سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خوردن از سرِ سیری، خواب بی شب زنده داری، خنده بی [مایه] شگفتی، ناله و مویه بلند به هنگام مصیبت، و بانگ نای در نعمت و شادمانی، نزد خدا سخت ناپسند است . [رسول خدا صلی الله علیه و آله]
 
یکشنبه 97 خرداد 13 , ساعت 4:2 صبح

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

تحقیق در مورد والیبال با word دارای 36 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد تحقیق در مورد والیبال با word کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی تحقیق در مورد والیبال با word،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن تحقیق در مورد والیبال با word :

والیبال

مقدمه :
محبوبیت بازی والیبال در بین مردم به علت سادگی این بازی است بااینحال مهارتهای این بازی باید فراگرفته شود و این کتاب به زبانی ساده تمام نکاتی که برای بهتر بازی کردن والیبال لازم است را به شما می آموزد و شما را قادر می سازد که هم خوب بازی کنید و هم از بازی لذت ببرید .
در سال 1995 بازی والیبال صدمین سال بوجود آمدنش را جشن گرفت . این بازی در سال 1895 در ایالات متحده آمریکا پدید آمد .
ریچارد کالیکات ،رئیس فدراسیون والیبال انگلستان
تاریخچه والیبال :

در سال 1895 ویلیام جی . مورگان پسر یکی از مهاجران ولزی در ایالات متحده آمریکا در سالن ورزشی هولیوک د رماساچوست ، یک بازی جدید به نام مینویت طراحی کرد که در این بازی دو تیم در دو طرف یک طناب می ایستادند و به یک توپ بسکتبال ضربه می زدند .

در این بازی هر کس حق داشت که فقط یک ضربه به توپ بزند و مجاز نبود که توپ را بگیرد یا نگه دارد . مورگان می خواست بازی طراحی کند که هر کسی و در هر جایی بتواند آنرا بازی کند مورگان متوجه شده بود که بازی بسکتبال را هر کسی نمی تواند بازی کند و به همین دلیل دنبال ابداع یک بازی ساده بود .

محبوبیت بازی والیبال در بین مردم به خاطر همین سادگی در مراحل اولیه پیدایش بازی مینونت در هر تیکم 9 نمفر در سه ردیف سه تایی بازی می کردند تمام بازیکنان باید به ترتیب جای خود را با نفر بعدی عوض می کردند تا همه در تمام موقعیتهای زمین قرار بگیرند . زمین بازی در ابتدا 50 فوت ( 15 متر و 24 سانتیمتر ) در 25 فوت ( 7 متر و 62 سانتیمتر ) بود که توسط یک تور ( که بجای طناب قرار گرفته بود ) به ارتفاع حدود دو متر به دو نیمه شده است .

در کنفرانسYMCA در سال 1896 نام این بازی جدید به نام والیبال تغییر پیدا کرد . بعدها تور والیبال را بالاتر برده و در ارتفاع دو متر و 28 سانتیمتر قرار دادند و تعداد بازیکنان نیز از 9 نفر به 6 نفر کاهش یافت . زمین بازی نیز کمی بزرگتر شد و توپ بازی که قبلا از توپ بسکتبال استفاده می شد ، سبکتر شد .

اندازه و وزن توپی که امروز استفاده می شود بسیار متفاوت بود . کم کم قوانین تکنیکهای بازی والیبال بوجود آمد و بازیهای قهرمانی اجرا شد .
در سال 1918 باز ی والیبال با ورود تیمهای آمریکایی به فرانسه به اروپای غربی هم معرفی شد و سپس در تمام جهان بازی والیبال شناخته شد . در ژاپن و روسیه بازی والیبال طرفداران بسیاری پیدا کرد وخیلی محبوب شد . از آن هنگام ، بازی والیبال از یک بازی تفریحی به عنوان یک بازی مسابقه ای قهرمانی در نظر گرفته شد .
اولین اقدام برای سازماندهی و استاندارد کردن بازی والیبال در المپیک برلین در سال 1936 اتفاق افتاد و نمایندگان 22 کشور جهان د راین مورد به بحث پرداختند . اولین مسابقه بین المللی والیبال در سال 1939 و در بازیهای دانشگاهی جهان برگزار شد . در سالهای جنگ جهانی دوم ، بازی والیبال پیشرفت کرد .
بسیاری از سربازان در پادگانها و بسیاری از اسیران جنگی در بازداشتگاهها والیبال بازی می کردند .

قبل از به پایان رسیدن جنگ جهانی دوم سه کشور فرانسه ،لهستان و چکسلواکی اقدام به ایجاد فدراسیون والیبال در کشورشان نمودند . در سال 1946 هنگامی که مسابقه والیبال بین دو تیم چکسلواکی و فرانسه در پاریس برگزار می شد ، رئیس فدراسیون والیبال لهستان نیز در آنجا حضور داشت . این حضور باعث شد که سه کشور فرانسه چکسلواکی و لهستان اقدام به تشکیل فدراسیون والیبال نمایند .

