سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دانش، زندگی و درمان است [امام علی علیه السلام]
 
چهارشنبه 96 تیر 21 , ساعت 5:26 عصر

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

گزارش کار آشنایی با چوب با word دارای 11 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد گزارش کار آشنایی با چوب با word کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی گزارش کار آشنایی با چوب با word،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن گزارش کار آشنایی با چوب با word :

گزارش کار آشنایی با چوب با word

گزارش کار
سرفصلها
1- خواص چوب
2- انگیزه انتخاب چوب

3- طرح انتخابی و هدف انتخاب
4- روش کشیدن طرح روی چوب
5- انتخاب اندازه کادر نسبت به طرح

6- ضربه زدن دور قاب
7- ضربه زدن حاشیه کار
8- کندن زمینه
9- روش کار و ابزار مورد استفاده
10- پرداخت و رنگ‌آمیزی

آشنایی
در اولین روز آشنایی با استاد، ایشان ما را با انواع چوب و ابزار مانند مغارها، مغار تخت، باز، گلویی و ; آشنا کردند و طرز ضربه زدن به چوب با مغار کندن چوب را با یک تکه چوب کوچک آغاز کردیم و کمی هم در مورد خواص انواع چوبها با ما صحبت کردند.
همینطور بعضی از ابزار مربوط به این کار و چند نوع چوب را از نزدیک به ما نشان دادند تا مقدمه‌ای شود برای جلسات بعدی کار.
در روز نخست استاد با ما در مورد عرفان کار با چوب و چگونگی درآمیختن کار با عرفان، سخن گفتند.

1- خواص چوب:
1) توسکا:
چوبی است جنگلی که زمان رویش آن فصل بهار می‌باشد برون چوب مشخصی ندارد و از درون و برون مایل به صورتی می‌باشد و از خانواده پهن‌برگان می‌باشد و دارای الیاف صاف و ظریف می‌باشد نسبت به رطوبت مقاوم ولی نسبت به گرما و سرمای متناوب چندان مقاومت ندارد و از آن در معرق هم استفاده می‌شود.
2) نراد:

چوب نرم و خوش‌دستی است که با استفاده از تیغ جراحی به راحتی کنده می‌شود و خستگی کندن با مغار را ندارد به علت صمغ زیاد و گره‌هایی که در آن وجود دارد در بسیاری از موارد کار با آن مشکل می‌باشد و به علت درآمدن گره از سطح کار یا باید گره را برداشت و جای آن چوب قرار داد یا از چسب رازی برای چسباندن آن استفاده کرد. به علت داشتن صمغ زیاد بید خورده نمی‌شود و رطوبت زیاد باعث تاب برداشتن سریع آن می‌شود.

2- انگیزه انتخاب چوب:
جنس چوب کار اول جنگلی بوده که برای یادگیری بهتر منبت و به پیشنهاد استاد انتخاب شده است و ابعاد آن 42 × 25 سانتیمتر بوده و به عمق cm1 می‌باشد.
برای کار دوم از چوب نراد استفاده شده و انگیزه انتخاب این چوب این بوده که بتوانیم در این کار از مغارهای مختلف از تیغ استفاده کنیم و چون این چوب بسیار نرم و متناسب برای استفاده از تیغ می‌باشد از این چوب استفاده کرده‌ایم و ابعاد این کار cm40 × 19 و به عمق cm1 می‌باشد.
3- طرح انتخابی و هدف انتخاب:

طرح ابتدایی شامل دو عدد گل هشت پر در وسط و 12 عدد برگ در اطراف آن می‌باشد و چون اولین کار من بوده است این طرح را انتخاب کردم چون باید کار کند. کاری را از کمترین سطح شروع کرده و به بالاترین سطح برسیم چون در غیر اینصورت سطحهای بالایی پریدگی می‌شود.
کار دوم تصویر یک سرباز هخامنشی می‌باشد که به خاطر علاقه شخصی به این طرح و همینطور پیشنهاد استاد انتخاب شده است.
4- روش کشیدن طرح روی چوب:

طرح کار اولیه چون به صورت قرینه نبوده کل طرح را روی کاغذ پوستی اجرا کرده روی چوب پیاده کرده‌ام.
در مورد کار دوم هم روش کار به همین صورت یعنی به صورت کار نخست بوده است.

5- انتخاب اندازه کادر نسبت به طرح:
در کار اول طرح موردنظر را در وسط قرار داده و برای آن در چهار طرف، کادر ساده یک سانتی‌متری در نظر گرفته‌ایم که از قسمت بیرونی دارای انحنای کمی می‌باشد و اندازه طرح cm33 × 20 می‌باشد.
در کار دوم طرح را طوری روی چوب انداخته‌ام که از قسمت بالا دارای فضای خالی بیشتری می‌باشد و دارای قابی از چهار طرف با طرح سنگی می‌باشد و اندازه طرح cm27 × 12 می‌باشد.

6- ضربه زدن دور قاب:
برای ضربه زدن دور قاب ابتدا به صورت کادری ساده به وسیله مغار 6 و 10 میلی ضربه می‌‌زنیم از مغار 6 برای قمست پود کار که تراکم بیشتری دارد و برای قسمت راه چوب از مغار 8 و 10 میلی استفاده می‌کنیم برای کار ابتدایی دور قاب انتخابی cm1 می‌باشد و برای کار دوم دور قاب cm2 × 5/1 می‌باشد.
7- ضربه زدن حاشیه کار:

برای ضربه زدن دور تمامی برگها از مغار باز و نیم‌باز و برای شیار داخل برگها از مغار شفره استفاده می‌شود برای کندن قسمت داخلی برگ از مغار نیم‌باز و برای گلبرگها از مغار نیم‌باز به طوریکه گلبرگها به صورت پله‌ای روی یکدیگر قرار می‌گیرد خالی می‌کنیم برای کاسبرگ وسط گل از مغار گلویی بسته برای خالی کردن داخل آن استفاده می‌شود.

برای کار دوم برای دور قسمت تنه و مو و ریش از مغار باز و نیم‌باز استفاده می‌شود برای دور کلاه و خطوط آن و گردن و بینی از مغار تخت استفاده می‌شود خطوط روی کلاه را به صورت مساوی خط کشیده و با تیغ 7 و 8 خالی می‌کنیم.
8- کندن زمینه:

برای کندن زمینه در کار اول از مغار تخت و نیم‌باز استفاده کردم کندن زمینه نسبت به قطر در کارهای مختلف متفاوت است و عمق این کار cm1 و به صورت یکنواخت می‌باشد.

در کار دوم برای کندن زمینه از مغارتخت استفاده شده و برای صاف کردن آن از دسته تیغ شماره 4 و تیغ شماره 22 استفاده شده است و علت استفاده از تیغ در چوب نراد نرمی چوب نراد و سهولت در کندن می‌باشد.
9- روش کار و ابزار مورد استفاده:
برای کندن برگها از مغار نیم‌باز شروع به کندن سطح برگها کرده و از کوچکترین سطح به بزرگترین سطح می‌رویم و برگها را به صورت پله‌ای و زیر هم قرار می‌دهیم و بعد از کندن با مداد شکل شیارها را روی برگها کشیده و با استفاده از شفره آنها را می‌زنیم و با تیغ شماره 24 و 15 روی آنرا پرداخت می‌کنیم.
برای کندن گلبرگها از مغار نیم‌باز از کوچکترین سطح به بالاترین سطح رفته و برای پرداخت از تیغ شماره 15 و 24 استفاده کرده و تیزی آن را گرفته حالت گرد به آن می‌دهیم. بعد گلبرگها را به دو قسمت تقسیم کرده شیاری به 2 طرف آن دادیم که حالت طبیعی به خود بگیرد.

برای قسمت ریش و سبیل و قسمت بالایی موی سرباز از مغار شفره برای شکل‌دادن و فرم‌دهی استفاده می‌شود و برای قسمت انتهایی موی سرباز از مغار گلویی بسته به صورت دایره دایره ضربه زده و شبیه کاما، با مغار زده و با استفاده از تیغ شماره 15 شروع به پرداخت به طوریکه قسمت تیزی و جدا کردن قسمت یک فر مو از قسمت دیگر مشخص شود و داخل آن را با سنباده 120 پرداخت نموده تا حالت گردی و خوش‌ فرم شود. برای قسمت ابروی این کار ابرو را از ابتدای پیشانی بامداد کشیده و تا انتهای گودی صورت که مربوط به چشم می‌باشد می‌کشیم و با مغار نیم‌باز صورت ضربه می‌زنیم قسمت بینی و چشم این سرباز فقط از تیغ شماره 15 استفاده کردم چون اگر از مغار استفاده می‌شد کار کاملاً شکسته شده و ترمیم آن با مشکل مواجه می‌شد.

