سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هر کس نیکو بپرسد، بداند . [امام علی علیه السلام]
 
چهارشنبه 96 تیر 21 , ساعت 5:31 عصر

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

تحقیق فیزیک (نیرو – شتاب) با word دارای 7 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد تحقیق فیزیک (نیرو – شتاب) با word کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی ارائه میگردد

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی تحقیق فیزیک (نیرو – شتاب) با word،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن تحقیق فیزیک (نیرو – شتاب) با word :

فیزیک

( نیرو – شتاب)

7 صفحه ورود قابل ویرایش

نیرو
نیرو کمیتی برداری است که می‌تواند سرعت اجسام را تغییر دهد و سبب حرکت آن شود. به عبارتی نیروی عامل حرکت به شمار می‌رود. اگر هیچ نیرویی بر جسم وارد نشود، یا اگر نیروهای وارد بر جسم اثر همدیگر را خنثی کنند، هیچ تغییری در سرعت مشاهده نمی‌شود و جسم در حال تعادل باقی می‌ماند.

گالیله می‌گفت: وقتی چیزی به حرکت در آمد، به حرکت خود ادامه می‌دهد مگر اینکه عامل دیگری بر آن اثر کند. هدف ما بررسی نحوه تغییر سرعت است و چیزی را که برای تغییر سرعت اتلاق کنیم نیرو نامیده می‌شود. در طبیعت نیرو به صور مختلف ظاهر می‌شود. پدیده‌هایی همچون ، حرکت جسمی روی سطح شیبدار ، حرکت نوسانی جرم ، فنر ، حرکت سقوط آزاد اجسام در اثر گرانش ، توقف اتومبیل در اثر نیروی اصطکاک ، سر خوردن اجسام بر روی سراشیبی در اثر نیروی گرانشی ، حرکت ذرات بارداری در میدان الکتریکی در اثر نیروی الکتریکی ، تمرکز نوکلئونهای هسته اتم و غیره جلوه‌هایی از نیرو در پدیده‌های فیزیکی می‌باشند.
عکس پیدا نشد

نحوه پیدایش مفهوم نیرو
• هنگامی که گالیله ، دانشمند ایتالیایی ، در قرن شانزدهم جواب قابل قبول سوال چه چیزی باعث حرکت اجسام می شود؟ را بررسی می‌کرد، عامل حرکت (نیرو) مفهوم پیدا کرد.
• ارسطو ، فیلسوف یونانی ، قرنها پیش جواب سوال اخیر را چنین جواب داده بود که: مادامی که نیروهایی بر اجسام اثر می‌کنند، این اجسام به حرکت خود ادامه می‌دهند.
• نیوتن با کشف عامل سقوط آزاد اجسام و نیروی گرانشی ناشی از جاذبه زمین به عامل حرکت سقوط آزاد مفهوم نیروی گرانشی داد.
• کولن ، برهمکنش بارهای الکتریکی بر همدیگر را تحت عنوان نیروی الکتریکی بررسی نمود.
• وقتی سنگی در هوا پرتاب می‌شود، بر طبق بیان ارسطو هوای جابجا شده توسط سنگ به پشت آن آمده و آنرا به جلو می‌راند. در مورد حرکت موشک در فضا نیز همان پدیده اتفاق می‌افتد.
• گالیله اولین شخصی بود که با پی بردن به عامل حرکت (نیرو) مسیر حرکت گلوله توپ را در هوا محاسبه نمود.
آزمایش ساده
• وقتی که پا را از روی پدال گاز اتومبیل برداریم، اتومبیل بطور ناگهانی متوقف نمی‌شود، بلکه تا مسافتی پیش می‌رود و به تدریج سرعت خود را از دست می‌دهد. اگر بخواهید اتومبیل متوقف شود باید کاری روی آن انجام دهید و به کمک ترمزها نیرویی به اتومبیل وارد کنید تا متوقف شود.
• سفیه فضایی این موضوع را به وضوح نمایش می‌دهد، زیرا کاوشگر ویجر سالهاست که در فضای منظومه شمسی در حرکت است و به ترتیب سطوح مریخ ، مشتری ، زحل و نپتون را مطالعه می‌کند، هیچ چیزی این کاوشگر را هل نمی‌دهد. وقتی که بخواهیم ویجر سرعت بگیرد یا از سرعت بیافتد یا اینکه دور بزند، سیگنالهایی برای روشن شدن موشکهای کنترل بسوی آن می‌فرستیم. در این بررسی ، نیروی جانب مرکز نقش عمده را بازی می‌کند.