در ماه آوریل سال 1947 فدراسیون بین المللی والیبالFIVB با حضور 14 کشور و با مرکزیت پاریس تاسیس شد . این 14 کشور عبارت بودند از : بلژیک ، برزیل ، چکشلواکی ، مصر ، فرانسه ، هلند مجارستان ، ایتالیا ، لهستان ، پرتغال ، رومانی ، اوروگوئه ، ایالات متحده آمریکا و یوگسلاوی .

اولین مسابقه جام جهانی والیبال مردان در شهر پراگ در سال 1949 برگزار شد که در این مسابقات ، اتحاد جماهیر شوروی به مقام قهرمانی دست یافت اولین مسابقه جام جهانی والیبال زنان در سال 1952 برگزار شد که در این مسابقات هم اتحاد جماهیر شوروی به مقام قهرمانی دست یافت . از سال 1962 مسابقات جام جهانی والیبال هر 4 سال بطور مرتب برگزار می گردد .

در سال 1957 بازی والیبال از طرف کمیته المپیک به عنوان یک بازی به رسمیت شناخته شد . در سال 1946 به لطف تلاش کشور ژاپن بازی والیبال در بازیهای المپیک 1964 شرکت داده شد .
امروزه تیمهای ایتالیا هلند بعنوان قویترین تیمهای مردان شناخته شده اند د رحالیکه تیمهای کوبا و برزیل بعنوان قویتریت تیمهای والیبال زنان مطرح هستند .
امروزه حدود 210 کشور عضو فدراسیون جهانی والیبال هستند و تقریبا 84 میلیون نفر بازیکن والیبال ثبت شده در جهان وجود دارد که باعث می شود باری والیبالل بعنوان دومین بازی بزرگ جهان مطرح شود .

زمین بازی والیبال :
تمام زمین های والیبال استاندارد و به یک اندازه هستند کف زمین والیبال می تواند از کفپوشهای چوبی یا مواد مصنوعی ساخته شده باشد . فدراسیون بین المللی والیبال بازی بر روی سطحی که برای بازیکن خطرناک است را ممنوع اعلام کرده است ( سطوح خیس لغزنده و خشن مثل سیمان ) بازی والیبال را می توان در داخل سالن یا در خارج سالن بازی کرد اما اکثر بازیهای مهم د رداخل سالن بازی می شوند .

سطح زمین والیبال باید صاف ، افقی و یکنواخت باشد ابعاد بازی 18 متر در 9 متر می باشد حداقل 3 متر فضای آزاد در اطراف آن باشد . در سالن بازی نیز ارتفاع سقف باید حداقل 7 متر باشد . در بازیهای مهم جهانی منطقه فضای آزاد باید حداقل 5 متر ا زخط های کناری و 8 متر از خط های انتهایی فاصله داشته باشد . فاصله سقف تا کف زمین نیز باید حداقل 5/12 متر باشد .

قوانین بازی والیبال ایجاب می کند که زمین بازی داخل سالن باید از یک رنگ باشد که این رنگ باید روشن باشد بطور ایده آل منطقه آزاد اطراف زمین باید با رنگ زمین اصلی متفاوت باشد .

قطر خطی که در اطراف زمین کشیده می شود 5 سانتیمتر می باشد طول زمین 18 متر و عرض آن 9 متر است یک خط عرضی از وسط کشیده شده و زمین را به دو قسمت مساوی تقسیم می کند .

از خط وسط ، دو خط به موازات آن و به فاصله 3 متر در هر نیمه زمین کشیده می شود این خطوط به نام خطوط حمله معروف هستند و منطقه بین این خطوط و خط مرکزی را منطفه جلو می نامند منطقه جلو ناحیه ای است که بازکنان خط عقب از آنجا نمی توانند آبشار بزنند پشت خط انتهای زمین منطقه سرویس می باشد .
نور و درجه حرارت در بازی والیبال اهمیت زیادی دارد دمای هوا نباید از 10 درجه کمتر و شدت نور نیز باید بین 500 تا 1500 لوکس باشد .

در وسط زمین یک تور به طول 5/9 متر و عرض یک متر قرار دارد یک کابل قابل ارتجاع از بالای تور کشیده شده و تور را محکم نگه می دارد دو نوار سفید در محل اتصال خط وسط و خط کناری از بالا تا پایین تور کشیده شده است در دو طرف این نوارها دو عدد آنتن قرار دارد قطر این آنتنها که قابل ارتجاع هم هستند 10 میلیمتر و طول آنها 180 سانتیمتر آن بالاتر از تور قرار می گیرد .
این آنتن ها قسمتی از تور را تشکیل داده و محدوده تور را مشخص می کنند بطور ایده آل این آنتنها به رنگ قرمز و سفید هستند تا به راحتی قابل مشاهده باشند .
فاصله کف زمین تا قسمت بالایی تور در بازی مردان 243 سانتیمتر و برای زنان 224 سانتیمتر می باشد تور توسط دو دیرک ( ترجیحاً قابل تنظیم ) به ارتفاع 255 سانتیمتر نگهداشته می شود دیرکها باید بین نیم تا یک متر از خطوط کناری فاصله داشته باشند و نباید توسط سیم کابل به زمین ثابت شده باشند .
در کنار زمین میز امتیاز نگهدار و نیمکت بازیکنان تیم قرار دارد .

