مقاله تاریخچه فرش با word دارای 31 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد مقاله تاریخچه فرش با word کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله تاریخچه فرش با word،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن مقاله تاریخچه فرش با word :
فرش ایران دارای تاریخی بسیار طولانی است، در ایران از دیرباز بافتن انواع فرش متداول بوده و انگیزه ای اجدادی داشته است. به نوشته مورخان، جهانگردان، جنگجویان و آثار مکشوفه از گذشتگان گویای آن است که فرشبافی به صورت هنری دستی ، مردمی ، روستایی و عشایری در ایران سابقه بس دراز دارد.
پروفسور «رودنکو» کاشف «فرش پازیریک» معتقد است که قالی مذکور کار مردم ماد یا پارس و پارت (خراسان بزرگ) است. توجه به نقش های مشابه و هم زمان این فرش در ستون های تخت جمشید نیز این نظریه را تایید می نماید. آثار دیگری از جمله نقاشیهای برخی هنرمندان قرون وسطی حاوی نقش قالیهایی است که گفته اند بافت ایران بوده
است . برخی مورخان در مورد حمله رومیان به ایران و غارت دستگرد قالی را از جمله غنایمی که در این غارت به دست آورده شده، قید نموده اند و نیز منابع یونانی از قالیهای زربفت ایران یاد کرده اند. «فرش بهارستان» با آن همه هنرمندی که به تأیید روایات مختلف، دربافت آن به کار رفته بوده اگر چه گاه در تعریف از آن راه اغراق پیموده شده اما خود نشانگر پیشرفت صنعت فرشبافی و صنایع جنبی از جمله طراحی و رنگرزی در ایران قدیم می باشد. فرش به عنوان نمودی از فکر و اندیشه بشری و متاثر از حس نوجویی او در طول تاریخ خود با نشیب و فرازهایی روبرو بوده که گاه با فراغت فکری هنرمندان و محیط مناسبی که برای رشد و شکوفایی هنر ایشان ایجاد گردیده به حد اعلای خود رسیده و گاه صدماتی که بر اثر مصائب طبیعی و غیر طبیعی بر پیکر جامعه وارد شده، آن را به دوره نهفتگی و خمود سوق داده است.
دانلود این فایل
توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد
پاورپوینت بررسی مجرم و مسئولیتهای جزایی در شرایط درحقوق جزایی عمومی 2 با word دارای 28 اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در Power Point می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل پاور پوینت پاورپوینت بررسی مجرم و مسئولیتهای جزایی در شرایط درحقوق جزایی عمومی 2 با word کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی ارائه میگردد
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت بررسی مجرم و مسئولیتهای جزایی در شرایط درحقوق جزایی عمومی 2 با word،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن پاورپوینت بررسی مجرم و مسئولیتهای جزایی در شرایط درحقوق جزایی عمومی 2 با word :
پاورپوینت بررسی مجرم و مسئولیتهای جزایی در شرایط درحقوق جزایی عمومی 2 با word
فصل اول
مجرم و مسئولیتهای جزایی در شرایط عادی:
در شرایط عادی وقتی کسی مرتکب جرمی می شود اعم از اینکه به تنهایی عمل مجرمانه را انجام می دهد یا با همکاری دیگران هم خود دارای مسئولیت جزایی است و هم همکاری کنندگان با او مسئولند.
1- قسمت اول: با شرکت و همکاری در ارتکاب جرم
2- قسمت دوم : مسیر فعل مجرمانه
1- شرکت در جرم: شریک در جرم کسی است که با فرد یا افراد دیگری در انجام مادی یا ترک عمل شخصی که قانون آن را مستلزم مجازات می داند با قصد مجرمانه منجر با همکاران خود دخالت می کند.شرایطی که برای حصول شرکت در جرم باید مورد توجه قرار گیرد: الف) ماهیت جرم ارتکابی ب) علم و اطلاع از جرم ج) انجام عملیات اجرایی
2- معاونت در جرم: گاه مجرم بدون شرکت در عملیات اجرایی جرم با دیگران در ارتکاب جرم از طرق مختلف همکاری می کند.
قانون مجازات اسلامی: روشن است که قانون ایران معاونت را به عنوان جرم مستقل نپذیرفته واز تئوری مجرمیت عاریه ای استفاده کرده است.
