سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مثل کسی که دانش می آموزد ولی آن را بازگو نمی کند، مثل کسی است که گنج می اندوزد ولی از آن خرج نمی کند . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
 
چهارشنبه 96 تیر 14 , ساعت 3:46 عصر

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

توان مختلط در مکان بهینه تولید پراکنده در بازار الکتریسیته غیر قانون مند با word دارای 54 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد توان مختلط در مکان بهینه تولید پراکنده در بازار الکتریسیته غیر قانون مند با word کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی ارائه میگردد

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی توان مختلط در مکان بهینه تولید پراکنده در بازار الکتریسیته غیر قانون مند با word،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن توان مختلط در مکان بهینه تولید پراکنده در بازار الکتریسیته غیر قانون مند با word :

توان مختلط در مکان بهینه تولید پراکنده در بازار الکتریسیته غیر قانون مند با word

 

 

چکیده:

این مقاله در دو روش جدید برای مکان بهینه تولید پراکنده در یک بخش ار بهینه (opf) را نمایش می دهد که برپایه بازار عمده فروشی الکتریسیته است تولید پراکنده فرض می شود که در بازار عمده فروشی الکتریسیته ،زمان واقعی شرکت می کند مسئله مقدار و مکان بهینه برای دو هدف متفاوت فرمول بندی می شود با نام ماکزیموم سازی رفاه اجتماعی و ماکزیموم سازی شود محل های کاندید برای مکان تولید پراکنده بر پایه قیمت حدی محلی (lmp) مشخص می شود مطابق با ضرایب لاکرانژ مربوط به معادله پخش توان اکتیو برای هر گروه lmp هزینه حدی کوتاه مدت (srmc) الکتریسیته مشخص می شود مقدار پرداخت مصرف کننده به عنوان یک محصول و نتیجه lmp ارزیابی می شود و مقدار و بار در هر باس بار به عنوان دیگر رتبه بندی برای تعیین گره ای کاندید برای مکان تولید پراکنده ارائه شده است رتبه بندی ارائه شده جنبه های مهندسی سیستم عملی را و جنبه های اقتصادی بازار عملی را به هم مرتبط می کند و به عنوان شاخص های خوبی برای مکان تولید پراکنده به طور خاص در یک بازار تولیدی عمل می کند به منظور ایجاد یک سناریو متفاوت از تولید های پراکنده در دسترسی بازار چندین مشخصه هزینه در نظر گرفته می شود برای هر مشخصه هزینه تولید پراکنده یک مکان و مقدار بهینه برای هر هدف مشخص می شود روش ارائه شده روی سیستم تست 14 با سه IEEE اصلاح شده تست شده است

 

مقدمه:

تولیدهای پراکنده به عنوان تولید کننده های توان کوچک در نظر گرفته می شوند که با ایجاد ظرفیت اضافی برای سیستم قدرت مکمل ایستگاههای توان مرکزی هستنداگر چه تولیدهای پراکنده هرگز جایگزین ایستگاههای توان مرکزی نمی شوند با این حال اینها می‌توانند انتخاب مطلوب باشند هنگامیکه قیود شبکه انتقال مانع اقتصادی شدن یا کمترین گرانی مبلغ انرژی که می رسد به دست متقاضی می شود باشد اگر چه نفوذ و امکان پذیری یک تولید پراکنده در یک محل خاص توسط تکنولوژی همانند فاکتورهای اقتصادی تحت تاثیر قرار داده می شود شایستگی و ایاقت تکنولوژی پیاده سازی تولید پراکنده باعث پشتیبانی ولتاژ ، کاهش تلفات انرژیث ، ازاد سازی ظرفیت سیستم و توسعه قابلیت اطمینان سیستم می شود (1) همچنین نفوذ اقتصادی باعث حصاری در مقابل افزایش قیمت الکتریسیته می شود این عامل با دسته شدن عمودی نهادها و مانیسم های بازار همانند قیمت گذاری زمان واقعی تقویت می شود با تغذیه بارها و در طی دورهای زمانی یک بار که هزینه الکتریسیته بالا است تولید پراکنده به عنوان یک مکانیسم مصونیت قیمیت ، می تواند بهترین سرویس دهی را داشته باشد تولید پراکنده می تواند دارای یک مقدار بزرگی باشد در یک منطقه با ازدحام بالا که lmp بیشتر از هر جای دیگری است در چنین موقعیتی آن می تواند به بارهای محل سرویس دهی کند و به طور موثری بار شبکه را کاهش دهد مکان تولید پراکنده با این حال باید با در نظر گرفتن مقدار و محلش انجام شود ماکن به منظور ماکزیموم سازی سود تولید پراکنده پیاده سازی شود در شبکه باید بهینه باشد مکان نادرست در بعضی موقعیت ها می تواند مزایا را کاهش دهد وحتی عملکرد سیستم را به خطر اندازد مطالعه حاضر شامل مکان تولید پراکنده در pool است که بر پایه بازار عمده فروشی الکتریسیته توزیع متمرکز است

 

تولید پراکنده به عنوان یک بار منفی در نظر گرفته می شود مسئله مکان برای دو هدف متفاوت با نام ماکزیموم ساز ، رفاه اجتماعی و ماکزیموم سود مالک تولید پراکنده ، فرمول بندی می‌شود

 

2:فرمول بندی مسئله : مسئله با دو تابع هدف مجزا با نام، ماکزیموم سازی رفاه اجتماعی و ماکزیموم سازی سود فرمول بندی شده است رفاه اجتماعی به عنوان تفاوت بین کل مزایای مصرف کننده9 منهای کل هزینه تولید تعریف شده است (12)

 

آن به عنوان مجموع مازاد تولیید کننده ها و مازاد مصرف کننده ها ، همان طورکه در شکل 1 نشان داده شده است ، در نظر گرفته شده است در قسمت کلی آن مازاد جامعه را نمایش می‌دهد و زمانی ماکزیموم است که قیمیت بازار با هزینه حدی تولید واحد الکتریکی آخر برابر باشد (12) الگوریتم opf قدیمی برای مینیموم سازی هزینه اصلاح شده است تا پیشنهاد های تقاضا دهنده ها را و علاوه بر آن پیشنهاد های تولید کننده ها را متحد و یکی کند

 

Lmp به عنوان ضرایب لاکرانژ معادله تعا دل توان در opf مشخص می شود پیشنهادهای تولید کننده و مصرف کننده به عنوان ورودی opf در نظر گرفته می شود مورد پایه opf بر مبنای الگوریتم ماکزیموم سازی رفاه اجتماعی است توزیع تولید ،تقاضا ها و قیمت ها را در هر یک از گروه ها ارزیابی می کند قیمت های گره ای به دست آمده برای تعیین گره های کاندید ،برای مکان تولید پراکنده شاخص هستند به منظور کاهش قیمت الکتریسه برای یک متقاضی مکان تولید پراکنده با تغییر سناریوهای توزیع ،تغییر می کند با توجه به مسئله ماکزیموم سازی سود از دیدگاه مالک های تولید پراکنده که مکان تولید پراکنده در گروههای ار انتخاب می شود به منظور اینکه آنها ماکزیموم سود را خارج از توان توزیع شده به دست اورده اند مکان و مقدار انتخاب شده برای تولید پراکنده برای همان مقدار که سود را ماکزیموم کرده است باید lmp را کاهش دهد همچنین مقدار lmp بیشتر به طور قابل ملاحضه ای بار ده را کاهش می دهد و باعث سود منفی می شود