 

 

 

دانلود این فایل

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید
چهارشنبه 96 تیر 21 , ساعت 5:30 عصر

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

پاورپوینت نظریه گشتالت با word دارای 65 اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در Power Point می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل پاور پوینت پاورپوینت نظریه گشتالت با word کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی ارائه میگردد

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت نظریه گشتالت با word،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پاورپوینت نظریه گشتالت با word :

پاورپوینت نظریه گشتالت با word در 65 اسلاید قابل ویرایش با فرمت pptx

 

 

عناوین

تعریف

 

توضیح نظریه گشتالت

 

بنیانگذاران

 

تأثیرگذاران بر اندیشه های بنیانگذاران مکتب

 

اصول کلی نظریه گشتالت

 

قوانین گشتالت

 

گشتالت در برابر روانشناسی اراده گرایی وونت و رفتارگرایی واتسون

 

یادگیری در مکتب گشتالت

 

مقایسه یادگیری در رفتارگرایی با گشتالت

 

مقایسه ماهیت انسان از دیدگاه رفتارگرایی و گشتالت

 

مقایسه کلی رفتارگرایی و گشتالت

 

گشتالت درمانی

 

انتقادها و سرنوشت نظریه

 

 

تعریف

گشتالت (به آلمانی: Gestalt) نام یک مکتب درروانشناسی و نام گروهی کوچک از روانشناسان آلمانی پیرو این مکتب در قرن بیستم است که نظریات مکس ورتایمر را مبنای کار خود درزمینه بررسی یادگیری قرار دادند. . لغت گشتالت به‌معناى شکل (Form) و شمائل یا صورت (Shape)، و گسترده‌تر آن به معنى شیوه (Manner) یا حتى جوهر (Essence) آمده است. واژه‌هاى مرادف آن در زبان انگلیسى به‌شکل گسترده‌اى استفاده شده است

 

گشتالت بنا به تعریف، عبارت است از یک پدیده نظام‌دار یا یک کل که عناصر آن با آنکه متمایزند به یکدیگر سخت وابسته و مرتبط هستند.
اجزای یک گشتالت خواصی دارند که از قرارگیری آن‌ها در کل ناشی می‌شود و کل نیز خواصی دارد که در هیچ یک از عناصرش یافت نمی‌شود. بنابراین یک گشتالت واحدی متمایز از اجزا و محیط اطرافش است. گشتالت در پدیده‌های فیزیکی، زیستی و در رفتار انسان به صورت‌های مختلف ظاهر می‌شود.

 

نظریه گشتالت

روانشناسان گشتالت معتقد بودند که گرچه تجربه‌های روانشناختی از عناصر حسی ناشی می‌شوند، اما با خود این عناصر تفاوت دارند. روانشناسان گشتالت معتقد بودند که یک ارگانیزم چیزی به تجربه می‌افزاید که در داده‌های حسی وجود نداردو آنها آن چیز را سازمان (organization) نامیدند و همانطورکه بیان شد گشتالت در آلمانی به معنی سازمان است. طبق نظریه گشتالت ما دنیا را در کل‌های معنی‌دار تجربه می‌کنیم و محرک‌های جداگانه را نمی‌بینیم و کلا هرآنچه می‌بینیم محرک‌های ترکیب یافته در سازمان‌ها(گشتالت‌ها)یی است که برای ما معنی دارند.

 

نهضت فکری مهمی که در اوایل قرن بیستم براساس تفکر گشتالت در روانشناسی پدید آمد به نام مکتب گشتالت معروف شد. اصل عمده اعتقادی در این مکتب آن است که پدیده‌های روانی "کل‌هایی" هستند که قابل تجزیه به عناصر ساده‌تر رفتاری نمی‌باشند، بلکه دارای ساخت پایداری هستند.
براساس باور به کل‌های روانی، کوشش اصلی در روانشناسی گشتالتی عمدتا در جهت وضع قوانین گشتالتی بوده است که میان عملکردهای روانی و ساخت‌های روانی نظام و وحدت بوجود می‌آورند.
مکتب گشتالتی به وجود سلسله مراتبی از ساخت‌های روانی معتقد بوده و بین هر سطح از این سلسله مراتب و هر یک از این ساختارها، با واقعیت جهان خارج، ارتباطی قائل است.

 

 

 

 

 

دانلود این فایل

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید
چهارشنبه 96 تیر 21 , ساعت 5:29 عصر

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

فایل اضطراب در نوجوانان با word دارای 34 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد فایل اضطراب در نوجوانان با word کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی ارائه میگردد

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی فایل اضطراب در نوجوانان با word،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن فایل اضطراب در نوجوانان با word :

فایل اضطراب در نوجوانان با word

قسمتهایی از متن فایل:

مقدمه

اضطراب عبارت از یک حالت عاطفی است که در آن عامل مبهمی از ترس ناشی از پیش بینی حوادث نامطلبوع در آینده، وجود دارد. این حالت در فرد حتی قبل از آنکه محرک واقعی ترس زا، حضور داشته باشد، اتفاق می افتد. در بسیاری از موارد افرادی که اضطراب را تجربه می کنند نمی توانند علت اضطراب خویش را بیان کنند. البته مواردی نیز وجود دارد که علت اضطراب را در آنها می توان مشخص نمود.، مثلاً در اضطراب از امتحان پیش بینی یک امتحان واکنشهای عاطفی تولید می کند. اضطراب شدید احتمالاً با لرزش دست و بدن عرق کردن، شدت ضربان نبض و تنفس و دیگر واکنشهای فیزیولوژیکی و نیز احساس ترس و افسردگی و ابهام بروز می کند.