عناصر جرم معاونت: 1- عنصر قانونی معاونت: عمل معاون کاملاً وابسته به جرمی است که مباشرانجام می دهد. 2- عنصر مادی معاونت: تحریک، ترغیب، تهدید، تطمیع، دسیسه و فریب و نیرنگ، تهیه وسایل ارتکاب جرم، تسهیل وقوع جرم3- عنصر روانی جرم معاونت: معاون باید عالماً و عامداً به مجرم اصلی یاری کرده باشد واین اعمال باید یا قبل یا در حین انجام آن باشد.
معاونت در جرایم غیر عمدی: دیوان رأی شماره 2764 مورخ 29/12/1316 اعلام داشته در جرایم غیر عمدی معاونت که همین قدر صدق میکند که با علم واطلاع به این که شخصی درکار مهارت ندارد یا آن کار برخلاف نظامات یا بی احتیاطی است وممکن است منجر به حادثه خطرناکی شود با آن شخص معاونت کند.
3- قسمت سوم: جرم تام
4- قسمت چهارم: اقدامات مجرمانه بی بهره
مسیر فعل مجرمانه :
1- قصدمجرمانه: به تنهایی جرم نیست. طی این مقدار از مسیر مجرمانه در قلمرو جرم در مفهوم قانونی آن نمی گنجد و مجازاتی برای قصد هرچند خطرناک وضد اجتماعی پیش بینی نمی کند.
2- عملیات مقدماتی: آن مقدار اعمالی که برای ارتکاب جرم در برخی از جرایم عمدی دیده میشود.
3- شروع به جرم: عبور از قصد مجرمانه وعملیات مقدماتی و ورود در مرحله اجرایی جرم را به نحوی که اعمال انجام شده متصل به جرم باشد شروع به آن جرم می گویند.
جرم تام : الف) تفکیک شروع اجرایی وعملیات مقدماتی: تفکیک آن بسیار دشوار است زیرا اگر اعمال مقدماتی را داخل در عنوان شروع اجرایی بگیریم قابل تفسیر خواهد بود.
1- ادراک عینی(بیرونی): شروع به جرم از نظر عملیات مادی مورد توجه قرار می گیرد.
2- ادراک ذهنی(روانی) یا درونی: شروع به اعمال مجرمانه را اصولاً واساساً توجه به حالت ذهنی بزهکار می داند.
3- ادراک عینی – ذهنی(مختلط): باید قصد غیرقابل برگشت مجرم را عینی کرده و نتیجه گرفت که اعمال انجام یا ضد تا چه حدمادی شده.
ب) قطع عمل به نحو غیر ارادی: اقدام به عمل مجرمانه که بوسیله شروع به جرم متظاهر می گردد و اگر با اراده فاعل قطع شود قابل مجازات نیست مگر به عنوان خاص دیگری.
دانلود این فایل
توجه : این پروژه به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد
پاورپوینت انسان، طبیعت، معماری، تقارن با word دارای 32 صفحه می باشد و دارای تنظیمات کامل در Power Point می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل پاور پوینت پاورپوینت انسان، طبیعت، معماری، تقارن با word کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است
توجه : توضیحات زیر بخشی از متن اصلی می باشد که بدون قالب و فرمت بندی کپی شده است
بخشی از فهرست مطالب پروژه پاورپوینت انسان، طبیعت، معماری، تقارن با word
تعریف تقارن
انواع تقارن
تقارن دربدن انسان
تقارن در طبیعت
جنین جانوران دارای تقارن شعاعی
مبنای نظری تقارن در معماری
مفهوم تقارن در معماری
تقارن در معماری اسلامی
انواع تقارن دریک ترکیب معماری
نظریات برخی از نظریه پردازان درباره جایگاه تقارن در معماری
تاج محل نمونه تقارن محوری
مثلث سرپینسکی نمونه تقارن دورانی
ساختمانهای گنبد دار با محور تقارن مرکزی در رنسانس ایتالیا
نمونه پلان های متقارن
منابع
بخشی از منابع و مراجع پروژه پاورپوینت انسان، طبیعت، معماری، تقارن با word
فرم فضا نظم-فرانسیس دی کی چینگ
حکمت هنر اسلامی دانشگاه علم وصنعت- نقره کار
نگاهی به مبانی معماری از فرم تا مکان-فون مایس