قسمت لب این سرباز چون پایینتر از سبیل و بالاتر از ریش قرار گرفته است آن هم از تیغ شماره 15 استفاده می‌شود و سوراخ بینی این کار با تیغ شماره 15 انجام می‌شود ولی اگر در این زمینه پیشرفتی از قبل داشتم با مغار قلمزنی گلویی بسته خالی می‌کردم در قسمت گردن این کار پایینترین سطح کار می‌باشد و دو طرف آن را با مغار تخت که ضربه زدیم با تیغ شماره 15 شروع به پرداخت و گرد کردن می‌نماییم. قسمت لباس این سرباز ابتدا با مغار تخت 6 میل آن را از

قسمت انتهایی لباس به قسمت بالایی که متصل به یقه می‌باشد حالت دوار، گرد می‌نماییم و یقه لباس را با تیغ شماره 22 از لباس جدا کرده و با مغار بافت آن را بافتدار می‌نماییم. بعد از این مرحله در مرحله آخر چشم را کار می‌کنیم. به اینصورت که فقط با تیغ شماره 15 قسمت پلک بالا را از پلک پایین جدا می‌کنیم تا گردی داخل چشم مشخص شود و با مداد گردی چشم را کشیده و کار در این قسمت تمام می‌شود.

بعد از این مراحل کار، شروع به پرداخت کردن خود طرح می‌نماییم چون چوب نراد بسیار نرم می‌باشد از سنباده 60 و 80 استفاده نمی‌شود و از سنباده 120 برای پرداخت اولیه و از 360 برای نرمی و لطافت کار استفاده می‌شود در قسمت زمینه کار 1×3 سانت از بالا به پایین آن را خط‌کشی می‌نماییم و در قسمت اول cm1 و در قسمتهای بعدی cm3 جدا می‌کنیم بعد این خطوط را تا پایین ادامه می‌دهیم که حالت آجری پیدا کند بعد با مغار تخت روی آن را به صورت دقیق ضربه می‌زنیم.

 

برای روی قاب ابتدا خطوطی به صورت طرح سنگفرشی روی قاب کشیده و با استفاده از تیغ شماره 15 دو طرف آن را حدوداً m1 شیار می‌دهیم که اندازه این سنگها با یکدیگر برابر نیستند.

10- پرداخت و رنگ‌آمیزی:
برای برگها از رنگ تیره و زمینه متوسط و قسمت گلبرگ هم نیز از رنگ شفاف استفاده می‌شود.
برای سرباز از مو کلاه ریش و سبیل از همرنگی تیره و زمینه کمرنگ و قاب کمرنگتر استفاده می‌شود.
تینر 2 پیمانه + سیلر 1 پیمانه سیلر

تینر 2 پیمانه + کیلر 1 پیمانه کیلر
2 پیمانه تینر + 1 پیمانه نیم‌ پلی‌استر
سپاسگذاری
در پایان از استاد گرانقدر آقای مجمع صنایع که در انجام کارها و تمامی مراحل کار ما را یاری و همراهی نمودند نهایت تشکر و قدردانی را داریم و از خداوند متعال سلامتی و موفقیت روزافزون ایشان را خواستاریم.

گزارش کار

استاد راهنما : آقای مجمع صنایع
دانشجوی کارشناسی صنایع دستی (تخصصی چوب)
مریم کریمی کوتنایی
ورودی 81
اسفند 85

 

دانلود این فایل

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید
چهارشنبه 96 تیر 21 , ساعت 5:25 عصر

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

تضمین کالا در تجارت بین الملل آلمان انگلیس ایتالیا فرانسه ایالت متحده و ایران با word دارای 37 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد تضمین کالا در تجارت بین الملل آلمان انگلیس ایتالیا فرانسه ایالت متحده و ایران با word کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی ارائه میگردد

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی تضمین کالا در تجارت بین الملل آلمان انگلیس ایتالیا فرانسه ایالت متحده و ایران با word،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن تضمین کالا در تجارت بین الملل آلمان انگلیس ایتالیا فرانسه ایالت متحده و ایران با word :

تضمین کالا در تجارت بین الملل آلمان انگلیس ایتالیا فرانسه ایالت متحده و ایران

 

تضمین کالا در تجارت بین الملل

بررسی موضع حقوقی آلمان ، انگلیس ، ایتالیا ، فرانسه ، ایالت متحده و ایران

قسمت اول ـ حفظ یا ذخیره ، مالکیت در تجارت بین الملل

بایعی که در تجارت بین الملل مایل است کالا را به طور نسیه و غیر نقدی به مشتریانش تحویل دهد ، مرتباً با این سوال روبروست که بهترین شیوه تضمین طلبش در رابطه با ثمن معامله چیست ؟ غیر از شکلهای معمولی تضمین و وثیقه که در ارتباط با شکلهای متعارف پرداخت و تامین اعتبار در تجارت بین المللی است ، شرط حفظ مالکیت معمول ترین شیوه ای است که بایع می تواند با آن در مقابل عدم پرداخت ثمن حمایت شود . این شرط چنین است که مشتری تنها وقتی مالک می شود و تمامی حقوق مربوط به کالای خریداری شده را دارا می گردد که ثمن را به طور کامل پرداخته باشد .

مقررات مربوط به تضمین پرداخت ثمن تا تاریخ از لحاظ بین المللی یکنواخت نیست : راه حلهای موجود قانونی از کشوری به کشور دیگر تفاوت می کند و برداشت ثابتی از آن وجود ندارد ، یکی از دلائل این اختلافات شاید مربوط به این واقعیت باشد که حقوق مربوط به انتقال مالکیت اموال منقول یکی از ساختارهای عمده و اساسی هرنظام حقوقی است و بدین جهت یکنواخت نمودن آن مشکل می باشد . در عمل رابطه نزدیک میان مقررات تضمین پرداخت ثمن و مقررات ورشکستگی و افلاس و بطور کلی تضمین دین و اعتبار مانع مهمتری است . در نتیجه معیارهای مختلفی که در هر نظام حقوقی وجود دارد ، هماهنگ نمودن مقررات و یکنواخت کردن آنها در این زمینه بدون اشکال نخواهد بود

بدین ترتیب کسانی که در تجارت بین المللی دخالت دارند باید با شکلهای مختلف تضمین کالا که در هر کشوری اعمال می شود هماهنگ گردند .

در موقعیت های بسیاری مثلاً در تحویل کالا در آلمان ، جایی که مقررات مربوط به تضمین ثمن به شدت پیشرفته است ، توجه یا بی توجهی به شکلهای تضمین می تواند شرایط قراردادی معاوضه را به طور جدی تحت تاثیر قرار دهد . به علاوه شرط خاص مربوط به تضمین کالا معمولاً بطور جداگانه در جریان توافق معین نمی شود ، بلکه در شرایط قراردادی استاندارد مربوط به بایع گنجانده می شود .استفاده از شرط “درست ” ، “نادرست” یا عدم درج شرطی مربوط به تضمین ثمن می تواند نتایج بسیار متفاوتی را به همراه داشته باشد و بایع در صورت عدم استفاده از امکانات موجود تضمین در صحنه تجارت بین المللی بخاطر عدم آگاهیش پیامدهای ناگواری را متقبل می شود .

بنا بر این هر تاجر محتاطی توجه خواهد کرد که تا حد ممکن امکانات موجود تضمین در قرارداد صادراتش لحاظ شود ، از همین رو ، مسئله تضمین کالا بخش مهمی از توصیه هایی است که در ارتباط با مفاد قرارداد صادرات به بایع ارائه می شود .

حفظ یا ذخیره مالکیت به عنوان تضمینی در مقابل ورشکستگی و افلاس در مواقعی که مشتری قبل از تادیه ثمن معامله و رشکسته یا مفلس می شود تضمین کالا در را بطه با حمایت از با یق اهمیت خا صی می یابد . توافق معتبر درباره نگهداری و حفظ مالکیت مقرر می کند که بایع حق دارد هر مقدار از کالا را که نزد خریدار باقی مانده مطالبه کند ، یا این که بایع برای استیفاء ثمن پرداخت نشده معامله حقوق دیگری دارد . طلبهای مربوط به کالای تحویل شده در صورت افلاس و ورشکستگی ، اصولا از حق تقدم و امتیازی برخودار نیستند و حداکثر به نسبت بخش پرداخت شده ثمن سهمی به آن تعلق می گیرد البته مشروط به آنکه چنین پرداخت یا توزیعی اساساً ممکن باشد ، بنا بر این بسیار مفید خواهد بود اگر تسلیم کننده کالا بتواند بی درنگ از تضمین مقرر شده ، در رابطه با کالای تحویل شده استفاده کند .