اضطراب را ی توان به وسیله محرکهای درونی و بیرونی از بین برد. مثلاً هنگامی که فردی کاری انجام می دهد که با ارزش هایش همخوانی ندارند، احساس گناه می کند، این اضطراب احتمالاً ناشی از وحشت فاش شدن متایج احتمالی آن کار برای دیگران است. اضطراب می تواند بر اثر شرایط محیطی نیز پدید آید، این حالت زمانی به وجود می آید که فرد به وسیله دیگران مورد ارزشیابی قرار می گیرد، مثلاً در بازی، مسابقه فوتبال و یا هنگامی که فرد به نتایج حاصل از موقعیتی نامطمئن است. علاوه بر این اضطراب می تواند معلول توجه زیاد فرد به توانایی های خویش در ارضای انگیزه و یا کنترل موقعیت ها و یا ترکیبی از این دو باشد. ...

...

تعریفی از اضطراب :

اضطراب عبارت است از نا آرامی ، هراس و ترس نا خوشایند و منتشر با احساس خطر قریب الوقوع که منبع آن شناخت نیست .

روش فایل :

روش فایل از نوع مطالعه موردی بر روی یک دانش آموز مضطرب صورت گرفته است ، در این روش دانش آموز شخصی است که مشکل اضطراب دارد و مورد بررسی قرار می گیرد. این مورد خاص با استفاده از مقیاس اضطراب زونگ ، تست ریون، شرح حال ، تست شخصیت هالند و … و رعایت کلیه نکانت اساسی در یک مشاهده دقیق صورت گرفته.

بدین منظور می توان اهداف زیر را به صورت فایل اضطراب در نوجوانان با word
فهرست وار ذکر کرد:

1- بررسی خانواده دانش آموز و اینکه آیا تاثیر ارتباط بین فردی می تواند عامل اضطراب او باشد.

2-بررسی اینکه چه علتهایی می تواند در اضطراب افراد موثر باشد.

روش نمونه گیری :

این فایل به صورت موردی صورت گرفته است.

ابزارهای اندازه گیری :

ابزارهای اندازه گیری که در فایل مربوطه مورد استفاده قرار گرفته عبارتند از : مشاهده ، شرح حال ، مقیاس ارزشیابی اضطراب زونگ ، تست استعداد ریون ، تست شخصیت هالند و تست جملات ناتمام راتر و … .

آزمونهای مورد استفاده ونحوه اجرا ، نمره گذاری و نیز خصوصیات هر یک اعم از روان سنجی و مسائل دیگر هر آزمون به شرح زیر می با شد.

الف)مقیاس ارزشیابی اضطراب

مقیاس اضطراب زونگ : این آزمون در سال 1961 به وسیله ویلیام زونگ تهیه شد ، علائم و شدت اضطراب را می سنجد ، دارای 20 سوال می باشد و موارد سنجش آن به شرح زیر می باشد :

سوالهای 5-1 علائم عاطفی اضطراب را می سنجد و سوالهای 20-6 علائم جسمانی اضطراب را می سنجد.

این تست از 12 سال به بالا قابل اجرا می باشد و نمره گذاری به شرح زیر صورت می گیرد:

سوالات این تست به صورت مستقیم و غیره مستقیم طرح شده است و به شکل چهارگزینه ای می باشد.

اصلا یا خیلی کم گاهی وقتها بیشتر وقتها اغلب وقتها ( همیشه)

نمره گذاری در سوالات مستقیم 1 2 3 4

نمره گذاری در سوالات غیر مستقیم 4 3 2 1

لازم به ذکر است که سوال (19-13-9-5) غیر مستقیم هستند ، دامنه نمرات در این تست بین 20 تا 80 نوسان دارد.

بعد از اینکه نمره خام بدست آمد با جدول زیر مقایسه می شود .

...

نتیجه گیری

اگرچه مشکل فرد مورد مطالعه در این فایل به دوران ابتدای تحصیل وی در مقطع ابتدایی باز می گردد ولی می توان گفت که والدین فرد مورد نظر ما نیز در بوجود آوردن این مشکل (ترس و اضطراب) سهیم بوده اندو باعث تداوم و ماندگار شدن این بیماری در وی شده اند. اگر شخص مورد مطالعه از یک خانواده گرم و صمیمی و والدین با محبت و دلسوز و خوش رفتار برخوردار می بود می توانست با این مشکل در همان مراحل اولیه کنار آمده و به کلی درمان شود، ولی متاسفانه رفتار نامناسب والدین و جو ناامن محیط مدرسه و کلاس درس و رفتار نامناسب دبیران باعث دامن زدن به این بیماری در وی شده است. بنابراین می توان گفت: ـ فشار و خشونت رفتار والدین به نوبه خود موجب اختلال عصبی در کودکان و نوجوانان است.

ـ کودکانی که از عطوفت و محبت والدین بر خوردار نباشند به بیماری های روانی دچار می شوند.

ـ پدران و مادران اولین کسانی هستند که می توانند اضطراب را در نوجوانان پدید آورند.

ـ به قول آدلر، اضطراب و نگرانی ریشه در نابهنجاری های تربیتی در کانون خانواده هایی دارد که در پی تحمیل نظرات خود به نوجوانان هستند.

ـ رابطه والدین با فرزندان اگر بر اساس امرونهی بی مورد و داد و فریاد و عصبانیت و خشونت استوار باشد، نه تنها نتیجه مثبتی ندارد بلکه نتیجه اش منفی است و مانع از آن می شود که نوجوانان بدون ترس و واهمه مسائل خود را با آنان در میان گذارند و از راهنمایی های آنان بر خوردار شوند.