مبادی سوادبصری
ارزشهای پایداردرمعماری ایران-علی اکبر صارمی
تعریف تقارن
تقارن symmetry یعنی یکی شدن تصویر یک شئ با خود آن شئ وقتی یک تبدیل روی آن صورت می گیرد
به عبارتی اگر یک شئ با انجام یک تبدیل به خودش تبدیل شود می گوییم نسبت به آن تبدیل تقارن دارد
تقارن یک حالت ویژه از تعادل می باشد
انواع تقارن
تقارن در واقع یک ویژگی هندسی اجسام است. البته در نگاه اول! هنگامی میگوییم چیزی متقارن است که وقتی یک تبدیل روی آن انجام میدهیم، مثلاً آنرا میچرخانیم باز هم همان شکل یا جسم قبلی باشد
سه دسته تقارن اصلی داریم
تقارن انعکاسی
تقارن دورانی
تقارن انتقالی و ;
تقارن انعکاسی: در تقارن انعکاسی در واقع جسم در دو طرف یک محور خاص کاملاً یکسان است و فقط منعکس شده یعنی اینکه انگار نیمی از جسم تصویر نیم دیگر جسم در آینه است بنابراین به این تقارن تقارن آینه ای نیز میگویند
تقارن دورانی: در این نوع تقارن در واقع اگر جسم را حول یک نقطه بچرخانیم دوباره مثل خودش میشود مثلاً یک مثلث را در نظر بگیرید یک مثلث متساوی الاضلاع ; اگر آنرا حول نقطه وسط آن 60 درجه بچرخانیم دوباره خودش میشود;
تقارن انتقالی: این تقارن شاید کمی بنیادی تر باشد و در خیلی جاها از ریاضی و فیزیک ظاهر میشود . در واقع جسمی را تحت انتقال متقارن میگوییم که اگر آن را مقداری خاصی جابه جا کنیم یا بر روی آن مقدار خاصی جابجا شویم هیچ چیزی عوض نشود
تقارن دربدن انسان
صورت انسان متقارن خلق شده است و انسان، عیب و نقص صورت خود را از لحاظ قانون تقارن ارزیابی میکند: یک دهان روی خط تقارن ولی دو گوش در دو سوی خط تقارن با فاصله مساوی
جنین جانوران دارای تقارن شعاعی
تقارن های هندسی آشنا ترین تقارن ها هستند. در این این گونه تقارن ها شئ مورد نظر یک فرم هندسی (یک مجموعه نقطه) است و تبدیل نیز یک تبدیل هندسی (تبدیل نقاط در یک فضای مختصات) است. مثلا یک خط مستقیم دارای تقارن جابه جایی است که تبدیل تقارن در آن جابه جایی به اندازه ی محدود است. در چنین حالتی می گوییم شئ مورد نظر یعنی خط مستقیم نسبت به تبدیل یعنی جابه جایی همگن است، یا در واقع فرقی نمی کند خط را کجا قرار داده باشیم
اگر به جای خط مستقیم یک شکل متناوب مانند خطوط راه آهن را در نظر بگیریم تبدیل هایی که شکل را به خودش می نگارند محدودتر می شود. دقیق تر این که فقط به ازای بعضی جابه جایی ها با اندازه ی مشخص شکل به خودش تبدیل می شود ولی شکل هنوز متقارن است و تقارن متناوب دارد
مبنای نظری تقارن در معماری
استفاده از تقارن در معماری ، دارای دو مبنای نظری با ماهیتی متفاوت است
1) تقارن به مثابه اصلی زیبا شناختی : در تقارن محوری از اشغال کردن مرکز با عنصری صلب و پر پرهیز می گردد. ; از دوران مصری ها تا رنسانس و تا قرن هجدهم ، تقارن مرکزی یا دو طرفه عمدتاً برای ساختمانهای مذهبی و آنهایی که در پی نمود بخشیدن به قدرت دنیوی بودند ، مورد استفاده قرار می گرفت. ; استفاده بیش از حد از تقارن محوری احتمالاً نقشی غیر مستقیم در کمرنگ شدن یا به عبارتی بی اعتباری آن در دوره معاصر داشته است
2) تقارن به عنوان اصلی در ساخت و ساز: تقارنی است که در اثر ایجاد چارچوب ها ، تاغ ها ، گنبدها ، دهانه های ساده و ; ایجاد می شود. ; این تقارن اغلب نوعی معذب شدن عجیب و غریب را دامن می زند ، و این حتی در کارهای استادان بزرگ نیز مشاهده می شود. آنچه در این میان آزار دهنده است ، نه خودِ تقارن ، بلکه رویکرد محوری نسبت به آن است ، که در اغلب مواقع حکمِ پیامد منطقی آن را دارد