توپ :
توپ بازی والیبال گرد بوده و از چرم انعطاف پذیر ساخته شده که توپی آن هم لاستیکی ( یا مشابه آن ) می باشد . محیط توپ بین 65 تا 67 سانتیمتر بوده و وزن آن بین 260 تا 280 گرم می باشد .
فشار باد توپ هم باید بین 30/0 یا 325/0 کیلوگرم بر سانیمتر مربع باشد .

تمام توپ1هایی که در یک مسابقه استفاده می شوند باید از خصوصیات مشترکی در مورد محیط وزن و فشار برخوردار باشند .
در بازیهای مهم بین المللی بر اساس قوانین بین المللی والیبال از سه توپ استفاده می شود .

در بازیهایی که از سه تپ استفاده می شود 6 نفر توپ جمع کن باید وجود داشته باشد که در چهار گوشه از منطقه آزاد یک نفر هم در پشت هر داور قرار می گیرند هدف از قرار گذاشتن این توپ جمع کن ها در زمین این است که تیم سرویس زننده به سرعت به توپ دسترسی داشته باشد .
تجهیزات بازیکنان :

تمام اعضاء یک تیم به جزء بازیکن لیبرو باید از لباس متحد الشکل استفاده نمایند رنگ کفشها باید روشن بوده و پاشنه نداشته باشند . شماره پیراهن بازیکنان از 1 تا 8 نوشته می شوند .

در مواقعی که لباس هر دو تیم یک رنگ روشن می باشد بستگی به تیم میزبان دارد که رنگ لباس خود را تغییر دهد در مواردی که بازی در یک زمین بی طرف برگزار می شود تیمی که نامش بر روی صفحه امتیازات اول نوشته شده است باید رنگ لباسش را در صورتی که همرنگ با تیم مقابل است تغییر دهد .
بازیکنان نباید از گردنبند ، سنجاق یا دستبند که می تواند برای آنها خطرناک باشد استفاده نمایند .
کفش ها :

کف کفشها باید به اندازه کافی راحت و ضخیم باشد تا ضربه ای که بر اثر بالا پریدن به بازیکن ایجاد می شود را به خود جذب کند و از انتقال این ضربه به پا جلوگیری نمای . گاهی اوقات این ضربه به قدری زیاد ایت که آنرا با سقوط از یک ساختمان چند طبقه مقایسه می کنند .
لباسها :

لباسهای بازی والیبال باید خیلی تنگ باشند آستین لباسها باید به اندازه کافی آزاد باشد که برای انجام تمام حرکات آزادی کامل وجود داشته باشد جنس لباسها باید نخی باشد و از الیاف مصنوعی استفاده نشده باشد تا در هنگام زمین خوردم دچار سوزش و سوختگی نشوید شورتها نیز باید آزاد و شل باشند بسیاری از والیبالیستها دارای رانهای قوی هستند با در آینده دارای رانهای قوی می شوند بنابراین وقتی لباس بازی والیبال می خرید ، در خرید شورت دقت بیشتری نمایید که برایتان تنگ نباشد .
از آنجایی که در بسیاری از موراد برای زدن یک توپ نیاز به شیرجه رفتن وجود دارد به شما توصیه می کنم که از زانوبند و آرنج بند برای محافظت ا ززانوها و آرنجهایتان استفاده نمایید .
اصطلاحات باری والیبال :

ایس : سرویسی که بدون اینکه تیم مقابل بتواند روی توپ اثر بگذار به زمین فرود آید و یک امتیاز به دست آورد .
آئریال : نامی دیگر برای آنتن روی تور می باشد .
حمله : به عمل بازی کردن با توپ بطرف و بالای تور گفته می شود .

مهاجم : به هر بازیکنی که سرویس می زند آبشار می زند و یا با دفاع کردن توپ را به زمین مقابل می فرستد مهاجم گفته می شود .
دفاع حمله : دفاعی که سعی به فرود آوردن توپ در زمین تیم مهاجم می نماید.
خط حمله : خطی است که موازی تور و 3 متر از آن فاصله دارد .

سیستم حمله : سیستمی است که تیم برای از هم پاشیدن دفاع مقابل از آن استفاده می کند .
منطقه عقب زمین : منطقه بین خط حمله ( خط یک سوم ) و خط انتهای زمین می باشد .

