

و نیز وقتیکه از نظر تربیت دینى , در حال مردم دقیق میشویم میبینیم که در اثر راهنمائى خدائى و تربیت دینى , مردم بدو گروه نیکوکاران و بدکاران منقسم میشوند , با اینحال در این نشأ ه زندگى و تمیز و امتیازى در کار نیست بلکه بالعکس و على الاغلب پیشرفت و موفقیت ازآن بدکاران و ستمکاران میباشد و نیکوکارى توأ م با گرفتارى و بد گذرانى و هر گونه محرومیت و ستمکشى میباشد. در این صورت مقتضاى عدل الهى آنست که نشأ ه دیگرى وجود داشته باشد که در آن

نشأ ه هر یک از دو دسته نامبرده جزاى عمل خود را بیابند و هر کدام مناسب حال خود زندگى کنندخداى متعال در کتاب خود باین دو حجت اشاره نموده میفرماید : ( و ما خلقنا السماوات و الارض و ما بینهما لاعبین ما خلقناهما الا بالحق و لکن اکثرهم لا یعلمون ) سوره دخان آیه 38 ( ما آسمان و زمین و آنچه را که در میان آنها است بیهوده نیافریدیم این احتمال دور از خرد گمان کسانى است که بخدا کافر شدند واى بحال این کافران از آتش که به کفار وعده داده شده .آیا

ما کسانى را که ایمان آوردند و کارهاى نیک کردند مانند کسانى قرار خواهیم داد که در زمین افساد میکنند ؟ یا پرهیزکارانى را مانند اهل فجور قرار خواهیم داد ؟ ).و در جاى دیگر که هر دو حجت را در یک آیه جمع نموده , میفرماید : ( ام حسب الذین اجتر حوا السیئآت ان نجعلهم کالذین آمنوا و عملوا الصالحات سواء محیاهم و مماتهم ساء ما یحکمون .و خلق الله السمآوات و الارض

بالحق و لتجزى کل نفس بما کسبت و هم لا یضلمون ) سوره جاثیه آیه 21-22 ( آیا کسانیکه بجرم و جنایتها پرداخته اند , گمان میبرند که ما آنان را مانند کسانى که ایمان آورده و کارهاى نیک انجام داده اند , قرار خواهیم داد ؟ بطوریکه زندگى و مرگشان برابر باشد.بد حکمى است که میکنند خدا آسمانها و زمین را آفرید بحق ( نه بیهوده ) و براى اینکه هر نفس بآنچه با عمل خود کسب کرده جزا داده شود بیاینکه بمردم ستم شود ( .

6- بیان دیگر
در بحث ظاهر و باطن قرآن در بخش دوم کتاب اشاره کردیم که معارف اسلامى درقرآن کریم , از راههاى گوناگون بیان شده است و راههاى نامبرده بطور کلى بدوطریق ظاهر وباطن منقسم میشود بیان از طریق ظاهر بیانى است که مناسب سطح افکار ساده عامه میباشد بخلاف طریق .باطن که اختصاص بخاصه دارد و یا روح حیات معنوى درک میشود .بیانى که از طریق ظاهر سرچشمه میگیرد

خداى متعال را فرمانرواى على الاطلاق جهان آفرینش معرفى میکند که سراسر جهان ملک اوست خداوند جهان فرشتگان بسیار بیرون از شمار آفریدکه فرمانبران ومجریان اوامرى هستند که بهر سوى جهان صادرمیفرماید و هر بخش از آفرینش و نظام آن ارتباط بگروه خاصى از فرشتگان دارد که موکل آن بخش هستند .نوع انسان از آفریدگان و بندگان او هستند که باید از اوامر و نواهى او پیروى و فرمانبردارى کنند و پیغمبران حاملان پیامها و آورنده شرایع و قوانین او هستند که بسوى

مردم فرستاده و جریان آنها را خواسته است .خداى متعال از این روى که بایمان و اطاعت , وعده ثواب و پاداش نیک داده و به کفر و معصیت وعید عقاب و سزاى بد داده , و چنانکه فرموده خلف وعده نخواهد نمود , و از این روى که عادل است و مقتضاى عدل او اینست که در نشأ ه دیگرى دو گروه نیکوکاران و بدکاران را که در این نشأ ه موافق خوبى و بدى خود زندگى نمیکنند از هم جدا