مفهوم تقارن در معماری
دانلود این فایل
بررسی تاریخ مطبوعات در اراک از انقلاب مشروطیت تا انقلاب اسلامی با word دارای 78 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد بررسی تاریخ مطبوعات در اراک از انقلاب مشروطیت تا انقلاب اسلامی با word کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی ارائه میگردد
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسی تاریخ مطبوعات در اراک از انقلاب مشروطیت تا انقلاب اسلامی با word،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن بررسی تاریخ مطبوعات در اراک از انقلاب مشروطیت تا انقلاب اسلامی با word :
بررسی تاریخ مطبوعات در اراک از انقلاب مشروطیت تا انقلاب اسلامی با word
پژوهش حاضر نگاهی است به روند پیدایش ، رشد، فراز و فرود و افت و خیز مطبوعات در اراک از انقلاب مشروطیت تا انقلاب اسلامی، هدف از این پژوهش گردآوری و ثبت پیشینه مطبوعاتی اراک است که در هراستان و شهری یکی از بایستههای فرهنگی آن استان و شهر به شمار میرود. متاسفانه تا کنون در این زمینه جز مقاله محققانه اما مختصر آقای سعید رجبی فروتن با عنوان (مطبوعات استان مرکزی تاکنون) کار در خور توجهی صورت نگرفته است. تحقیق حاضر نیز بر اساس منابع و ماخذ موجود و با تلاش و تکاپوی فراوان از طریق دستیابی به اطلاعات پراکندهای که نزد بعضی پیشکسوتان هنوز زنده این عرصه موجود بود، چرا که اصولا دستیابی به پارهای آگاهیهای لازم به دلیل نبودن ماخذ و مدارک قابل اعتماد و استناد، برای پژوهندگان مقدور نگردید.
نکاتی که پیش از مطالعه این پژوهش نیاز به یادآوری دارد به قرار زیر است:
1-از پارهای نظریات که در این تحقیق نام برده شده متاسفانه حتی یک نسخه نیز باقی نمانده و اصولا بعضی از نشریات حتی منتشر نشدهاند و صرفا فردی به عنوان صاحب امتیاز، مجوز چاپ نشریهای را گرفته اما نشریه به هر دلیل به مرحله چاپ نرسیده است که حتی المقدور با استفاده از آگاهیهای موجود سعی شده است شرح حال صاحب امتیاز یا هر گونه اطلاع مفید دیگر به دست داده شود.
2- تنظیم بررسی تاریخ مطبوعات در اراک از انقلاب مشروطیت تا انقلاب اسلامی با word
فهرست الفبایی نشریات بر اساس اطلاعات مندرج در دو کتاب زیر صورت گرفته است:
الف- تاریخ جراید و مجلات ایران، تالیف محمدصدر هاشمی
ب- چهره مطبوعات معاصر ایران، تالیف غلامحسین صالح یار
و اگر نام جریدهای در این ماخذ نبود، بر اساس نمونه موجود آن جریده را معرفی کردیم.
3- سعی شده است درباره هر نشریه ابتدا شناسنامه آن، در حد آگاهیهای موجود آورده شود. سپس یک مقاله بعنوان نمونه کار و پس از آن یادداشتها و توضیحات پژوهندگان. نکته در خور توجه آن است که کوشش شده انتخاب مقالات به گونهای باشد که علاوه بر نشان دادن سبک و سیاق نوشتاری و محتوایی حاوی آگاهیهایی درباره روال کار و نحوه انتشار خود نشریه نیز باشد.
4- در نحوه انعکاس مقالات سعی شده است ضمن تمایز مقاله با استفاده از حروف شکسته رسم الخط نشریه نیز حفظ شود. گر چه این التزام- به خاطر رعایت امانت- پارهای ناهماهنگیها و حتی اشتباهات نگارشی را نیز به دنبال داشته که به پژوهندگان نیز پوشیده نیست و امید است که خوانندگان این نقص را بر ما ببخشایند.