ـ اگر خانواده سخت گیری زیاد و اعمال سلطه خارج از اندازه درباره کودک روا دارد او را موجودی سرکش، طاغی و یا موجودی ضعیف النفس، متزلزل، زبون و خود کم بین بار می آورد. ...

...

 

 

 

 

دانلود این فایل

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید
چهارشنبه 96 تیر 21 , ساعت 5:28 عصر

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

مقاله چرخه عملیات و کیفیت سود با word دارای 13 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله چرخه عملیات و کیفیت سود با word کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله چرخه عملیات و کیفیت سود با word،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله چرخه عملیات و کیفیت سود با word :

چکیده

کیفیت سود میتواند در گزارشگری مالی، اطمینان سرمایهگذاران را در بازارهای مالی تحت تاثیر قرار دهد.از آنجا که محیط اطلاعاتی و گزارشگری مالی سازمانها متاثر از نوع فعالیت واحد تجاری میباشد در نتیجه کیفیت گزارشگری مالی نیز به نوعی تحت تاثیر این ویژگیها و نوع فعالیت متفاوت سازمانها قرار میگیرد. مقاله حاضر در قالب یک کار علمیو مروری به تبیین رابطه بین چرخه عملیاتی و کیفیت اطلاعات در حسابداری پرداخته است و نتایج نشان می دهد که چرخه عملیاتی بر کیفیت اقلام تعهدی تأثیر معناداری ندارد در حالیکه بر کیفیت سود تأثیرگذار بوده است و هر چه چرخه عملیاتی طولانی تر باشد عدم اطمینان و خطای برآورد بیشتر و منجربه کیفیت پایینتر گزارشگری مالی میگردد در واقع هر چه چرخه عملیاتی افزایش یابد کیفیت سود کاهش می یابد.

واژههای کلیدی: چرخه عملیاتی، کیفیت اطلاعات حسابداری، کیفیت سود

1 مقدمه
نقش اصلی اطلاعات حسابداری در بازارهای مالی فراهم کردن زمینههای لازم برای تخصیص بهینهی منابع است. در پی رسوایی-های مالی اخیر، اطمینان و اعتماد سرمایهگذاران به سیستم گزارشگری مالی ضعیف شده و کیفیت سود به عنوان یک عامل مهم در تعیین اعتبار و قابلیت اعتماد ارقام گزارش شده پدیدار گشته است. در نتیجه، تعیین کیفیت اطلاعات حسابداری و نتایج حاصل از آن، مورد علاقهی سرمایهگذاران، مدیران، قانونگذاران و تدوینکنندگان استانداردها میباشد. همچنین از آنجا که مدیران واحد تجاری در تمامیتصمیمات خود نیازمند اطلاعات مختلفی از جمله اطلاعات بازار، اطلاعات حسابداری و جریانات نقد عملیاتی و اقلام تعهدی هستند، بنابراین سیستم حسابداری به عنوان سیستم تامین کننده این اطلاعات نقش بسیار با اهمیتی را ایفا میکند.

در تصمیم گیریهای مدیران اطلاعات دقیقتر از اهمیت بیشتری برخوردار بوده و به عبارت دیگر تصمیم گیرندگان نسبت به این اطلاعات با کیفیت، حساسیت بیشتری از خود نشان میدهند. سود حسابداری و اجزای آن نیز از جمله اطلاعاتی محسوب میشود که در هنگام تصمیمگیری توسط افراد در نظر گرفته میشود و سود حسابداری مبتنی بر ارقام تعهدی از نظر بسیاری از کاربران اطلاعات صورتهای مالی، ابزاری برای سنجش عملکرد شرکتها محسوب میشود. با توجه به اهمیت اطلاعات حسابداری در تصمیمات استفاده کنندگان از این اطلاعات و تاثیر آن بر کیفیت گزارشگری مالی از یک سو و همچنین تاثیر چرخه عملیاتی بر کیفیت گزارشگری مالی بررسی ارتباط بین دو متغیر چرخه عملیاتی و کیفیت اطلاعات حسابداری از دید کلیه استفاده کنندگان صورتهای مالی، سرمایه گذاران و اعتبار دهندگان حائز اهمیت میباشد.

از عوامل مهم مؤثر در کیفیت سود میتوان به روشهای متعدد حسابداری، نارساییهای موجود در فرآیند برآوردها و پیشبینیها، اختیار عمل مدیران و تاثیرپذیری سود از مبانی گزارشگری و صلاحدید مدیران اشاره کرد (دسای و همکاران1، .(2009

با وجود اهمیت کیفیت اطلاعات حسابداری و نقش آفرینی آن در تصمیمات ذینفعان هدف از مقالهی حاضر مطالعه تئوریک رابطه بین چرخه عملیاتی و کیفیت اطلاعات

1Desai and et al

1

چرخه عملیاتی

چرخه عملیات از پرداخت وجه نقد برای خرید مواد یا کالا شروع و به وصول وجه نقد حاصل از فروش ختم میشود. چیزی که چرخه عملیات توصیف میکند این است که چگونه یک محصول در حسابهای مختلف داراییهای جاری حرکت میکند؛ محصول در حساب موجودی کالا بوجود میآید سپس وقتی بفروش میرسد، تبدیل به حسابهای دریافتنی میشود، و در نهایت هنگامی که وجه فروش آن دریافت میشود به نقد تبدیل میشود، شایان توجه است که مرحله به مرحله دارایی به وجه نقد بیشتر نزدیک میشود.