کرده خوبان را زندگى خوب و گوارا و بدان را زندگى بد و ناگوار عطاء نماید .خداى متعال بمقتضاى عدل خود و وعده اى که فرموده گروه انسان را که در این نشأ ه میباشند بدون استثناء پس از مرگ دوباره زنده میکند و بجزئیات اعتقادات و اعمالشان رسیدگى حقیقى مینماید و میان ایشان بحق قضاوت و داورى میفرماید و در نتیجه حق هر ذیحق را بوى میرساند و داد هر مظلومى را از ظالمش , میگیرد و پاداش عمل هر کس را بخودش میدهد گروهى به بهشت جاودان و گروهى بدوزخ

جاودان محکوم میشوند .این بیان ظاهرى قرآن کریم است و البته راست و درست میباشد ولى از موادى است که مولود تفکر اجتماعى انسان است تأ لیف و تنظیم شده تا فائده اش عمومیتر و شعاع عملش وسیعتر باشد .کسانى که در ساحت حقایق جاى پائى و بزبان باطنى قرآن کریم تا اندازه اى آشنائى دارند , از این بیانات مطالبى میفهمند که بسى بالاتر از سطح فهم ساده و

همگانى است و قرآن کریم نیز درخلال بیانات روان خود گاهگاهى بآنچه مقصد باطنى این بیانات است , گوشه اى میزند .قرآن با اشاره هاى گوناگون خود , اجمالا میرساند که جهان آفرینش با همه اجزاء خود که یکى از آنها انسان است , با سیر تکوینى خود ( که پیوسته رو بکمال است ) بسوى خدا در حرکت است و روزى خواهد رسید که بحرکت خود خاتمه داده , در برابر عظمت و کبراى خدائى انیت و استقلال خود را بکلى از دست دهد .انسان نیز که یکى از اجزاء جهان و

تکامل اختصاصى وى از راه شعور و علم است شتابان بسوى خداى خود در حرکت میباشد و روزى که حرکت خود را بآخر رسانید حقانیت و یگانگى خداى بیگانه را عیانا مشاهده خواهد نمود او خواهد دید که قدرت و ملک و هر صفت کمال در انحصار ذات مقدس خداوندى است و از هم

ین راه حقیقت هر شى ء چنانکه هست بر وى مکشوف خواهد شد .
این نخستین منزل از جهان ابدیت است , اگر انسان بواسطه ایمان و عمل صالح در این جهان ارتباط و اتصال و الفت و انس با خدا و نزدیکان او داشته باشد با سعادتى که هرگز بوصف نمیآید درجوار خداى پاک و صحبت پاکان عالم بالا بسر میبرد واگر بواسطه دلبستگى و پاى بندى بزندگى این جهان و لذائذ گذران و بیپایه آن از عالم بالا بریده و انس و الفتى بخداى پاک و پاکان درگاهش نداشته باشد گرفتار عذابى دردناک و بدبختى ابدى خواهد شد .

درست است که اعمال نیک و بد انسان در این نشأ ه گذران است و از میان میرود ولى صور اعمال نیک و بد در باطن انسان مستقر میشود و هر جا برود همراه اوست و سرمایه زندگى شیرین یا تلخ آینده او میباشد .
مطالب گذشته را میتوان از آیات ذیل استفاده نمود – خداى متعال میفرماید( ان الى ربک الرجعى ) سوره علق آیه 8 ( برگشت مطلقا ) بسوى خداى تست .

و میفرماید ( الا الى الله تصیر الامور ) سوره شورى آیه 53 ( آگاه باشید همه اموربسوى خدا برمیگردد )و میفرماید ( الامر یومئذ لله ) سوره انفطار آیه 19 ( امروز امر یکسره از آن خداست ) ( یا ایتها النفس المطمئنه ارجعى الى ربک راضیه مرضیه فادخلى فى عبادى ) سوره فجر آیه 27-30 ( اى نفس که اطمینان و آرامش یافته اى ( با یاد خدا ) بسوى خداى خود برگرد , در حالى که

خوشنودى و از تو خوشنود شده , پس داخل شو در میان بندگان من و داخل شو در بهشت من ).
و در حکایت خطابى که روز قیامت به بعضى از افراد بشر میشود , میفرماید : لقد کنت فى غفله من هذا فکشفنا عنک غطائک فبصرک الیوم حدید .سوره ق آیه 22( تو از اینها که مشاهده میکنى در غفلت بوده اى اینک پرده را از پیش چشمت برداشتیم و در نتیجه چشم تو امروز تیزبین است ) در مورد تأ ویل قرآن کریم حقایقى که قرآن کریم از آنها سرچشمه میگیرد میفرماید ( هل ینظرون الا تأ