 

شکل 1: مازاد اجتماعی با منحنی های درجه دوم تقاضا و منبع

 

2.1: ماکزیموم سازی رفاه اجتماعی :

باید هدف به عنوان منحنی سود درجه دوم خریدار (DISCO) منهای منحنی پیشنهاد درجه دوم تولید فروشنده (GENCO) منهای تابع هزینه درجه دوم تولید ، مالک تولید پراکنده ،فرمول بندی می شود متناوبا مسئله ماکزیموم سازی (1) می تواند به عنوان یک مسئله مینیموم سازی تابع هدف در1- فرمول بندی شود (2)

 

2.2: قیود تساوی: شبکه برای انتقال انرژی الکتریکی از طریق معادله تعادل توان در هر گره شبکه مدل می شود مجموع پخش توان ، اکتیو و راکتیو ، تزریق شده به یک گروه منهای پخش توان استخراج شده از گره باید صفر شود

 

(3)(4)

 

2.3:قیود نامساوی: محدودیتهای تولید :

نیروگاههای تولید دارای یک ماکزیموم و مینیموم ظرفیت تولید هست تولید خارج از آن عملی نیست که به خاطر دلایل اقتصادی و تکنیکی حد های تولید پایینی و بالایی برای توان اکتیو و راکتیو خروجی به صورت زیر مشخص می شود

 

حدهای توان اکتیو تولیدی: PGi≤PGi≤ PGi

 

حدهای توان راکتیو تولیدی: QGI ≤≥

 

حد خط انتقال : حد خط انتقال را ، ماکزیموم توانی که یک خط انتقال مفروض قادر است تحت شرایط داده شده انتقال دهد مشخص می کند حد بر مبنای ملاحضات حدهای پایداری و حرارتی پایه ریزی می شود حدهای حرارتی معمولا برای خطاها ی کوتاه در نظر گرفته می‌شوند قیود زیر برای قدر مطلق پخش توان هم در طرف ارسال و هم در طرف دریافت برای یک خط خاص که در حد بالایی خط است در نظر گرفته می شود Sji≤Sj .Sij≤Sij

 

حد ولتاژ باز: محدودیت های ولتاژ مربوط به ولتاژ باس است که باید در یک رنج و مجاز باقی بماند Vi≤Vi≤Vi

 

N نشان دهنده کل تعداد باس های سیستم است PGI نشان دهنده توان حقیقی تولید شده در باش زام است PPI نشان دهنده تقاضای توان حقیقی در باس زام است PPGI نشان دهنده توان تغذیه شده تولید پراکنده در باس زام است

 

..............=(PDI) BI نشان دهنده تابع های سود خریدار است در باس زام ،...........=(PPI) CI نشان دهنده قیمت پیشنهادی تولید کننده است در باس زام،.........=(PDGI)C نشان دهنده مشخصه هزینه تولید پراکنده در باس زام است ؛VI نشان دهنده ولتاژ در باس زام است ؟؟؟؟؟؟نشان دهنده زاویه توان در باس زام است PGI,PGI نشان دهنده حدهای بالا و پائین تولید توان حقیقی است در باس زام و ISIJ نشان دهنده قابلیت خط IJ است و GIJ نشان دهنده کنرکتانس خط IJ است QGI نشان دهنده توان راکتیو تولید شده در باس زام است و QGIوQGI نشان دهنده حدهای بالا و پائین توان راکتیو تولید شده در باس زام است و VIوVI نشان دهنده حدهای بالا و پائین در باس زام است و sji نشان دهنده توان مختلط انتقال است و sij وsji نشان دهنده توان مختلط انتقالی از باس زام است و sjiوsij نشان دهنده حد پخش توان مختلط برای خط ij و خط ji است برای مورد پایه opfو PDGI است و بر اساس بار PGI=0 است برای باس ژنراتور PDI=0 است

204: ماکزیمم سازی سود:

فرمول ماکزیمم سازی سود شامل دو بلوک تودرتو می باشد بلوک داخلی توسط

 

 

 

 

دانلود این فایل

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید
چهارشنبه 96 تیر 14 , ساعت 3:45 عصر

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

پاورپوینت برآورد هزینه با word دارای 53 اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در Power Point می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل پاور پوینت پاورپوینت برآورد هزینه با word کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی ارائه میگردد

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت برآورد هزینه با word،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پاورپوینت برآورد هزینه با word :

پاورپوینت برآورد هزینه با word

 

دسته: حسابداری- مدیریت مالی(ویژه ارائه کلاسی درس حسابداری مدیریت)

 

فرمت: پاورپوینت

تعداد اسلاید: 53 اسلاید

این فایل شامل پاورپوینتی در زمینه "برآورد هزینه" می باشد که در حجم 53 اسلاید همراه با تصاویر و توضیحات کامل تهیه شده است که می تواند به عنوان سمینار درس حسابداری مدیریت رشته های حسابداری و مدیریت مالی مورد استفاده قرار گیرد. بخشهای عمده این فایل شامل موارد زیر می باشد:

تفاوت میان حسابداری مدیریت و مدیریت هزینه

نقش استراتژیک برآورد هزینه

استفاده از برآورد هزینه در پیش بینی هزینه‌های آینده

سهولت انجام تجزیه و تحلیل‌های مربوط به زنجیره ارزش

سهولت در هزینه‌یابی بر مبنای هدف و هزینه یابی چرخه عمر

سهولت انجام تجزیه و تحلیل مربوط به موقعیت استراتژ یک

معادله هزینه

مراحل شش گانه برآورد هزینه

تشخیص موضوع هزینه

تعیین محرک هزینه

جمع‌آوری اطلاعات

نمایش و به تصویر کشیدن اطلاعات

انتخاب و به کارگیری یک روش برآورد مناسب

بررسی صحت برآورد هزینه

نمودار پراکندگی

روش‌های برآورد هزینه

روش حد بالا-حد پایین

مزایا و معایب روش حد بالا- حد پایین

روش های ریاضی برآورد هزینه (روش برآورد مهندسی)

روش تجزیه و تحلیل رگرسیون

روش انتخاب متغیر وابسته (جمع کل هزینه)

روش انتخاب متغیر مستقل (محرک هزینه)

انتخاب متغیر‌های مستقل و وابسته برای یک فروشگاه

ارزیابی تجزیه و تحلیل رگرسیون

چهار معیار کلیدی ارزیابی تجزیه و تحلیل رگرسیون

معیار آر-اسکوار (ضریب تبیین)

ارزش T

خطای استاندارد برآورد SE

ارزش P

استفاده از برنامه اکسل برای تجزیه و تحلیل رگرسیون(رگرسیون چند متغییره)

مشکلات اجرا (غیر خطی بودن اطلاعات)

آماره دوربین - واتسون

استفاده از منحنی یادگیری در برآورد هزینه

معادله منحنی یادگیری

محدودیت‌های تجزیه و تحلیل منحنی یادگیری

پاورپوینت تهیه شده بسیار کامل و قابل ویرایش بوده و به راحتی می توان قالب آن را به مورد دلخواه تغییر داد و در تهیه آن کلیه اصول نگارشی, املایی و چیدمان و جمله بندی رعایت گردیده است.