این چرخه به دو قسمت تقسیم میشود: قسمت اول، دوره تحصیل دارایی تا دوره فروش آن که “دوره فروش موجودی کالا” نامیده میشود و قسمت دوم، دوره فروش موجودی کالا تا زمان دریافت مابه ازای فروش که “دوره وصول حساب دریافتنی” نامیده میشود. بنابراین:

دوره وصول حسابهای دریافتنی+دوره گردش موجودی کالا= چرخه عملیات از آنجایی که چرخههای عملیاتی در بنگاههای اقتصادی مدت زمانی است که طول میکشد مبلغ وجه نقد سرمایه گذاری شده در

فعالیتهای اصلی فروش یا ارائه خدمات مجدداً به شرکت بازگردد، طبیعی به نظر میرسد هرچه مدت زمان بازگشت پول سرمایه گذاری شده طولانی تر شود. دریافت مجدد آن با خطر (ریسک عملیاتی) بیشتری مواجه میشود از این منظر میتوان مدت “چرخههای عملیاتی “را که حاصل جمع “دوره وصول مطالبات “و “دوره گردش کالا ” است به عنوان یک متغیر متمایز کننده برای شناسایی ریسک عملیاتی در نظر گرفت. از طرف دیگر مفهوم اقلام تعهدی در واقع بر مبنای انجام عملیات از طریق ایجاد اقلام تعهدی بطور اختیاری و یا غیر اختیاری القا میشود هرچه میزان اقلام تعهدی در اطلاعات حسابداری شرکتها بیشتر باشد، ریسک عملیاتی شرکت بیشتر خواهد بود. بدین ترتیب متغیر متمایز کننده دیگری از منبع از ریسک عملیاتی می باشد (اقلام تعهدی) معرفی میگردد.

کیفیت اطلاعات حسابداری

کیفیت اطلاعات حسابداری به میزان قابلیت استفاده اطلاعات حسابداری در تصمیم گیری مالی راکیفیت اطلاعات حسابداری میگویند هر قدر اطلاعات حسابداری با کیفیتتر باشد تصمیم گیریهای بهینهتری اتخاذ میشود.

سرمایه گذاران توازن بین ریسک و بازده را مبنای تصمیم گیری خود قرار میدهند. آنها علاقـه مندنـد بـازده مـورد انتظـار سـرمایه گذاری خود را به کمک اطلاعات گزارش شده توسط شرکت و سایر شواهد برآورد کنند. هرقدر کیفیـت اطلاعـات ارائـه شـده بـالاتر باشد، از میزان ابهام در برآورد بازده مورد انتظار کاسته شده و ریسک اطلاعات کاهش خواهد یافت (کردستانی و مجدی .(1386

تعیین کیفیت اطلاعات حسابداری و نتایج حاصل از آن، مورد علاقـهی سـرمایهگـذاران، مـدیران، قـانونگـذاران و تـدوینکننـدگان استانداردها است.

تحلیلگران مالی، مدیران و سرمایهگذاران در سالهای اخیر به گزارش سودآوری شرکتها توجه زیادی داشتهاند. مدیران علاقهمند به حفظ رشد سود هستند زیرا، پاداش آنان اغلب به سود شرکت وابسـته اسـت. سـود حسـابداری و اجـزای آن از جملـه اطلاعـاتی محسوب میشود که در هنگام تصمیمگیری توسط افراد در نظر گرفته میشود. سـود حسـابداری مبتنـی بـر ارقـام تعهـدی از نظـر بسیاری از کاربران اطلاعات صورتهای مالی، ابزاری برای سنجش عملکرد شرکتها محسوب مـیشـود. منظـور از ارزیـابی عملکـرد شرکتها ارزیابی کلی وضعیت مالی و نتایج عملیات برای تصمیمگیریهای منطقی است.

کیفیت سود

2

همان گونه که در تحقیقات دانشگاهی و بیانه مفهومی هیات تدوین استانداردهای حسابداری مالی درباره مفید بودن کیفیت سود در تصمیمگیری بحث شده است، اعتقاد بر این است که کیفیت سود و به طور کلی کیفیت گزارشگری مالی برای کسانی با اهمیت محسوب میشود که گزارشهای مالی به منظور انعقاد قرارداد یا اتخاذ تصمیمات اقتصادی استفاده میکنند. به علاوه ، از دید استانداردگذاران، کیفیت گزارشگری مالی بعنوان معیار غیر مستقیمی از کیفیت استانداردهای گزارشگری مالی محسوب میشود.

سود (و پارامترهایی که از آن مشتق میشوند) به طور متداول در قراردادهای پاداش و قراردادهای بدهی مورد استفاده قرار میگیرند. تصیمات قراردادی مبتنی بر سودهای با کیفیت پایین یا با کیفیت بد منجر به انتقال ناخواسته ثروت میشود. برای نمونه، اگر سودهای بیش از واقع گزارش شده به عنوان معیاری برای ارزیابی عملکرد مدیران مورد استفاده قرار گیرند به تعیین پاداش بیش از واقع برای مدیران میانجامد. همچنین، سودهای بیش از واقع گزارش شده ای که عدم سلامت مالی شرکت را نشان نمیدهد منجر به تصمیمات اشتباه اعتبار دهندگان برای ادامه منابع محسوب میشوند.