ویله یوم یأ تى تأ ویله یقول الذین نسوه من قبل قد جائت رسل ربنا بالحق فهل لنا من شفعاء فیشفعوا لنا او نرد فنعمل غیر الذى کنا نعمل قد خسروا انفسهم و ضل عنهم ما کانوا یفترون ) سوره اعراف آیه 53 ( آیا کسانیکه قرآن را نمیپذیرند , جز تأ ویل آن چیزى را منتظرندروزى که تأ ویلش مشهود میشود , کسانیکه قبلا آنرا فراموش کرده اند خواهند گفت پیغمبران خداى ما بحق

آمدند پس آیا براى ما نیز شفاعت کنندگانى هستند که براى ما شفاعت کنند یا اینکه برگردانده شویم ( بدنیا ) و عملى غیر از آن عمل که انجام میدادیم , انجام دهیم ؟ اینان نفسهاى خود را زیان کردند و افترائى که میبستند گم نمودند ).و میفرماید ( یومئذ یوفیهم الله دینهم الحق و یعلمون ان الله هو الحق المبین ) سوره نور آیه 25 ( در چنین روزى خدا پاداش واقعى ایشان را میدهد و میدانند که خدا واقعیتى آشکار و بیپرده است و بس ) و میفرماید ( یا ایها الانسان انک کادح الى ربک کدحا فملاقیه ) سوره انشقاق آیه 6 ( اى انسان تو با رنج بسوى خداى خود در کوشش میباشى پس او را ملاقات خواهى کرد ). میفرماید ( من کان یرجوا لقاء الله فان اجل الله لآت )

سوره عنکبوت آیه 5( هر که ملاقات خدا را امیدوار باشد موقعى که خدا براى ملاقات مقرر فرموده خواهدآمد ) و میفرماید ( فمن کان یرجوا لقاء ربه فلیعمل عملا صالحا و لا یشرک بعباده ربه احدا ) سوره کهف آیه 110 ( پس هر که بملاقات خداى خود امیدوار باشد باید عمل صالح ( کار سزاوار ) بکند و بپرستش خداى خود امیدوار باشد باید عمل صالح ( کار سزاوار ) بکند و بپرستش خداى خود کسى را شریک ننماید ) و میفرماید ( یا ایتها النفس المطمئنه ارجعى الى ربک راضیه مرضیه فادخلى فى عبادى و ادخلى جنتى ) سوره فجر آیه 27-30 .

و میفرماید ( و اذا جائت الطامه الکبرى , یوم یتذکر الانسان ما سعى , و برزت الجحیم لمن یرى , فاما من طغى و آثر الحیات الدنیا , فان الجحیم هى المأ وى ,و اما من خاف مقام ربه و نهى النفس عن الهوى , فان الجنه هى المأ وى ) سوره نازعات آیه 34-41 ( وقتیکه بزرگترین داهیه روز رستاخیز رسید روزى که انسان هر گونه تلاش و کوشش خود را بیاد میآورد و آتشى که براى عذاب روشن

شده آشکار گردید , مردم دو گروه میشوند اما کسى که طغیان نموده و زندگى دنیا را براى خود انتخاب نمود , آتش نامبرده جایگاه اوست و اما کسیکه از مقام خداى خود ترسیده و نفس خود را از هوى دلخواه ناپسند نهى کرد بهشت جایگاه اوست و بس ).و در بیان هویت جزاء اعمال میفرماید : ( یا ایها الذین کفروا , لا تعتذروا الیوم انما تجزون ما کنتم تعملون ) سوره تحریم آیه 7 : اى کسانیکه کافر شدید اعتذار مجوئید امروز ( رور رستاخیز جزائى که بشما داده میشود همان خود اعمالى است که انجام میدادید

 

7-استمرار و توالى آفرینش
این جهان آفرینش که مشهود ما است , عمر بیپایان ندارد و روزى خواهد رسید که بساط این جهان و جهانیان برچیده شود چنانکه قرآن همین معنى را تأ یید میکند خداى متعال میفرماید : ( ماخلقنا السماوات و الارض و ما بینهما الا بالحق و اجل مسمى ) سوره احقاف آیه 3 ( نیافریدیم آسمانها و زمین و آنچه را که در میان آنها است مگر بحق و اجل معین ) براى مدت محدود و معینى که نام