اگر با دقت بیشتری به این مسئله نگاه کنیم در می یابیم که تضمین حفظ مالکیت در مقابل خود مشتری بکار نمی رود ، زیرا وی پس از ورشکستگی از دایره کسانی که درگیر و دخیل می باشند کنار می رود . بایع که نفعش در استیفاء طلبش از کالای خودش ، به صورت مقدم می باشد ، در چنین مواردی غالباً در تعارض با دیگر طلبکاران است ، طلبکارانی که نفعشان در احتساب کالا در چهار چوب جریان ورشکستگی است بنا بر این سئوال اساسی در باره قواعد مربوط به حفظ مالکیت ، که در هر نظام حقوقی باید یافت شود این است که آیا این قواعد وضعیت ممتاز حقوقی ایجاد می کنند که در مقابل همه قابل استناد است ، یا این که وضعیت ممتاز تنها در رابطه طرفین قرارداد اثر دارد ، به عبارت دیگر تنها در مقابل مشتری موثر است ؟ تنها در صورت اول است که این قواعد حق خاصی را در صورت ورشکستگی مشتری اعطاء می کنند به عبارت دیگر شرط حفظ مالکیت که اثری محدود به طرفین دارد عموماً در ورشکستگی بی ارزش می باشد و به همین جهت به عنوان شکلی از تضمین نامناسب می باشد

نوع فایل: word

سایز:23.6 KB

تعداد صفحه:37

 

 

 

 

دانلود این فایل

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید
چهارشنبه 96 تیر 21 , ساعت 5:23 عصر

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

مقاله ارائه چارچوب شناسایی و تعیین معیارهای انتخاب تأمینکننده با رویکرد سبز در صنایع پتروشیمی، مطالعه موردی: شرکت پتروشیمی اصفهان با word دارای 9 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله ارائه چارچوب شناسایی و تعیین معیارهای انتخاب تأمینکننده با رویکرد سبز در صنایع پتروشیمی، مطالعه موردی: شرکت پتروشیمی اصفهان با word کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله ارائه چارچوب شناسایی و تعیین معیارهای انتخاب تأمینکننده با رویکرد سبز در صنایع پتروشیمی، مطالعه موردی: شرکت پتروشیمی اصفهان با word،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله ارائه چارچوب شناسایی و تعیین معیارهای انتخاب تأمینکننده با رویکرد سبز در صنایع پتروشیمی، مطالعه موردی: شرکت پتروشیمی اصفهان با word :

خصه

امروزه محیط زیست و ضرورت حفاظت مطلوب و گسترده از آن دیگر نمیتواند وابسته به سلیقه کشورها باشد، بلکه اهمیت و ضرورت توجه به آن از مرزهای هر کشور فراتر رفته و به یک موضوع مهم بینالمللی مبدل شده است، در این میان بنگاه-های اقتصادی نیز به منظور مدیریت منابع طبیعی موجود نیازمند گسترش موثر چشمانداز خود از شیوههای سازگار با محیط زیست برای رفتن به آن سوی مرزهای سازمانی خود هستند. یک راه که آنها میتوانند این فعالیت را بصورت کامل از دیدگاه عملیاتی و راهبردی انجام دهند از طریق شیوهها و برنامههای مدیریت تأمین زنجیره تأمین سبز میباشد. این مقاله میکوشد با استفاده از کارشناسان خبره، اطعات خرید و تأمینکنندگان شرکت پتروشیمی اصفهان، چارچوب سازمان یافتهای برای شناسایی و تعیین معیارهای انتخاب تأمین کنندگان با رویکرد سبز در پتروشیمی اصفهان ارائه نماید. در انتها پژوهش معیارهای یادشده در دو گروه اقتصادی شامل 5 معیار و زیست محیطی شامل 3 معیار تعیین و معرفی میگردند.

کلمات کلیدی: مدیریت زنجیره تأمین سبز، معیارهای انتخاب تأمین کننده، صنعت پتروشیمی.

.1 مقدمه

در حال حاضر، شرکتها مدت زیادی است که به این مسئله و اهمیت آن پی بردهاند که برای اینکه بتوانند در صحنههای رقابت جهانی دوام بیاورند و با چهرهای موفق ظاهر شوند نیاز دارند عواملخاصّی از قبیل کیفیت محصوت و کیفیت روندهای اجرایی و تولیدی سازمانی را در ساختار و محصوت خود بهحدّمطلوب و مورد قبولی برسانند. حال آن که رمز موفقیت در رسیدن به این اهداف این است که بتوانند بر روی فعالیتهای اصلی خود و اهداف اصلی سازمان تمرکز بیشتری داشته باشند. لذا در راستای تحقق این اهداف، بسیاری ازمدیرانِسازمانهای بزرگ تصمیم گرفتند فعالیتهایی را که اهمیت استراتژیک چندانی برای سازمان ندارند به منابع بیرون از سازمان واگذار نمایند. با چنین اقدامی، مدیریت و در همان راستا کارکنان میتوانند بر روی فعالیتهایی در سازمان که بر روی عوامل مذکور تأثیر مستقیم دارند، تمرکز بیشتری داشته و به نحو مطلوب آنها را به انجام برسانند. اما در جریان یک فرآیند برونسپاری مسائل مختلفی که می تواند در برگیرنده دامنه وسیعی باشد مد نظر قرار می گیرد که از جمله آنها انتخاب سرویسدهندگان و نوع الگوریتم انتخاب و

بسیاری از عوامل و رویههاست که از جمله مسائل و دغدغه های فکری مدیران می باشند .[1] این روزها برونسپاری، سفارش دادن فرآیند کسب و کار به بخش سوم، از مهمترین راهبردها به منظور جلوگیری از هزینههای اصلی در مدیریت زنجیره تأمین مانند هزینههای نیروی انسانی و تولید میباشد .[7] از سوی دیگر با تغییرات الزامات زیستمحیطی، تأثیر عملیاتهای تولیدی، افزایش توجه به توسعه راهبردهای موثر مدیریت محیطزیست در زنجیره تأمین نیز مورد نیاز میباشد .[8]

شرکت پتروشیمی اصفهان نیز به عنوان یکی از صنایع مادر و مهم صنایع شیمیایی کشور، وظیفه خود در قبال محیطزیست را با اخذ گواهینامه زیستمحیطی ISO140001 آغاز و هم اکنون نیز با گسترش فعالیتهای برونسپاری تأمینقطعاتِ یدکی و تجهیزات مورد نیاز خود به پیمانکاران بر آن گردیده تا با شناسایی تأمینکنندگان سبز در حوزههای مختلف، برونسپاریهای سازمان را به این تأمینکنندگان سبز واگذار نماید. بدین منظور شناسایی و تعیین معیارهای انتخاب این تأمینکنندگان برای شرکت دارای اهمیت بایی میباشد، لذا هدف این پژوهش ارائه چارچوب شناسایی و تعیین معیارهای انتخاب تأمینکنندگان با رویکرد سبز در پتروشیمی اصفهان میباشد.

. 2 مدیریت زنجیره تأمین سبز

کرباسیان (1382) مدیریت زنجیره تأمین را شامل یک سری از دیدگاهها در جهت ایجاد یکپارچگی بین تأمینکنندگان، سازندگان و فروشندگان میداند به صورتی که وقتی محصول تولید شده توزیع میگردد به مقدار درست و در مکان و زمان درست به مشتری تحویل و در کنار آن رضایت کلیه مشتریان در زنجیره نیز تأمین میگردد .[2] اکبری و رفیعی (1386) عنوان میکنند که مدیریت زنجیره تأمین عبارتست از استفاده از تکنولوژی اطعات برای به کارگیری هوش خودکار در برنامهریزی و کنترل جریان زنجیره تأمین به منظور سرعت بخشیدن به عرضه کا، کاهش سطح موجودی، هزینه کل کمتر و در نهایت افزایش خدمات و رضایت مشتری .[3] نیلی پور طباطبائی و همکاران در سال 1391 اعم میکنند مـدیریت زنجیـره تـأمین نـوین نـه تنهـا بـه بررسـی راههای ترویج هزینه در سراسر کانالهـای عرضـه کـا وخدمات میپردازد، بلکه باید بین تقاضـای روز افـزون مشتریان برای ارائه خدمات بـه موقـع و کارآمـد موازنـه ایجاد کرده و از تحوت سریعی که در عرصه فنـاوری صورت میگیرد نیز، غافل نباشد. بـه عبـارتی، مـدیریت کارآمد زنجیره تأمین به یک شرکت امکان میدهـد تـا تولید و انتقال محصوت در کل مسیر تولید و توزیع را، از تــأمین مــواد اولیــه یــا قطعــات گرفتــه تــا قــرار دادن محصول تمام شده در اختیار مشتریان، هماهنـگ سـازد .[4] سریواستاوا در سال 2007 مدیریت زنجیره تأمین سبز را در نظر گرفتن مسائل زیست محیطی در مدیریت زنجیره تأمین شامل طراحی محصول، انتخاب و منبع یابی مواد، فرایند ساخت و تولید، تحویل محصول نهایی به مشتری و مدیریت محصول پس از مصرف و طی شدن عمر مفید آن تعریف می نماید .[9] چینیفروش و شیخ زاده (1389) خرید سبز، تولید سبز، بازاریابی سبز و لجستیک معکوس را مدیریت زنجیره تأمین سبز می دانند .[5] ی ( (2004 معتقد است که زنجیره تأمین سبز به یک چالش بزرگ تبدیل شده است ولیکن روند تولید محصوت سبز اجازه پیشرفت به سوی جامعه پایدار را فراهم میسازند .[10] مدیریت زنحیره تامین سبز به عنوان یک روش موثر برای کاهش عواقب منفی عملیات کسب و کار بر روی محیطزیست پدید آمده است .[11] سارکیس (2006) مدیریت زنجیره تأمین سبز را به ادغام عوامل زیستمحیطی طبیعی در مدیریت زنجیره تأمین توصیف می کند .[12] جی. دشموخ و هاری واسودوان در سال 2014 اعم میکنند تغییرات در شرایط محیطزیست، فشار افکار عمومی و قوانین زیستمحیطی در حال فشار وارد کردن برای تغییر در شیوههای تولید و کسب و کار هستند، ایشان تفاوتهای مدیریت زنجیره تأمین سنتی و مدیریت زنجیره تأمین سبز را در جدول زیر ارائه مینمایند :[8]

2 www.Aconf.ir

کنفرانس بینالمللی دستآوردهای نوین پژوهشی در

مدیریت، حسابداری و اقتصاد

The International Conference on New Research in Management, Accounting and Economy