 

 

 

 

دانلود این فایل

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید
چهارشنبه 96 تیر 14 , ساعت 3:42 عصر

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

عنوان تحقیق : قرآن ،‌کلام جاودانگی با word دارای 73 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد عنوان تحقیق : قرآن ،‌کلام جاودانگی با word کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی ارائه میگردد

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی عنوان تحقیق : قرآن ،‌کلام جاودانگی با word،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن عنوان تحقیق : قرآن ،‌کلام جاودانگی با word :

 

عنوان تحقیق :

قرآن ،‌کلام جاودانگی

 

تقدیم نامه :

 

تقدیم به آخرین قرآن مجسم

حضرت بقیه ا... الاعظم امام زمان (عج)

 

چکیده مطلب:

درباره قرآن کتابهای زیادی نوشته شده است. محققین و نویسندگان قرآن را از جنبه های مختلف اجتماعی، سیاسی، اخلاقی، ادبی و ... مورد بررسی قرار داده اند و هر یک از زاویه و یا زوایایی به قرآن نگریسته و هر کدام از آنها نکات جالبی را از قرآن به دست داده‌اند.

این مجموعه به اطلاعاتی جالب و خواندنی درباره قرآن مجید این کتاب آسمانی ما مسلمانان و معجزه جاودانی رسول اکرم اشاره می کند. مطالبی که هر کس دوست دارد به عنوان علوم قرآنی از آن مطلع باشد، البته گمان نکنید تمام نکات جالب قرآن در این تحقیق آورده شده است، بلکه باید عرض نمایم مطالب این جزوه قطره ای از دریای بیکران قرآن می باشد. همانگونه که نمی توان سر عالم هستی و سیر حیات در آن را در کتابی توصیف نمود، عظمت قرآن را نیز نمی توان در کتابی باز نوشت،‌ مضاف بر این که با دانش کمی که بیشر دارد چگونه می تواند به رموز عالم هستی و همچنین به تمام رموز و نکات قرآن پی ببرد و آن را بازگو نماید؟

 

مقدمه

قرآن کتاب هدایت و انسان سازی و برنامه زندگی انسان و به ویژه یک مسلمان است. شایسته است از سنین کودکی و نوجوانی، زمینه های آشنایی و بهره وری از آن را برای تمامی انسانهای جامعه فراهم آوریم. دانش آموزان باید علاوه بر یادگیری قرائت قرآن که در دروس تعلیمات دینی و قرآن می آموزند، به صورتهای گوناگون با کتاب خدا آشنا و مأنوس گردند. برای این منظور لازم است، زمینه هایی فراهم آوریم که همراه با درک عظمت این کتاب الهی، بیاموزند که این کتاب باید به عنوان معلم و راهنمای صدیق و همیشگی در زندگیشان حضور داشته باشد.

این جزوه در واقع برای رسیدن به هدف فوق یعنی شناساندن قرآن به نوجوانان و جوانان تهیه شده است. به طور کلی اهم اطلاعات مقدماتی را که شایسته است، یک مسلمان از کتاب دینی و الهی خود داشته باشد را در اختیار شما عزیزان قرار می دهد و باشد که انس با قرآن ، مقدمات حرکت و هدایت آدمی را در صراط مستقیم،‌دوری از رذائل و آلودگی ها، شکوفا شدن استعدادهای عالیه‌ روحی و ملکوتی و رسیدن به مرحله کمال انسانی را آسان سازد.

پس شایسته است که دقیقه ای را فرو نگذاریم و از این سرچشمه پاک و گوارای الهی دل و جان خویش را سیراب نماییم.

امید است با مطالعه این تحقیق ، اطلاعات سودمندی را در زمینه قرآن به دست آورید و ‎آغازی باشد برای مطالعه، درک و شناخت و عمل به دستورات قرآن.

فصل اول

قرآن به چه معنی است؟

قرآن در اصل به معنی خواندن است. پس قرآن کتابی خواندنی است باید آن را خواند و در معنایش دقت و تدبیر نمود. بعضی ها در اصل به معنی جمع گرفته اند که اصل (قرءَ ) به معنی جمع است در این صورت می توانند بگویند قرآن یعنی جامع حقایق و فرموده های الهی و نیز گفته اند از آن جهت قرآن نامیده می شود که سوره ها را جمع نموده آنها را به یکدیگر می‌پیوندد.

قرآن شناسی :

بدون تردید قرآن بزرگترین و آخرین کتاب آسمانی است که بر پیامبر اکرم اسلام، خاتم پیامبران حضرت محمدبن عبدالله (ص) نازل شده است. و بدون تردید وقتی ما می توانیم از قرآن که بزرگترین و عمیقترین کتاب انسان سازی است بهره مند شویم که آن را بشناسیم، و بهترین راه شناخت، آن است که موضوعات آن را جدا جدا مورد بررسی قرار دهیم و با تجزیه و تحلیل عمیق، به اهداف آن دست یابیم. هدف اصلی قرآن، هدایت بیشر به سوی تکامل است، هدایتی که در پرتو آن، رحمت همه جانبه مادی و معنوی برای انسانهای با ایمان به دست می آید، چنانکه در آیه 57 سوره یونس می خوانیم:

یا ایها الناس قد قائتکم موعظه من ربکم و شفاء لما فی الصدور و هدی و رحمه للمؤمنین ؛ ای مردم! اندرزی از طرف پروردگارتان برای شما آمده است، و درمانی برای آنچه در سینه ها است (شفای دلهای شما) و هدایت و رحمتی است برای انسانهای با ایمان.

در این آیه ، قرآن بعنوان موعظه (نمر کننده مزرعه دل برای کشت بذرهای معنوی) و شفاء و درمان بیماریهای معنوی، و مایه هدایت به راه راست،‌و سرانجام، رحمت همه جانبه برای انسانها معرفی شده است.

بنابراین قرآن را باید به این عنوان بشناسیم و بپذیریم که یک کتاب کامل انسان سازی است و آنچه در قرآن آمده،‌همه به نحوی انسانها را به سوی هدایت راهنمایی می کند. تمام آیات، جمله ها و واژه های آن در مسیر هدایت و ساختن انسان کامل به کار رفته است، و از آغاز تا انجام آن، کلمه ای نمی یابیم که در راستای هدایت و انسان سازی نباشد. از سوی دیگر قرآن در مسأله هدایت،‌یک کتاب کامل است و هیچگونه نقصی در آن نیست. همه ریشه ها، عوامل، زمینه ها ، انگیزه ها و نتایج درخشان سعادت و هدایت را بیان کرده است.

 

موضوعات متنوع در قرآن:

از آنجا که انسان دارای ابعاد گوناگون است، راههای هدایت او نیز متنوع بوده و ابعاد گوناگون دارد. بر همین اساس کتابی که به عنوان هدایت کامل انسان وضع میشود، باید از همه ابعاد انسان سازی بهره مند باشد.

قرآن یک چنین کتابی است. عوامل و راههای گوناگون هدایت،‌از عقاید و معارف و اصول و فروع گرفته تا اخلاق و ارزشهای مختلف زندگی را با بهترین بیان شرح داده است و در این راستا از هیچ عامل و قالب سازندگی فروگذار ننموده است از جمله، ارزشها و ضد ارزشها را در قالب داستان،‌ تعیین نموده است.