5- اطلاعات و آگاهیهایی که بر اساس گفتار شفاهی افراد تهیه شده و بیشتر جنبه نقل به مضمون دارد، در گیومه « » قرار داده نشده است.
اما در هر صورت نام منبع و مرجع مورد استناد ذکر شده است.
6- در انتخاب متون، به ویژه اشعار، بیشتر جنبههای اجتماعی و آگاهی بخشی اثر از محتوی و روال نشریه مورد نظر بوده و قوت و ضعف اثر به لحاظ ادبی ملاک انتخاب نبوده است. به همین دلیل چه بسا نظمی سست و مخدوش نیز به عنوان نمونهای از یک نشریه انتخاب شده باشد.
این رساله تمام آنچه که باید باشد نیست. چیزی است که ما توانستهایم نه آنچه که میخواستهایم بنابراین کاستیهایش بسیار و ناگفتههایش فراوان است و امید آنکه آیندگان به رفع نواقص این اثر به تلاش برخیزد که همه چیز را همگان دانند.
7-از دو نشریه به جز عنوان نشریه و نام صاحب امتیاز آن هیچ گونه اطلاعاتی به دست نیاوردیم و ذکر آنها را در بخش شرح تفصیلی مطبوعات ضروری ندانستیم.
1- راهنمای اجتماعی اراک- صاحب امتیاز احمد محمدی عراقی
2- سعادت اراک- صاحب امتیاز بانو سلطنت استاد آقا
اولین روزنامه نگار اراکی
تا آنجا که اطلاع داریم- به احتمال قریب به یقین- میرزا محمد صادق خان امیری ملقب به ادیب الممالک اولین سلطان آبادی (اراکی) است که در خارج از اراک اقدام به انتشار نشریه کرده است. جرایدی که به مباشرت و مدیریت ادیب الممالک منتشر میشده، به شرح زیر است:
1-ادیب الممالک در سال 1316 قمری نایب رئیس مدرسه لقمانیه تبریز شد و در همان حال جریده «ادب» را در تبریز منتشر کرد .روزنامه «اطلاع» در شماره 457 خود که روز چهارشنبه منتشر شد هشتم رجب سال 1316 انتشار یافته درباره «ادب» چنین مینویسد:
«در این هفته نمره اول روزنامه ادب مصوب پست دارالسلطنه تبریز به اداره انطباعات ایران پرتو وصول افکند.
به شرف مطالعت آن نایل شدیم، همانا این جریده فریده از نتایج دانش و افکار و نسایج کلک سحار ادیب اریب و فاضل لبیب آقا میرزا صادق خان و ادیب الممالک پیش خدمت حضور همایون از احفاد مرحوم مبرور قائم مقام است که صاحب فضل حسب و وراث علم و ادب و به یقین از کان جز زرناب و از عمان جز در خوشاب چیزی نزاید و بر نیاید. این روزنامه منحصرا «از علوم و معارف بحث و نگارش خواهد نمود..
امیدواریم آثار بدیعه و مطالب رفیعه از افکار آن جناب در صحایف روز این جریده به یادگار بماند و دانش طلبان از آن بهرهمند گردند.»
ادیب الممالک تا زمانی که در تبریز بود 22 شماره از نشریه (ادب) را در آنجا منتشر کرد.
3- ادیب الممالک درسال 1318 قمری ناچار به ترک تبریز شد. ابتدا به قفقاز رفت و پس از چندی به مشهد آمد و در ارض مقدس مجددا نامه (ادب) را منتشر کرد. انتشار نامه (ادب) مشهد از 4 رمضان 1318 تا شوال 1320 قمری ادامه داشت . دیباچه اولین شماره (ادب) مشهد شعری است از ادیب الممالک با این مطلع:
چون دانا ز گنجینه در واز کرد |
|
به نام خدا نامه آغاز کرد |
جهت اطلاع از نوع نثر ادیب الممالک قسمتی از سرمقاله (ادب) مشهد را نقل میکنیم.