جدول .1 تفاوتهای SCM و )-GSCMجی. دشموخ و واسودوان، (2014
×ردیف ×مشخصات × سنتیSCM × سبزSCM
1× ×اهداف و ارزشها ×اقتصادی ×اقتصادی و زیست محیطی
2× ×زیست محیطی ×رویکرد یکپارچه شده با ×زیست محیطی
×بهینه سازی ×اثرات
3× ×انتخاب تأمین کننده ×تعویض قیمت ×جنبه های محیط زیستی
×معیارها ×شرایط کوتاه مدت تأمین کننده ×شرایط بلند مدت
×روابط ×روابط
4× ×قیمتهای هزینه ×پائین ×با
× 5×سرعت و انعطاف پذیری ×با ×پائین

همچنین ایشان عناصر یک رویکرد زیستمحیطی سیستماتیک را: طراحی زیستمحیطی و طراحی برای محیط زیست، محیطزیست صنعتی، سیستمهای مدیریت زیستمحیطی، نظارت محصول، مسئولیت محصول توسعه یافته و تحلیل چرخه عمر معرفی میکنند. شکل.1 رویکرد زیستمحیطی سیستماتیک اشاره شده در مدیریت زنجیره تأمین را نشان می دهد:

مدیریت زنجیره تأمین سبز

تجزیه و تحلیل چرخه عمر نظارت بر محصول و سیستم مدیریتمحیطزیست بومیشناسی صنعتی و × طراحی زیست محیطی و
مسئولیت محصول توسعه
همزیستی صنعتی طراحی برای محیطزیست
یافته

شکل.1 رویکرد زیست محیطی سیستماتیک در مدیریت زنجیره تأمین (جی. دشموخ و واسودوان، (2014

 

دانلود این فایل

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید
چهارشنبه 96 تیر 21 , ساعت 5:22 عصر

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

مقاله پایان نامه سیستم گردش محصولات چاپی به روش افست با word دارای 165 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله پایان نامه سیستم گردش محصولات چاپی به روش افست با word کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله پایان نامه سیستم گردش محصولات چاپی به روش افست با word،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله پایان نامه سیستم گردش محصولات چاپی به روش افست با word :

پایان نامه سیستم گردش محصولات چاپی به روش افست

فهرست منابع:
1- استاندارد، کلیات مربوط به کاغذ و مقوا، تهران، کتابخانه مؤسسه ملی استاندارد، شماره 1826- 1357
2- استاندارد، قطع مواد کاغذ و فیلم، تهران، کتابخانه مؤسسه ملی استاندارد- 1345- صفحه 8
3- استاندارد ملی ایران، تهران، مؤسسه ملی استاندارد، شماره 157- 1354
4- افشار ایرج، صحافی سنتی، تهران، دانشگاه تهران- 1359- صفحه 84
5- افشار کامران مهاجر، راهنمای علمی صفحه‌آرایی کتاب، تهران، کتابخانه دانشگاه علامه طباطبائی- 1372- صفحه 51

6- اقبال، بهرام، تفکیک رنگ به روش فتولیتوگرافی و الکترونیک، تهران، ماهنامه صنعت چاپ، شماره 137- 1373- صفحه 30
7- بادامپور کبری، صحافی، تهران، شرکت چاپ و نشر ایران- 1375- صفحه 120
8- خجسته، عسگر، ویژگی‌های چند نوع کاغذ، تهران، راهنمای مشاغل چاپ- 1375- صفحه 350
9- دانستنیهایی درباره کاغذ، راهنمای مشاغل چاپ، تهران، ماهنامه صنعت چاپ- 1375- صفحه 352
10- دیباجی، عظیم، آیین کاربرد چسب در بسته‌بندی، تهران، مؤسسه ملی استاندارد- 1375- صفحه10
11- فرامرزیان، علی‌اصغر، چاپ ماشینی، تهران، مقاله دانشگاه هنر، دانشگاه الزهراء- 1372
12- علمداری، رمضان‌فرعی، راهنما و آموزش افست، تهران، انتشارات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی- 1376- صفحه 52
13- لباف، حمید، صحافی ماشین، تهران، ماهنامه صنعت چاپ، شماره 131- 1372- صفحه 23 و 24

14- محمدلو، حسین، خواص مرکب، تهران، ماهنامه صنعت چاپ، شماره 169- 1375- صفحه 50
15- مظاهری، رضا، معرفی ماشین‌های حروفچینی به روش عکاسی، تهران، ماهنامه صنعت چاپ، شماره 113- 1371- صفحه 42

تحت نظارت دانشگاه جامع علمی- کاربردی

پایان‌نامه دوره کارشناسی مدیریت و خدمات
چاپ و نشر

عنوان پایان‌نامه:
سیستم گردش محصولات چاپی به روش افست

فهرست مطالب
عنوان صفحه
مقدمه 1
فصل اول
روش چاپ 4
پیش از چاپ 5
فتولیتوگرافی 6

پردزاش،‌ تفکیک و تهیه فیلم الکترونیکی 11
پردازش، تفکیک و تهیه فیلم فتومکانیکی 16
چاپ، روش چاپ افست 18
انواع ماشین افست 20
پس از چاپ 24
صحافی ماشینی 25
صحافی سنتی 34

فصل دوم
تقسیم‌بندی محصولات چاپی به روش افست 38
فرم‌های تجاری 39
بروشور و پوستر 39
کتاب 41
دفاتر و دفترچه 46
سربرگ و پاکت 47
سررسید و تقویم 50
جعبه و بسته‌بندی 50

فصل سوم
عنوان صفحه

مواد اولیه مصرفی و گردش مواد و محصولات چاپی 54
کاغذ 55
ویژگی‌های چند نوع کاغذ پر مصرف 58
اندازه و محاسبات کاغذ 64
محاسبه حجم و وزن کاغذ 78
مرکب 86
خواص فیزیکی مرکب 86
سیالیت 87
چسبندگی 92
رابطه فیزیکی آب منبع افست با مرکب چاپ 97
مواد مصرفی در صحافی 98
چسب 98
طبقه‌بندی چسب‌ها 99

چسب‌های گرما سخت 100
چسب‌های گرما نرم 101
چسب‌های گرما ذوب و واکس‌ها 106
مفتول 109
نخ 109
گردش مواد و محصولات چاپی 109

به پاس زحمات فداکارانه و دلسوزانه
تقدیم
به گرامیترین، مادر عزیزم
که عشق و محبتش صفابخش روح و جانم می‎باشد.

مقدمه:

ارتباط یکی از مهم‌ترین نیازهای بشر می‌باشد. انسان از طریق ارتباط با دیگران به قابلیت و نوآوری در زمینه‌های گوناگون دست می‌یابد و زندگی اجتماعی خود را شکل می‌دهد. که در این تبادل از یک سو اندیشه‌های او را پربارتر می‌کند واز سوی دیگر تجربیات و دانش او به سایرین منتقل می‌گردد.دن خاطرات خود را با علایم و نشانه‌ها ثبت کرد که بتدریج با تبدیل و تکمیل این علایم خط اختراع شد. این اختراع تغییرات زیادی را در زندگی انسان‌ها ایجاد کرد و به عنوان یکی از مهمترین دستاوردهای بشر ثبت شد و از ارتباط مستقیم و رودررو بی‌نیاز گردید. دست نوشته‌های اولیه بر روی سنگ، چوپ و چرم انجام می‌شد. با افزایش جمعیت و توسعه علوم دست نوشته‌های کارآیی

قرار دهد. نخستین کوشش انسان در این راه حکاکی کلمات روی لوحه گلی بود. کوشش بعدی در راه چاپ، حک کلمات روی قطعات چوب و سفال بود که بی‌شک تمدنهای باستانی مشرق زمین تلاش عظیمی در راه تکثیر به کار بستند و تجریبات اندوختند.

پیدایش فنون جدید چاپ در اروپا همزمان با رنسانس اقتصادی و فرهنگی بود. ابتدا چاپ از طریق صفحات حکاکی شده انجام پذیرفت و سرانجام به دلیل مسائل و مشکلاتی که وجود داشت حروف متحرک گوتنبرگ اختراع شد با پیشرفت در دانش و علوم و فنون با تکمیل روش‌های چاپ، چاپ افست که بر پایه روش چاپ لیتو بود کامل گردید و در سال 1904 میلادی ابداع گردید که تا بحال در حال ابداع و کامل شدن تکنیک‌های مختلف در روش چاپ افست می‌باشد.
چاپ به روش افست برای چاپ انواع محصولات تجاری و فرهنگی کاربر دارد (شامل: اوراق، برگ‌های تجاری، کاتالوگ، پوستر، جعبه و بسته‌بندی- کتاب و انواع مجله و روزنامه)
روش چاپ افست وابسته به ملزومات دیگری است که بدون آن قادر به فعالیت نیست به عبارتی با هم لازم و ملزم می‌باشند ملزوماتی از قبیل: کاغذ، مرکب و سایر مواد مصرفی که با توضیح و ارتباط آنها با یکدیگر سعی به ارائه مختصات فنی درهر بخش به اختصار، هماهنگی مابین آنها روشن گردد.
برای تهیه این تحقیق از منابع مختلفی استفاده شده که در آخر این فصل پایان‌نامه آمده است. این تحقیق جمع‌آوری از مطالب کتب و مقالاتی بوده که حاصل تجربیات و فعالیت از گذشته تا حال تمامی افرادی است که برای تجلی این صنعت زحمت و کوشش فراوان کرده‌اند. امید است در این راه توفیقی حاصل شده باشد.