طبیعتاً یک کتاب کامل انسان سازی نیز باید اینگونه باشد، از یک سو نیروی فکر و اندیشه را بپروراند و از سوی دیگر عواطف و احساسات را حرکت بخشد و در آخر راهکارهای صحیح و بهینهه را ارائه دهد و همچون دریای ژرفی باشد که دارای همه گونه ذخایر و گنجینه است.

قرآن دارای چنین ویژگیهایی است چنانکه امیر مؤمنان علی (ع) می‌فرمایند:

همانا قرآن دارای ظاهری زیبا و شگفت انگیز، و باطنی پرمایه و عمیق است. نکات شگفت آور آن فانی نگردد، و اسرار نهفته آن پایان نیابد، و هرگز تاریکیهای (جهل و گمراهی) جز در پرتو آن، برطرف نخواهد شد.

 

و در مورد دیگر می فرماید:

خداوند سبحان هیچکس را به مطالبی مانند آنچه در قرآن آمده، موعظه نفرموده است. زیرا قرآن رشته محکم خدا و وسیله امین او است. بهار دلها و چشمه های دانش در قرآن است، برای قلب و دل جلاء و درخششی جز قرآن نتوان یافت.

 

نقش داستان ها در سازندگی انسان

یکی از بخش هام مهم قرآن، داستانهای پیامبران و پیشینیان و حوادث عصر نزول قرآن است، به طوری که قسمت بسیار مهم قرآن به بیان سرگذشت پیشینیان اختصاص یافته است، چرا که:

تاریخ حقیقی – دور از خرافات و هر گونه دروغ همچون آیینه صافی است که زشت و زیبا را نشان می دهد، کامیابی ها و ناکامی ها و عوامل و نتایج آنها را ، و به طور خلاصه تمام قامت جوامع انسانی را منعکس می نماید.

تاریخ؛ آزمایشگاه مسایل گوناگون است. چرا که آنچه را انسان در ذهن خود با دلایل عقلی ترسیم می کند، آن را در صفحه تاریخ به صورت عینی می یابد و هیچ چیزی مانند تاریخ، نشانگر واقعیات زندگی به طور ملموس نیست.

داستانهای حقیقی، همان فرازهای تاریخ است. تاریخ مجموعه ای از ارزشمندترین تجربیات پیشینیان را برای ما به ارمغان می آورد و به همین دلیل می تواند نقش سازنده و بسیار اثربخشی در تربیت انسانها داشته باشد.

تاریخ یکی از منابع بزرگ معرفت و شناخت است.

اهمیت تاریخ از این نظر است که کمتر حادثه ای را در زندگی امروز میتوان یافت که نمونه هایی از آن در گذشته نباشد، زیرا تاریخ همواره تکرار می شود و سعادت و شقاوت را به روشنی نشان میدهد.

قرآن که یک کتاب کامل تربیتی است، از تاریخ زندگی پیشینیان، که وسیله مهم هدایت است،‌حداکثر استفاده را می نماید، و با نشان دادن الگوها ، در اعماق عواطف نفوذ می کند و موجب تغییر و تحول می شود.

قابل توجه اینکه: داستانهای قرآن، در هر مورد، از بهترین نمونه ها استفاده کرده، و ریشه ها و عوامل و نتایج را همراه خود بیان نموده است و در نتیجه عالیترین درسهای ملموس و روشن را می آموزد.

هدف قرآن از ذکر داستان ها، داستان سرایی و سرگرمی نیست، بلکه از جاذبه داستان که دارای کشش ویژه ای است استفاده کرده، تا اندیشه ها را بارور سازد و موجب عبرت و تحول گردد.

 

فصل دوم

مبدأ و منشأ نزول قرآن

خداوند در آیاتی از کتاب خود،‌ اصل نزول قرآن و مبدأ نزول آن را که همان اسمهای نیکوی الهی است بیان فرموده که بخش عمده‌‌ی این آیات به هفت سوره ای گفته می شود که در آغاز آنها حروف مقطعه‌ی «حم» آمده باشد. این شروع مشترک،‌نشانگر مضمون مشترک و هدف ویژه ای است که این سوره ها دارند. سرآغاز این سوره ها ،‌بیان تنزل وحی ،‌دریافت وحی و محتوای اجتمالی وحی است.

افزون بر این هفت سوره، در سوره های دیگر مانند «واقعه» ، «آل عمران» و «علق» نیز به مسئله‌ی منشأ و مبدأ نزول قرآن اشاره شده است که نخست به ذکر آیات کریمه‌ی آن سوره‌ها می‌پردازیم.

آمدن اسمهای نیکوی الهی در آیات قرآن کریم،‌براساس ارتباط موضوع مطرح شده با آن «اسم » است. اگر در آیه ای «الرحمن الرحیم» آمده و در آیه‌ی دیگر ، «شدید العقاب» «مجازات او شدید است» به دلیل تناسب آن آیات باهر یک از این «اسم های نیکو» است.

در این آیات کریمه، پیش از بیان نزول قرآن، دو اسم «حی» و «قیوم» برای خداوند که نازل کننده‌ی قرآن است آمده و اشاره به این دارد که نزول قرآن کریم، از مبدأ «زنده و پایدار» است و می فرماید: آن خدایی که زنده و پایدار است و هیچ معبودی نیست مگر او، قرآن و کتاب خویش را در معیت و مصاحبت حق بر تو نازل نمود.

2- فرود آمده از طرف خدای «رب العالمین»

خدای سبحان در سوره‌ی «واقعه» نزول قرآن را از ساحت «رب العالمین» بیان فرموده است: «أنه لقرآن کریم × فی کتاب مکنون × لا یمسه الا المطهرون × تنزیل من رب العالمین » [2]. اگر مقصود از «عالمین» در این آیه، جهانها و عالم ها باشد، معنای این آیه‌ی کریمه آن است که قرآن از سوی پروردگار جهانها و عوالم نازل شده و به همین دلیل، هماهنگ با تکوین و عوامل هستی است. و اگر مقصود از «عالمین»، جهانیان باشد؛ چنانکه در سوره «فرقان» آمده: «تبارک الذی نزل الفرقان علی عبده لیکون للعالمین نذیراً » [3]، در این صورت، معنای آیه این می شود که قرآن کریم ،‌از سوی پروردگار جهانیان نازل شده و از این رو برآورنده‌ی نیازهای همه‌ی انسانها در همه‌ی عصرهاست و فطرت آنان را شکوفا می سازد.

جایگاه نزول قرآن

در سوره‌ی «علق » و در آغاز بعثت و رسالت رسول اکرم (ص) چنین آمده است: «اقرأ باسم ربک الذی خلق × خلق الإنسان من علق × اقرأ و ربک الأکرم × الذی علم بالقلم × علم بالإنسان ما لم یعلم». [4].

در این آیات کریمه مبدأ و جایگاه نزول قرآن، خدای «معلم» و «أکرم» معرفی شده و می‌فرماید: ای رسول ما ! قرآن را به نام پروردگارت که آفریننده‌ی عالم است،‌قرائت کن؛ خدایی که آدمی را از خون بسته آفرید؛ بخوان قرآن را که پروردگار تو کریمترین کریمان است؛ خدایی که بشر را علم نوشتن با قلم آموخت و به آدم آنچه را که نمی دانست، به الهام خود تعلیم داد.

خدای سبحان در آیات دیگری از کتاب خود، فرشتگان حامل قرآن را «کرام برره» معرفی می‌نماید: «فی صحف مکرمه

موفوعه مطهره × بأیدی سفره × کرام برره» [5].