«بعضی در نفیسه و لئالی بی همتا در قعر بحار جراید به نظر غواصان خامه دبیران مملکت غرب رسیده است که همواره در طلب آن سر از پا نشناخته در تک رویاهای ژرف متلاطم و گردابهای هایل خطرناک فرورفته و به وسایل گوناگون آن جواهر رنگارنگ بر سر ممالک خود کشانیده و دوش و بنا گوش عروسان فکر ابنای وطن را بدان لئالی پر بهار آرایش دهند. وقتی با کمال دقت به چشم بصیرت در مینگریم میبینم که میزان ترقی و تنزل هر مملکتی از وضع و ترتیب و رواج بازار جراید آن سامان و مقیاس فکرت روزنامهنگاران و فوائد و آثار مترتبه از نشر جراید در آن قلمرو به دست میآید. پس به این اعتبار میتوان گفت که روزنامه هر مملکتی نماینده و مرات افکار و خیالات مردم آنجا است…
توضیحات:
1- در میان سالهای 32-1320 برخی نشریات زیر پوشش وطنپرستی، مردم دوستی، قانون گرایی و … اقدام به افشای مفاسد برخی دولتمردان می گردند و از این راه محبوبیت فراوانی به دست میآوردند که مشهورترین و معروفترین آنها هفتهنامه «اراک امروز» به مدیریت محمود مسعود بود.
2- به نظر میآید که گردانندگان هفتهنامه «اراک امروز» به شیوه محمد مسعود قلم میزدهاند. زیرا علاوه بر افشاگریهایی که در این نشریه از مخالفین شده، سر مقاله شماره 8 سال اول آن نیز اختصاص به محمد مسعود دارد. نویسنده سرمقاله معتقد است که «خون مسعود میجوشد و از هر قطره آن هزاران مسعود به وجود میآید.»
3- این نشریه علاوه بر افشاگریهای محلی، چون سردبیرش- محمود کوهپایهای عراقی- کارمند راه آهن ایران بود، اشارات متعددی به زد و بندهای موجود در راه آهن ایران کرده است.
تهران حضرت آیت الله کاشانی- رونوشت اداره کل تبلیغات
به منظور اجرای منویات آن جناب در ساعت چهار بعدازظهر روز سهشنبه 14/08/30 از طرف جمعیت طرفداران جبهه ملی و جمعیت نبوی و جراید ملی اراک نو- افق اراک و اتحادیه صنف متینگ باشکوهی با حضور چندین هزار نفر از اهالی شهرستان اراک در میدان پهلوی مقابل محل جمعیت طرفداران جبهه ملی برقرار و پشتیبانی خود را از دولت محلی جناب آقای دکتر محمد مصدق نخست وزیر محبوب اعلام و نسبت به خواستههای قانونی برادران مصری صمیمانه اظهار همدردی نمودند. متن قطعنامه و جریان مشروح متینگ پستی ارسال خواهد شد.
متینگی که در فوق به آن اشاره شده و به خواست آیت الله کاشانی در تایید اقدام مردم مصر در جهت ملی کردن کانال سوئز بوده است . قطعنامه آن متینگ را در اینجا میآوریم:
قطعنامه
به پیروی از منویات حق طلبانه حضرت آیت الله کاشانی رهبر مسلمانان مجاهدین جهان و بنا به دعوت جمعیت طرفداران جبهه ملی، جمعیت نبوی، اتحادیه صنوف و جراید ملی با حضور سایر جمعیتهای ملی و مذهبی هزاران نفر از اهالی شهرستان در متینگ روز سه شنبه 14/08/30 شرکت و به اتفاق آرا، مواد زیرین را تصویب نمودند:
1- تشکرات صمیمانه خود ا از عملیات وطن پرستانه جناب آقای دکتر مصدق در مورد استیفای حقوق حقه ملت ایران و پاره نمودن زنجیرهای استعمار پنجاه ساله شرکت سابق نفت عرضه میداریم.
2- پشتیبانی کامل خود را کماکان از دولت ملی جناب آقای دکتر مصدق نخست وزیر محبوب ایران اعلام میداریم.
3- انزجار و تنفر شدید خود را نسبت به عملیات کارشکنانه خائنین و عناصر بیگانه پرست ابراز میداریم.
پیوستگی بیشتری دارد میآوریم.
چند کاربرد اراکی از واژههای فارسی در دیگر معانی
گل جز مفهوم خاص فارسی در اراک به معنی قطعه و تکهای از مساحت است و گله با (ها اتصاف) نیز به همین معنی است و بیشتر موکدا در لفظ آید چنان که گویند: «گله به گله آدم نشسته است». «گله به گله این قالی کثیف است.» این واژه به صورت کل کاربرد درد چنان که گویند «کل بالای کرسی» در کتاب بدایع الواقع نیز به معنی قطعه و پارهای از مساحت به کار رفته است.