فصل اول

روش چاپ

در ابتدا لازم است قبل از وارد شدن به جریان گردش کار محصولات چاپی به روش افست توضیحاتی در مورد روش چاپ داده شود. چاپ و جریان به سه بخش عمده تقسیم می‌گردد.
1-بیش از چاپ Prepress2-چاپ PREE 3- پس از چاپ Post press
1- پیش از چاپ Pre pess
عملیات پیش از چاپ شامل مرحله‌ای می‌شود که از طرح اولیه شامل متن و عکس طی روش‌های مورد استفاده طرح اولیه در قالب فرم آم

اده جهت چاپ به وجود می‌آید.

اورژینال (متن عکس) فرم فیلم زینک

طرح اولیه باید بعد از انجام مراحل مختلف در طی عملیات پیش از چاپ به فرم تبدیل و آماده
چاپ گردد. این مراحل شامل چندین مرحله کاری به روی طرح اولیه و تهیه فرم نهایی جهت انتقال بر روی پلیت یا زینک می‌باشد که این مراحل به نام فتولیتوگرافی نامیده می‌شود.
1-1-فتولیتوگرافی

طرح اولیه در قسمت 1-تصویر یا عکس 2-متن می‌شود که در جریان کار لیتوگرافی با هم تلفیق شده و به صورت یک فرم واحد حاوی متن و تصویر می‌باشد.

همانطور که در نمودار دیده می‌شود طرح اولیه با دو شاخه یعنی متن و عکس تقسیم می‌گردد که هر کدام مراحل آماده سازی مختلفی را شامل می‌شوند.
2-1-متن
متن بعد از جمع آوری و آماده سازی اولیه برای گزارش به صورت دستی یا الکترونیکی ارسال می‌گردد. آماده سازی به صورت دستی که حروف چینی نامیده می‌شود توسط حروفچین انجام می‌شود حروفچین متن را با تناسب و اندازه و نوع مناسب چیده ودر فرم اصلی با توجه به فضای موجود (جای تصویر) در صفحه اصلی فرم بندی می‌نماید.

1-2-1- حروف‌چین با استفاده از حروف متحرک
در حروف چینی استفاده از حروف متحرک از لحاظ مدت زمان چینش و تنظیم متن وقت زیادی را به خود اشغال می‌نماید که امکان تهیه متن به صورت فوری قابل اجرا نخواهد بود.
بعد از حروف چینی، غلط گیری و تصحیح متن که در فرم یا صفحه تخصیص یافته انجام می گیرد.
حروف چینی دستی در تهیه متون ساده در سیستم چاپ مستقیم بیشترین کاربرد را دارد که با پیشرفت در حروف چینی و تایپ الکترونیکی توسط کامپیور محدود گردیده است.

2-2-1- حروف چینی با استفاده از دستگاه
حروف چینی توسط ماشین‌های حروف چین روش دیگر برای تهیه متن می‌باشد. حروف چینی به روش عکاسی با فتوکیپو زسیون یکی از روش‌های مورد استفاده در حروف چینی ماشینی می‌باشد در ماشین‌های حروف چینی فیلمی، قطعه فیلم یا کاغذ حساسی دارند که حروف به روی آن چیده می‌شود. این فیلم یا کاغذ را می‌توان پس از ظهور بر روی زینک منتقل کرد .
در حروف چینی با روش عکاسی فرد حروفچین کارهای خود را روی قطعات فیلم ارائه می‌دهد و به جای کار بر روی سطح صفحه‌بندی، به روی میز مونتاژ کار خود را به انجام می‌رساند تولید نهایی ماشین حروف چیزی از جنس کاغذ یا فیلم حساسی است که پس از پایان کار حروف چین می‌بایست ظاهر گردد.

این عمل با تکنیک‌های استاندارد تاریکخانه یا به صورت اتوماتیک و یا روش‌هایی که با توجه به نوع دستگاه در اتاق روشن امکانپذیر است انجام می‌گردد. پس از ظاهر نمودن فیلم کاغذ یا کاغذ حساس مطالب بار دیگر خوانده می‌شود و در صورت صحیح بودن آن صفحه بندی می‌گردد.
تایپ و حروفچینی امروزه توسط کامپیوتر و با وجود برنامه‌های نرم افزاری گوناگون در خصوص تایپ، ویرایش و صفحه بندی کاری ساده و پرسرعت می‌باشد که از زمان حجم کار کاسته و دقت وتنوع زیادی دارد.
3-1- عکس یا تصویر
بعد از تهیه تصاویر آماده شده طی مراحل گوناگون یا تصویر اورژینال برای چاپ آماده می‌گردد تا قابلیت برای مرحله بعدی ار یعنی چاپ داشته باشد. پردازش تصویر به دو روش به صورت فتومکانیکی و پردازش به صورت فتواللکترونیکی تقسیم می‌گردد.
1-3-1- پردازش تصویر به صورت فتوالکترونیکی

برای چاپ تصاویر تمام رنگی از چهار زنگ اصلی زرد، سایان، ماژنتا و سیاه استفاده می‌شود.
میلیون‌ها رنگ موجود در اورژینال می‌بایستی برای چاپ به چهار رنگ اصلی تفکیک گردند که برای هر کدام یک فیلم ترامه تولید می‌شود. این امر با کمک فیلترهای رنگی صورت می‌گیرد و به نام تفکیک رنگ شناخته می‌شود.
فرقی نمی‌کند که تفکیک رنگ به چه روشی صورت گیرد چون که قانونمندی فیزیکی فیلترهای رنگی ثابت است.

قبل از آنکه به این بحث ادامه دهیم خوب است که مختصری در مورد رنگ پایه توضیح دهیم. در اصل دو فضای رنگ پایه یا ابتدایی Primaries‌ شناخته شده‌اند .
یکی فضای رنگ افزایشی addtive‌ است که شامل رنگ‌های قرمزRed، آبی Blue‌سبز Green‌می‌باشد. در این فضای رنگ با افزایش مقدار رنگ‌ها به سفید نزدیک می‌شویم این سیستم عمدتا در سیستم‌هایی کاربرد دارد که خود منبع نور دارند و از موارد خاص این سیستم می‌توان تفکیک تلویزیون، عکاسی و نمایش فیلم را نام برد.
فضای دیگر رنگ کاهشی Substarative‌نام دارد که از سه رنگ اصلی زرد yellow‌، سرخ آبی Magenta‌ و سبز آبی cyan‌ تشکیل می‌شود.
این فضای رنگ در سیستم‌هایی کاربرد دارد که از خود نوری ندارند و نور را منعکس می‌نمایند. کاربرد ویژه آن در صنعت چاپ است. از آنجایی که در این فضا با افزایش رنگ‌ها به سیاه می‌رسیم و یا به عبارتی با کاهش رنگ‌ها به سفید یا بهتر بگوییم زمینه (مثل کاغذ) می‌رسیم به آن تفریقی می‌گویند.
در سیستم چاپ رنگ از یک رنگ چهارم یعنی سیاه Blak‌ نیز استفاده می‌شود. سیاه در اصطلاح تخصصی غیر رنگ نامیده می‌شود uncolour‌ سیاه جز رنگ‌های پایه در فضای رنگ نیست بلکه بر اساس مقدار سه رنگ زرد، سایان، ماژنتا محاسبه می‌شود.
سیاه در چاپ چهار رنگ عکس به اصطلاح به تصویر عمق depth ‌یا کنتراست Contrast‌می‌بخشد.
در شکل‌ زیر شمایی از رنگ‌های اصلی را می‌بینید.

شکل (1-1)
هر فیلتر رنگی برای تفکیک در واقع مکمل رنگ چاپ مورد نظر است هر فیلتر رنگ‌های متشکله خود را عبور می‌دهد و در عین حال رنگ مکمل را جذب می‌نماید. به عنوان مثال می‌توانیم فیلتر سبز را در نظر بگیریم.
سبز رنگ مکمل ماژنتا (سرخ آبی) است. فیلتر سبز اشعه‌های نوری منعکس شده و در سایان (سبزآبی‌) را از خود عبور می‌دهند و همزمان نور منعکس از ماژنتا را مانع می‌شود. بنابراین قسمت‌های اورژینال که به رنگ سایان وزرد هستند به روی فیلم اثر کرده و آن را سیاه می‌کنند و در عوض قسمت‌های به رنگ ماژنتا اورژینال از فیلم عبور نکرده و به روی این فیلم نیز نگاتیو خالی می‌مانند هنگامی که روی این نگاتیو، فیلم پوزیتو کپی می‌شود قسمت‌های سایان و زرد حذف و قسمت‌های ماژنتا ظاهر می گردند.

به همین ترتیب با فیلتر قرمز سایان و با فیلتر آبی فیلم زرد تهیه می‌گردد.
فیلم سیاه با سه بار نور دادن به سه فیلتر نام برده و بر روی یک نگاتیو آماده می‌گردد.
در شکل زیر شمایی ساده از کارکرد و فیلتر آبی مشاهده می کنیم.