آبشار زدن ازمنطقه عقب زمین : آبشاری که توسط بازیکن منطقه عقب زده می شود .
پاس دادن به پشت : پاسی که توسط پاسور از بالای سر به بازیکنی که پشت سر او قرار گرفته داده می شود .
بازیکنان منطقه عقب : هر یک از سه بازیکن مناطق 1 ، 6 ، 5 که در منطقه عقب زمین می باشند .

دفاع : عمل پریدن به هوا و استفاده از دستها و قسما بالای بدن برای بستن راه توپ یا تغییر جهت آن می باشد بازیکنی که عمل دفاع را انجام می دهد می تواند دو بار با توپ تماس پیدا کند بدون اینکه خطای او اعلام شود و این اولین تماس تیم او به شمار می آید .
پوشش دفاع : بازیکنانی که در دفاع شرکت نمی کنند توپی را که از دفاع عبور کرده را پوشش می دهند .
مدافع : بازیکنی که در دفاع شرکت می کند .

خط انتهای زمین ک خط موازی تور که 9 متر از آن فاصله دارد . کسانی که سرویس می زنند باید پشت این خط قرار بگیرند .
دفاع گروهی : هنگامی که دو یا سه بازیکن در دفاع شرکت می کنند .

تماس با توپ : به هر نحوی که توپ بازیکن تماس پیدا کرده باشد .
زمین : تمام منطقه بازی ، به جزء منطقه آزاد اطراف زمین بازی می باشد .
پوشش : عمل حفاظت از منطقه ای از زمین که توپ ممکن است به آنجا فرستاده شود این مهم است که بازیکنان عقب زمین آماده پوشش دادن به قسمتهای محتافظت نشده زمین در هنگامی که بازیکنان تیم خودی تهاجم انجام می دهند باشند .
توپ مرده : توپی که دیگر در بازی نباشد خواه به وسیله کسب امتیاز ، عوض شدن سرویس ، متوقف شدن بازی توسط داور یا برای زمان استراحت .
پاس عمقی : پاسی که از تور فاصله زیادی دارد .

بازیکن تدافعی : هر یک از بازیکنان تیم که صاحب توپ نباشد .
پائین رفتن : عمل پائین رفتن تا حد زیر کمر برای زدن توپ با هر دو دست .
خطای دو بار زدن توپ ک وقتی بازیکن توپ را دو بار پشت سر هم لمس کند ( این شامل تماس مجدد با توپ بعد از دفاع نمی شود ) دوبار توپ را زدن خطا است .
انداختن جای خالی : وقتی که مهاجم وانمود می کند آبشار خواهد زد ولی توپ را به جای خالیس می اندازد یا آنرا پاس می دهد .
خطا : هر گونه قانون شکنی از قواعد بازی خطا می باشد .

دنبال کردن حرکت : انجام حرکات بطور کامل چه در هنگام آبشار زدن ، پائین رفتن یا زدن روشهای دیگر توپ .
خطای پا : کسی که سرویس را می زند اگر در حین زدن سرویس پایش با خط انتهای زمین تماس پیدا کند یا از خط انتهای زمین عبور کند مرتکب خطا می شود اگر پای دیگر بازیکنان از خط وسط زمین عبور کرده به زمین تیم مقابل برود خطا خواهد بود .

ترکیب تیم : به طرز قرار گرفتن بازیکنان در هنگام حمله و دفاع اطلاق می شود .
منطقه آزاد : منطقه بیرونی خطوط کناری و خطوط انتهای زمین می باشد .
منطقه یک سوم ( جلو ) : ناحبه بین خط حمله و تور است فقط بازیکنان این منطقه می توانند از داخل این ناحیه آبشار بزنند .
بازیکنان خط جلو ک هر یک از بازیکنان مناطق 2 ، 3 ، 4 می باشند .

دفاع سخت : وقتی که مدافعین به توپی که آبشار شده حمله می کنند .
نگهداشتین توپ : وقتی توپ قبل از اینکه زده شود در دستها لحظه ای نگهداشته شود توپ نباید گرفته با لحظه ای توسط هر قسمت از بدن بازیکن بدون حرکت قرار گیرد اگر این عمل اتفاق بیفتد خطای نگهداشتن توپ اعلام خواهد شد .
پاس دادن در حال پرش : پاس دادن توسط بازیکن منطقه یک سوم

در حالیکه به هوا پریده باشد .
کشتن : توپی که با قدرت به زمین تیم مقابل زده شود و آنها قادر به برگردان ان نباشند .
خطوط : هر خطی که تعیین کننده محدوده زمین باشد .
پاس لوب : پاس باقوس و اردتفاع زیاد می باشد .
مسابقه : یک مسابقه شامل تعدادی ست می باشد که از قبیل تعداد آنها تعیین شده است مسابقات کشوری شامل پنج ست می باشند . سایر مسابقات ( محلی ) شامل بر 3 ست می باشد و هر تیمی بیشترین ست را برنده شود قهرمان آن مسابقه خواهد بود
حمله چند نفره : وقتی که دو یا سه بازیکن در حمله شرکت کنند .