آیات الهی،‌در صفحات مکرم نگاشته شده است؛ صفحاتی بلند مرتبه و پاک و منزه که در دست سفیران حق و ملائکه‌ی مقرب و عالی رتبه، و با حسن و کرامتند.

در آیه ای دیگر، قرآن کریم را گفته‌ی رسول کریم می خواند که : «أنه لقول رسول کریم» [6] و در سوره‌ی «واقعه» خود قرآن را به وصف «کریم» ستوده، می فرمادی: «أنه لقرآن کریم × فی کتاب مکنون». [7].

4- فرود آمده از طرف خدای رحمان رحیم «بخشنده و مهربان»

در سوره «فصلت» که یکی از حوامیم هفتگانه (حوامیم سوره هایی که با حا و میم شروع شدند) است فرمود : «حم × تنزل من الرحمن الرحیم» [8]؛ یعنی این کتاب، از رحمت رحمانی حق نشأت و سرچشمه گرفته و از رحمت رحیمیه خداوند تنزل یافته است. مقصود از این رحمت، رحمت عاطفی نیست؛ زیرا آن رحمت، به دلیل انفعالی بودنش ملازم با نقص است چه اینکه به جهت عاطفی بودن ، نیاز به چیزی دارد که عاطفه برانگیز باشد و احساسات و عاطفه های شخص را برانگیزد و او را به رحمت وادار نماید.

منظور از رحمت در این آیه‌ی کریمه و در اسمهای نیکوی الهی، رحمتی است که نقص موجودات را به کمال، ترمیم می کند و ناقص را از طریق هدایت. به کمال خویش واصل می سازد و این رحمت، رحمتی ابتدایی و غیر انفعالی است؛ رحمتی که پیش از خلقت بوده و سبب خلقت است؛ چنانکه به جهت کامل ساختن مخلوق، همراه آن و پس از آن نیز خواهد بود. در بحثهای آینده روشن خواهد شد که هنگام اجتماع دو اسم از اسمهای نیکو الهی مانند حی و قیوم و رحمان و رحیم ، ترکیب و با هم بودن آن اسمهای نیکو و ترکیب آن صفات عالی، سهم مؤثری در تنزل قرآن دارد.

5- فرود آمده از طرف خدای مبارک

در سوره‌ی «دخان» که یکی دیگر از حوامیم هفت گانه است می فرماید: «حم × والکتاب المبین × انا انزلناه فی لیله مبارکه » [9]‌و سپس می فرماید : «امراً من عندنا أنا کنا مرسلین».[10].

یعنی قسم به این کتاب مبین،‌که ما آن را در شب پر برکت قدر نازل نمودیم و این نزول قرآن در شب «مبارک» ، از سوی خدای «تبارک و تعالی » است. قرآن فرود آمده‌ی برکت خدایی است؛ ظاهرش برکت ظاهری دارد و باطنش برکت باطنی. «وأسبع علیکم نعمه ظاهره‌ی و باطنه‌ی » [11]. قرآن کریم،‌ برترین نعمت الهی است که در ظاهر و باطنش نعمت فراوان وجود دارد. غرض آنکه ، اگر برکتی برای قرآن ثابت شود یا برای شب قدر مقرر گردد، همه آنها بالعرض خواهد بود؛ زیرا منشأ برکت ظرف زمان یا مظروف آن،‌ذات خداونداست که برکت، به طور اصیل و ذاتی از آن اوست: «تبارک الذی بیده الملک» [12]. بنابراین،‌ مبدأ نزول قرآن، خداوند مبارک است.

6- فرود آمده از طرف خدای عزیز علیم «با عزت و دانا»

در سوره‌ی «مؤمن» که «غافر» نیز نامیده می شود و یکی از حوامیم هفت گانه است فرمود : «حم × تنزیل الکتاب من الله العزیز العلیم». [13].

این کتاب آسمانی، از پیشگاه خدایی نازل شده است که «عزیز مطلق» (مطلق یعنی بدون قید و شرط) و «علیم مطلق» است. خدایی که جامع همه‌ی کمالات است،‌ قهراً عزت و علم را نیز داراست. آنچه که در فرود آمدن وحی و قرآن نقش مؤثر دارد، همان عزت در پرتو علم، علم در آغوش عزت است.

«عزیز » به وجودی می گویند که دسترسی به او میسر نبوده، نفوذناپذیر باشد.

کسی که اهل تسلیم و سازش نباشد و از استحکام و استواری برخوردار باشد «عزیز » است. در لغت، زمینی که سفت و محکم و نفوذناپذیر است، «ارض عزاز» یعنی زمین نفوذناپذیر نامیده شده است. خداوند از آن جهت که چیزی در اراده‌ی او نفوذ ندارد، بلکه تمام اشیا تحت نفوذ اوست، عزیز بالذات است و مایه‌ی عزت موجودهای دیگری؛ و از آنجا که ذاتاً حضور محض و خالص است و تمام اشیا در پیشگاه علمش حاضرند «علیم مطلق» است؛ همانطور که «عزیز مطلق» است و قدرتی در مقابل او وجود ندارد.

قبلاً اشاره شد که نکاح و ترکیب دو اسم «عزیز» و «علیم» ،‌در تنزل و فرود آمدن قرآن سهمی دارد؛ یعنی این کتاب الهی، تنها محصول عزت خدا، یا تنها علم خدا یا ثمره‌ی عزت و علم جدا از یکدیگر به عنوان اینکه هر کدام در بخشی از نزول یا در بخشی از قرآن نازل مؤثر باشند – نیست بلکه ترکیب این دو اسم،‌معنای خاص خود را دارد و محصول ویژه خود را خواهد داشت.

7- فرود آمدن از طرف خدای عزیز حکیم

در آغاز سوره‌ی «شوری» می فرماید: «حم × عسق × کذلک یوحی ألیک و ألی الذین من قبلک الله العزیز الحکیم» [14] و در دو سوره‌ی «جاثیه» و «احقاف» با الفاظ و عباراتی واحد و یکسان می فرماید: «حم × تنزل الکتاب من الله العزیز الحکیم» [15].

در آیه‌ی اول از سوره «شوری»، مبدأ تنزل و فرود آمدن وحی را،‌ چه درباره قرآن و چه درباره کتب آسمانی گذشته، خدای «عزیز حیکم» معرفی می نماید و در دو سوره‌ی بعدی، با عبارتی یکسان، نزول قرآن را از مبدأ «عزت» در پرتو «حکمت» می داند.

خداوند در سوره‌ی «یس» برای تأیید رسالت پیامبر گرامی اسلام (ص) قرآن را با وصف «حکیم» یاد می کند و بر آن قسم می خورد: «یس × والقرآن الحکیم × انک لمن المرسلین. [16] کتابی که «حکیم » است، بطلان و خلاف در آن راه ندارد؛ سخنان سست و بی برهان و خیالبافی های شاعرانه در آن راه ندارد و به همین جهت، خدای سبحان،‌رسول اکرم (ص) را منزه از شعربافی وتخیل سازی

قرآن مجید از «تفکر» بسیار ستایش کرده است و خود از طریق یادآوری یا بیان و توضیح آیات [13] با مثال ها و توصیف های گوناگون [14] و با گزارش کردن داستان ها، به بهترین بیان [15] سعی دارد که انسان را به فکر کردن وا دارد تا با اندیشیدن درباره زندگی دنیا و آخرت [16] مسیر تکاملی خود را شکل دهد و به مقدمه و گذرا بودن دنیا و جاودانگی آخرت پی ببرد و فریفته دنیا نشود ودنیا را هدف قرار ندهد.