از دید اجتماعی نیز سودهای با کیفیت پایین اثربخش نیستند زیرا، سبب تخصیص نادرست سرمایه شده و از این طریق سبب کاهش رشد اقتصادی میگردند. حتی در موارد محدودی، سودهایی با کیفیت پایین زیاد، ممکن است متقلبانه محسوب شوند، زیرا منابع را از پروژههای توجیه پذیر با برگشتهای مورد انتظار واقعی به پروژههای بی پایه با برگشتهای مورد انتظار ساختگی منتقل میکنند.

بالاخره اینکه، هنگامی که استانداردگذاران به دنبال بازخورد این هستند که آیا استانداردهای وضع شده توسط آنها اثربخش است، بر خروجیها و از جمله سودهای گزارش شده تمرکز میکنند. بیانیه مفهومی هیات تدوین استانداردهای حسابداری مالی بیان میکند که مفید بودن در تصمیمگیری معیاری برای ارزیابی اثر بخشی استانداردهای وضع شده است.

وجود زمینه های مناسب برای »دستکاری سود«ناشی از تضاد منافع و همچنین به علت پاره ای از محدودیت های ذاتی حسابداری از جمله الف )نارسایی های موجود در فرآیند برآوردها و پیش بینی های آتی ب)امکان استفاده از روشهای

3

متعدد حسابداری باعث شده است که سود واقعی یک واحد اقتصادی از سود گزارش شده در صورتهای مالی متفاوت باشد. محققان و دست اندرکاران حرفه حسابداری اهمیت سود به عنوان یکی از مهمترین معیارهای ارزیابی عملکرد و تعیین کننده ارزش شرکت ناگریز به ارزیابی سود گزارش شده توسط واحدهای اقتصادی می باشند. برای ارزیابی این سود از مفهومی بنام کیفیت سود استفاده می شود.

کیفیت سود حسابداری یکی از معیارهای بهبود کیفیت گزارشگری مالی محسوب می شود. تحقیقات زیادی نشان داد که سود میتواند معیار سنجش سودمندی برای اندازهگیری عملکرد شرکتها باشد. کیفیت اطلاعات حسابداری تحت تأثیر مجموعه ای از عوامل قرار دارد که برخی از آنها ریشه در انگیزه های مدیران برای مدیریت اعداد و ارقام گزارش شده دارد. کیفیت سود را میتوان به سه دستهی پایداری سود، سطوح ارقام تعهدی و سود منعکس کنندهی معاملات اقتصادی مربوط، تقسیم کرد. پایداری سود به معنی تکرارپذیری (استمرار) سود جاری است. هر چه پایداری سود بیشتر باشد، یعنی شرکت توان بیشتری برای حفظ سودهای جاری دارد و فرض میشود کیفیت سود شرکت نیز بالاتر است. سطوح ارقام تعهدی نیز با کیفیت سود رابطهی معکوس دارد، زیرا هر چه میزان ارقام تعهدی سود بیش تر باشد، کیفیت سود شرکت کاهش مییابد. همچنین، هر چه سود حسابداری که گزارش میشود منعکس کنندهی معاملات واقعی اقتصادی موجود باشد به همان اندازه کیفیت سود نیز افزایش مییابد مک نیچالس ( 2002) 1، انگیزههای مدیریتی برای تعدیل سودها ممکن است تحت تأثیر پذیرش اوراق بهادار شرکت در بازار سرمایه باشد.. ازدیدگاه هاج2 (2003) کیفیت سود درجه تفاوت سود خالص گزارش شده ازعایدات واقعی است.تعریف میخائیل و همکاران(2003) 3 از کیفیت سود نیز درجه ارتباط عایدات گذشتهی یک شرکت با جریان نقدی آینده آن است. وایت(2003) 4 کیفیت سود را میزان محافظهکاری اعمال شده در سود گزارش شده میداند. کرسکن هایتر و ملوماد(2004) 5 سود با کیفیت

MC Nichals1
Hodge2
Mikhail and et al3
White4
Kirschenheiter and Melumad5

4

را سودی میدانندکه به ارزش شرکت در بلندمدت نزدیکتر بوده و حاوی محتوای اطلاعاتی بیشتر باشد. اسکولر1 (2004) کیفیت سود را به شکل رابطهی بین اقلام تعهدی وجریان های نقدی تعریف میکند.

چرخه عملیاتی و کیفیت سود

با توجه به ویژگیهای متفاوت شرکتها ، فعالیتهای واحدهای تجاری نیز از یکدیگر متمایز میباشد. تفاوت این فعالیتها در چرخه عملیاتی، ریسک و بازده ، سرمایه ، منابع مالی و اهداف می باشد. از آنجا که محیط اطلاعاتی و گزارشگری مالی سازمانها متاثر از نوع فعالیت واحد تجاری می باشد در نتیجه کیفیت گزارشگری مالی و کیفیت سود نیز به نوعی تحت تاثیر این ویژگیها و نوع فعالیت متفاوت سازمانها قرار میگیرد . با توجه به تعریف چرخه عملیاتی میتوان چنین استدلال نمود که طولانی تر بودن چرخه عملیاتی موجب طولانی شدن فاصله زمانی تبدیل اقلام تعهدی به جریانات نقدی میشود که این امر موجب کاهش دقت پیش بینی اقلام تعهدی و کاهش کیفیت گزارشگری مالی میشود.