نت : به توپی گفته می شود که با تور تماس پیدا کرده باشد اگر توپ به زمین تیم مقابل برود خطا نم یباشد و بازی ادامه پیدا می کند ( در گذشته اگر هنگام زدن سرویس ، توپ تور را لمس می کرد و به زمین مقابل می رسید خطا محسوب می شد ولی در قوانین جدید این عمل دیگر خطا نمی باشد ) .
خطای تور : تماس با تور موقعی خطا است که بازی در منطقه یک سوم جریان داشته باشد .

نت سرویس : اگر توپ ، زمین بیرون از محوطه بازی را لمس کند و یا قسمت بیرون تور یا آنتن تور را لمس کند اوت می باشد .
پاس : وقتی که توپ از یک بازیکن به بازیکن دیگر فرستاده شود بدون اینکه زمین یا مانعی را لمس کند .
حرکت نفوذی : حرکتی که بوسیله یکی از بازیکنان عقب زمین انجام می گیرد . بعد از زدن سرویس بازیکن به سمت تور می رود و با پاس دادن سه بازیکن خط یک سوم را در وضعیت آبشار زدن قرار می دهد .

امتیاز : یک امتیاز موقعی به تیم تعلق می گیرد که توپ را در زمین تیم مقابل فرود آورده باشد بدون اینکه خطایی انجام دهد . ( در قوانین جدید برای کسب امتیاز لازم نیست سرویس را هم همان تیم زده باشد ) .
قرار گرفتن در منطقه تعیین شده : قبل از زدن سرویس بازیکنان باید در مناطق تعیین شده قرار گیرند بازیکنان باید تا زمان عوض شدن سرویس در آن مناطق بمانند .
آبشار قدرتی : وقتی که یک بازیکن توپ را بدون اینکه قصد فریب رقیب را داشته باشد با قدرت می زند .
سرویس سریع : وقتی که سرویس بلافاصله بعد از زدن سوت داور زده شود اگر تیم دریافت کننده توپ بتواند به سرعت عکس العمل نشان دهد نتیجه اش یک امتیاز برای تیم زننده سرویس خواهد بود .

پاس سرعتی : موقعی از این نوع پاس استفاده می شود که اولین پاس مستقیما به پاسور داده شود سپس پاسور توپ را بصورت پاس کوتاه یا انواع دیگر برای زننده آبشار مهیا می کند .
رالی : از نقطه شروع سرویس تا لحظه ای که توپ متوقف می شود .
بازیافت : به عمل شیرجه رفتن برای گرفتن توپی که با شدت زده شده یا توسط مهاجمین تیم مقابل به جای خالی انداخته شده اطلاق می شود .
چرخش : وقتی که سرویس عوض شد و تیم صاحب سرویس شد باید هر یک از بازیکنان آن یک منطقه در جهت عقربه های ساعت جای خود را عوض کنند .
بالا بردن توپ : بلند کردن توپ به هوا با دستان باز .

بستن مسیر دید : یک عمل غیر قانونی که توسط تیم سرویس زننده برای جلوگیری از دید خوب تیم مقابل در هنگام سرویس زدن انجام می گیرد .
سرویس : عمل وارد کردن توپ به بازی در هر ست یا بعد از اینکه هر بار توپ از حرکت باز می ایستد .
ناحیه سرویس : ناحیه پشت خط انتهای زمین است که زننده سرویس با زدن توپ از آنجا بازی را شروع می کند .
ست : یک دوره 25 یا 16 امتیازی از پنج دوره بازی یک مسابقه می باشد .
عوض کردن سرویس : وقتی که تیم سرویس کننده توپ نتواند بعد از زدن سرویس در خلال بازی امتیازی کسب کند سرویس به تیم مقابل داده می شود.
دفاع آرام ک موقعی که مدافعان توپ را به آرامی دفاع می کنند و توپ پس از برخورد با آنها به زمین بر م یگردد و یکی از بازیکنان تیم آنرا می زند .

 

دانلود این فایل

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید
یکشنبه 97 خرداد 13 , ساعت 4:2 صبح

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

مقاله دپارتمان های رادیولوژی با word دارای 13 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله دپارتمان های رادیولوژی با word کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله دپارتمان های رادیولوژی با word،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله دپارتمان های رادیولوژی با word :

دپارتمان های رادیولوژی
دپارتمان یا بخش رادیولوژی دارای 3 زیرقسمت اصلی می باشد :(1) زیرقسمت تشخیص ، که ممکن است شامل التراسونیک ، فلوروسکوپی و غیره باشد ؛ (2) زیر قسمت تشعشعات ؛ (3) زیر قسمت طب هسته ای . این زیر قسمتها بر حسب الگوی مدیریت خود و یا رابطه فیزیکی / فونکسیونلی ، با دیگر بخش ها ، ممکن است به طور پیوسته و یا جدا از یکدیگر ساخته شوند .