برده شده است و آیا پیش از پیدایش این جهان فعلى و نسل موجود انسانى , جهان دیگرى آفریده شده و انسانى بوده است ؟ آیا پس از برچیده شدن بساط جهان و جهانیان که قرآن کریم نیز از آن خبر میدهد , جهان دیگرى بوجود خواهد آمد و انسانى آفریده خواهد شد , پرسشهائى است که پاسخ صریح آنها را در قرآن کریم نمیتوان یافت , جز اشاراتى – ولى در روایاتى که از ائمه اهل بیت نقل شده , باین پرسشها پاسخ مثبت داده شده است.

معاد جسمانی

اعتقاد به معاد و زنده شدن هر فرد در عالم آخرت یکی از اصلی‌ترین اعتقادات در همه ادیان آسمانی است و انبیای الهی تاکید فراوانی بر این اصل داشته‌اند و برای تثبیت این عقیده در دلهای مردم رنجهای بسیاری برده‌اند.

در قرآن کریم هم اعتقاد به معاد و عدل هم سنگ اعتقاد به خدای یگانه دانسته شده و در بیش از بیست آیه کلمات الله و الیوم الاخر با هم بکار رفته است در این بحث قصد داریم تا از احتجاجاتی که قرآن کریم با منکرین معاد جسمانی دارد و پاسخهایی که به آنان می‌دهد سخن بگوییم و از این طریق معاد و برانگیخته شدن جسمانی انسانها را ثابت نماییم.

شبهه اعاده معدوم
قرآن کریم در برابر کسانی که می‌گفتند: «چگونه ممکن است انسان بعد از متلاشی شدن بدنش مجددا زنده شود؟» پاسخی می‌دهد که مفادش این است : قوام هویت شما به روحتان است نه به اندامهای بدنتان که در زمین پراکنده می‌شوند.

از این گفتگو می‌توان استنباط کرد که منشا‌ انکار کافران همان شبهه محال بودن اعاده معدوم است یعنی آنان می‌پنداشتند که انسان همین بدن مادی است که با مرگ متلاشی و نابود می‌گردد و اگر مجددا زنده شود انسان دیگری خواهد بود زیرا برگرداندن موجودی که معدوم شده محال است.

 

دانلود این فایل

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید
یکشنبه 97 خرداد 13 , ساعت 4:5 صبح

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

پاورپوینت تاثیر پوشش گیاهی در صرفه جویی انرژی ساختمان با word دارای 26 اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در Power Point می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل پاور پوینت پاورپوینت تاثیر پوشش گیاهی در صرفه جویی انرژی ساختمان با word کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی ارائه میگردد

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت تاثیر پوشش گیاهی در صرفه جویی انرژی ساختمان با word،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پاورپوینت تاثیر پوشش گیاهی در صرفه جویی انرژی ساختمان با word :

پاورپوینت تاثیر پوشش گیاهی در صرفه جویی انرژی ساختمان با word

 

استفاده از گیاهان مناسب در مکان فراخور یکی از اقتصادی ترین و ارزان ترین روشهای تنظیم شرایط محیطی و کاهش مصرف انرژی در ساختمان به شمار می رود. در واقع از این طریق نه تنها می توان از اثرات زیانبخش تابش شدید خورشید بر ساختمان در تابستان جلوگیری نمود، بلکه از سوز و سرمای شدید باد زمستانی نیز در امان بود. کاربرد این روش برای اقلیمهای بسیارسرد و همچنین برای اقلیمهای بسیار گرم و همین طور معتدل کاملاً مناسب و مطلوب می باشد.
آماروارقام نشان می دهدکه تقریباً 50 % انرژیهای خانگی صرف سرمایش وگرمایش می شود.
مطالعات وسیعی که در این خصوص صورت پذیرفته نشان می دهد که استفاده از پوشش گیاهی مناسب تا 25 % کاهش مصارف خانگی را به دنبال خواهد داشت. کاشت حتی 3 درخت در یک مکان صحیح می تواندکاهش قابل توجهی درمبالغ هزینه های مصارف انرژی خانگی را به دنبال داشته باشد.
یک طرح پوشش گیاهی خوب می تواند مزایای زیر را به دنبال داشته باشد:

• کاهش مصرف انرژی در تابستان و زمستان

• محافظت بنا در برابر بادهای سرد زمستانی و تابش شدید آفتاب تابستانی

• کاهش مصرف آب و سوخت در نگهداری فضای سبز

• کمک به کنترل آلودگی صوتی و آلودگی هوا
این بحث را به طور کلی می توان در دو بخش مورد مطالعه قرارداد:

1- کاهش مصرف انرژی در تابستان

2- کاهش مصرف انرژی در زمستان

پاورپوینت تاثیر پوشش گیاهی در صرفه جویی انرژی ساختمان با word
فهرست مطالب

 

ارائه شده به شرح زیر می باشد:
مقدمه
کاهش مصرف انرژی در تابستان
کاهش مصرف انرژی در زمستان
نکات طراحى بادشکنهاى گیاهى
جمع بندی
منابع

این فایل با فرمت پاورپوینت در 26اسلاید قابل ویرایش تهیه شده است.

هدیه محصول

فایل Word کاربرد انرژی خورشیدی در ساختمان ها(7صفحه)

 

 

 

 

دانلود این فایل

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید
یکشنبه 97 خرداد 13 , ساعت 4:4 صبح

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

گزارش کارآموزی کارخانه آبمیوه با word دارای 46 صفحه می باشد و دارای تنظیمات و فهرست کامل در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد گزارش کارآموزی کارخانه آبمیوه با word کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : توضیحات زیر بخشی از متن اصلی می باشد که بدون قالب و فرمت بندی کپی شده است

 

بخشی از فهرست مطالب پروژه گزارش کارآموزی کارخانه آبمیوه با word

مقدمه:  
فصل اول :  
نوع محصولات تولیدی:  
تاسیسات آب:  
ساختار سیستم های اسمز معکوس:  
پروسه های تولید :  
کنسانتره و گلابی :  
تولید نکتار :  
مراحل تولید پالپ میوه:  
تولید نکتار از پالپ:  
فصل دوم :  
ارزیابی بخش های مرتبط با رشته  
اصطلاحات وتعریفات:  
فرآیند تغلیظ:  
بسته بندی نفوذ ناپذیر :  
آبمیوه ی شفاف:  
آبمیوه ی بازسازی شده :  
تدارکات  وانبارش مواد اولیه:  
فرآوری مواد اولیه و یا ساخت ومونتاژ  قطعات:  
دریافت و آبگیری :  
پا ستوریزاسیون:  
عمل آوری وفاینینگ :  
فیلتر اسیون:  
کنسانتراسیون:  
بسته بندی کردن انبار کردن :  
انبار و سرد خانه:  
هماهنگی و اجرای کیفیت در تولید انواع آبمیوه ، نوشابه بدون گاز دار نکتاب میوه جات  
ضوابط کنترل فرآیند انواع کنسانتره:  
بازرسی و آزمایش مواد و قطعات و محصولات:  
بازرسی و آزمایش مواد اولیه:  
بازرسی و آزمایش حین فرآیند:  
بازرسی و آزمایش محصول نهایی:  
خطی مشی و اهداف کیفیتی واحد تولیدی:  
نگرش کلی بر تکنولوژی تولید آب میوه شفاف:  
آروماگیری ( جمع آوری اسا نس میوه) و تغلیظ اولیه:  
شفاف سازی :  
فیلتراسیون:  
تغلیظ:  
پاستوریزاسیون:  
خط تولید آبمیوه از کنسانتره تکنیک پرکنی:  
فیلتراسیون:  
پرکنی و در بندی:  
اتیکت زنی :  
کارتن کردن:  
انبارکردن:  
شرح خط تولید آبمیوه دوی پک (نوشابه):  

مقدمه

آب میوه، مایعی است که معمولاً در گیاهان یافت می شود. مثلاً آب پرتقال، عصاره میوه درخت پرتقال می باشد. آب میوه یکی از نوشیدنی های رایج مردم دنیاست. هر آب میوه ای میزان خلوص مشخصی دارد. در برخی کشورها، آب میوه ها ، 100 درصد خالص هستند. البته در بیشتر جاها آب میوه ها طبیعی نیستند