قرآن در خصوص اینکه هدف از نزول آن تفکر و اندیشیدن است، می فرماید: «و انزلنا الیک الذکر لتبین للناس ما نزل الیهم و لعلهم یتفکرون» (نحل: 44) و قرآن را به سوی تو فرستادیم تا آنچه را نازل شده است برای مردم تبیین کنی و شاید بیندیشند.

8- به کارگیری عقل و فهم

عقل و دل انسان بسیاری از حقایق را درک می کند و در عمق جان به آن اعتراف دارد، ولی حاکمیت هواهای نفسانی بر عقل، مانع از توجه به این حقایق و اعتراف به آنها می شود. یکی از اهداف نزول قرآن زمینه سازی برای به کارگرفتن عقل و فهم است: «انا انزلناه قرآنا عربیاً لعلکم تعقلون» (یوسف : 2) و ما کتاب خویش را به صورت خواندنی عربی فروفرستادیم تا شاید عقل را به کار بندید در آیه دیگری می فرماید: «انظر کیف نصرف الآیات لعلهم یعقلون» (انعام: 69) و بنگر که چگونه آیات را بیان می کنیم ، شاید که دریابند و حقایق را فهم کنند.

از آیات شریفه می توان این نکته را استفاده کرد که قرآن با ذکر مقررات الهی، [1] هشدار نسبت به تلاش شیطان برای گمراهی بشر، [2] توجه دادن به معاد [3] و ذکر مثال ها [4] در صدد است تا زمینه به کاربندی عقل را درک حقایق فراهم سازد.

9- آگاهی از یگانگی خدا

انسان تا به مرحله «توحید در الوهیت» نرسد و معتقد نشود که جز خداوند متعال موجود دیگری شایسته پرستش نیست، اهل نجات نخواهد بود. به همین دلیل، همه پیامبران: مردم را به توحید در الوهیت دعوت می کردند. قرآن مجید نیز، که هدفش رساندن مردم به آستانه نجات و سعادت ابدی است، یکی از اهداف نزول خود را آگاه ساختن مردم از توحید در الوهیت قرار داده است و می فرماید: «هذا بلاغ للناس ... لیعلموا انما هواله واحد» (ابراهیم: 52) این (قرآن) بیان رسائی برای مردم است ... تا آنکه بدانند که خدا یگانه معبود و موجود شایسته پرستش است.

از مجموع آنچه که در بعد بینش ذکر شد، چنین نتیجه می گیریم که قرآن در مرحله اول سعی دارد که انسان را از غفلت و بی خبری نجات دهد، سپس امور فراموش شده را به خاطرش آورد. در مرحله بعد، زمینه به کارگیری عقل و آمادگی برای فهم حقایق را فراهم می‌آورد. پس از آن نیز بینش های ضروری و صحیح را در اختیار او قرار داده و بر آن استدلال می کند، مسائل مورد اختلاف را توضیح می دهد و انسان را تا مرحله «توحید در الوهیت»، که سعادت او در گرو اعتقاد به آن است، به پیش می برد.

 

 

 

دانلود این فایل

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید
چهارشنبه 96 تیر 14 , ساعت 3:41 عصر

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

پروژه کارآفرینی کارگاه خیاطی با word دارای 35 اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در Power Point می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل پاور پوینت پروژه کارآفرینی کارگاه خیاطی با word کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی ارائه میگردد

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پروژه کارآفرینی کارگاه خیاطی با word،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پروژه کارآفرینی کارگاه خیاطی با word :

شرح ایده کسب و کار

( نیازها شناسایی شده ، مشتریان چه کسانی هستند ، نوع محصول / خدمات جهت برآورده کردن نیازها ، چگونگی رساندن محصول / خدمات به مشتریان و ... )

با توجه وضع موجود در جامعه ، رواج مدگرایی و تولید لباس های نامناسب از لحاظ پوشش و رعایت شئونات اسلامی عرصه را مناسب دیدیم تا با راه اندازی کارگاه خیاطی کاملا زنانه لباس های شیک و زیبا و متناسب با خلقیات افراد مختلف را در قالب جدید ترین مدل های لباس به مشتریان ارائه دهیم و با توجه به تازگی کار در منطقه امید می رود کار خیلی زود رشد کرده و توقعات را برآورده کند.

 

 

 

دانلود این فایل

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید
چهارشنبه 96 تیر 14 , ساعت 3:40 عصر

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

مقاله در مورد بررسی موانع مهرورزی و عوامل خشونت اعم از جنگ و ترور در عرصه های جهانی چیست با word دارای 20 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله در مورد بررسی موانع مهرورزی و عوامل خشونت اعم از جنگ و ترور در عرصه های جهانی چیست با word کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله در مورد بررسی موانع مهرورزی و عوامل خشونت اعم از جنگ و ترور در عرصه های جهانی چیست با word،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله در مورد بررسی موانع مهرورزی و عوامل خشونت اعم از جنگ و ترور در عرصه های جهانی چیست با word :

موانع مهرورزی و عوامل خشونت اعم از جنگ و ترور در عرصه های جهانی چیست

موانع مهرورزی و عوامل خشونت اعم از جنگ و ترور در عرصه های جهانی چیست و مبارزه با آنها و حرکت برای صلح مبتنی بر عدالت چگونه است.

بسم الله الرحمن الرحیم
موضوع مقاله
موانع مهرورزی و عوامل خشونت اعم از جنگ و ترور در عرصه های جهانی چیست و مبارزه با آنها و حرکت برای صلح مبتنی بر عدالت چگونه است.
پیشگفتار
من نمی دانم مطرح کردن این سوالات برای ما جوانان و … به چه منظور است در حالی که جواب آن تقریباً روشن است. آیا می خواهید ذهن ما را به آن موارد متوجه کنید. یا این که منتظرید از این مقاله ها که برای شما ارسال می‌گردد نوشته ای معجزه آسا باشد. که بوسیله آن راهی پیش روی شما گذاشته شود و شما نیز با نگاه کردن به آن و عمل به موارد آن به هدفی مشخص و صحیح رسید! ما نیز امیدواریم این گونه باشد و با این نوشته ها ذهن شما را به راهی صحیح

هدایت کنیم تا در آن راه به هدفی و مسیری مستقیم دست یابید؛ اما در کنار اینها ترسی که من نویسنده را آزار می دهد این است که این نوشته ها فقط عامل سمبلیک برای ارائه گزارشی در پایان هر سال برای ملت باشد. یا پس از مطالعه آن و برگزیدن بهترین مقاله و بهترین راهبرد و دادن جوایز به برترینها به دنبال مورد اصلی که عمل آن است نرویده که امیدواریم این گونه نباشد.
حال من نویسنده با کمی دقت به موضوع مقاله، برای توجیه موانع مهرورزی و عوامل خشونت که دولتها و ملتهای کنونی در جهان با آن روبرو هستند به موارد زیر تکیه می کنم.