رادیولوژی تشخیص
در این قسمت تصاویری از داخل بدن بیمار بر روی فیلم (رادیوگرافی) و یا بر روی لامپ اشعه کاتدیک (فلوروسکوپی - CRT) تهیه می شود .
هم برای بیماران سرپایی و هم برای بستری ها و همچنین برای هر دو معینات روتین و اضطراری باید مناسب باشد . بنابراین ، دپارتمان موردنظر در ارتباط ODP ، واحدهای طبابتی ، مراقبت شدید و جراحی خواهد بود .
مدت جدا کردن بیماران قابل بستری ، معمولاً در روی چرخدستی ، ویلچر یا استریچر ، از بیماران سرپایی در لباس خیابان و غالباً خونین ، باید حتی الامکان تطویل شود ، به ویژه در قسمتهای ورودی ، پذیرش و اتاق انتظار : در صورت بزرگ بودن دپارتمان این کار باید در قسمتهای رادیوگرافی و خروجی نیز انجام می شود .
اتاق کار با اشعه X را در محلی انتخاب کنید که مسیر حرکت بیمار با مسیر حرکت تکنسین رادیولوژی تداخل نکند تا اینکه در اتاق کار با اشعه X به هم برسند . دسترسی راحت به میز اشعه X توسط چرخدستی / استریچر ضروری است . دپارتمان را طوری طراحی کنید که زمان حرکت تکنسین ، خصوصاً موقع رفتناز اتاف خود به اتاق فیلم برداری ، حداقل باشد .
تعیین محل شکستگی ها و موقعیت مانتر توسط اشعه ساده ، کمتر از 10دقیقه طول می کشد ؛ اعمال بسیار پیچیده و متناوب شامل بلع باریم یا تزریقات رادیواپک ممکن است تا 3 ساعت به طول بیانجامد . در این مدت بیمار ممکن است در درون یا نزدیک دپارتمان منتظر بماند . در طراحی قسمت رادیولوژی تشخیصی رعایت موارد زیر ضروری است : طرح اتاق مجزا برای آلتراسونوگرامی و ترموگرافی با وجود نیمکت مجهز به شیر آب آشامیدنی ، طرح ظرفشویی با صافی جهت جلوگیری از عبور بطریها به لوله تخلیه و کمد انباری در بالای ظرفشویی که منحصراً برای تهیه باریم بکار می‌رود ، ساخت WC برای بیمارانی که با باریم تنقیه شده اند و هر دوی اینها باید در مجاورت 2 اتاق مربوط به کار با اشعه X قرار داشته باشند ؛ تامین اتاق یا محلی برای بررسی و نظارت بر دقت فیلم ها (معمولاً ظرف 15 دققه بعد از عکس برداری کامل می شود) . پروسسورهای اتوماتیک لوله کشی شده نیاز به زهکشی ویژه ای دارند ؛ محوطه انتظار بر اساس برای هر بیمار بعلاوه جهت خویشاوند یا همراه بیمار طراحی می شود ؛ فضای جداگانه برای چرخدستی دو بیمار با 2 توالت مناسب برای 2 بیمار ویلچردار در نظر گرفته می شود .
هر کدام از اتاقهای اشعه X باید توسط گچ باریم دار و یا ورق های سربی از بقیه قسمتهای ساختمان جدا شود ، هر دو ماده مذکور بسیار سنگین است . تمامی شیشه ها باید از جنس شیشه سرب دار باشد . تجهیزات اشعه X سنگین بوده و احتیاج به سقفی به ارتفاع تا دارد . تیرهای سازه ای متحرک و اضافی آویزان از سقف مورد نیاز است . کف و سقف طبقات ساختمان را برای تحمل بارهای اضافی طراحی کنید . عرض دربهای ورود به اتاق اشعه X باید (هر دو لنگه) و دارای دولنگه باشد ، عرض یکی از لنگه ها 900 و دیگری باشد .
علاوه بر محل های فوق الذکر ، نواحی دیگری برای سورت کردن فیلمها ، خواندن فیلمها بواسطه رادیولوژیست ها و بایگانی ضروری است . همچنین محلهایی برای نوشتن گزارشات ، انبار وسایل و تجهیزات ، اتاق مدیریت و اتاق کنفرانس لازم است .
اشعه X برای سلول های زنده مضر است : حفاظ بندی یا شیلد کردن همه اتاق های کار با اشعه X ضرورت دارد . این اتاقها باید توسط متخصصین تشعشعات ، طراحی و نظارت شود . در UK باید مطابق کدهای عملی مربوط به اداره حفاظت افراد در معرض اشعه یونیزه کننده ، طراحی گردد .