کارخانجات تولید کننده آب میوه، از میوه ها اسانس یا عصاره تهیه می نمایند و از مخلوط نمودن این اسانس با شکر و آب ، انواع آب میوه تهیه می کنند. این آب میوه ها به دلیل داشتن شکر ، تنها انرژی زا بوده و معمولا خواص زیادی ندارند.اما آب میوه های تازه سرشار از انواع ویتامین ها و املاح بوده وارزش غذایی بسیار بالایی دارند

اغلب  افراد سعی می کنند که در وعده ی صبحانه، یک لیوان آب میوه تازه بنوشند تا ویتامین های مورد نیاز بدنشان در طول روز تامین شود

آب میوه می تواند به حالت کنسانتره (یا غلیظ شده) موجود باشد. کنسانتره، شکلی از ماده است که اکثر اجزای تشکیل دهنده یا حلال آن را حذف  نموده اند. معمولاً با گرفتن آب موجود در یک محلول یا سوسپانسیون، مثلاً گرفتن آب موجود در آب میوه و تبدیل آن به پودر یا عصاره، کنسانتره تشکیل می شود

فایده تولید کنسانتره این است که با حذف آب ، وزن ماده غذایی کاهش یافته و بنابراین حمل و نقل آن راحت و با صرف هزینه ی کمتر صورت می گیرد، به علاوه  کنسانتره را به راحتی در هنگام مصرف با اضافه نمودن حلال ( معمولاً آب) به حالت اولیه خود برگردانده و مصرف می کنند

فصل اول

نوع محصولات تولیدی

1-   خطوط تولید کنسانتره:

1-1-      کنسانتره سیب سفید

1-2-      کنسانتره ی انار

1-3-      کنسانتره ی آلبالو

1-4-      کنسانتره ی انگور سفید

1-5-      کنسانتره ی انگور قرمز

1-6-      کنسانتره ی توت فرنگی

2ـ خطوط تولید آبمیوه:

2-1- خط تولید تتراپک یک لیتری

2-2-  خط تولید تتراپک 200  سی سی

2-3- خط تولید دوی پک 200 سی سی

2-4- خط تولید دوی پک 280 سی سی

تاسیسات آب

سختی گیر رزینی(Softner):

سختی آب ناشی از یون های کلسیم و منیزیم و به مقدار کمتر ترکیبات فلزاتی چون آهن، منگنز و آلومینیوم می باشد. از آنجایی که سه فلز مذکور به مقادیر جزئی در آب موجودند لذا اثر آن ها در سختی آب بسیار کم است.به علت بروز مشکلات متعدد آب سخت ، در صنعت سختی آب را کاهش می دهند. متداولترین روش برای حذف سختی آب، استفاده از سختی گیر های رزینی        می باشد. رزین ها ، کلسیم و منیزیم را با سدیم تعویض کرده و آب سخت را به آب نرم تبدیل     می کنند

عمده ترین کاربرد دستگاههای  سختی گیری رزینی عبارتند از:

نرم کردن آب دیگ های بخار و مبدل های حرارتی
نرم کردن آب مورد نیاز برج های خنک کننده و سیستم های سرمایشی

مشخصات دستگاه های سختی گیر رزینی شرکت:

ساخته شده از ورق فولاد با ضخامت متناسب بر ظرفیت دستگاه
بدنه داخلی سختی گیر با سه لایه رنگ اپوکسی پوشانده شده است
قابلیت تحمل فشار تا 6بار
استفاده از رزین های کاتیونی با ظرفیت بالا
دارای آب پخش کن های مقاوم از جنس P.V.C
دارای عدسی های استاندارد و دریچه های بازدید در بالا و پایین

(دستگاه های بالا ی قطر 60 دارای دو دریچه در پایین می باشند)

دارای مخزن آب نمکی پلی اتیلن، لوله کشی مناسب ، شیر تخلیه هوا و مانومتر

سیستم آب شیرن کن    Reverse osmosis

در سیستم اسمز معکوس( آب شیرن کن) آب از غشاء نیمه تراوا (ممبران) عبور کرده و نمک های محول آن حذف می شود.  با استفاده از دستگاه آب شیرین کن می توان، آبی با املاح اندک و حتی بدون املاح استحصال کرد. مزیت استفاده از این روش نسیت به سایر روش ها نظیر: تقطیر و یا ستون کاتیونی و آنیونی (دیونایزر) صرفه اقتصادی آن، مصرف انرژی کم ، عدم آلوده سازی محیط زیست، ایمن بودن آن برای اپراتور سیستم و ;. می باشد