1- استادانی که آثاری از آنها در این مجله آمده است عبارتند از:
دکتر عبدالکریم قریب- دکتر حسین گل گلاب- پرویز شهریاری- دکتر محمد جواد مشکور - و… غیر از محمد کوهپایه- حمج محمد تقی امامی و دکتر حسینعلی از جمله اراکیهایی بودند که مطالبی در این مجله نوشتهاند.
2- به موازات انتشار «دانش روز» برخی از دانشجویان مدرسه نیز نشریهای با نام «نشریه دانشجویان مدرسه عالی علوم اراک» منتشر می کردند. این نشریه شامل آثاری است که دانشجویان خود می نوشتند و آن را به صورت پل کپی در یک طرف کاغذ به اندازه 20*27 منتشر می کردند. از میان مقالات این نشریه که چند شماره از آن منتشر شده، بخشهایی از مقاله آقای محمد زمان چوبندیان را به عنوان نمونه میآوریم.
پیرامون غزل حافظ
غز حافظ غزل دوستی است، غزل عشق است، غزل یکرنگی است، غزل اندیشههای ورای سبکسریها و ستیزهها و بداندیشی های آدمی است. بالاتر از همه غزل حافظ غزل مردم است و این رازی است که غزل او را به ابدیت کشانده است. حافظ هم پرواز و هم بال فرشتگان است و اندیشهاش به جهان خیال را به بیکرانگی رسانده است.
خط عذار یار که بگرفت ماه از او |
|
خوش حلقهایست لیک به در نیست ماه از |
ابروی دوست گوشه محراب دولت است |
|
آنجا به مال چهره و حاجت بخواه از او |
ای جرعه نوش مجلس جم سینه پاک دار |
|
کائینهایست جام جهان بین که آه از او |
حافظ در تکاپوی ساختن جهانی است که سرشار از دوستی، عشق، محبت، صفا و صداقت باشد. او با پشتوانه دوستی به ستیز دشمنی میرود و با عشق به جنگ کینه و نفرت. او می خواهد که صداقت و صفا به جای نیرنگ و ریا مثل خون در شریانها جاری باشد و از این میان از ابزار گل، محبوب، عشق، صفا، ساغر، ساقی و بسیاری از این ابزار که ویژه فراهم آوردن جهان یکرنگی و دوستی است بهره میگیرد.
بیا تا گل برافشانیم و می در ساغر اندازیم |
|
|
توضیحات:
1-این سالنامه اولین و به ظن قوی آخرین سالنامهای است که اداره معارف عراق اقدام به انتشار آن کرده است. تنظیم کننده و یا سردبیر آن حسن فرید از دبیران برجسته ریاضی آن زمان بوده است.
2-عمده مطالب این سالنامه مقاله ابراهیم دهگان است که پیرامون پیشینه تاریخ عراق و دگرگونیها فرهنگی آن است.
3-قسمت دیگری از این سالنامه مقالهای است پیرامون گیاهان دارویی اراک که یکی از داروسازان قدیمی شهر- محمد علی جلالی صاحب داروخانه اطمینان- نوشته که از نظر گیاه شناسی در خور اهمیت است.
4-گزارش سفر وزیر فرهنگ وقت- علی اصغر حکمت- و همراهان او به اراک، بخش دیگری از سالنامه را به خود اختصاص داده است.
5- بخشهای دیگر سالنامه متضمن آمارهای متعدد از دبیران و آموزگاران و دبستانها و دبیرستانهای اراک و توابع و بخشنامههای (متحدالمال) است که از نظر تاریخی بسیار با اهمیت است.
دانلود این فایل
طراحی سیستم حسابداری شرکت پیمانکاری آب و فاضلاب با word دارای 58 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد طراحی سیستم حسابداری شرکت پیمانکاری آب و فاضلاب با word کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی ارائه میگردد
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی طراحی سیستم حسابداری شرکت پیمانکاری آب و فاضلاب با word،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن طراحی سیستم حسابداری شرکت پیمانکاری آب و فاضلاب با word :
طراحی سیستم حسابداری شرکت پیمانکاری آب و فاضلاب با word
توجه :
شما می توانید با خرید این محصول فایل " قلق های پایان نامه نویسی (از عنوان تا دفاع)" را به عنوان هدیه دریافت نمایید.