شکل 2-1
2-3-1- پردازش، تفکیک رنگ، تهیه فیلم الکترونیکی
تفکیک رنگ از طریق اسکنر انجام می‌‌گردد. در اینجا توسط یک شاخه نور در اورژینال پیچیده شده روی سیلندر اسکنر خوانده می‌شود. انعکاس این نور در سیستم اپتیک دستگاه از فیلترهای آبی، قرمز، و سبز عبور داده می‌شود و هر یک شاخه نور به یک مبدل الکترونیکی نور Poto maltiplier‌ هدایت می‌شود. مبدل الکترونیکی نور نور مرئی را مطابق میزان روشنایی آن به جریانات ضعیف و قوی آنالوگ analog‌الکترونیکی تبدیل می‌نماید. سیگنال‌های تولید شده می‌توانند توسط واحدهای

پردازنده تک تک و یا به طور کلی تغییر داده شوند. این سیگنال‌ها که تصحیح شده و به صورت دیجیتال درآمده‌اند به سیستم اپتیک نویسنده (نور دهنده) هدایت می‌شوند تا دوباره به شاخه نور تبدیل شده و فیلم خام بسته شده روی سیلندر و قسمت خروجی را نور دهند.
بدین ترتیب بسته به ابعاد خروجی و ابعاد نهایی تصویر تک تک رنگ‌های تفکیکی از اورژینال خوانده شده تصحیح شده و روی فیلم نهایی نوشته می‌شوند. بر خلاف روش عکاسی که اورژینال به یکباره بر روی فیلم نهایی منعکس می‌کرد، این عمل در اسکنر در یک سیستم مدور فنری صورت می‌گیرد.

سیستم‌های اپتیک خواننده و نویسنده با هم به موازات سیلندرها حرکت می‌کنند و در حالیکه هر دو سلیندر هماهنگ می‌چرخند اسکنرها شامل دو قسمت خواندن اورژینال و ایمیج ستر هستند. قسمت دوم در یک محفظه تاریک قرار دارد. اسکنرهای جدید معمولا مجهز به واحد دیجیتال محاسبه رنگ بوده و شامل یک مونیتوررنگی کنترل تصویر و یک مونیتور ساده برای تنظیم و انتخاب فرامین هستند. اکثرا هدایت و کنترل اسکنرهای جدید توسط کامپیوترهای متداول انجام می‌شود.

سیگنال‌های تصحیح شده تفکیک رنگ در اصل اطلاعات دیجیتالی هستند با کدهای اطلاعاتی یک تا 256 که پیکسل pixel‌نامیده می‌شوند. این اطلاعات قابل استفاده در سیسستم‌های متداول پردازش تصویر Imageprocesing‌ بوده و می توانند در حافظه ضبط شوند بدین ترتیب می‌توان تصاویر را به عنوان اطلاعات الکترونیکی ذخیره کرد. این اطلاعات به ترام گذاری چاپ ارتباطی ندارد و می‌توانند بعدا تا حدودی معین در ابعاد بزرگتر و یا کوچکتر گردند. تنظیمات اولیه برای خواندن تصویر منجر به تعیین تعداد تفکیک نقاط resoluition‌ می‌گردد ک متناسب با ترام نهایی خواهد بود.
چنانچه فیلم مستقیما در واحد نویسنده ایمیج‌تر Imagesetter‌ اسکنر نور داده شود سیگنال‌

های تصویری مستقیما به آن واحد هدایت شده و دیگر ذخیره نمی‌گردند.
3-3-1- تفکیک رنگ به طریق الکترونیکی
از آنجا که تفکیک رنگ به طریق عکاسی مستلزم وقت زیاد و مصرف زیاد مواد شیمیایی و فیلم است از طرف دیگر به خاطر تقاضای روز افزون برای تفکیک رنگ با کیفیت بالا، اسکنرها جای خود را در این فرایند باز کردند.
در اینجا توسط یک شاخه نور اویژینال پیچیده شده روی سیلندر اسکنر خوانده می‌شود انعکاس این نور در سیستم اپتیک دستگاه از فیلترهای رنگ آبی، قرمز و سبز عبور داده شده و هر یک شاخه نور به یک«مبدل الکترونیکی نورphotomiltiplier))نور مرئی را مطابق با میزان روشنایی آن به جریانات ضعیف و قوی آنالوگ (analog) الکترونیکی تبدیل می‌نماید. سیگنال‌های تولید شده می‌توانند توسط واحدهای پردازنده تک تک و یا به طور کلی تغییر داده شوند. این سیگنال‌ها که تصحیح شده و به

صورت دیجیتال درآمده‌اند به سیستم اپتیک نویسنده (نور دهنده) هدایت می‌شوند تا دوباره به شاخه نور تبدیل شده و فیلم خام بسته شده روی سیلندر و قسمت خروجی را نور دهند. بدین ترتیب بسته به ابعاد خروجی و ابعاد نهایی تصویر تک تک رنگ‌های ( و در صورت امکان دو تا دو تا و یا چهارتایی) از اریژینال خوانده شده، تصحیح شده و روی فیلم نهایی نوشته می‌شوند و برخلاف روش عکاس که اریژینال به یکباره بر روی فیلم نهایی منعکس می‌گردد، این عمل در اسکنرها بر روی فیلم نهای منعکس می‌گردد، این عمل در اسکنرها در یک مسیر مدور فنزی شکل صورت می‌گیرد-

سیستم‌های اپتیک خوانده و نویسنده با هم به موازات محور سیلندرها حرکت می‌کنند در حالی که هر دو سیلندر هماهنگ می‌چرخند.
اسکنرها اکثرا شامل دو قسمت خواندن اریژینال و ایمیج ستر هستند. قسمت دوم در یک محفظه تاریک قرار دارد. اسکنرهای جدید معمولا مجهز به واحد دیجیتال محاسبه رنگ بوده و شامل یک مونیتور رنگی کنترل تصویر و یک مونیتور ساده برای تنظیم رنگ و انتخاب فرامین هستند. نوردهی فیلم در واحد نویسنده توسط اشعه لیزر صورت می‌گیرد. تبدیل اطلاعات دیجیتال اسکنر به اطلاعات ترام گذاری شده دریک واحد پردازنده الکترونیکی خاص به نام زیپ Rester Image‌ (processor اختصارا RIP‌) انجام می‌شود .

زاویه، فاصله و شکل نقاط ترام توسط نرم افزارهای خاص محاسبه و هدایت می‌شود. اسکنرهای سیلندری دارای کیفیت تصویر و تفکیک رنگ عالی هستند و به خاطر رزولوشن متغیر قابل تنظیم وضوح عالی تصویر را ممکن می‌سازند و رتوش و تصحیح تصویر، تغییر رنگ‌ها و تغییر و درجه بندی gradation‌ فقط به طور کلی و برای تمام تصویر ممکن است.
سیستم‌های الکترونیک تمام مراحل کار اریژینال تا تمام صفحه (صفحه یک تکه متن و تصویر) را به انجام می‌رسانند اینها شامل قسمت‌های زیر هستند:

الف- سیستم خواننده تصویر Scanner
ب- حافظه‌ای پر حجم مغناطیسی
ج- واحد طبقه‌بندی و ترکیب اجزا conposing
د- خروجی اطلاعات بر روی ایمیج ستر
مزایای اصلی تکنیک کامپیوتری یکی کوتاه شدن زمان پردازش کار و دیگری صرفه‌جویی زیاد در مواد مصرفی است. اسکنرها اریژینال‌ها را خوانده و آن را تبدیل به جریانات الکترونیکی می‌کنند نه برای تهیه مستقیم لیتوها بلکه جهت ضبط دیجیتال تصاویر مورد استفاده قرار می‌گیرند. سپس در واحد

طبقه‌بندی و ترکیب اجزا مختلف به صورت الکتروینیکی ایجاد شده و بر روی مونیتور نشان داده شده و تصاویر دیجیتال در کنار هم چیده می‌شوند. جهت سرعت بخشیدن به کار در این مرحله اطلاعات دیجتال Finedata‌ استفاده نشده بلکه شمایی از اجزا در کنار هم قرار داده می‌شوند.پس از اتمام کار اطلاعات صفحه «Layout» و اطلاعات کامل دیجیتال اجزا «Fine data» در مرحله انتقال الکترونیک به طور اتومامتیک به هم پیوند داده شده و تمام صفحه آماده می‌شود. در انتها تمام صفحه باز به صورت الکترونیک تفکیک رنگ شده و توسط ایمیج ستر بر روی فیلم نهایی نوشته

می‌شود.

4-3-1- پردازش و تفکیک و تهیه فیلم به روش فتومکانیکی
(تفکیک رنگ در روش عکاسی)
این روش معمولا در دو مرحله انجام می‌شود در مرحله اول رنگ تفکیک شده بر روی فیلم هافتون ریزدانه عکاسی نور داده می‌شوند. در مرحله دوم از این فیلم هافتون فیلم ترامه تولید می‌شود بدین طریق می‌توان در مرحله دوم تصویر را به راحتی کوچک یا بزرگ کرد. برای ترامه کردن رنگ‌های تفکیک شده معمولا از ترام کنتاکت «Contactscreen» استفاده می‌شود.