که از نظر شخص بنده عوامل مخرب برای همه جوامع و جامعه جهانی می‌باشد.
عنوان
1- فاصله گرفتن دول با ملتهایشان و بالعکس
2- فاصله گرفتن مردم از مردم
3- نداشتن هدف صحیح و یا گم کردن هدف اصلی ملتها
4- بالا و سر دانستن ملتی نسبت به ملت دیگر (ملت و دولتی خود را بر ملت ها و دولتها مقدم و بزرگ می شمرد)

• دولتها چرا با ملت ها و ملتها چرا با دولتها فاصله می گیرند
این یکی از عوامل هرج و مرج و خشونت در جامعه کنونی است. متأسفانه دولتها و ملتهای این گونه با دیدن این همه دوری از هم به فکر چاره صحیحی نیستند و هیچ نمی دانند به کجا می روند.
اگر وظایف دولتها را زیر ذره بین بگذاریم به این می رسیم که وظیفه دولتها فاصله گرفتن از ملتها نیست و به آن اصلاً فکر نمی کنند. اما عواملی در بطن دولتها به وجود می آید که به فاصله گرفتن آنها از هم کمک می کند و این عامل همان توطئه است.

ما دو نوع توطئه را در یک جامعه می توانیم نام ببریم.
1- توطئه های دانسته 2- توطئه های ندانسته
که توطئه های دانسته بسیار خطرناک تر از نادانسته می باشد و عوامل نادانسته را تحت تأثیر خود قرار می دهند. که اگر به نوع عملکرد توطئه ها که همان آشکار و پنهان است کمی تفکر کنیم می بینیم این توطئه ها و عملکردها با هم ارتباط مستقیم دارند. دانسته با پنهان، ندانسته با آشکار است. و این توطئه ها نیز با توطئه ای دیگر به هم وصل می شوند. این گونه که در بیشتر موارد عوامل توطئه دانسته، ندانسته را کنترل می کنند تا به اهداف خود برسند.

حال پس از این توضیحات به اهداف آنها می پردازیم.
• بنده دانشجو پس از گذشت 22 سال از عمر خود و پس از 10 سال زندگی آگاهانه با مواردی زیادی در رسانه ها گروهی روبرو شده ام و تجارب مختصری بدست آورده ام و در ذهن خود ذخیره ساخته ام که آنها را تا آنجا که حافظه کشش دارد در این مورد ارائه می دهم.
بنده به این نتیجه رسیده ام که تقریباً توطئه ها به خاطر منافع شخصی می باشند؛ که در مملکت خودمان ایران نیز از این موارد بسیار است. برخی از افراد دولت، و گرداننده نظام هستند که هدف

آنها خدمت به مردم و نظام و مملکت نیست، در کل هدفی غیر از این را دنبال می کنند. و آن فاصله انداختن بین ملت و نظام است و از هم پاشیدن آنها، افرادی که خود را روشن فکر می نامند و با عوام فریبی به دنبال هدف خود هستند که به نظر بنده به عروسکهای خیمه شب بازی می مانند و افتخار می کنند که عروسکهایی در اختیار دارند که با آنها بازی می کنند و بوسیله آنها اهداف خود را پیش می برند، آنها چقدر غافلند؟! که خودشان نمی دانند، زیر نظر عواملی این کارها را انجام

می دهند و به ملت و دولت و به طور کل به اصالت خویش پشت می کنند و زیر سلطه مستکبرین کنونی جهانی که یددگاهشان این گونه است هرکس با ما نیست دشمن ماست، هستند.
ولی این استکبار در موارد زیادی نیز در دنیای امروزی به طرفداری از دولتها و ملتهایی می پردازد، چگونه؟ از آنجایی که خود ملتها دنباله روی آنها هستند و با کمی فشار و یا تشویق دولتها را اسیر خود می کنند و برای ملتها نیز نقشه تغییر فرهنک را اجرا می کنند. که افراد آن ملتها را به سوی

خود می کشند. بله، و اینجاست که روشنفکران واقعی خود را نشان می دهند و به مبارزه با آنها می پردازند. آنان کسانی هستند که به بیگانگان وابسته نیستند مگر به ملت و مردم خود که نمونه آن بسیار است مانند انقلاب ایران «امام خمینی»، آفریقای جنوبی «ماندلا»، هندوستان «گاندی» و … آنان تلاش می کنند؛ و ملت را با کمک خودشان آزاد می کنند. دولت وابسته به ملت تشکیل می دهند. دولت و ملت، با هم متحد می شوند و در مقابل دشمنان و هجوم بیگانگان به مبارزه می

پردازند و از کشورشان دفاع می کنند. ولی افسوس! اینجاست که توطئه آغاز می شود و منافقان و خود فروختگان کار خود را آغاز می کنند: منافقین چه کسانی هستند؟ کسانی که قبلاً دارای شکوه و عظمتی بودند و حالا از بالا به زیر کشیده شده اند که با کمک دشمنان بیگانه و اغفال

کردن بسیاری از جوانان خوب و پاک و افراد عوام در جامعه کاری می کنند که آنها راه صحیح و غلط را تشخیص ندهند با این راه به صدمه زدن و ضربه وارد کردن به مملکت و ملت خویش نیز چشم پوشی نمی کنند. به طور مثال ایران اسلامی خودمان که پس از انقلاب چه ظلمها به ملت شریف و بزرگ ایران نرفت، جنگ هشت ساله، جنگ با منافقین و اشرار یا همان جنگهای داخل که در جای جای ایران آنها را می توانستیم ببینیم یا همان اعمالی که استکبار جهانی آمریکا در مورد این دولت و ملت انجام داده است هر بلایی که بر سر مردم و کشور ما می آید می توان از همان شیطان

، این عامل ظلم باشد. مثل: توطئه طبش و تهاجم فرهنگی مختلف که در جای جای مملک ما می توان آن را یدد و عامل دیگر متأسفانه کنترل بعضی از سران به روشهای مختلف از اول انقلاب، تا حالا که با کمی دقت و پرسجو به آنها می توان پی برد که در مجلس و دولت بسیارند.
خلاصه برای رسیدن به اهداتف موضوع، (موضوع مقاله) در اینجا باید جلوگیری از پیشرفت عوامل مخرب و حتی نابودی ریشه های آنها را جزء کارهای مهم و درجه یک، یک ملت و دولت قرار داد.

اینجاست که این سؤال مطرح می شود، آیا می توان از عوامل مخرب جلوگیری و یا عوامل اینچنینی را به راحتی نابود کرد؟ بنده جوابی که به این سوال می دهم نه می باشد در این زمانه به نظر من کاملاً غیرممکن است و می توان گفت نیاز به معجزه ای دارد. چرا که با آنچه که در گوش و چشم و ذهن عوام جمع شده و می شود، نمی توان مبارزه کرد آنها چه می دانند در بالا «گردانندگان مملکت» چه می گذرد.

هرچه مسئدولین دلسوز تلاش می کنند که جلوی این عوامل گرفته شود کس یا عامل دیگری سر بلند می کند و دم از اهداف عوام فریب دیگری می زند، اینها که گفتم در مملکت خودمان ایران است ایران اسلامی! حال فکر کنید در ممالک دیگر که هیچ اعتقاد معنوی و تعصبات دینی ندارند چگونه است بسیار سخت است من از مسئولین می خواهم کاری کنند که آینده مملکت ما به آنجا نکشد. تا جایی که می توانند معنویات و تعصبات دینی ملت را بالا ببرند.