عناوین :
مقدمه
طراحی سیستم حسابداری شرکت سهامی آب منطقه ای فارس
الف) نحوه پردازش اطلاعات
ب) طراحی زیر سیستمهای حسابداری
1ـ مدیریت مالی
وظایف مدیر امور مالی به شرح زیر میباشد.
اهم وظایف پیشبینی شده معاون مدیر مالی به شرح زیر میباشد:
اهم وظایف منشی واحد مدیریت مالی به شرح زیر میباشد
الف) وظایف
ب) سر فصل کدینگ حسابها
دارائیهای ثابت ( 169 ـ 130)
دارائیهای نامشهود (179 ـ 170)
بدهیها و حقوق صاحبان سرمایه(299 ـ 200)
بدهیهای جاری (219 ـ 200)
بدهیهای بلند مدت (249 ـ220)
حقوق صاحبان سرمایه (299 ـ 250)
حسابهای صورت سود و زیان(899 ـ 300)
فروش (349 ـ300)
بهای تمام شده کالای فروش رفته (399 ـ 350)
سربار کارخانه (499 ـ 400)
هزینههای توزیع و فروش (599 ـ 500)
هزینههای اداری (699 ـ 600)
سایر هزینهها (749 ـ 700)
سایر درآمدها (849 ـ 800)
کسور درآمد (899 ـ 890)
ج) نحوه کارکرد و ارتباط متقابل
د) تعداد کارکنان، تفکیک وظایف و نمونه فرمها
نمونه فرمهـا
1ـ فرم خلاصه سند حسابداری
2ـ حسابداری دریافتها و پرداختها و قراردادها
الف) وظایف
ب) کدینگ حسابها
ج) نحوه کارکرد، تعداد کارکنان و تفکیک وظایف آنان
د) نمونه فرمها
3ـ حسابداری خرید
الف) وظیفه دایره حسابداری خرید
ب) نحوه کارکرد و روابط متقابل با سایر واحدها
ج) تعداد کارکنان و نمونه فرمها
4ـ حسابداری فروش
الف) وظایف
ب) کارکردو ارتباط متقابل با سایر واحدها
ج) تعداد کارکنان و نمونه فرمها
1ـ صورتحساب فروش
2ـ صدور حواله انبار
5ـ حسابداری اموال
الف) وظایف
ب) کدینگ حسابهای مورد استفاده زیر سیستم
ج) نحوه کارکرد زیر سیستم حسابداری اموال و روابط متقابل
د) تعداد کارکنان و نمونه فرمها
1ـ سند حسابداری
2ـ کارت مشخصات دارایی
3ـ فرم موجودی اموال منقول
4ـ فرم نقل و انتقال
5ـ صورت خلاصه بهای تمام شده و استهلاک دارائیها
7ـ حسابداری حقوق و دستمزد
الف) وظایف
ب) کدینگ حسابهای مورد استفاده واحد
ج)نحوه کارکرد واحد و روابط متقابل با سایر واحدها
د) تعداد کارکنان واحد و نمونه فرمها
8ـ زیر سیستم حسابداری صنعتی و انبارداری
الف) وظایف
ب) کدینگ حسابهای مورد نیاز
ج) نحوه کارکرد و روابط متقابل و تفکیک وظایف کارکنان
نحوه کارکرد دایره و نمونه فرمها به شرح جدول ذیل میباشد.
9ـ زیر سیستم بودجه
الف) وظایف
ب) نحوه کارکرد و روابط متقابل با سایر زیر سیستمها
ج) تعداد کارکنان و نمونه فرمها
الف) نمونه فرمهای مورد استفاده و توضیحاتی در مورد بوجههای مختلف عملیاتی
1ـ بودجه فروش و فرم آن
2ـ بودجه تولید و نمونه فرم آن
3ـ بودجه مواد اولیه ونمونه فرم آن
4ـ بودجه خرید مواد اولیه و نمونه فرم آن
5ـ بودجه دستمزد مستقیم
تهیه سایر بودجههای عملیاتی
ب) تهیه بودجههای مالی
10ـ حسابرسی داخلی
نحوه کارکرد زیر سیستم حسابرسی داخلی
دانلود این فایل