عمده ترین کاربرد دستگاه های آب شیرین کن عبارتند از :

1-   تهیه و تولید آب شرب از آب های شور(مصارف شرب)

2-   تامین و تولید آب دیگ های بخار، سیستم های برودتی و مبدل های حرارتی

3-   بازیافت پساب های صنعتی

ساختار سیستم های اسمز معکوس

1-   پیش تصفیه:

با توجه به استاندارهای تعریف شده برای آب ورودی به دستگاه R.O پیش تصفیه خاص آن طراحی و ساخته می شود. اما به طور کلی روش های مورد استفاده عبارتند از : هیدروسیکلون- صافی ذغالی – میکروفیلتر – سیستم ( U.V) – سیستم تزریق بی سولفیت- سختیگیر

2-   سیستم تامین فشار:

غشاء جهت غلبه برفشار اسمزی به فشار بالاتر از فشار اسمزی دارد پس می باید آب ورودی به ممبران حداقل فشار مشخص را داشته باشد. این فشار در ممبران های نوع کم فشارPSI 150 ، در ممبران های معمولی PSI 220 و در ممبران های آب دریا PSI 800 میباشد. از آنجایی که زنگ آهن نباید وارد ممبران شود بهتر است از پمپ با جداره استیل ا ستفاده شود

3-   ممبران ها :

با توجه به کیفیت آب ورودی ، کیفیت در خواستی آب تولیدی و میزان آب تولیدی نوع و مدل ممبران ها انتخاب می شود. روش  چینش ممبران ها با توجه به محاسبات طراحی می تواند بصورت موازی و یا سری و یا توامان باشد

4-   سیستم کنترل دبی و فشار :

جهت بررسی عملکرد دستگاه نیاز به اندازه گیری میزان آب تولیدی ، دور ریزو آب برگشتی است، بنابراین در سر راه تولید، دو ریز و برگشتی فلو متر قرار دارد. همچنین باید در میسر آب ورودی به دستگاه ، آب  ورودی به ممبران ها و آب خروجی از ممبران ها ما نومتر باشد تا فشار سیستم به راحتی قابل اندازه گیری بوده تا راهبری بر اساس آن انجام شود. در سیستمهای R.O برای آب ورودی به دستگاه سوئیچ فشارئ پایین قرار می گیرد که رد صورت نبود آب و یا عدم تامین فشار اولیه دستگاه بطور اتوماتیک خاموش گردد و پس از پمپ اصلی نیز سوئیچ فشار بالاقرار       می گیرد تا درصورت افزایش فشار بیش از حد تعریف شده دستگاه خاموش گردد

5-   تابلوی برق:

تابلو برق جهت فرمان قدرت دستگاه طراحی و ساخته می شود این تابلو می تواند ترکیب از PLC و برق صنعتی و یا فقط برق صنعی باشد

 6-   سیستم ترزیق ضد رسوب:

جهت کنترل رسوبات همواره مواد ضد رسوب به سیستم تزریق می شود. نوع و مقدار تزریق مواد ضد رسوب با توجه به کیفیت و کمیت آب ورودی به دستگاه متغیر است

پروسه های تولید

پروسه ی تولید کنسانتره ی آبمیوه ی : سیب و گلابی

سیلو بتنی اسکرود وزینگ للواتور میزسورتینگ گریندز مش پمپ مش تانک پرس 1-2 ویبره تانک آبمیوه خام مرحله ی تغلیظ پاستوریزه در 95  دمای خروجی 5-55 تانکهای فاینینگ تصفیه آنزیم تانک تغذیه UF تانکهای آبمیوه شفاف مرحله ی دوم تلغیظ کنستانتره 55درجه پلیت کولر 10-15 درجه تانک بلند  فیلتر بشکه های پلاستیکی سردخانه

کنسانتره و گلابی

میوه sorthing گریندر پرس کردن پاستویزاسیون فاینینگ پرس تلغیظ کنسانتره سرد کردن پر کردن سردخانه

کنسانتره آلبالو، توت فرنگی و انگور:

میوه sorthing سیلوی  استیل دم و خوشه چینی مثل هیتر مثل تانک پرس کردن پاستور یزاسیون آنزیم زنی فاینینگ فیلتر کنسانتره پر کنی سردخانه