جهت اجتناب از وجود آمدن پیچازی «Moire» بایستی ترام هر رنگ زاویه خاصی داشته باشد این چهار زاویه 15 و 45 و 75 و 90 درجه هستند. ترام رنگ زرد همیشه زاویه 90 صفر درجه دارد لیتوهای تفکیک رنگ توسط لیتوگراف از نظر رنگ تصحیح می‌گردند.فتولیتوگراف بایستی با توجه به نوع کاغذ و شرایط چاپ و با استفاده از اطلس‌های استاندارد رنگ «colorscale» تصحیح لازمه را به انجام رساند. به عنوان مثال می‌دانیم که جلا و کنتراست عالی اسلاید های پوزیتو هیچگاه در چاپ قابل دسترسی نیستند.

در اینجا یک لیتوگراف سعی می‌نماید با بالا بردن عمدی کنتراست رنگ‌های تفکیکی و بالا بردن میزان رنگ برای از اجزا تصویر آن چنان تغییرات مثبت ایجاد نماید که تصویر چاپی همان تاثیر اسلاید ارژینال را در بیننده به جای بگذارد.
کار فتولیتوگرافی به روی رنگ‌های تفکیکی نیاز مبری به احساس و تاثیرپذیری اطلاعات کاملی در مورد رنگ ها داردکه یک فتولیتوگراف بایستی آنقدر تجربه داشته باشد که با دیدن ترام‌ها چهار رنگ تفکیکی تعیین نماید که در چاپ چه رنگی حاصل خواهد شد. تصحیح لیتوها از طریق تصحیح

شیمیای Etching‌در واقع تصحیح منفی لیتوهای پوزیتو است. برای تصحیح مثبت بایستی لیتوها کپی شده و تصحیح شیمیایی بر روی لیتوهای نگاتیو صورت گیرد. فیتولیتوگراف تصحیح در جزئیات انجام می‌دهد Partical correction‌ که اسکنرها قادر به انجام آنها نیست. تصحیح شیمیایی اکثر با قلم انجام می‌شود. در اینجا جدول شیمیایی با قلم مو بر روی قسمت‌هایی از فیلم مالیده می‌شود که بایستی کم رنگ شوند.

این محلول شیمیای با یک لبه پلاستیکی یا از جنس چرم گوزن پاک می‌شود. این عمل آنقدر تکرار می‌شود که کمرنگی لازم به دست آید. چنانچه لازم باشد که جزیی از تصویر کم رنگ شود که حواشی آن مرز مشترکی با سایر اجزا دارد ابتدا آن قسمت‌ها با لایه محافظ پوشانده شده و سپس کل فیلم در طشتی حاوی محلول شیمیای وارد می‌شود و برای تصحیح روش دیگری نیز وجود دارد که به نام روش خشک شناخته می‌شود. در اینجا با کپی کردن فیلم‌ها و تنظیم نور کمتر یا بیشتر تغییر لازم صورت می‌گیرد.

قسمت هایی که باید از تغیری مصون بمانند با یک ماسک بریده شده به صورت دستی یا با فیلم‌های دیگر پوشانده می‌شوند. کار دیگر لیتوگراف مونتاژ قسمت‌های رنگی و سیاه و سفید برای تشکیل و تهیه تمامی صفحه است این مونتاژ وقت بیشتری از تصحیح رنگ به خود اختصاص می‌دهد.
پس از تهیه ماسک‌های متن و عکس‌ها و مونتاژ نهایی صورت گرفته و فیلم‌های نهایی جهت تهیه زینک کپی می‌شوند.

2- چاپ Press
2-1- روش چاپ افست
چاپ افست یک عمل پلنوگرافی است سطوح تصویری و غیر تصویری روی یک صفحه انتقال دهنده تصویر (پلیت یا زینک) قرار دارد و عملیات شیمی گرافی، طوری روی این صفحه خاص (با آلیاژ ویژه) انجام گرفته است که بعضی از قسمت های تصویر مرکب را به خود می‌گیرد و بعضی از قسمت های تصویر مرکب را به خود نمی‌گیرد. این عمل در اثر عملیات شیمیایی انجام گرفته روی پلیت به وجود آمده و موجب به وجود آمدن سطوح مختلف انرژی روی زینک شده است. در نتیجه سطح چاپ شونده آب را دفع می‌کند و مرکب را به خود نمی گیرد و سطح غیر چاپ شونده آب را به خود گرفته و مرکب را دفع می‌کند بنابراین این صفحه انتقال دهنده (زینک) قبل از این که آغشته به مرکب شود، خیس می‌شود و آب در قسمت‌های پذیرنده آب فیلمی تشکیل می‌دهد و در قسمت‌های دافع آب به صورت ذرات خیلی ریزکروی می‌آیند و زمانی که نوردهای مرکب روی مناطق خیس زینک عبور می‌کند قسمت‌های خیس مرکب به خود می‌گیرند.

 

(خیس شوندگی توسط آب مانع نشستن مرکب چاپ بر روی بخش‌های غیر چاپ شونده می‌شود) و برعکس مناطق چاپ شونده که آب را به خود نگرفته آن را به صورت ذرات کروی ریزی درآورده است به مرکب آغشته می‌شود.
البته ماشین‌های افستی هستند که بدون آب عمل چاپ را انجام می‌دهند که در آن صورت مناطق غیر چاپ شونده توسط سیلیکون دارای انرژی شده و مانع نشست مرکب می‌شوند. یعنی این نوع زینک‌ها به هنگام شیمی گرافی به مناطق سیلیکونی و غیر سیلیکونی تقسیم می‌شوند.
افست یک روش غیر مستقیم است زیرا سطوح تصویری آغشته به مرکب به طور مستقیم به کاغذ منتقل می‌شوند بلکه توسط یک لاستیک مخصوص Blanket‌واسط به روی کاغذ منتقل می‌شود. این نوع عمل چاپی ابتدا جهت چاپ ورق حلب به کار برده می‌شد. سپس جهت چاپ بر روی کاغذ به کار گرفته شد .

1-2-1 دستگاه چاپ افست
یک واحد چاپ لیتوگرافی می‌تواند هم به صورت ورقی چاپ کند و هم به صورت رول انواع متعددی از واحدهای چاپ لیتوگرافی وجود دارند که به صورت ورقی چاپ می‌کنند.
شکلی را که در تصویر می‌بینید یک واحد چاپی تک رنگ بوده و شامل یک سیلندر زینک (صفحه انتقال دهنده تصویر)، یک سیلندر لاستیکی «Blancet» و یک سیلندر چاپ میباشد.
سه سلیندر مذکور با هم، همراه نوردهای طلایه مرکب و نورد خیس کننده آب مجموعا به نام یک دستگاه چاپ افست نامیده می‌شوند .

در هر مرحله چاپ ابتدا نورد خیس کننده (نورد آب) با زینک تماس می گیرد و سپس رول‌های مرکب با سیلندر زینک تماس پیدا می‌نماید. کاغذ به هنگام عمل چاپ سیلندر لاستیک چاپ تحت فشار عبور داده می‌شود.
2-2-1- انواع ماشین‌های چاپ افست
ماشین‌های چاپ افست ورقی را می‌توان از یک زینک تا چند طراحی و تولید کرد شکل عمومی و ساده ماشین یک یا دو چهاررنگ می‌باشد پنج رنگ و بالاتر از آن جهت چاپ کارهای اختصاصی و آماده می‌شود (شکل 4-1) (5-1) نشان می‌دهد که چگونه ماشین دو رنگ برای چاپ کامل ساخته می‌شود و یک ماشین چهار رنگ همانند دو دستگاه دو رنگ بوده که با هم جفت و جور شده و یا جداگانه در مسیر هم قرار داده شده‌اند.

معرف این سیستم ماشین چاپ تک رنگ- دو رنگ و چهار رنگ به اضافه یک ماشین تکمیلی می‌توان به صورت موثر تعدادی از رنگ‌ها را چاپ و ارائه داد. تمام ماشین‌های افست ورقی تغذیه کننده ورق کاغذ قبل از چاپ بوده و دارای پالت جمع کن کار چاپی بعد از چاپ هستند.
شکل 4-1

شکل 5-1

– ماشین افست کوچک
از بعضی جهات این نوع ماشین های چاپ برادر ماشین‌های پل کپی می‌باشد و عموما دارای اندازه چاپ A3‌و A4 هستند و به دلیل اینکه این ماشین‌ها در کمپانی‌ها و شرکت‌های کوچک جایگزین ماشین‌های پلی کپی می‌شوند از نظر کارکرد ماشین های ساده‌ای هستند و می‌توان آنها را برای تعداد زیادی از کارهای چاپ به کار برد. بعضی از انواع این ماشین‌های چاپ کاملا اتوماتیک شده و زینک‌های آنها را می‌توان به آسانی تعویض و جایگزین کرد.
– ماشین‌های افست ورقی بزرگ
ماشین‌های افست سنگین، اوراق بزرگتری را نیاز دارند که حدودا به طور ماکزیم A0‌ می‌باشند. دارای ساختمان سنگین و بزرگی هستند و به منظور هدف‌های ویژه‌ای از نظر کار، خریداری و نصب می‌شوند. به جای طرز کارکرد ساده ماشین‌های کوچک، دارای ساختمان پیچیده‌ای و نیاز به کارآموزی دقیق و طولانی دارند و دانش و مهارت ویژه‌ای را برای انجام مراحل چاپ لازم دارند.
– افست رول

این نوع ماشین‌ چاپ نسبت به نحوه عمل چاپشان به سه گروه تقسیم می‌شوند:
1- چاپ لاستیک به لاستیک، همراه با تغذیه کننده کاغذ به شکل (چه به صورت افقی و چه عمودی)
2- واحد چاپ معمولی همانند افست ورقی با تغذیه کننده کاغذ رول
3- چاپ سه سیلندری اصلی
الف- ماشین‌های چاپ رول لاستیک به لاستیک

در این نوع ماشین چاپ سیلندر لاستیک به جای سیلندر چاپ برای چاپ طرف مخالف در چاپ رول عمل می‌کند (شکل 6-1) هر کدام از واحدهای چاپ را ممکن است به طور جداگانه به گونه‌ای در خط تولیدی نصب کرد که به صورت واحد منتقل چاپ عمل نمایند. هر یک از پنج واحد مستقل قدرت و قبول دو رول کاغذ را پیدا می‌کند.