گوئتنر(1944) 2، رنجن (1998 )3 ، تئو و دیگران(1998) 4 ، نشان می دهند که اقلام تعهدی جاری ، عامل اساسی در جابجایی سود بین دورههای جاری و آینده و طبقه بندی اقلام تعهدی به جاری و غیر جاری می باشند (کیم و همکاران (5 2003 و طبقه بندی اقلام تعهدی به جاری وغیر جاری بستگی به تعریف چرخه عملیاتی دارد . دیچو و دیگران (1998) نشان میدهند که توانایی سودها برای پیش بینی جریانات نقدی آینده به چرخه وجه نقد عملیاتی شرکت بستگی دارد . (کوهن(2004 6 دیچو و دیچو 20027 بین کیفیت گزارشهای مالی و طول چرخه عملیاتی رابطه منفی پیدا کردند . به اعتقاد آنها چرخه عملیاتی طولانی تر نشان نشان دهنده عدم اطمینان بیشتر ، خطای در برآورد بیشتر و بنابراین کیفیت گزارشگری مالی پایین تر میباشد .

از منظر درون سازمانی توانایی پیش بینی نتایج فعالیتهای آتی، خصوصا جریان نقدی اداره امور را در کاراترین شکل خود ممکن میسازد و به اتخاذ تصمیمات بهینه عملیاتی، سرمایه گذاری، تامین مالی منجر میشود از طرف دیگر بسیاری از تصمیمات استفاده کنندگان برون سازمانی نیز مبتنی بر اطلاعات جریانهای نقدی آتی است.بنابراین در بین موضوعات تحقیق در حسابداری و مدیریت مالی ، شاید چیزی محرک تر از کیفیت سود نباشد . کیفیت سود، میزان تداوم سود شرکت میباشد و این تداوم تابعی از تعهدات میباشدکه تعهدات را میتوان تغییر در داراییهای غیر نقدی پس از کسر بدهیها تعریف کرد.
از جمله مواردی که در پیش بینی سود از آن استفاده میشود سود و کیفیت سود و به طور جزئی تر کیفیت اقلام تعهدی است که تاثیر بسزایی در پیش بینی جریانهای نقدی آتی دارند. کیفیت سود که شاید بهتر باشد گفت کیفیت بخش تعهدی سود به اقلام تعهدی بستگی دارد واقلام تعهدی نیز که خود به اختیاری و غیر اختیاری مجزا میشوند کیفیتشان به برآورد اقلام آن بستگی دارد.

 

دانلود این فایل

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید
چهارشنبه 96 تیر 21 , ساعت 5:27 عصر

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

توجه : این فایل به صورت فایل PDF (پی دی اف) ارائه میگردد

سمینار برق بررسی مدولاسیون های CPM چند شاخصی (multiدرh) و چند دامنه ای (multiدرamplitude) با word دارای 137 صفحه می باشد و دارای تنظیمات و فهرست کامل در PDF می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل پی دی اف سمینار برق بررسی مدولاسیون های CPM چند شاخصی (multiدرh) و چند دامنه ای (multiدرamplitude) با word کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی ارائه میگردد

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی سمینار برق بررسی مدولاسیون های CPM چند شاخصی (multiدرh) و چند دامنه ای (multiدرamplitude) با word،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن سمینار برق بررسی مدولاسیون های CPM چند شاخصی (multiدرh) و چند دامنه ای (multiدرamplitude) با word :

سمینار برق بررسی مدولاسیون های CPM چند شاخصی (multiدرh) و چند دامنه ای (multiدرamplitude) با word

لطفا از این در راستای تکمیل فایلات خود و در صورت کپی برداری با ذکر منبع استفاده نمایید.

چکیده

مدولاسیون فاز پیوسته (CPM) دو خاصیت عمده دارد که زمینه ساز استفاده های وسیع از آن گردیده است. نخست آنکه سیگنال فرستاده شده هیچ تغییری در دامنه خود ندارد (پوش ثابت دارد). مزیت دوم CPM بهره مند بودن آن از راندمان توان و پهنای باند است. یک قالب ویژه CPM با سه پارامتر تعیین می گردد: اندازه الفبای داده، شاخص وطول مدت زمان شکل پالس فرکانس. با انتخاب دقیق این مولفه ها می توان کارایی توان (حد اقل فاصله ها) و طیف سیگنال را کنترل کرد. این مورد CPM را بسیار تطبیق پذیر و همه کاره و به لحاظ طیفی مساعد می نماید. اما طبیعت پوش ثابت سیگنال بدین معناست که سیگنال غیر خطی است. این موضوع سبب پیچیدگی دمدولاسیون و مشکلات همزمان سازی سیگنال می شود. بنابراین در این حوزه علاقه مندی و هدف یافتن راه هایی می باشد تا پیچیدگی گیرنده بدون قربانی کردن در حوزه راندمان توان / آشکارسازی محقق شود. با بیان روش نمایش خطی که از ایده های بسیار جالب برای نمایش سیگنال CPM می باشد، جستجو در روش های تحقق آشکارسازهای شبه بهینه ساده انجام می شود. البته این مجموعه از نگاه کلی نیز به مدولاسیون h – چندگانه و مدولاسیون چند دامنه ای به جهت افزایش بیشتر کارایی طیفی می نگرد و در مورد CPM چند دامنه ای که شامل مدل و یا ساختار ریاضی و صور فلکی چند دامنه ای بوده و شامل زاویه دید کاربردیی از آن و همچنین نگرشهای هم راستای آن – حذف پوش ثابت CPM – می باشد، افق دید را به ابتکارات جدید انجام گرفته در CPM برای تغییر دلخواه در مصالحه توان / پهنای باند می گشاید.