بله بسیار سخت است و به نظر من فقط معجزه ای می تواند آن را عملی کند. با این حال ما نباید از تلاش خود دست برداریم. برای راحت شدن وجدانمان هم که شده هرچه از دستمان برمی آید باید انجام دهیم و باید به صلاوت و شکوه مملکتمان، نظاممان و ملتمام فکر کنیم؛ و ناامیدی را بزرگترین گناه بدانیم و با توکل بر خدا و به اعتقاد ما شیعیان توکل به ائمه اطهار به اهداف بالاتر دست یابیم. حتی اگر شده تا آخرین قطره خونمان، همان گونه که خیلی ها در این راه جان خود را فدا کردند. انشاء الله/.

• عامل دیگری که مانع از افزایش دوستی ها و خشونت و جنگ می شود متحد و هم زبان نبودن مردم یک جامعه است.
دلیل آن هم ناآگاه بودن مردن است نسبت به چیزهایی که در جامعه می گذرد و متأسفانه بیشتر مواقع روشنفکران که عامل اتحاد مردم هستند نیز دچار آن می شوند و تنش آنها بیشتر به دوری و جدایی مردم از هم کمک می کند. و به نظر شخص بنده عامل تنش بین روشن فکران و در نتیجه جدایی مردم و ایجاد تفرقه در جامعه همه او همه زیر سر مستکبرین و جهان خواران است اگر یک

ملت متحد نباشند. مملکت به هرج و مرج کشیده می شود دولت نیز نمی تواند بصورت قدرتمندانه فعالیتهای خود را ادامه دهد و این عامل دچار اغتشاش می شود. و تنها راه جلوگیری از آن آگاهی جامعه است آگاهی به وسیله منبع، و یا کسی که همه به آن اعتماد داشته باشند به طور مثال: در اوایل انقلاب ایران برای این که مردم را از هم جدا کنند و میان مردم ایران اختلاف بوجود آورند بحث تقسیم بندی مملکت به قومیتها را میان قومهای مختلف مطرح کردند، کردها از یک طرف – عربها از طرف دیگر و ترکها و … همه اینها دست به دست هم داده بودند تا انقلاب را از هم

فروبپاشند بله، خواسته مستکبرین این بود ولی در مقابل آنها رهبری ملت ایران در آن زمان مردم را به اتحاد دعوت کرد و مردم ایران که همه و همه از ترک و عرب و فارس و کرد او را قبول داشتند و با در نظر گرفتن تعلیمات دینی خویش، دست به دست هم دادند، با هم متحد شدند و به دشمنان انقلاب پشت کردند این یک پیروزی بزرگ برای ملت و دول

ت ایران بود که باید قدر آن پیروزی را دانست و آن زمان را فراموش نکرد. و آن پیروزی را پاس داشت.
حال، این پرسش در ذهن پیش می آید که ایا ملتهای دیگر نیز می توانند مانند ملت متعصب و مسلمان ایران مشکلات این چنینی خود را پشت سر بگذراند؟ به نظر بنده غیرممکن است حال برای مثال عراق و افغانستان را درنظر می گیریم. که اتحاد میان اقوانم آنها معنی و مفهومی ندارند و یا موقتی می باشد، و تا زمانی که اتحاد و همدلی نداشته باشند غیرممکن است.
بله در اینجا، به این نتیجه می رسیم یکی از عواملی که از جنگ و اختلافات و … پیشگیری

می کند اتحاد بین یک ملت می باشد. به نظر بنده وظیفه ای از وظایف دولت اینجاست که شفاف می شود. همان ترویج عامل و عوامل حفظ وحدت است. یعنی با توجه به بطن ملت دولت موظف

است نقطه اوج تعصب یک دولت را که بین اغشار مختلف ملت وجود دارد تحت کنترل خود گرفته و ترویج دهد. به طور مثال در ایران خودمان توجه به اصل و بطن اسلام و توجه به دین واحد و پیشنه بسیار قدیمی ایران که ایران را جزء چند کشور کهن قرار داده است، و عواملی از این قبیل. بله با فعالیتهای گسترده است که می توان به نتیجه مطلوب رسید باز تأکید می کنم یکی از عواملی که بین جوامع و مردم یک ملت که باعث دوام آن و جلوگیری از جنگ و تباهی می شود همان اتحاد است، میان مردم و ملت که نباید آن را به عنوان یک اصل مهم فراموش کرد./.
• عامل دیگری که باعث بی مهری و جنگ و ستیز و هرج و مرج می شود نداشتن هدفهای مشخص در زندگی برای جوامع و ملتهاست.
در هر کشوری جوامع و افراد آن باید بدانند برای چه پا به عرصه وجود نهاده‌اند. در مملکتی یا جوامعی که هدف نباشد آن را باید از هم پاشیده فرض کرد. در دنیای ما از این موارد زیاد هستند کافی است به اطراف خود نگاهی بیاندازیم آنها را خواهیم دید.

به طور کلی اهداف را می توان به دو شاخه تقسیم که 1- اهداف دنیوی
2- اهداف اخروی که در اینجا به وجه تشابه و تمایز و توضیح در مورد آنها می پردازیم.
ابتدا اهداف دنیوی، اهداف دنیوی خود به دو شاخه تقسیم می شوند، اهداف عالی و سازند و اهداف پوچ و مخرب؛ اهداف عالی و سازنده هستند که دولتها، ملتها و جوامع گوناگون برای متعالی ساختن، و توجیه به وجود آمدن خود در دنیا به آن پرداخته اند. و با اتحاد خود به آنها جهت می دهند و به سازندگی در یک مملکت می پردازند. که عموماً این اهداف خواسته و و دانسته است و ملتها و دولتها با آگاهی کامل آن را انجام می دهند.

اهداف پوچ و مخرب نیز اهدافی هستند که بعضی از دولتها و ملتها آنها را پیشی می گیرند که در این صورت به جوامع خود ضربه می زنند یا به جوامع و ملتهای دیگری و در بعضی موارد هر دو از آن تأثیر بد دریافت می کنند این اهداف در بعضی مواقع خواسته و دانسته انجام می گیرد و در بعضی مواقع در جوامع گوناگون ناخواسته است که اهداف دشمنان را به ثمر می رساند، و هر دوی آنها برای جامعه جهانی مضر و زیان آور است به طور مثال: کشوری که به سرزمین دیگر حمله می کند و هدف آن اعمال قدرت و استفاده از منابع آن سرزمین است. شاید برای کشور مهاجم سودآور باشد ولی برای کشور مقابل کامل مخرب است که ای

ن موارد بسیار است مانند کشور عراق و تهاجم آمریکا.
اهداف ناخواسته که بیشتر در داخل کشورها انجام می گیرد و از مرز خارج نمی شود اهداف بیگانگان، و دشمنان را دنبال می کنند برای یک مملکت این عامل کاملاً خطرناک است همان گونه که از اسمش معلوم است ناخواسته است و برای دیگران کار می کنند (البته در بیشتر موارد)
مانند جوامع افغانستان که تلاش می کنند اتحاد بوجود آورند ولی به خاطر یک سری لجبازی های

قومی اتحاد که بوجود نمی آورند هیچ، زمینه های اتحاد را نیز ویران می کنند و در اینجاست که بیگانگان سود می برند. اشغالگران افغانستان نیز همین را می خواهند. آیا آنها (افغانها) واقعاً این امر به این واضحی را نمی دانند!

 

دانلود این فایل

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید
<   <<   21   22   23   24   25   >>   >

لیست کل یادداشت های این وبلاگ