ب- روش چاپ سیلندری مشترک
دراین روش یک سیلندر بزرگ طبل مانند وسط قرار گرفته و به صورت دایره تا پنج واحد سیستم سیلندر لاستیک و سیلندر زینک در این سیلندر بزرگ قرار گرفته و در نتیجه در هر چاپ فقط روی یک کار چاپ شده و در نتیجه در هر مرحله چاپ یک چاپ ساده یک رویه انجام می‌گیرد .

شکل 6-1
ج- روش چاپ سه سیلندری
این روش خیلی کم معمول است اما در بسته بندی ادامه‌ای برای مشاغل کوچک کاربرد دارد.
3- پس از چاپ Post press
فرم چاپی بعد از چاپ در قسمت صحافی، مراحل پایان کار «Finishing» بر روی آن انجام می‌گردد. دراین مرحله فرم چاپی به اندازه مطلوب به صورت محصول قابل استفاده درمی‌آید. ممکن است

همه کارها جلد و مفتول یا چسب لازم نداشته باشند و یا برعکس صحافی آنها بسیار نفیس و پرکار باشد، ممکن است روی یک کتاب گالینگور و طلا کوب شود و علاوه بر آن روکش هم داشته باشد صحافی به عنوان یکی از اساسی‌ترین ایستگاه‌های پس از چاپ، یکی از پرتنوع‌ترین رشته‌ها در صنایع چاپ است. این رشته که سابقه آن در صدها سال پیش می‌رسد چه از نظر روش و چه از نظر ماشین‌آلات دارای گونه‌های متفاوتی است. به طور کلی دو روش را می‌توان در صحافی از هم تمیز داد صحافی سنتی و صحافی ماشینی

نوع اول دارای گرایش هنری و سبک‌های فردی نیز هست ولی نوع دوم، چنانکه اقتضای صنعت است دارای اصول معین و تعریف شده‌ای است که معمولا به همراه ماشین‌ها روش کار نیز آموخته می‌شود.

1-3- صحافی ماشینی
مراحل و طرز کار
معمول‌ترین عملیات پرداخت نهایی صحافی که در مورد اوراق چاپی صورت می‌گیرد عبارتند از:
1-1-3- تا کردن «Floding»

نوع و مدل تای مورد نیاز را باید با مشخصات لازم قبل از صفحه آرایی تعیین کرد، تجهیزات لازم برای تا کردن بروشور- نقشه- کتاب و اکثر کارهای چاپی دیگر در ماشین وجود دارد. ولی بعضی ماشین‌ها هم از امکانات محدودی برخوردارند. بنابراین چگونگی تا کردن فرم چاپی باید قبلا تصمیم گیری و تعیین شود .

 

دانلود این فایل

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید
چهارشنبه 96 تیر 21 , ساعت 5:21 عصر

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

مقاله انگلیسی اجرای فرآیندهای ایمنی و سلامت صنعتی در آزمایشگاه های آموزش مهندسی شیمی با ترجمه فارسی با word دارای 15 صفحه می باشد و دارای تنظیمات و فهرست کامل در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله انگلیسی اجرای فرآیندهای ایمنی و سلامت صنعتی در آزمایشگاه های آموزش مهندسی شیمی با ترجمه فارسی با word کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : توضیحات زیر بخشی از متن اصلی می باشد که بدون قالب و فرمت بندی کپی شده است

 

بخشی از فهرست مطالب پروژه مقاله انگلیسی اجرای فرآیندهای ایمنی و سلامت صنعتی در آزمایشگاه های آموزش مهندسی شیمی با ترجمه فارسی با word

چکیده    
مقدمه    
طراحی آموزش ایمنی و کار در محیط    
آزمایشات مهندسی شیمی    
عملیات و کار در آزمایشگاه    
نتیجه گیری    

REFERENCES

1. Gillett, J. E. Chemical engineering education in the next century. Chem. Eng. Technol. 2001, 24(6), 561. 2. Chin, C. Making the education process more engaging. Chem. Eng. February 2001, 113. 3. Makkawi, M. H.; Hariri, M. M.; Ghaleb, A. R. Computer utilization in teaching earth sciences: experience of king fahd university of petroleum and minerals. Int. Educ. J. 2003, 4(2), 89. 4. Moure´, M. J.; Valde´s, M. D.; Salaverria, A.; Mandado, E. Virtual laboratory as a tool to improve the effectiveness of actual laboratories. Int. J. Eng. Educ. 2004, 2, 188. 5. Moor, S. S.; Ferri, J. K. Passing it on. A laboratory structure encouraging realistic communication and creative experiment planning. Chem. Eng. Educ. Summer 2003, 202. 6. Official Bulletin of the Spanish Government, BOE No. 104 RD 374/2001, 2001. 7. Martinez de la Cuesta, P. J.; Rus, E.; Palomino, R. La gestio´n del laboratorio qu´mico I. Clasificacio´n del accidente y categor´as de riesgos. Ingenier´a Qu´m. 1999, 31(360), 121. 8. Martinez de la Cuesta, P. J.; Rus, E.; Palomino, R. La gestio´n del laboratorio qu´mico II. Inspecciones y auditor´as de seguridad. Ingenier´a Qu´m. 1999, 31(361),

Implementation of industrial health and safety in chemical engineering teaching laboratories

Theoretical classes in technical university teaching provide background information while laboratory practices show practical ways of proceeding in real situations. Consequently, the experimental practices are targeted at educating students in solving problems in industry or research studies. The objective of this work is to apply industrial health and safety criteria to the design and start-up of a laboratory for chemical engineering teaching. First, the design and location of the laboratory facilities are fully described. This design will be developed according to the course programme priorities, university availability and affordable budget. Careful attention will be paid to complying with health and safety regulations in laboratories. Second, as far as education is concerned, students should be trained in specific safety regulations for chemical engineering laboratories, in addition to the basic safety information they receive in the preliminary university courses

INTRODUCTION

Education is a continuous process that transforms the level of knowledge and wisdom of individuals and involves the learning process and the teaching process at the same time. The accelerated changes in society and technology contribute to a new concept of education. In order for chemical engi

چکیده

کلاس­های تئوری در راستای آموزش فنی در دانشگاه اطلاعات پیش زمینه­ای را حاصل می­کند و این در حالی است که عملکردهای آزمایشگاهی باعث حصول راهکارهای عملی برای پیشبرد شرایط حقیقی می­شود. بر این اساس راهکارهای تجربی مورد هدف قرار گرفته و به دانشجویان در حل مسائل تحقیقاتی و صنعتی کمک می­شود. هدف از کار حاضر استفاده از ضابطه­های ایمنی و سلامت صنعتی برای طراحی و شروع کارهای آزمایشگاهی و آموزش مهندسی شیمی است. در ابتدا، طرح و مکان تسهیلات آزمایشگاهی توصیف می­شود. طرح بر اساس اولویت­های برنامه و صنعت دانشگاه و بودجه مشخص خواهد شد. البته باید توجه خاصی صورت گرفته تا ضوابط ایمنی و سلامت در آزمایشگاه­ها رعایت شود. نکته دوم اینکه وقتی آموزش مدنظر باشد، دانشجویان باید با توجه به ضوابط خاص جهت آزمایشگاه­های مهندسی شیمی آموزش داده شوند و اطلاعات پایه نیز در دوره­های مقدماتی در اختیار آنها قرار گیرد

مقدمه

آموزش فرآیندی پیوسته است که باعث تغییر سطح اطلاعات و آگاهی افراد شده و شامل فرآیند یادگیری نیز هست. بنابراین تغییر در جامعه و تکنولوژی سریعتر صورت گرفته و مفاهیم جدیدی از آموزش شکل می­گیرد. برای اینکه مهندسی شیمی با توجه به چالش­های جدید تعدیل شود، توسعه برنامه­های دانشجویی اهمیت بالایی داشته و به تمرکز بر پایه علوم مهندسی شیمی کمک خواهد کرد. بر این اساس می­توان مهارت­های تفکر در مورد سیستم را نیز توسعه داد. با اجرای مطالعات یک فرد فارغ التحصیل می­تواند از اصول کلی و ارتباطی، تفکر بحرانی و مهارت­های یادگیری دیگر اطلاع حاصل کند. البته شیوه­های دیگری برای تسهیل وجود دارد که متمایز از سخنرانی­ها و کنفرانس­های استاندارد ناکارآمد است و از آن جمله می­توان به ویدیو فیلم­ها و سیستم­های اتوماتیک آموزش و کامپیوترهای

 

دانلود این فایل

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید
<   <<   6   7   8   9   10   >>   >

لیست کل یادداشت های این وبلاگ