مقدمه

در این مجموعه کوشش شده است تا درقسمت اول آن نمای کلی از خصوصیات و کاربرد های گوناگونی که CPM با h چندگانه داراست، به رشته تحریر درآید. در نخستین گام تجزیه به شکل PAM مدولاسیون فاز پیوسته با h چند گانه به عنوان بحثی زیربنایی بیان می شود. این تجزیه به شکل جملاتی عمومی می باشد که خود تابعی از اندازه الفبا، شاخصهای مدولاسیون و پالس فاز در یک آرایش خاص از CPM می باشد. تعداد پالسهای مورد نیاز برای ساختن دقیق سیگنال نسبت به طرح های h تکی افزایشی نشان می دهد که خود متناسب با تعداد شاخصهای مدولاسیون می باشد. پس از آن تقریبی ارایه می شود که به طور قابل ملاحظه ای تعداد پالسهای سیگنال را کاهش می دهد و نیز خطای میانگین مربع را برای یک مجموعه دلخواه از شاخصهای مدولاسیون، حداقل می کند.

سپس در مورد یک گیرنده MLSE بهینه و جدید برای CPM با h- چندگانه بحث می شود که برمبنای نمایش PAM پایه ریزی شده است. نیز چهار رویکرد مختلف برای ساختن گیرنده های غیر بهینه ای که به طور قابل ملاحظه ای تعداد جملات سیگنال را می کاهند، ارائه می شود. این تکنیکها را برای دو آرایش h چند گانه که امروزه مورد استفاده دارد،بکار برده و عملکرد گیرنده را با شبیه سازیهای کامپیوتری محاسبه می کنیم. بعنوان یک نمونه حالتهای ترلیس از 512به 32 و تعداد فیلترهای منطبق را از 96 به 3کاهش می یابد، که این امر تنها با تنزلی معادل 0/7dB انجام می شود. شبیه سازیها نشان می دهند که این کاهشها در پیچیدگی مزیت عملکرد آرایش های CPM با h- چند گانه نسبت به h تکی راحفظ می کنند. بخش اول این مجموعه بدین ترتیب به پایان می رسد. در بخش دوم وارد مبحث ARTM CPM رده 2 می شویم. ARTM یک مدولاسیون فاز پیوسته پاسخ جزئی با دو شاخص مدولاسیون می باشد که بعنوان استاندارد IRIG106-04 برای دور سنجی در علوم هوانوردی اتخاذ شده است. این شکل موج بدین خاطر انتخاب شده که تقریبًا به سه برابر کارایی طیف فرکانسی PCM/FM دست می یابد. هرچند که گیرنده بهینه به 128 فیلتر منطبق – با مقدار حقیقی – نیاز داشته و مسیر حالت شکل موج را با یک ترلیس 512 حالته و 2048 شاخه ادامه می دهد. تکنیکهای کاهش پیچیدگی گوناگونی به کار برده شده و نتایج افت در کارایی آشکار سازی به لحاظ کمی معین شده است. نشان داده شده که ترلیس 512 حالته کامل برای دستیابی به کارایی مطلوب آشکار سازی نیاز نمی باشد: دو وضعیت 32 حالته مختلف می یابیم که با 0.05dB اختلاف نسبت به حالت بهینه کار می کند. دو وضعیت 16 حالته مختلف می یابیم که با 0.1dB اختلاف نسبت به بهینه کار می کند و یک وضعیت 8 حالته که با 1/05dB اختلاف نسبت به بهینه عمل می کند. نتایج نشان می دهند که برای دستیابی به یک پیچیدگی حالت داده شده، ترکیبی مناسب از دو یا چند تکنیک کاهش پیچیدگی، عموماً به عملکرد بهتری از استفاده یک تکنیک کاهش پیچیدگی می انجامد. سپس به جهت مقایسه ای بین گیرنده های همدوس یا همزمان و نا همدوس یا غیر همزمان یک گیرنده ناهمدوس CPM پاسخ جزیی M سطحی و h چند گانه که براساس اصل تخمین دنباله بر مبنای الگوریتم ویتربی (VA) عمل می کند؛ ارایه می شود. اما یک کاهش قابل ملاحظه در پیچیدگی را نسبت به گیرنده بهینه همدوس تخمین دنباله با احتمال ماکزیمم (MLSE) عرضه می دارد. عملکرد گیرنده با شبیه سازیهای کامپیوتری بدست آمده که نشان از افت 1 تا 6 dB نسبت به گیرنده MLSE برای آرایشهای CPM دارد. این گیرنده در کاربرد هایی که کاهش پیچیدگی و استفاده از سخت افزار موجود مد نظر است، قابلیت خود را نشان می دهد.

 

 

 

 

دانلود این فایل

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید
<   <<   6   7   8   9   10   >>   >

لیست کل یادداشت های این وبلاگ