تولید نکتار

نکتار آبمیموه ای است که حاوری گوشت میوه بوده و با افزودن آب ، شکر  ،اسیدهای خوراکی مجاز خاص آن میوه مثل اسید ستیریک به پالپ حاصل از میوه به دست می آید

مراحل تولید پالپ میوه

 

دانلود این فایل

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید
یکشنبه 97 خرداد 13 , ساعت 4:4 صبح

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

بروشور آشنایی با شغل دندانپزشکی با word دارای 2 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بروشور آشنایی با شغل دندانپزشکی با word کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بروشور آشنایی با شغل دندانپزشکی با word،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن بروشور آشنایی با شغل دندانپزشکی با word :

 

توضیحات:
بروشور آماده معرفی شغل دندانپزشکی، در قالب فایل word و قالب ویرایش. مناسب برای دانش آموزان، معلمین و ..

بخشی از متن:

دندانپزشک به تشخیص و درمان بیماری‌های دهان و دندان می‌پردازد و از همین‌رو شاید بهتر باشد که عنوان این رشته را دهان‌پزشکی گذاشت .

 

در گذشته دندانپزشکی را مساوی با دندانسازی می‌دانستند. اما امروزه دندانسازی تنها بخشی از دندانپزشکی است. رشته دندانپزشکی در مقطع دکترای عمومی نحوه رعایت بهداشت، پیشگیری و درمان بیماری‌های دهان و دندان را آموزش می‌دهد.

 

دندان‌پزشکی یک علم تخصصی است که سلامت دهان و دندان را به عنوان عضوی مهم در سلامت جسم و روح، زیبایی و ادا کردن کلمات تامین می‌کند. همچنین به یاری این علم می‌توان بسیاری از بیماری‌ها را در مراحل اولیه شناخت و از پیشرفت آن جلوگیری نمود.



 

دانلود این فایل

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید
یکشنبه 97 خرداد 13 , ساعت 4:4 صبح

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

مقاله انگلیسی ترجمه شده به فارسی؛ حسابداری مدیریتی و تصمیم گیری در حوزه انرژی با word دارای 6 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله انگلیسی ترجمه شده به فارسی؛ حسابداری مدیریتی و تصمیم گیری در حوزه انرژی با word کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله انگلیسی ترجمه شده به فارسی؛ حسابداری مدیریتی و تصمیم گیری در حوزه انرژی با word،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله انگلیسی ترجمه شده به فارسی؛ حسابداری مدیریتی و تصمیم گیری در حوزه انرژی با word :

 

 

توضیحات:

مقاله انگلیسی ترجمه شده به فارسی با عنوان حسابداری مدیریتی و تصمیم گیری در حوزه انرژی، به همراه مقاله زبان اصلی، در قالب فایل word و در حجم 6 صفحه.

این مقاله ترجمه ای است از مقاله ای که اصل آن را می توانید به صورت رایگان از اینجا دریافت کنید. فایل زبان انگلیسی 4 صفحه و مربوط به سال 2014 می باشد.

نویسنده: مادالینا میهایلا / مترجم: کامران بابادی

منبع مقاله:

 

Procedia - Social and Behavioral Sciences 109 ( 2014 ) 1199 – 1202

 

 

 

بخشی از چکیده:

حسابداری مدیریتی شاخه ای از حسابداری است که مدیریت شرکت را در بزنامه ریزی، تصمیم گیری، کنترل و تجزیه و تحلیل حمایت می کند.استفاده مؤثر از این ابزار به وسیله ی مدیریت اجرایی، رشد قابلیت سودآوری و بهینه سازی مؤسسه را تضمین خواهد کرد . برای اجرای تصمیمات مؤسسه، مالکان مؤسسه یا مدیران مستلزم تأمین مالی ، اطلاعات اقتصادی مرتبط و سازماندهی شده ی حسابداری مورد نیازشان و تجزیه و تحلیل منابع اطلاعاتی و نتایج مؤسسه هستند اما درک صورت های مالی فراهم شده از طریق حرفه های حسابداری به عنوان مقادیر اقتصادی سخت بوده و برای درک منابع سود و زیان مؤسسه یا برای شناسایی راه های ایجاد ثبات مالی و بهینه سازی موسسه ناکافی می باشند.

 

 

 

 

 

دانلود رایگان اصل مقاله به زبان انگلیسی

 



 

دانلود این فایل

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید
<      1   2   3   4   5   >>   >

لیست کل یادداشت های این وبلاگ