سالن های عمل جراحی
سالن های جراحی و زایمان به طور افزاینده به عنوان مراکزی به حساب می آیند که جهت انجام اعمال بسیار پیچیده بر روی بیماران خدمات می دهند . به طوری که انجام این اعمال در مطب‌های پزشکان و درمانگاهها بسیار مشکل است . برخلاف سویت های سنتی که دارای اتاق های مختلف برای خدمات مختلف بودند (مانند گوش و حلق و بینی و بخش ارتوپدی) ، اکنون سویت ها از اتاقهای چندمنظوره تشکیل می یابند . عملیات کوتاهع (3-1 ساعت) غالباً از اعمال با مدت متوسط (4-2 ساعت) و اعمال درازمدت (8-6 ساعت) جدا است . سویت زایمان در گذشته کاملاً جدا از سویت جراحی بود ، اما امروزه یا به صورت یکپارچه هستند و یا در کنار یکدیگر قرار دارند .

عناصر طراحی
مسیر حرکت بیمار را باید در نظر گرفت : بیمار ممکن است در ورودی ، اتاق کنترل ، اتاق قبل از بیهوشی ، اتاق عمل و اتاق بهبود توقف نماید . کارکنان را در نظر بگیرید : که به دو گونه کنترل کننده و تمیزکننده هستند . تجهیزات ، به ویژه وسایل و کالاهایی را که باید در فاصله میان دو کاربرد استریلیزه شوند ، در نظر بگیرید : آیا کار موردنظر باید به طور موضعی (در داخل سویت) انجام بگیرد یا به طور مرکزی (برای درمانگاه) اجازه بدهید که حجم آنها شما را راهنمایی کند . به مسئله اشتراک توجه کنید : اتاق هائی که برای اعمال مشابهی اختصاص دارند می توانند از وسایل و امکانات مشترکی استفاده کنند . آزمایش ها را در نظر بگیرید : آزمایشات سریع آزمایشگاهی و تست اشعه X را در نظر بگیرید :
این آزمایشات چگونه باید انجام بگیرند ؟

دانلود این فایل

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید
یکشنبه 97 خرداد 13 , ساعت 4:2 صبح

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

طراحی بسته بندی محصولات کامپیوتری با word دارای 52 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد طراحی بسته بندی محصولات کامپیوتری با word کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی ارائه میگردد

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی طراحی بسته بندی محصولات کامپیوتری با word،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن طراحی بسته بندی محصولات کامپیوتری با word :

طراحی بسته بندی محصولات کامپیوتری با word

 

مقدمه :

 

امروزه صنعت بسته بندی به عنوان یکی از ابزارهای تبلیغی مورد توجه کارشناسان ارتباطات و تبلیغات قرار گرفته است . « بسته بندی » به عنوان یک رسانه می تواند مفاهیم ، اطلاعات و پیام های مختلف را منتقل نماید . نوع ، جنس ، رنگ ، حروف بکار رفته ، طرح و در نهایت شکل یک بسته بندی می تواند ابزاری بسیار مهم در تبلیغ باشد . از آنجایی که این موضوع کمتر در محافل علمی و صنفی داخلی مورد توجه قرار می گیرد .

 

بسته‌های فرآورده‌های مختلف در طی روز، در محیط به چشم ما می‌خورند، بسته‌های بهداشتی مواد غذایی و دارویی و نوشیدنی‌ها و هر چه فرآورده‌های طبیعی و صنعتی که بسته‌بندی می‌شوند ما را تحت تأثیر خود قرار می‌دهند.

 

بسته‌بندی‌ها دارای خصوصیات متفاوتی هستند به همین دلیل صنعت بسته‌بندی را شاخه‌ای از علم اقتصاد و هنر می‌دانیم.

 

هماهنگی طرح بسته‌بندی با محتویات، نحوه نگهداری، نحوه حمل و نقل امری ضروریست. بسته نه تنها باید فرآورده را محفوظ نگه دارد، بلکه مصرف‌کننده را جلب می‌کند و اطلاعات لازم را باید به بیننده بدهد، در ضمن فرآورده داخل آن را باید به راحتی از درون آن خارج کرد و موقعی که خالی شد بتوان پوشش هر بسته را از بین برد.

 

علاوه بر مسایل ذکر شده زیبایی بسته باعث زیبایی و خوش‌آیندی محیط اطراف هم می‌شود. بسته‌ها سوای جلب خریدار، اطلاعات لازمی، هم بوسیله رنگ و عبارت و نشانه‌ها در اختیار مردم می‌گذارند.

 

بسته‌بندی یکی از حساس‌ترین طراحی‌های گرافیکی و کارهای چاپی است. زیرا برخلاف کارهای فرهنگی در تیراژ وسیع منتشر شده و با مخاطبان بسیار متنوع در ارتباط قرار می‌گیرد و سرنوشت محصول را دربازار رقم می‌زند. بنابراین سفارش‌دهنده، طراح و چاپکار سه طرف اصلی در تولید یک بسته هستند، طرفهای فرعی بسیاری نیز وجود دارد. بسته موفق علاوه بر سه پایه اصلی پایه چهارم هم دارد که سلیقه بازار و روان‌شناسی مخاطب از نظر رنگ، طرح، نام پیام ارزیابی می‌کند و سمت و سوی طراحی را تعیین می‌کند.

 

 

 

 

دانلود این فایل

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید
یکشنبه 97 خرداد 13 , ساعت 4:1 صبح

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

تحقیق تغییرات اجتماعی با word دارای 14 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد تحقیق تغییرات اجتماعی با word کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی تحقیق تغییرات اجتماعی با word،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن تحقیق تغییرات اجتماعی با word :

شرایط نوین تغییرات اجتماعی > اقصادی و فرهنگی به همراه در آورده است> یعنی تغییراتی که بدون وقفه اتفاق می افتد و مجموعه ای از ارزشها ی نوین را با خود به همراه می آورد. تغییرات اجتماعی در عصر حاضر جهات مثبت فراوانی داشته چرخه اقتصادی را منظم تر با رونق تر و سرعت آن را بیشتر کرده است . امکانات بهداشتی بیشتری با خود به همراه آورده است که خود میانگین امید زندگی را افزایش داده است . تغییرات اجتماعی بسیاری از توانایی های بالقوه نوع بشر را فعلیت بخشید است و به اشکال مختلف تنویز افکار را در قشرهای مختلف اجتماعی موجب شده است . این جریان در بسیاری از جوامع شرایط تساوی یا نزدیک شدن حقوق زنان و مردان را فراهم آورده و تنوع فراوان در زندگی نوع بشر به وجود آورده است . تغییرات اجتماعی مجموعه ارزش های فرهنگی و تربیتی را در سراسر جهان به هم نزدیک کرده است و تحت عنوان کلی جهانی شدن این روند با سرعت در زمینه های مختلف ادامه دارد. جهات منفی تغییرات اجتماعی سست شدن روابط عاطفی> سست شدن بنیان خانواده> از خود بیگانگی ( الیناسیون)> تضعیف اخلاقیات> مجموعه ای از فساد اجتماعی و .. را شامل می شود. در این که دقیقاً تغییرات اجتماعی > تغییرات فرهنگی را به دنبال آورده با بالعکس به طور صحیحی نمی توان قضاوت کرد و آن خود همان مصداق مرغ و تخم مرغ است!

دانلود این فایل

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید
یکشنبه 97 خرداد 13 , ساعت 4:1 صبح

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

توجه : این پروژه فقط به صورت فایل AutoCAD (اتوکد) ارائه میگردد

پلان اتوکدی موزه موسیقی با word دارای 1 صفحه می باشد و دارای تنظیمات کامل در AutoCAD می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل AutoCAD (اتو کد) پلان اتوکدی موزه موسیقی با word کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

پلان اتوکدی موزه موسیقی با word

تعریف موزه :
موزه مؤسسه‌ای ‌است دائمی و بدون هدف مادی که درهای آن به روی همگان باز است و در خدمت جامعه و پیشرفت آن فعالیت می‌کند. هدف موزه‌ها، تحقیق در آثار و شواهد به ‌جای مانده انسان و محیط زیست او، گردآوری آثار، حفظ و بهره‌وری معنوی و ایجاد ارتباط بین این آثار، به ویژه به نمایش گذاردن آنها به منظور بررسی و بهره معنوی است.

 

معنای لغوی و اصطلاحی موزه:
نام موزه از لغت فرانسوی “Musee ” گرفته شده و به معنای مکانی است که مجموعه بزرگی از آثار باستانی و صنعتی و چیزهای گرانبها را در آن به معرض نمایش می گذارند و دانشمندان و پژوهشگران و هنرمندان و علاقه مندان از آن استفاده می کنند.
کلمه موزه را فرانسویان از لغت یونانی گرفته اند. موزه نام تپه ای در آتن بوده است که در آن عبادتگاهی برای موزه ها ساخته شده بود.
نگاهی گذرا به تاریخچه موزه و موزه داری در ایران و جهان:

تاریخچه موزه در جهان:
در دوران نوسنگی انسان مجموعه ای از صدف، گوش ماهی، نسگوینده و استخوان جانوران را گردآوری و از آن برای تزئینات استفاده می کرد.
در مراحل بعد تمدن این مجموعه ها بیانگر شیوه های اعتقادی و آیینی اقوام مختلف گردید.

تاریخچه موزه ایران:
تاریخ تشکیل اولین موزه در ایران را باید در گنجینه های گرانبهایی که باستان شناسان به دست آورده اند، جستجو کرد.

ایرانیان برای رهایی از آسیب بیگانگان گاهی گنجینه های گرانبهایی مانند کلوزر، کلماکره و مجموعه سفال آبگینه گرگان را درون چاه ها و حفره هایی پنهان می کردند.

اولین بار به دستور ناصرالدین شاه قاجار در داخلکاخ سلطنتی گلستان، تالاری به موزه اختصاص یافت که سپس همین مکان با ملحقاتی غنی تر شد و به نام موزه “همایونی” گشایش یافت.

 

 

 

دانلود این فایل

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید
<   <<   6   7   8   9   10   >>   >

لیست کل یادداشت های این وبلاگ